Mootor kinni

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Andres
Postitusi: 144
Liitunud: 17 Aug 2004, 15:31
Tsikkel: kxf
Asukoht: Tartu

Mootor kinni

Lugemata postitus Postitas Andres »

Tegu siis 250-se krossirattaga. Sügisest on ratas kütteta garaazis seisnud, aegajalt olen käivitanud ja mootori korralikult soojaks ajanud, nüüd oli jõuludest saadik seisnud ja laup. oli mootor nii kinni, et vänta alla lüüa õieti ei jõudnud. Tundus nagu oleks kolb kinni kiilunud, eriti vänta anda ei tahtnud, et mitte rohkem liiga teha, aga tundus nagu oleks silindrist mingit vilinat-kriginat kuulnud. Mul on paar kahtlust endalgi, aga äkki on kellegil kogemusi jagada. Niipalju veel, et jahutusvedelikku ma enne talve välja ei lasknud, täna uurisin eelmise omaniku käest järgi ja selgus, et dosooli asemel oli tavaline vesi radikas, mis võib olla nüüd jäätunud.
Kasutaja avatar

Karupoeg puhh
Postitusi: 603
Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
Asukoht: Laagri

Lugemata postitus Postitas Karupoeg puhh »

see vesi küll hea pole. võib silindri ja radika lõhki lüüa, ja ma arvan et nad ongi sul lõhki. võibolla on raske vänta anda selle pärast et veepump on jääs?
Kasutaja avatar

Teema algataja
Andres
Postitusi: 144
Liitunud: 17 Aug 2004, 15:31
Tsikkel: kxf
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Andres »

Mul sama hirm, et äkki on vesi paisutanud silindris olevad veesooned lõhki ja sellepärast ongi kolb kinni
Kasutaja avatar

Karupoeg puhh
Postitusi: 603
Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
Asukoht: Laagri

Lugemata postitus Postitas Karupoeg puhh »

veesooned...ei oskagi selle kohta midagi öelda, ma usun et vesi hakkab sul pragudest lihtsalt välja imbuma. Pigem ikka veepump ma usun. Vii ta kuskile soojemasse kohta ja vaata kas hakkab kuskilt tilkuma. veel parem võta ta lahti ja vaata oma silmaga üle.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Andres
Postitusi: 144
Liitunud: 17 Aug 2004, 15:31
Tsikkel: kxf
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Andres »

Mida arvata sellisest teooriast, et tänu sitale kütusele ja ka talvel käivitamisele, tekkis silindrisse mingi kondents, mis on jäätunud.
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2189
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 »

Mispärast sa ratast käivitanud ja soojaks lasknud oled, kui sa temaga sõitma pole läinud, nagu ma aru saan? See teeb pigem kahju kui kasu minuteada..
Sedasi seda kondentsi sinna mootorisse kogunebki vist, aga kas nüüd nii palju et mootor enam ringi ei käi... :?:
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Kasutaja avatar

tont
Postitusi: 139
Liitunud: 25 Apr 2004, 12:41

Lugemata postitus Postitas tont »

Mis seda kiginat mootoris põhjustada võib? Mul Jawal on sama asi.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Andres
Postitusi: 144
Liitunud: 17 Aug 2004, 15:31
Tsikkel: kxf
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Andres »

Käivitasin, kuna arvasin, et äkki on see hea kui aegajalt soojaks lasta, praegu just lugesin foorumist talveks valmistumise kohta ja hoidsin pead kinni. Mootor käib ringi, aga jubeda takstusega, paar korda lõin, tiba vast läks kergemaks ka, rohkem ei tahtnud liiga teha, järgmine nädal lasen mootori fööniga soojaks vaatan mis juhtub

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Lugemata postitus Postitas koi »

