BMW R80 R (Aspelund)
Re: BMW R80 R (Aspelund)
Vahepeal on jälle ratta kallal õnnestunud urgitseda. Esiteks sai kõigist seni veel puutumata kohtadest eemaldatud õli. Ehk siis mootor, käigukast ja tagadiffer poetasid oma vedelad sisud. Õlised üllatused olid õnneks vaid positiivsed.
Mootoriõli oleks võinud küll läbipaistvam olla, hiljem filtri eemaldamisel oli sellel tootmisajaks 10/2006, seega viimane suurem õlivahetus oli millalgi siis. Igatahes Eestis kulgetud 5000 km sees õli vahetatud kindlasti pole, ainult juurde valatud. Selline hooletus andis endast selgelt märku õli värvis. Vahetage palun tihedamini õli...
Käigukast andis endas välja aga täiesti läbipaistva olluse, sama seis oli ka tagadifris. Youtube'st nähtud õudusvideodega, kus mainitud kohtadest jookseb välja mingi arusaamatu värvusega juga, õnneks tegeleda ei tulnud. Ka magnetid olid suurematest metallilaastudest puhtad.
Veidi rohkem tuli vaeva näha õlifiltriga. Vahetuse venimise põhjuse võib panna ühe poldi süüks: nimelt on filtri kaan kinni kolme sise-kuuskantpoldiga. Kaks polti olid ilusad, kolmandal oli aga kant maha keeratud. Polt ise jääb just laibaraua kinnituse kõrvale, seega on tema korralik lahtikeeramine mõnevõrra komplitseeritud. Selle lahti saamiseks tuli nõukogude ajast tuntud haamri ja meisli lahendust kasutada. Korralike poltidega tuli siinkohal appi Baltic Polt, kust laekusid kolm uut sobivas mõõdus kinnitusvahendit.
Õlifiltriga on aga seotud veel üks lugu, millesse süvenemiseks tuleb veebi lüüa märgusõna "2000 dollar o-ring". Mustmiljon vastust. Lühidalt: filtri kaane alla käiv kummist rõngastihend peab olema piisavalt kinni surutud, vastasel juhul pääseb õli tihendi alt minema ning õlisurve kadumine annab endast märku 2000 dollari suuruse remondiarvega. Piisav surve tihendile saadakse vajadusel tihendi ja metallrõngaste kombinatsiooniga.
Põhjaliku ülevaate teemast saab siin: http://www.largiader.com/tech/filters/canister.html
Õnneks olid mul vajalikud metallrõngad juba tellitud, nii et sobiliku surve saamine ei olnud probleemiks. Sobiliku arvu rõngaid sain teada sellest tabelist:
Kanistri sügavuseks oli mul 3,8 mm. Mootorisse valatud õliks on aga Castrol PowerTwin 20w-50, mis tuli tellida Saksamaalt.
Käigukasti läks sisse Castrol XJ ülekandeõli, tagadifrisse läheb Castrol XO. Käigukast sai oma 800 ml kätte, tagadifrit ootab oma neste pärast paraleveri laagrite vahetust.
Täna selgus ka, et austatud Tallinna motopoe vahendusel kaks kuud kestnud saaga uute rehvide saamiseks lõppes täieliku fiaskoga. Ehk siis laos olnud tagarehvi kõrvale ei õnnestunud poel kuidagi leida sobivat esirehvi. Väidetavalt polevat neid Euroopas ladudes. Üks ainumas ja viimane, mis pika ootamise lõpuks Eestisse jõudis, osutus esirehvi mõõtu tagarehviks...
Igatahes on hetkel seis selline, et rattal küljes olevate rehvidega võib maksimaalselt mootorratast ühest õuenurgast teise lükata, sõitma nendega ei kipu. Nii et kui kellelgi on pakkuda midagi selles kuulutuses (http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=19&t=66639) mainitust, siis tasub minuga ühendust võtta.
A.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.