Vana matsupannud ratta lappimise võlu ja valu

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Vana matsupannud ratta lappimise võlu ja valu

Lugemata postitus Postitas harimal »

Sai kunagi aastaid tagasi ostetud "põrsas kotis". USA's platsil seisev ratas. Pildi järgi kena kirsipunane, hunnik kroomdetaile küljes. Raha teele ja ratast ootama. Kui asi kohale jõudis, tuli välja, et tegemist oli okserohelise peletisega, mis räigest esiotsa matsust kahvli kõhu alla oli tõmmanud, rääkimata räbalast esiveljest ja lenksuköndist, millest säilinud vaid vasak pool.
Kuna raha läinud ja hundi kurgust konti ilma suurema jebita kätte ei saa, siis oli esialgne plaan lasta ratas korda teha. Kuna erinevad vennikesed tegid seda kohe-kohe mingi 4-5 aastat, siis lõpuks sai tassitud ratas enda juurde. Nii palju oli enne minu käte külgepanemist toimunud, et raam ja amordid oli sirgeks tõmmatud, mõned Saksa ja USA eBay'st soetatud asjad külge poogitud.
Edasi hakkasin ise nokitsema.
Olgu öeldud, et sellistel puhkudel tekib mingi hetk tunne, et enam ei jaksa - deprekas röövib igasuguse jõu mutrivõtme haaramiseks. Siis tuleb Piipzu suguste tegelaste juurde minna ning nati vaimset ja mehaanilist kosutust saada.

Et mõnede "projektirataste" potentsiaalsete soetajate eraelu ja psüühikat säilitada, siis alljärgnevalt esitan tööde/murede nimekirja, mis minu ratta juures oli vaja läbi viia või parandada alates sellest hetkest, kui ta enda juurde orgunnisin.
Kuigi mul pole isiklikult midagi "FirePlay" stiilis pealehakkamise vastu, siis teisalt ma sellist jama pereinimestele siiski ei soovitaks.

Jamade/tööde nimekiri:

