Õnnetused mootorratastega
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
Slinky kirjutas:Veits aega tagasi, sõitsin Tallinnas merepuiesteel mööda külili tsikklist mille esimene vasak nurk ja külg olid suht sodid samas teeääres seisis ka kiirabi nii et tõenäoliselt anti ratturile seal esmaabi vms
seal oli miski auto ka kellel peegel rippus juhtmete küljes
-
- Postitusi: 384
- Liitunud: 21 Jaan 2009, 04:06
- Tsikkel: Tuned & modded Tuono
- Asukoht: Tallinn
Re: Õnnetused mootorratastega
Juhtus ka väike mõlkimine nädalapäevad tagasi. Rattal katki plastikud,tuled,amordid kõverad,esivelg kõver ja parem jalaraud murdus ära,paak veidi mõlkis. Omal oli paar päeva puus valus.
Re: Õnnetused mootorratastega
Juhtus ka nädal-poolteist tagasi väike õnnetus.
Kiirus oli vahepeal 150+km/h, kuid kui avastasin, et ees paremkurv oli kiirust veel kogunenud, pidurdasin 100m jagu ja lahtise kruusa peal viskas lenksu parmale risti ja lendasin külili üle äärekivi, maast kõrgemal kaevukaanest ka mööda ning põllule (elektripost oli ka samas kohe) . Asi muidu toimus asfaldil. Kui nägin, et enam pole päästa midagi eriti ja lendan nagunii, siis üritasin äärekivi madalamast kohast ja mullahunnikust üle sõita ja mööda muru pidama saada, kuid jah enne risti oli kümmekond meetrit lahtist liiva/kruusa teel ja see viskas hetkega käest ära. Ratas sai kõvema paugu äärekivisse ning lendas u. 3-4 meetrit edasi ja ise lendasin umbes 7 meetrit.
Saatuslikuks saigi esipiduri liiga vähene kasutamine, kartsin nii suurel kiirusel et lendab üle, pole kogemust ka peaaegu, et üldse veel. Omal siis kael ja õlg oli nats valus,puus nüüdeseks enam juba ei valuta eriti, muidu oli päris karm mingi 5 päeva. Varustus oli seljas. Jopel murujäljed igalpool (tulid lapiga maha juba), vasak saabas rebenes pealt mingi 10cm jagu ja kiivril kriimud. Üldiselt oli minujaoks VÄGA ÕNNELIK õnnetus ja tahakski siinkohal mainida kõigile minusugustele algajatele, et Ei Ole Mõtet kohe nn. peale andma hakata, kui ratas pole veel õieti selgegi.
Rattal, siis esiporilaud, ninaraam, esigindel, spido gondel, parem gondel, paak, klapikambrikaan, radikas, lenks ja mõned nipet-näpet asjad seal vaja uued, parem amorditoru sai sirgeks juba, sumpsil mõni mõlgike ning tagumisel gondlil kriimud ja mõra (selle saab ka korda), esitulel kinnitused katki, üks vist oli aind terve ja klaas kriimustatud kõvasti. Taga oli pakiraam ka, see päästiski enamuse tagaosast, kuid sellest enam asja ei saa ja läheb prügimäele.
-
- Postitusi: 928
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Honda CRF300L
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: Õnnetused mootorratastega
tux777 kirjutas:Saatuslikuks saigi esipiduri liiga vähene kasutamine, kartsin nii suurel kiirusel et lendab üle.
Hea, et see niigi läks.
Aga on see üleüldse võimalik - esipiduriga üle lendamine ma mõtlen.
Re: Õnnetused mootorratastega
Nozzu kirjutas:tux777 kirjutas:Saatuslikuks saigi esipiduri liiga vähene kasutamine, kartsin nii suurel kiirusel et lendab üle.
Hea, et see niigi läks.
Aga on see üleüldse võimalik - esipiduriga üle lendamine ma mõtlen.
