BMW R80 R (Aspelund)
Re: BMW R80 R (Aspelund)
Täna oli siis võimalus kohtuda Soome BMW mootorrattaklubi väljasõiduga Pühajärvele nende peatuse ajal Olustveres. Ei saa salata, vaatepilt oli impressive.
Igatahes oli kohal 56 ratast, neist soomlaste vanim 35 aastat vana BMW R100RT, millel läbisõit oli midagi 38 000 kilomeetri ringis. Masin ise nagu prillikivi. Omaniku sõnul on tal veel lõbutsemiseks Triumph Bonneville (1968) ja MZ ES250 (1966).
Kõige vanem ratas platsil oli ka BMW, küll mudel R35 (aastast 1942), sellega "saboteeris" soomlaste ärasõitu tõenäoliselt Eesti vanim (83) tegevmootorrattur Heino Reinjärv. Igatahes uudistati ja pildistati tema ratast päris hoolega. Päris juhuslikult ta Olustverre muidugi ei sattunud, rääkisin mõned nädalad tagasi talle soomlaste visiidist ja ta tahtis ka uuemaid BMW'sid lähemalt uurida.
Veel olid segasummas üks S 1000 RR, kaks K 1600 GTL-i, kaks R 1200 CL'i, kaks K 100 LT'd, hulk "gessusid" (neist üks 35 aasta juubelimudel) ning terve posu kõikvõimalikke LT'sid ja RT'sid. Paljudki kleepsude põhjal rännanud rohkelt Euroopas.
Mis veel silma torkas: eelkõige olid mootorrattaomanikud just vanemad inimesed (50+). Ka varustus oli esmaklassiline: BMW margiriided, loomulikult Rukka kraam, kiivritest domineerimas Schuberth, BMW ja Nolan. Ning väga paljud kandsid oma varustuse peal veel neoonvesti.
Väga kontrollitud oli ka ärasõit: mootorrattad parkisid reas, ärasõit toimus samuti ridade kaupa. Ei mingit ühist lendstarti, kõik ootasid rahulikult oma järjekorda.
Väikest pildivalikut näeb siin:
http://nagi.ee/photos/Aspelund/sets/312591/
Aga subjektis mainitud sõidukist ka teemasse:
Esiteks teatas rehvipood, et on mu ülekande kätte saanud ning BT45'd alustavad esimesel võimalusel teed Maarjamaa suunas. Eks näeb, millal kohal.
Halvem uudis laekus aga garaažist. Eile õhtul ratast kokku ladudes hakkasin vaatama, et rooli vasakule keerates jookseb esihark paaki kinni, paremale pöörates aga mitte. WTF? Esihargi hingeelu uurides selgus, et alumiselt "prillilt" on jalga lasknud jublakas, mis peaks piirajana toimima. Tõenäoliselt mõne kodumaal toimunud kukkumise ajal (äkki sellesama tõttu, mis vasakusse klapikambri kaande mõlgi ja prao jättis?) on piiraja saanud paraja kolaka, selle tulemusena on joosma hakanud pragu ning lõpuks on piiraja üldse ära kukkunud. Üks murdekoht näeb nii neetult värske välja, et justkui oleks see jublakas sealt äsja jalga lasknud. Igatahes uued "prillid" maksavad suurusjärgus 500 tugrikut. Probleem on selles, et vedrustus on konkreetsel masinal ainulaadne (Showa) ning sarnast kasutatigi vaid kahel mudelil: R 80/100 R ja nende tuunitud versioon Mystic. Nüüd siis tulebki nuputada, mida peale hakata ja kui palju raha vea likvideerimiseks kulutada tuleb.
Vaikselt koguneb ka killukesi ratta eluloost: tagapiduri klotsidel on nende valamise ajaks märgitud 93 aasta, seega võivad tagaklotsid vabalt olla need, millega ratas tehasest lahkus. Paksust kattekihil on veel piisavalt, olulisi defekte ka näha polnud, seega teenivad edasi.
A.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.