  • Tsikkel ei käivitu. Starter isegi ei luba midagi - kuna mõni aeg tagasi käivitus, siis järelikult mingi pistikukala (Uus aku ostetud).
  • Peale sa muretsetud tutikas aku käivitusvooluga 270 C.C.A
  • Tuli välja, et tüüpiline siduriheebli lüliti kala.
  • Pidurituli ei funka. Juhtmed nähtavasti valesti ühendatud, sest ei toimi käsipidur ega jalgpidur.
  • Jalgpiduri vedru vahetada (Piipz kompunnis kähku ühe hädaabivedru, aga ostsin igaks juhuks Ramost uue originaali juurde).
  • Esipiduri support seest puhastada. Kolvid puhastada ja poleerida. Uued mansetid paigaldada (Ostetud: mansetid, piduripumba remondikomplekt, pidurivoolik, üks spetsvedru).
  • Lõpuks sai juurde ostetud esipiduri remondikomplekt (tglt oleks piisanud paarist spetsiifilisest kummtihendist).
  • Samuti sai vahetatud pidurivoolik. Siin väike reklaam Dunlop Hiflex kohale. Jube kiiresti tegid uue vägagi viisaka vooliku. Vana venis nagu lõõtspill. Kui sai letile mõõtmiseks pandud, siis sõrmeotstega hoides venis 5 cm pikemaks. Suuremat käerammu kasutades kuni 10 cm.
  • Kuna mingi hetk pani plehku klotsi taga olevat metalllehte hoidev vedru, siis see sai uus tellitud.
  • Sidurivoolik vahetada, vedelikupütsik seest korralikult puhastada (Uus täispikk terassukas sidurivoolik ostetud).
  • Intruderi sidurivoolik on naljakas. Esimene jupp on kummvoolik, siis on poole meetri jagu metalltoru, veel 15 cm kummvoolikut ja siis lõpuni välja metalltoru. Sisuliselt, kui kummosa on väsinud, ja teadmatult osta vaid esimene kummvoolikujupp, siis järgmine 15 cm pikune voolik võib ikka jääda läbi paisuma...
  • Kuna Dot4 vedelik ei maksa midagi, siis ei tasu sellega koonerdada. Läbi pütsikuklaasi vaatasin, et vedelik kena hele, aga kui pütsiku lahti tegin, siis tuli välja, et hele oli ta seepärast, et kogu potsik oli metallipuru täis...
  • Mõlemad lülitite korpused lenksul vahetada (Uued korpused ostetud).
  • See tähendas ka seda, et uued juhtmed pidid välja jõudma esitule korpusesse, kus oli vanadest juhtmetest paras varesepesa. Porno sai osaliselt vahetatud, korrastatud ning kõik juhtmed sildistatud.
  • Ratta juhtmestik üle käia ja sildistada, pistikud puhastada.
  • Uus esituli paigaldada (Uus ostetud).
  • Spidomeeter paigaldada (Uus ostetud).
  • Parempoolne lömmis leegikas vahetada ning sumpapütid tagasi panna (Uus leegikas ostetud)
  • Parempoolse esiamordi pinnalt värvipritsmed eemaldada.
  • Aku hoiukast fikseerida ning uus aku kate paigaldada (Uus akukasti kate ostetud)
  • Istmekatted vahetada (Uus materjal, niit ja paar komplekti spetsnõelu = 16 EUR, millest kattematerjal 8,5 EUR)
  • Esimene katsetus istmekatte õmblemise osas isegi käras.
  • Tagumisele seljatoele puuduv detail teha ning pehmenduse ja kattematerjaliga katta.
  • Esimeste raamiküljekatete kronsteinid paigaldada (Tuleb uued tellida või ise teha, sest vanad aja jooksul pehku pannud)
  • Parempoolse lenksuhoidiku pooleksmurdunud poldikönt välja tõmmata.
  • Sellega oli paras jebi. Lõpuks sai asi välja puuritud ning keermestajaga auk üle käidud.
  • Paagi kinnituspoldi auk uuest keermestada.
  • tegelikult sai keermeparanduskomplekti kasutatud.
  • Paak osaliselt värvida.
  • Tuli välja, et kogu tsikkel oli ühe Eesti tüübi poolt värvitud mingi asjaga, mis ei kannatanud tilkagi bensiini. Sisuliselt tähendas bensiini, suvalise lahusti või isegi uue värvi sattumine vanale värvile seda, et viimane lahti koorus. Nunnu.
  • Kogu tsikkel läheb parematel aegadel värvimisse. Odavaim viiaka kohe "must pakkumine" oli 200 EUR kogu ratas.
  • Kardaaniõli kontrollida.
  • Uus lenks paigaldada (Uus lenks Motokeskusest)
  • USA'st tulnuna oli rattal vaid pool lenksu küljes. Lammarist hädaabine muretsetud hädaabilenksu vasakpoolne osa oli oma 5cm jagu ettepoole kõver, seega lõpuks pidi ikkagi päris uue ja sirge muretsema.
  • Lenksupoolse gaasitrossi hoidiku kinnituspoldi augu ülepuurimine (Uus gaasitross lõpuks).
  • Sellega läks asi jubedalt pepusse. Lõppes trall uue gaasitrossi muretsemisega.
  • Lenksu fikseerimise luku südamik vahetada (Uus südamik ostetud).
  • Gabariiditulele voolu muretsemine.
  • Kahvli alumine kinnituspolt paigaldada.
  • Suunatule indikaatorlamp ei saa voolu.
  • Enamik näidikute elektripirnidest vahetada (Uued pirnid ostetud).
  • Spido korpusele kinnituspoldid (Uued ostetud).
  • Kogu rattale ports eri pikkusega 6 ja 8 polte (Uued ostetud).
  • Esiratas tsentrist väljas (Kodarate timmimine Neeme poolt).
  • Tuli välja, et ühe poole kodarad olid pingul ja teised lõdvad. Kuna naine kodus vahelduva eduga kord ähvardas, kord nuttis, et elan vaid kontoris ja garaazhis, siis peale Piipzu sai lisaabiks ka Neemet tülitatud. Kogenud inimesena timmis asja minust potentsiaalselt kordades kiiremini paika.
  • Esiratta laagrid vahetada (Uued ostetud).
  • Tuli välja, et vanad laagrid polnud lihtsalt läbi vaid juba ka roosteussi näinud.
  • Tagumised rattalaagrid vahetada (Uued ostetud).
  • Tagumised piduriklotsid vahetada (Uued ostetud).
  • Seejuures ka piduriõli vahetada, kolvid puhastada ning uue vooliku ostmise tarbeks vana voolik üle mõõta.
  • Tagumine pidurivoolik vahetada.
  • Õhutusniplitele katted paigaldada.
  • Siiamaani paigaldamata. Jama ja häbi.
  • Ratta mõlemad õhufiltrid üle vaadata.
  • Spidomeetri tross vahetada (Uus tellitud)
  • Vana tross otsustas mingi hetk katkeda. Hädaabina sai ostetud Jawa tross, selle vanasse kõrisse topitud ning vana trossi alumine otsik paigaldatud. Kuna enda paigaldatud otsik pole nähtavasti kõige kindlam lahendus, siis uue trossi kohalejõudmisel läheb ikkagi see peale.
  • Amordisimmerid ja tolmukaitsed paigaldada (Uued osta).
  • Matkakottide tagumisest rattast eemalehoidmise raamid paigaldada (Uued raamid ostatud).
  • Paras jebi on paigaldada, sest raamide kinnitamiseks on vaja tagumised amordid lahti lasta.
  • Kütusesegu paika kruttida ja vaakum sünkroonida.
  • Nagu kingsepal liistudega nii ka mul antud ratas sünkroonimata. Porr ja häbi.
  • Esimese porilaua küljed õige nurga alla painutada.
  • Hetkel hoiab üks külg end eemal ning surub esirattavõlli fikseeriva poldi lahtilaskmisel vasakpoolset amorde muust kupatusest eemale.
  • Paagile pehmenduskumm esiotsa paigaldada (Uus kummilatakas Ramost ostetud)
  • Siduri friktsioonikettad üle mõõta ning profülaktika mõttes vedrudele spetsseibid alla panna.
  • Suunatulede relee paigaldada (Uus ostetud).
  • Läbi linna sai otsitud erinevaid releesid erinevate hindadega. Toimiv variant tuli Autoladu.ee poistelt mingi 4 EUR'iga.
  • Rooste ja alumiiniumoksiid mõnedelt detailidelt maha poleerida.
  • Kunagi kaunis kauges tulevikus kogu ratas värvida.

