BMW R80 R (Aspelund)
Re: BMW R80 R (Aspelund)
Ilus ratas
Minu oma saab hetkel osa hooldustöödest. Esiteks vahetasin välja esitule pirni, mis näis pingeregulaatori hävingust tõsiselt kahjustatuna (h4 pirnidele iseloomulik ninaosa kate oli ühest kohast ära kõrbenud). Asemele läks Philipsi Motovision 60/55.
Mahukam töö oli gaasitrosside vahetus, eriti nende läbiajamine raami kitsamatest osadest. Abiks oli uue trossi kõriotsa teipimine vana trossi külge, nii oli lihtsam teda kõikvõimalikest uuretest läbi sikutada. Teipida tuleb just kõri külge, sest trossi enda külge teipimisel on oht see kuhugile vahele kõverasse tõmmata. Ja teadmiseks veel niipalju, et trossiotste panemiseks gaasikäepidemesse peab eemaldama ainult piduriõli paagi aluse detaili (kinni kahe kruviga).
Mahukam töö oli aga esiamordi õlivahetus. Probleem on selles, et amorditorude otsi, kus tuleb lahti keerata üks kruvi, katab konkreetsele mudelile iseloomulik plastkate ning juhtraud ise. Nii tuligi lammutada nõndakaua, kuni juhtraua eest ära nihutada sai.
Siis tekkis aga järgmine probleem: nimelt tuleb mutri avamiseks kinni hoida detaili, mille sees ta on. Nimeliselt võiks seda teha 17-se lehtvõtmega, aga vähimagi vääratuse korral on oht detaili rikkumiseks. BMW'l on selleks kohe spetsiaalne tööriist. Meil tuli see ise meisterdada: vaja oli 19mm silmusvõtit, millel kaks külge said keevitusega veidi täidetud ning seejärel vajaliku 17 mm-ni viilitud. Toimis suurepäraselt.
Õlivahetuse näitas, et vähemalt esiamortide kallal oli keegi käinud: õli oli veel läbipaistev. Asemele läks Castroli 10W amordiõli, mille täpseks doseerimiseks kasutasin apteegist võetud 60 ml loputussüstalt. Õli valasin värskest pudelist puhtasse plastkannu ja sealt siis tõmbasin süstlasse. Siis tilgutasin amordi ülemisest otsast sisse, täpselt 410 ml jagu.
Hea oleks, kui kõrval oleks paber, kuhu saab süstlatäied kirja panna, muidu lähevad meelest. Kokku oli vaja panna kaheksa täit (7 x 50ml pluss 1x60ml). Lisaks peab olema õli sisse tilgutades äärmiselt kannatlik, et põrandale mitte suurt loiku tekitada ja taas otsas alustada. Nüüd vähemalt tean....
Lähiajal on oodata lõpuks uue esirehvi ilmumist, samuti seisab ees tagadifri eemaldamine ja nõellaagrite vahetus. Pluss veel mootori, käigukasti ja tagasilla õli vahetus. Ehk siis saab taas tule torusse...
Infoks Soome BMW klubi Eestis käigu kohta: Mulkidel on põhjust minna 12.mail kella poole neljaks (15.30) Olustvere mõisa juurde, sinna on oodata lõunapausile pooltsadat Soome klubi liiget, teel Pühajärvele.
A.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.