No oli ühe krossikaga selline asi kunagi, eks sellest see kartus.
Re: Õnnetused mootorratastega
Nozzu kirjutas:Aga on see üleüldse võimalik - esipiduriga üle lendamine ma mõtlen.
Madalal kiirusel peaks võimalik olema, alla 50km/h alates ikka. Mida kergem ratas, seda lihtsam. Stopit on võimalik ju. Aga üle 50km/h peaks saama esiratas lohas sõita küll, nii mulle ühel koolitusel räägiti.
Re: Õnnetused mootorratastega
Üldiselt oleks mõistlik peale sellist õhulendu raami geomeetria ka üle kontrollida. Üks firma Tallinnas peaks ju suisa sellist teenust pakkuma?
A.
Re: Õnnetused mootorratastega
Aspelund kirjutas:Üldiselt oleks mõistlik peale sellist õhulendu raami geomeetria ka üle kontrollida. Üks firma Tallinnas peaks ju suisa sellist teenust pakkuma?
A.
Teaks aind mis firma ja kus, siis laseks ülegi vaadata.
Re: Õnnetused mootorratastega
Esimesel MOMA näitusel Noblesseri sadamas oli see masin väljas...Redmoto?
A.
Re: Õnnetused mootorratastega
kilx kirjutas:Nozzu kirjutas:Aga on see üleüldse võimalik - esipiduriga üle lendamine ma mõtlen.
Madalal kiirusel peaks võimalik olema, alla 50km/h alates ikka. Mida kergem ratas, seda lihtsam. Stopit on võimalik ju. Aga üle 50km/h peaks saama esiratas lohas sõita küll, nii mulle ühel koolitusel räägiti.
Kui tagumik sadulal ja raskus enda all siis ikka väga stoppit ei saa. Stoppi jaoks raskus ikka ette vaja kallutada, aga mida ma tean, ainult enduuroga sõitnud kah.
Pidurdasin täitsa hooaja alguses 70km/h esiratta lohasse. Klotsid said uued alla, aga rõvedalt kiirelt oli vaja kiirus maha ka saada, muidu oleksin lõpetanud audi80 pagasiruumis toidukottide vahel. Kogu lohatamine mõlemal rattal lõppes küljega asfaldil. 50/50 süü pooleks, minu lohakalt väike pikivahe eessõitjaga, tema - enne pidurdan ja siis suunda.
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
tux777 kirjutas:Aspelund kirjutas:Üldiselt oleks mõistlik peale sellist õhulendu raami geomeetria ka üle kontrollida. Üks firma Tallinnas peaks ju suisa sellist teenust pakkuma?
A.
Teaks aind mis firma ja kus, siis laseks ülegi vaadata.
Ei ole,Redmoto.Punasel Harleyde esinduses on tsikklite 3D pink.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Õnnetused mootorratastega
ainarh kirjutas:kilx kirjutas:Nozzu kirjutas:Pidurdasin täitsa hooaja alguses 70km/h esiratta lohasse. Klotsid said uued alla, aga rõvedalt kiirelt oli vaja kiirus maha ka saada, muidu oleksin lõpetanud audi80 pagasiruumis toidukottide vahel. Kogu lohatamine mõlemal rattal lõppes küljega asfaldil. 50/50 süü pooleks, minu lohakalt väike pikivahe eessõitjaga, tema - enne pidurdan ja siis suunda.
Mille alusel see 50/50 otsustati, omavahel saite kokkuleppele või politsei ütles? Küsin, kuna reeglina on ikka tagant sisse sõitja süüdi.
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Re: Õnnetused mootorratastega
kilx kirjutas:Nozzu kirjutas:Aga on see üleüldse võimalik - esipiduriga üle lendamine ma mõtlen.
Madalal kiirusel peaks võimalik olema, alla 50km/h alates ikka. Mida kergem ratas, seda lihtsam. Stopit on võimalik ju. Aga üle 50km/h peaks saama esiratas lohas sõita küll, nii mulle ühel koolitusel räägiti.
