Milline enduro/supermoto valida?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Milline enduro/supermoto valida?
Tervist
Oleks abi tarvis enduro või supermoto ostmiseks. Hetkel on silma jäänud just KTM-id. Rääkige ja andke nõu milline pill on kõige vastupidavam, mugavam, ökom jne
Ning millised miinused on nendel masinatel. Kui midagi huvitavat pakkuda on siis pakkuge
1) http://bike.motors24.ee/vehicles/264022 ... &sort=paid
2) http://bike.motors24.ee/vehicles/327662 ... &sort=paid
3) http://bike.motors24.ee/vehicles/299343 ... &sort=paid
Tänud
Re: Milline enduro/supermoto valida?
neid teemasid siin hulgaliselt et mida esimeseks enduroks osta. Aga kui sa ei viitsi otsingut siin foorumis kasutada, siis ma arvan et sa ei peaks omale üldse enduro/supermoto tsikliga pevalu tekitama - need vajavad pidevalt hooldust ja hoolitsemist. Osta Jawa :wack
teadamata kus ja kui palju sa sõita kavatsed ei saa midagi soovitada. Päriselt kohe.
Re: Milline enduro/supermoto valida?
Tänaval sõitmiseks võtaks ma nendest kolmest keskmise, '00 620SC.
LC4 mootor (5000km hooldevälp), korralik esipidur, tuuningsummuti.
Esimene ei ole sul mingist otsast supermoto, kuigi SM lisavelgedega oleks see päris hea hullamisvahend. Õlivahetus paraku 5-15h.
-
Teema algataja
Re: Milline enduro/supermoto valida?
Nagu mul esimeses postituses kirjas on, et abi enduro või supermoto ostmiseks niiet valikusse kuuluvad ka endurod. Küsiksin veel infot selle 620SC kohta kas keegi on omanud taolist pilli, ning milline võiks olla kütusekulu?
Tänud
-
Teema algataja
Re: Milline enduro/supermoto valida?
http://bike.motors24.ee/vehicles/287567 ... &sort=paid
Mida arvate?
Ja lisaks, kas see pill on esimeseks pilliks tõesti s**t või on see mingi linnalegend?
-
- Postitusi: 77
- Liitunud: 04 Mai 2007, 00:30
- Tsikkel: KTM RFR
- Tänatud: 6 korda
Re: Milline enduro/supermoto valida?
Ma tean kes selle 620 supercompi supermotoks ehitas ja paar kolm aastat tagasi omanik oli. Siis oli see väga raju minekuga lc 4. Nüüd on teda paar korda edasi müüdud ja ei oska öelda mis seisus ta on. Kütusekulu on suhteline, niipalju kui sisse valad kõik võtab ära!
-
- Postitusi: 558
- Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
- Tsikkel: BMW S1000RR 17
- Asukoht: Kose
- Tänatud: 7 korda
Re: Milline enduro/supermoto valida?
Minul oli 2001 620SC. Midagi halba küll öelda pole, sai hüpata, metsas turnida jne.
Kütusekulu oli suvel 5-6 vahel, minek oli ka täitsa hea, teedel oli hea ja käepärane.
Mul oli ilma akuta varjant ja kaal umbes 130kg.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6763
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 692 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: Milline enduro/supermoto valida?
Torpedeeriks teie teemat ja küsiks, et kas LC4'le on ka mingeid madalduskonte müügis?
Nimelt on enduroseades ratas 17" velgedega nii lollakas asendis, sõida nagu USA helikopter, nina maas
edu
-
Teema algataja
Re: Milline enduro/supermoto valida?
Esimeseks pilliks on rajupoolsed mõlemad.
Re: Milline enduro/supermoto valida?
Miks neid teemasid viimasel ajal nii palju foorumisse tekib?
Kas see tava on moest välja läinud, et inimene läheb reaalselt kohale ja vaatab ratta ise üle? Kui ise tehnikast midagi ei jaga, jagab kindlasti mõni tuttav. Tuleb kaasa võtta.
-
Teema algataja
Re: Milline enduro/supermoto valida?