See nimekiri pole veel täielik ega lõplik. Iga jama paranedes tuleb välja mingi uus üllatus.

Kui sellise rimaka ostuhinnale lisada puuduolevate või vahetust vajavate detailide maksumus, siis on tulemuseks see, et sama rahaga saaks ka kodumaalt juba 5 aastat noorema ning mõõtmatult paremas olukorras oleva ratta soetatud.
Kui juurde panna töötunnid teiste tegijate poolt ja enda pikaksveninud õhtud või magamata ööd, siis on olukord päästetav vaid mõttega, et tegemist on enda "koolitusega" antud valdkonnas.

Seega kui keegi plaanib lähiajal mingi rimaka endale soetada mõttega, et "suvega teen korda", siis enne mõtte realiseerimist tasub äkki veel korra eelnevat nimekirja vaadata :bsmile:

Edit: Lisaksin, et enne uuesti minunijõudmist sai peale amordide ja raami sirgekstõmbamise raam ka pulbervärvitud, vahetatud kõik jalatoed ning esimene jalatugesid hoidev raam. Soetatud sai ka uus esivelg.

Edit 2: Tagumise karpa Pilot Screw oli kinni ussitanud. Molybdenumi baasil "lahtistiga" sai asja liikuma.

Viimati muutis harimal, 26 Mai 2011, 17:46, muudetud 3 korda kokku.
CarbTune karburaatorite sünkronisaator: http://nagi.ee/photos/harimal/7766255/in-set/125775/
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 914
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Vana matsupannud ratta lappimise võlu ja valu

Lugemata postitus Postitas Boobush »

Ehk julged avaldada ka ratta mudeli ning kostitada teemat piltidega?

Selliste põrsaste viga ongi see, et kole raske on neist lahti öelda. Nii emotsionaaselt kui ka finantsilises mõttes, kõrbed igaljuhul. Aga sellegipoolest, pikka närvi ja paksu rahakotti :bsmile:


Mihkel S
Postitusi: 280
Liitunud: 30 Juul 2008, 01:02
Tsikkel: Veereb..
Asukoht: Tarbatu
Tänanud: 1 kord

Re: Vana matsupannud ratta lappimise võlu ja valu

Lugemata postitus Postitas Mihkel S »

Lihtsalt natuke nokitsemist õhtuti õlle kõrvale :lol:
Pildid oleksid head ...igastahes edu!!