Siis küsi koolitajalt raha tagasi või las näitab ette.... see asi toimib küll aga ikka täpselt vastupidi
Re: Õnnetused mootorratastega
tramm66 kirjutas:Siis küsi koolitajalt raha tagasi või las näitab ette.... see asi toimib küll aga ikka täpselt vastupidi:wink:
Ei tea. V-o mäletan hoopis vastupidi? Üks väheseid front flip näiteid netist: http://www.break.com/index/motogp.html
Mythbustersis tehti midagi sarnast kunagi, kokkuvõte:
Throwing a wooden pole into the spokes of a motorbike’s front wheel will cause it to flip. (Based on a scene in the movie Indiana Jones and the Last Crusade.
busted
The Mythbusters first obtained a bike similar to the type used during filming of Indiana Jones and the Last Crusade. They built a mechanized rig that could fire a pole at human-like speeds. During a full-scale test with the bike moving at a speed of 40 miles per hour, the bike snapped the wooden pole without stopping, busting the myth. Undeterred, The MythBusters decided to redo the test with a steel pole. Although the steel pole did stop the bike, it skidded instead of flipping, definitively busting the myth. The team analyzed the movie scene and discovered that explosives were used to flip the bike. They then built a mortar and used it to flip the bike in an elaborate recreation of the movie scene.
Extras video ning kommentaarid/kriitika.
Et liiga offtopic ei oleks, umbes Aprilli alguses/keskel õnnestus tsikkel ühel Tondi tänava ringil külili panna. Külm ilm, külm tee, külmad rehvid ja ringi peal märg tee väikese liivaga ning tagaratas kadus alt ära. Ehk ise loll. Kahju oli kokku 30€, siduriheebel+kukkumispunn. Mõned kriimud jäid ka ratast ilustama.
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Õnnetused mootorratastega
125cc yamaha ja vedeleb endiselt keset teed.
Mootorrattur süüdi ei olnud. Naisterahvas keeras rattale peateele ette.
Re: Õnnetused mootorratastega
Kes siis nägema juhtus, siis emajõe kroonuaia nurgal oli ka väike kokkupõrge. VW Golf universaal tahtis naise rolleri eest läbi lipsata ja parempööret teha, aga ei jõudnud eest läbi ja ka keeras küljepealt sisse. Tulemuseks kriimud ja põrutus. Kiiver tegi oma tööd hästi, kuid muud kaitsvat seljas polnud.
-
- Postitusi: 280
- Liitunud: 30 Juul 2008, 01:02
- Tsikkel: Veereb..
- Asukoht: Tarbatu
- Tänanud: 1 kord
Re: Õnnetused mootorratastega
Tervitused Piratica mootorratturile, kes just veits aega tagasi Kalevi-Riia ristmikul pea poolemeetrisest kokkuvarisenud asfalti august läbi sõites velje kõveraks sõitis
E: ise sain napilt mööda august.... lisan ka pildi:
http://www.upload.ee/image/1402691/08062011228.jpg
-
- Postitusi: 481
- Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
- Tsikkel: 890R, TE300 TBI ja FE350
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
Kui mina 40min tagasi mööda sõitsin, siis paigaldas politsei juba torbikuid sinna. Kahju tõesti aga arvatavasti peaks kuskilt kompensatsiooni saama selle velje eest.
Re: Õnnetused mootorratastega
Värskelt Motomaanias üleval intervjuu Ida prefekti Aldis Alusega, kes vabal ajal vahva mootorrattur ja koolitaja ning mootorrattaõnnetuste teemat veidi uurida ning analüüsida on võtnud (varustet mõne graafikuga): loe siit
Re: Õnnetused mootorratastega
tux777 kirjutas:Juhtus ka nädal-poolteist tagasi väike õnnetus.
