BMW R80 R (Aspelund)


Teema algataja
Aspelund
Postitusi: 516
Liitunud: 01 Aug 2005, 14:16
Tänatud: 3 korda

Re: BMW R80 R (Aspelund)

Lugemata postitus Postitas Aspelund »

Eelmisel neljapäeval kolistas mu koduukse taga siis DPD kuller, näpus kilesse mässitud rehvid. Sees täpselt see, mis tellitud Bridgestone BT45 F ja R, vastavalt esi- ja tagarattale. Seega sai see rohkem kui kahe kuu pikkuseks veninud rehvisaaga lõpuks oma teenitud otsa.

Täna said rehvid paika ja hetkeseisuga istuvad uute jalavarjudega veljed juba mootorratta all.

Rehvide veljele paigutamisest jäi silma ma kaks kasulikku mõttetera (aitäh, Neeme): esiteks ei ole mõtet kohe vanu raskusi küljest lüüa - Murphy sunnib need siis kohe sinnasamasse taas tagasi panema. Teiseks kollane täpp rehvil (või kaks punast) viitavad kõige "kergemale" kohale rehvis, ehk siis see punkt tasub sättida kohakuti ventiiliga. Nii jääb ära liigsete raskuste külgeriputamine.

Ise pääsesin esirehvile 5 grammi lisaga (ja Neeme sõnul pole reaalelus kuni 120 km/h'ni kuni 20-grammisest disbalansist suurt midagi tunda), tagarattale läks aga otsa 25 grammi. Nüüd peaks mõlemad rattad sobivalt tasakaalus olema.

Veel kasulikke mõtteteri oma ämbrilaost: odavat karburaatorite balanseerimise abinõud ei ole mõtet teha silikoonvoolikust, isegi kui seda jaopärast võtta on. Voolik hakkab mängima ja ei pruugi enam karburaatorite küljes püsida. Materjal peab ikka vastupidavam olema.

Vedelikuks peab olema aga midagi sellist, mis ikka voolab ka. Tavaline mootoriõli tahab enne bensiiniga lahjendamist saada ja ka värv on hööveldatud laua taustal kehvasti märgatav. Soovitatud on näiteks ATF-i. Ka ei tasu voolikuid küljest kiskuda töötava mootoriga: vedelik kaob välgukiirusel veel ühendatud silindrisse. See viimane kogemus on küll saadud internetist, mitte ise testides.

Hetkel ongi "vaja teha" nimekiri kaunikesti otsa saanud. Esimesed pidurisilindrid tuleb võibolla veel korraks maha võtta, tundub, et väike õlitus kolbidele ei teeks paha. Siis pesu ja ongi vist kõik. Süüde tuleb ka stroboga üle kontrollida. Aga see jääb juba homme hommikusse, sest täna tuleb aega veeta lapsevalves. Õnneks on siingi tegemist: Eesti üks omaaja edukaimaid võidusõitjaid Ants Promet on avaldanud oma mälestusraamatu "Unustatud unustamatud viiekümnendad" ning seal on vene päritolu bokseritega kihutamisest juttu. Ja et BMW on pea-aegu "emm", siis sobib teemasse küll. Raamatut saab näiteks tellida siit: http://www.raamatukoi.ee/cgi-bin/raamat?175391

Vanahärra ise saab sel aastal 80 aastat vanaks, aga mälestusi jagub veel rääkimiseks küll. Õnneks on mul olnud au teda korduvalt küsitleda.

Veel üks motoajaloo raamat on tulekul, Endel Kiisa ja Virve Kiisa sulest "Elu kurvilistel radadel". Tasub ka nähtavasti lugemist ja uurimist.

A.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”