Aspelund
Postitusi: 516
Liitunud: 01 Aug 2005, 14:16
Tänatud: 3 korda

Re: Vana matsupannud ratta lappimise võlu ja valu

Lugemata postitus Postitas Aspelund »

VZ M1500 ?


Teema algataja
harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: Vana matsupannud ratta lappimise võlu ja valu

Lugemata postitus Postitas harimal »

Aris kirjutas:

Ehk julged avaldada ka ratta mudeli ning kostitada teemat piltidega?
Selliste põrsaste viga ongi see, et kole raske on neist lahti öelda. Nii emotsionaaselt kui ka finantsilises mõttes, kõrbed igaljuhul. Aga sellegipoolest, pikka närvi ja paksu rahakotti :bsmile:

Ratas on Suzuki Intruder 1400 aastast 1996. Käigukast on vanema tüübi oma ehk 4 käiguga. Esimesega läheb välja 70 km/h, teisega 135 km/h, kolmandaga 160-165 km/h ning neljanda käigu limiiti veel ei tea. Haapsalus nähtavasti neljandat lõpuni testida ei saa, sest teest jääb puudu. Mälu järgi võib Tartus või Rutjal olukord tee pikkuse osas tsipa parem olla, aga võin ka eksida.
Mõtlesin, et püüan ratta teha korda selliselt, et endal poleks häbi ning annan siis isale varaseks pensionipõlvekingituseks.
Müües saaks mingi raha küll tagasi, aga las ta jääb. Küll jõuab järgmise tarbeks uut raha koguda.

Piltidega läks kahjuks nii, et polnud mahti teha "enne" pilte, seega mingi hetk saab ehk teha vanadest räbalatest detailidest ülevaate ning siis juba osaliselt korras rattast.

Mihkel S kirjutas:

Lihtsalt natuke nokitsemist õhtuti õlle kõrvale

Nokitsemist sai nii palju, et mingi hetk palus naine mul kohvrid pakkida, sest ma nii kui nii kodus ei viibi. Ühel teisel korral aga palus, et äkki ma vähemalt pool nädalat viibin õhtuti kodus ning vastuse "Eks ma siis pean" peale lahistas poole tunni jagu nutta.

CarbTune karburaatorite sünkronisaator: http://nagi.ee/photos/harimal/7766255/in-set/125775/
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: Vana matsupannud ratta lappimise võlu ja valu

Lugemata postitus Postitas madone »

miks sa naisele garaashi mingit pinki ei orgunni siis? las koristab ja teeb midagi kasulikku ning kõik õnnelikud :D


bandit 1200
Postitusi: 261
Liitunud: 23 Jaan 2007, 12:44
Tsikkel: GSX-R 750,R-1
Asukoht: teletornikandis
Kontakt:

Re: Vana matsupannud ratta lappimise võlu ja valu

Lugemata postitus Postitas bandit 1200 »

madone kirjutas:

miks sa naisele garaashi mingit pinki ei orgunni siis? las koristab ja teeb midagi kasulikku ning kõik õnnelikud :D

Heh,lased naise garagesse koristama,arvad et leiad pärast sealt miskit ülesse ka ve :mrgreen:

Transporditeenus ja kaevetööd
http://www.revemont.eu/

mart211

Re: Vana matsupannud ratta lappimise võlu ja valu

Lugemata postitus Postitas mart211 »

bandit 1200 kirjutas:
madone kirjutas:

miks sa naisele garaashi mingit pinki ei orgunni siis? las koristab ja teeb midagi kasulikku ning kõik õnnelikud :D

Heh,lased naise garagesse koristama,arvad et leiad pärast sealt miskit ülesse ka ve :mrgreen:

Iga loll teab et õige lahendus on tsikkel tuppa tuua. Nii on mees kodus=naine õnnelik ja näpud õlised= mees õnnelik!