Kiirus oli vahepeal 150+km/h, kuid kui avastasin, et ees paremkurv oli kiirust veel kogunenud, pidurdasin 100m jagu ja....
asulas sees 150+km/h ja varasemad sõidkogemused kasinad??
Re: Õnnetused mootorratastega
sipsik kirjutas:Värskelt Motomaanias üleval intervjuu Ida prefekti Aldis Alusega, kes vabal ajal vahva mootorrattur ja koolitaja ning mootorrattaõnnetuste teemat veidi uurida ning analüüsida on võtnud (varustet mõne graafikuga): loe siit
Trend ju langev
-
- Postitusi: 562
- Liitunud: 26 Nov 2005, 16:01
- Tsikkel: Suzuki DL 1000 XT V-Strom
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
Kes siis nägema juhtus, siis emajõe kroonuaia nurgal oli ka väike kokkupõrge. VW Golf universaal tahtis naise rolleri eest läbi lipsata ja parempööret teha, aga ei jõudnud eest läbi ja ka keeras küljepealt sisse. Tulemuseks kriimud ja põrutus. Kiiver tegi oma tööd hästi, kuid muud kaitsvat seljas polnud.
Ära sõida kiiremini kui sinu kaitseingel suudab lennata
CZ,Kawasaki ZX400,Honda CBR900RR,Honda X11,Suzuki DL650,BMW R1200GS,Triumph Tiger 800XC,Suzuki DL 1000 XT V-Strom
-
- Postitusi: 562
- Liitunud: 26 Nov 2005, 16:01
- Tsikkel: Suzuki DL 1000 XT V-Strom
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
Täna 12.15 Tartus,Turu tänaval,Jazzi pesula kõrval juhtus mingi kokkupõrge mootorratta ja Golfi vahel.Rattas ja juht olid juba püsti,mootori kaan sai vis kriimustada,rohkem ei jõudnud näha.
Ära sõida kiiremini kui sinu kaitseingel suudab lennata
CZ,Kawasaki ZX400,Honda CBR900RR,Honda X11,Suzuki DL650,BMW R1200GS,Triumph Tiger 800XC,Suzuki DL 1000 XT V-Strom
-
- Postitusi: 470
- Liitunud: 22 Aug 2007, 11:56
- Tsikkel: Viffer ja Kawa
- Asukoht: Harjumaa Muuga
- Tänatud: 8 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
Mootorrattur sai autoga kokkupõrke tagajärjel vigastada
http://www.tallinnapostimees.ee/468336/ ... vigastada/
-
- Postitusi: 1097
- Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
- Tsikkel: enduro ja asfalt
- Asukoht: Anija vald
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Õnnetused mootorratastega
Sukusuku kirjutas:Mootorrattur sai autoga kokkupõrke tagajärjel vigastada
http://www.tallinnapostimees.ee/468336/ ... vigastada/
Nüüd õnneks kodus juba...
Re: Õnnetused mootorratastega
Laupäev Viljandis.
Kell 12.09 põrkasid Viljandis Uue ja Lossi tänava ristmikul kokku 13-aastase noormehe juhitav mopeed ja sõiduauto Suzuki Vitara, mille roolis oli 22-aastane Sten. Mopeedi juht lubati pärast esmaabi kodusele ravile.
Kell 21.52 leidis aset liiklusõnnetus Suure-Jaanis Tallinna tänaval, kus põrkasid kokku 21-aastase Hele-Riini juhitav sõiduauto Audi A4 Avant ja mootorratas Harley-Davidson, millega sõitis 47-aastane Arijuhani.
Mootorratta juht ja tema kaassõitja pääsesid kergemate vigastustega ning lubati pärast esmaabi osutamist kodusele ravile.