Tere.
Ei tea, mis rattaga on tegu, aga vesi jahutussüsteemis on küll kurjast. Vaja teada, milline ajam on veepumbal - kas rihmaga või hammasülekandega. Kui viimane, siis külmunud vedeliku puhul tegi tõenäoliselt häält veepump, mille pöörlemist takistas jää. Halvimal juhul pumba tiivik kahjustatud nüüd. Pead mootori vaikselt üles sulatama ja vee välja laskma. Kunagi ei tasu kasutada jahutussüsteemis vett! - tekitab roostet ja katlakivi. Olen näinud hülssi, mis on nagu sõel , rooste auke täis ja just vee kasutamise pärast. Kui oled sulatanud mootori , vaata tähelepanelikult, kas on kuskil lekkeid. Kui pole , eemalda küünal ja keera mootorit aeglaselt, kuula, kas on võõrast heli, või tuleb küünla avast vedelikku välja. Kui lekkeid pole. oled tõeline õnne junn. Kindlasti kontrolli ka õli karteris - kas pole sinna sattunud vett. Kui kõik on siiski OK kalla õige jahutus vedelik sisse, veendu , et pole lekkeid ja siis proovi alles käivitada.
Kuna tähistasin rahvusvahelist naistepäeva, võib minu jutus olla lünki ja ka vasturääkivusi - mõtle ise hästi, mis seal veskis toimuda võib, kui seal tekib umbne jää, mis tahab sealt jõkke tagasi pääseda ja tee omad järeldused.
Igatahes ära sulata külmunud mootorit käivitamise teel!!
Kes kurat kallab tänapäeval radikasse paljast vett?
Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Lugemata postitus Postitas koi »

Järgmine nädal - siis on sul kindlasti mootor lõhki - kohe lähed ja hakkad vaikselt jääd sulatama tead! Vesi radikas ja sa lähed magama, et JÄRGMINE NÄDAL vaatan? Nalja teed mees?
Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kalle »

koi kirjutas:
Kes kurat kallab tänapäeval radikasse paljast vett?
Kui rääkida nö tavalistest tänavaratastest, siis võib küll nii küsida. Siin on aga tegemist võitlustel või treeningutel osalenud rattaga, nagu mulle tundub. Ja sellistel ratastel kasutatakse vett tihti. Mitmel juhul ja klassis on vee kasutamine süsteemis ka kohustuslik. Kohustus tuleb vist sellest, et kui võistlus toimub asfaldil, siis võimalik leke võib tekitada libedust (või on sellel muu põhjus, teadjamad ehk ütlevad) Ja krossis kasutatakse vett seetõttu, et väga suurtel pööretel ja kuumuste juures jahutab puhas vesi paremini, kui nt 50:50 segu. Hoopis teine asi on see, et seda vett sealt välja pole lastud..eriti enne talve

Kk
Kasutaja avatar

Teema algataja
Andres
Postitusi: 144
Liitunud: 17 Aug 2004, 15:31
Tsikkel: kxf
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Andres »

koi
Järgmine nädal - siis on sul kindlasti mootor lõhki - kohe lähed ja hakkad vaikselt jääd sulatama tead! Vesi radikas ja sa lähed magama, et JÄRGMINE NÄDAL vaatan? Nalja teed mees?
Vat see ongi kõige hullem, et ratas asub minust 100km kaugusel ja ma ei saa õieti magadagi, hoian näppe risti. Ratta eelmine omanik oli mul hea tuttav, kes unustas mainida, et vesi on sees. Ma nagu eriti ei osanud muretseda, arvasin, et tosool sees ja midagi hullu ei juhtu. Pealegi oli plaanis talve hakul lahti hakata harutama, aga mõned jupid viibisid ja nii jäigi seisma.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Andres
Postitusi: 144
Liitunud: 17 Aug 2004, 15:31
Tsikkel: kxf
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Andres »

Kõik ok mootor üles sulatatud ja kahju ei olnudki, veepump ja kõik muu täiesti korras. Tänud nõuandjatele ja eks teinekord jälle targem.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”