BMW R80 R (Aspelund)
Re: BMW R80 R (Aspelund)
Tehtud! Tagadiffer on taas all ning uued laagridki paigas. Mis kõige olulisem: lõtku enam pole ja tagaratas ei saa enam ise sõidusuunda valida.
Töö käigust.
Laagrid istusid öö otsa -18 juures sügavkülmikus ja olid tänaseks üpris krõbedad. Laagripesadesse küll sisse just ei kukkunud, piisas õrnast koputamisest.
Rohkem jama oli sellega, et saada difri nuut kardaani otsast sisse. Ikka tikkus rist ühele või teisele poole ära vajuma ning jälle oli põhjust otsast alustada. Pika pusimise peale õnnestus siiski differ õigesse kohta saada. Üldiselt on see kahe mehe töö, seega oli mu paljukannatanud esivanem toetavaks käeks.
Seejärel tuleb hakata difrit ja kiiget ühendavaid polte sisse panema. Alustada tuleb nn kübaraga poldist (Airhead'l vasakpoolne), seejärel parempoolne. Poldid said niipalju sisse keeratud, et nende otsad olid laagrites sees. Seejärel on töö järjekord selline:
Vasak polt kinni (enne keermeliim vahele) 105 Nm'ga. Seejärel parempoolne polt kinni 5 Nm, uuesti lahti ning siis kinni 7 Nm. Seejärel läheb peale suur mutter, mis tuleb kinni tõmmata ka 105 Nm.
Tulemuseks lõtkudeta tagavedrustus
Lisaks sai veidi uuritud teemat "oil in paralever" ehk siis eilse üllatuse põhjusi. Laias laastus on kahtlusaluseid kolm: vigane simmerling/kaelustihend käigukastist väljatuleval võllil, ummistunud tuulutuskruvi südamik või siis tehasest tuulutuseks ette nähtud ava lahtiolek. Pikemalt neist süüdlastest siin: http://bmwmotorcycletech.info/oiltransfers.htm
Igatahes tuulutuskruvi (mis hoiab paigal spidomeetri trossi) oli seest lahti, seega teda süüdlaseks pidada ei saa. Küll oli sealt varuosakataloogiga võrreldes puudu üks seib, see sai nüüd lisatud. Seega tuleb lekke põhjust otsida kahest allesjäänud kohast. See aga tähendab käigukasti eemaldamist, mis erakorraliste probleemide puudumisel jääb küll talvehooaega.
Teele läks ka uus rehvitellimus, lubatud tarneaeg 6 kuni kümme päeva. Seega homme Soome BMW-klubi vastuvõtule rattaga minna ei saa. Kell huvi: soomlased stardivad Helsinkist laevaga 10.30, Tallinnas peaks Tallinki Star olema 12.30.
Olustvere mõisas teevad nad lõunapausi kell 15.30. Vähemalt üks BMW R35 läheb neid sinna kindlasti tervitama. Ise üritan jäädvustada põnevamaid liikureid fotoaparaadiga.
A.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.