Re: Õnnetused mootorratastega
sipsik kirjutas:Värskelt Motomaanias üleval intervjuu Ida prefekti Aldis Alusega, kes vabal ajal vahva mootorrattur ja koolitaja ning mootorrattaõnnetuste teemat veidi uurida ning analüüsida on võtnud (varustet mõne graafikuga): loe siit
Statistika on hooajaline ehk tuleks võrrelda eelmise aasta 1 juunit selle aastaga. Kuid eelmise aasta kohta on toodud koguarv ning selle aasta kohta esimese poolaasta statistika. Neid ei saa võrrelda.
Osad järeldused on tunduvad suht jaburad.
Kas selle aasta kohta võib ka juba midagi öelda?
Käesoleval aastal võiks mootorrattureid juba korrale kutsuda. Mai lõpu seisuga on juba toimunud 12 õnnetust, milles on 10 inimest viga saanud. Mootorratturite süülisuse protsent neis õnnetustes on 58.
Eelmine aasta oli 76 liiklusõnnetust, see aasta 12. Kui arvestada, et 1/4 hooaega on sõidetud, siis kokku tuleb 48 õnnetust, mis on oluliselt vähem eelmisest aastast. Kust on võetud, et hulk on suurenenud ehk tuleks rattureid korrale kutsuda?
Kas on siis nii, et mootorratturitele tehakse liikluses liiga?
Kõik mootorratturid arvavad, et oskavad meeletult hästi sõita ja süüdi on kõik teised, mitte nemad. Statistika näitab aga, et 2003-10 on keskmiselt 52% ehk natuke üle poole juhtudest õnnetustes süüdi mootorratturid.
Selle protsendi hulka arvestatakse ka väljasõitu ja kokkupõrget muu objektiga. Küsimuse sisu oli, kumb on enamal ajal süüdi, kas teised sõidukid või mootorratturid. Vastust ma välja ei lugenud.
Arvult teine (13%) õnnetuse liik on teelt välja sõit. Pannakse kurvist otse ja kukutakse kas enne või pärast kurvi. Siin on 95% juhtudest mootorratturid ise süüdi.
See küll nüüd mingi mootorratta liikluskultuuri määraja pole. Kui teelt välja paned siis oledki reeglina ise süüdi, vahet pole kas muu sõiduki või mootorrattaga.
Kolmandat-neljandat kohta jagavad pea sama suure osakaaluga kokkupõrge eesliikuva sõidukiga ehk tagantsissesõit (12%; 70% juhtudest on mootorrattur süüdi)
Sama lugu, kui kellelegi tagant sisse sõidad, siis oled ikka süüdi. See, et 70% ajast on mootorrattur süüdi, on minu arust tagantsissesõidu kohta isegi madal number.
ja kokkupõrge vastutuleva sõidukiga (samuti 12%; 30% juhtudest mootorrattur süüdi).
Kahe sõidukid laupkokkupõrge on võrdne olukord, siin on kirjutatud on, et 30% ajast on mootorrattur süüdi. Ma pigem ütleks, et 70% ajast vastaspool süüdi ja oluline seda 70% hurjutada!
Ma ei ürita siin kõiki mootorrattureid kaitsta (rullnokk roolis või lenksu taga on ikkagi rullnokk), aga hetkel loen artiklist pigem negatiivset alatooni mootorratta liikluskultuuri kohta.
Lõppkokkuvõtes on hea, et sellist statistikat kogutakse, aga seda tuleks võrrelda tervikuna. Vahet pole, mis sõidukiga sõidad, varem või hiljem ikka ise eksid. Minu arust on siin küsimus, kes on ohtlikum liikluses: mootorrattas või auto.
Kas keegi teab sarnast statistikat ka autojuhtide kohta, siis tean kumma eest hoiduda
Re: Õnnetused mootorratastega
isonts kirjutas:tux777 kirjutas:Juhtus ka nädal-poolteist tagasi väike õnnetus.
Kiirus oli vahepeal 150+km/h, kuid kui avastasin, et ees paremkurv oli kiirust veel kogunenud, pidurdasin 100m jagu ja....asulas sees 150+km/h ja varasemad sõidkogemused kasinad??
jah..