Ma ei näe foorumil üldse mingisugust mõtet sellel juhul. Arusaadav, et kui on targemad siis tuleks küsida. Biker foorum on selles mõttes, eriline, et kui tahad mingit arutlust või väitlust tekitada, mis on parem/kehvem siis tullakse ja saadetakse kuu peale ala otsi ise. See on ennast foorumites juba minetanud suhtumine, ning foorumi mõte ongi selles, et inimesed saaksid arutada nende inimestega kes hoiavad enda käes infot(ükskõik mille kohta). Kui ei soovi arutleda ja küsimustele vastata siis minuarust ei peaks kasutut informatsiooni stiilis mine kohale ja vaata ise juttu ajada. Eriti kui on veel mängus suured vahemaad, vähene kogemus jne. Selle tõttu ongi odavam asja kuskilt foorumist või jututoast järgi uurida, mida teised inimesed arvavad. Lisaks pole igal ühel motohuvilisest tuttavaid, kes saaks kiirelt ja selgelt asja olemuse ära seletada.
Aga nüüd teema juurde:
Olen kuulnud ja ise uurinud, et Aprilia rattad on väga äkilised ja vajavad tugevat harjumist.
KTM-ide kohta pole selliseid väiteid kuulnud. 640 LC4 tundub hea igas olukorras, vajadusel krossirehvidega ka võsavahel. Aga kellel on kogemusi võiks ju natuke sellest kirjutada.
Aitäh!
Re: Milline enduro/supermoto valida?
antnx kirjutas:Ma ei näe foorumil üldse mingisugust mõtet sellel juhul. Arusaadav, et kui on targemad siis tuleks küsida.
Esimese asjana võiks sa otsingut kasutada, sest selleks ju foorum (muude asjade hulgas) ongi. Seda enam, et SXV ja LC4 kohta on juttu olnud korduvalt
Teise asjana võiks sa küsimuse esitamist veidi õppida või enda peas selgeks mõelda, mida sa tegelikult küsisid.. Et kelle seisukohast või mis otstarbeks sa neid võrdled?
Mulle näiteks Aprilia väga meeldib, aga endale ostaks ikkagi KTM-i.
antnx kirjutas:Olen kuulnud ja ise uurinud, et Aprilia rattad on väga äkilised ja vajavad tugevat harjumist.
KTM-ide kohta pole selliseid väiteid kuulnud. 640 LC4 tundub hea igas olukorras, vajadusel krossirehvidega ka võsavahel. Aga kellel on kogemusi võiks ju natuke sellest kirjutada.
Aprilia on äkiline ja veel äkilisemalt sõidab hooldusesse
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: Milline enduro/supermoto valida?
LC4 minek on mehine ja hääl on minekuga kooskõlas. Aprilia on selle mõttes tasakaalust väljas et minek on olemas aga OEM-sumpa hääl selline õmblusmasina oma . Välimus tal väga seks muidugi. Keegi kusagil tõi välja, et Apriliaga kukkumise kulud võivad suured olla. Ktm-iga (EXC) on mu suurim kukkumise kulu seni radika keevitamine (tegelt oleks pidanud proovima ise epoga paigata ja üldse oleks pidanud kas temperatuuri anduri kusagile mujale paigutama - jäi lõdvikuga radika ja paagi vahele - või koos anduriga kohe ka brace'id külge kruvima. Ilma andurita oleks radikas terveks jäänud!) Pikemat kasvu kodanikuna valiks kindlalt ktm-i - mugavam.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6763
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 692 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: Milline enduro/supermoto valida?
antnx kirjutas:...Aga nüüd teema juurde:
Olen kuulnud ja ise uurinud, et Aprilia rattad on väga äkilised ja vajavad tugevat harjumist.
KTM-ide kohta pole selliseid väiteid kuulnud. 640 LC4 tundub hea igas olukorras, vajadusel krossirehvidega ka võsavahel. Aga kellel on kogemusi võiks ju natuke sellest kirjutada.Aitäh!
Endal on 640'ne Lc4- igati väärt ja töökindel riist. Hea. et on mõlemad, nii kick- kui el.starter. Kaaluga on metsas nigu on, kui endal jõud üle käib, pole hullu.
Maanteele ei roni-PitA , samas linnavahel ja metsaserval saab SM rehvis korralikkult sõitta, AGA:
yeekim kirjutas:Torpedeeriks teie teemat ja küsiks, et kas LC4'le on ka mingeid madalduskonte müügis?
Nimelt on enduroseades ratas 17" velgedega nii lollakas asendis, sõida nagu USA helikopter, nina maas
edu
-
Teema algataja
Re: Milline enduro/supermoto valida?