Teema algataja
harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: Vana matsupannud ratta lappimise võlu ja valu

Lugemata postitus Postitas harimal »

mart211 kirjutas:

Iga loll teab et õige lahendus on tsikkel tuppa tuua. Nii on mees kodus=naine õnnelik ja näpud õlised= mees õnnelik!

Vastav ettepanek sai täiesti tehtud :wink:
Õliste tööde puhul ei tulnud kõne alla, küll oleks käranud juhtmestiku korrastamise puhul, aga selleks hetkeks sai ratta juba Piipzu juurde viidud.

Pikemas perspektiivis on sobivaks lahenduseks maja, mille küljes suur garaazh või siis vastupidi - suur garaazh, mille küljes maja :P

CarbTune karburaatorite sünkronisaator: http://nagi.ee/photos/harimal/7766255/in-set/125775/
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 367 korda
Kontakt:

Re: Vana matsupannud ratta lappimise võlu ja valu

Lugemata postitus Postitas Piipz »

ei aga see mõte, et su naine mu garaazhi koristab, pole üldse paha ä (togi)
p.s. a tegelt võid ta kaasa võtta küll, meie naistel midagi ühist :mrgreen:


grahv
Postitusi: 1186
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 77 korda

Re: Vana matsupannud ratta lappimise võlu ja valu

Lugemata postitus Postitas grahv »

harimal kirjutas:

lahenduseks maja, mille küljes suur garaazh

Pererahu huvides oleks sul vaja maja eraldi garaaziga nii et naine soovi korral näeks sind selle toa aknast kus ta enamasti viibib (maja puhul toimetaks ta muidugi ise ka rohkem väljas). Mul garaaz kortermaja all ja ka vahel probleem, et "nähh juba jälle lähed kodust ära?". Sõber aga nokitseb rahulikult garaazis ja silmside ei lase naisel end üksikuna ega turvamata tunda. :lol:

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 367 korda
Kontakt:

Re: Vana matsupannud ratta lappimise võlu ja valu

Lugemata postitus Postitas Piipz »

ma olen praegu vist offtopicu peale spetsialiseerunud aga nii armas, et su sõbral on koguaeg su naisega silmside (togi)


Aspelund
Postitusi: 516
Liitunud: 01 Aug 2005, 14:16
Tänatud: 3 korda

Re: Vana matsupannud ratta lappimise võlu ja valu

Lugemata postitus Postitas Aspelund »

Küllap naine teeb ükskord mõistliku valiku - annab mehele kogu aja vabaks... Ole milline tahad ja kus tahad.

A.


Mihkel S
Postitusi: 280
Liitunud: 30 Juul 2008, 01:02
Tsikkel: Veereb..
Asukoht: Tarbatu
Tänanud: 1 kord

Re: Vana matsupannud ratta lappimise võlu ja valu

Lugemata postitus Postitas Mihkel S »

Eriti tähtis on sõidu ajal hoida naisega stabiilset silmsidet, et naine end taga turvaliselt tunneks...

Kasutaja avatar

tali
Postitusi: 1404
Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Vana matsupannud ratta lappimise võlu ja valu

Lugemata postitus Postitas tali »

Türi kui hea teema! (lol)

18-aastane pereliige: "Äratuse helin on see n..ss, mis sul magada ei lase". :)
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
Kasutaja avatar

jürgenR
Postitusi: 73
Liitunud: 28 Dets 2007, 19:07
Tsikkel: v-rod, wrsca
Asukoht: Tallinn/Jüri

Re: Vana matsupannud ratta lappimise võlu ja valu

Lugemata postitus Postitas jürgenR »

Matsu just ei olnud pannud aga naise kindel soov oli valge ratas.
Noh sai siis tehtud: http://nagi.ee/photos/rein-hd/sets/307581

Garaazitunde kogunes lugematu arv. Siiani ei olnud naisel sellevastu midagi, kui suund kuuri sai võetud. Aga harjumus jäi külge ja kuuris on ju meestel peale ratta veel igasuguseid vidinaid /varusid...
Pilk on muutunud... :)

Taastamine on jah pigem enda "harimiseks". Kes naudib protsessi, kes tulemust, kes ei oskagi ilma elada.

töristamiseks VRCSA.
Müügiks: kõik on müügis, kogu aeg: http://nagi.ee/photos/rein-hd/sets/333565/
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”