Kas aastakäigu suhtes peab midagi erilist silmas pidama? Või näiteks läbisõit kasutatud supermotodel. Kuhu piiresse ta võiks jääda?
Re: Milline enduro/supermoto valida?
Alla 620 mootoriga LC4 pole mõtet vaadata. (ehk siis 609cm3). Osad mootorid on (vist) ilma tasakaalustusvõllita. Võimalik, et tähisega SX või SC.
Muud sa eriti hinnata adekvaatselt (peale kuulmise) ei saa. Millal keps vahetatud, mis seisukorras klapid, kolb jne.
Vanemal KTM-l (620, 640) on iseloomulik "nagu peotäis mutreid karteris" hääl mootoris, mida võimendab metallist karterikaitse.
-
- Postitusi: 77
- Liitunud: 04 Mai 2007, 00:30
- Tsikkel: KTM RFR
- Tänatud: 6 korda
Re: Milline enduro/supermoto valida?
LC4 supercompetition (SC) on ilma tasakaalustus võllita ja õlitussüsteem on pisut teistsugune ning minek on pisut teravam. Hooldus välp peaks olema pisut lühem kui teistel lc4-jadel.
Re: Milline enduro/supermoto valida?
Teises valikus toodud ratas on minu oma hetkel. Mineku suhtes ei oska kaasa rääkida, pole teiste LC4-dega sõitnud, aga ega lahja ta küll ei ole. Tean ka eelnevaid omanikke, tundub, et varustus on sama külge jäänud. Enduro velgi ma ostes kaasa ei ostnud eraldi, kuigi praegu kahetsen
-
Teema algataja
Re: Milline enduro/supermoto valida?
jann15 kirjutas:Tervist
Oleks abi tarvis enduro või supermoto ostmiseks. Hetkel on silma jäänud just KTM-id. Rääkige ja andke nõu milline pill on kõige vastupidavam, mugavam, ökom jne
Ning millised miinused on nendel masinatel. Kui midagi huvitavat pakkuda on siis pakkuge1) http://bike.motors24.ee/vehicles/264022 ... &sort=paid
2) http://bike.motors24.ee/vehicles/327662 ... &sort=paid
3) http://bike.motors24.ee/vehicles/299343 ... &sort=paidTänud
Sõidan kolmandat aastat 2007 a sxv 5.5 mudeliga. Ratas pärines ise saksast kus ta oli paar korda võistlustel sõitnud. Paari sõnaga kirjeldades on tegemist äärmiselt võimeka rattaga, sõidusõbrad sõidavad ktm lc4 ja husqvara misiganes 600cm3 mudeliga(täpsellt ei mäleta), ja kõik kes nad on apriliat proovinud ütlevad ühiselt vägev, veel kiirem, veel mõnusam jne. Mina seevastu kes ei ole proovinud tahaksin ehk kunagi ktm smr tüüpi supermotot, ehk lihtsalt selle pärast, et hooldusvälp on neil parem(see küll ei tähenda, et apriliat kohe mitte ei tasu osta), tasub küll, sõidumõnu on seda väärt, arvestades seda, et kui pikk meil üks hooaeg on...siis antud supermoto puhul saad ühe korraliku adrenaliinilaksu kätte. Lisaks ma ei tea kuidas teistega on aga pikemat matkamist ma selle rattaga ei soovita teha, vähemalt minu tagument lööb sõna otseses mõttes tuld, tegemist on vist ühe kõige ebamugavama sadulaga mis ma üldse proovinud olen. Küll aga annab sinna osta vdb sorti istme http://www.shop.race-styles.com/it/deta ... pe=asc&nr=, mis veidi mugavam, või siis üldse hirmkalli rätsep sargenti sadula http://www.apriliaforum.com/forums/show ... p?t=227161 .
Nagu ma mainisin, siis ratas pärines saksast ja oli rada sõitnud...tähendas see minu jaoks tehnilist kontrolli, lähemal vaatlusel selgus, et 2007 aasta mudelitel oli viga küljes, gasket tihendid, ehk tihendid mis asuvab kolbide juures lasid jahutusvedeliku läbi ja see segunes omakorda õliga (mehaaniku sõnul olin ma viimasel piiril ja sain õigel ajal jaole). Lisaks vahetasin kolbid (aprilial neid 2), kolbirõngad (neli tükki) ja kõiksugused o-ring tihendid, õlifiltrid, õlid (mootori ja käigukasti õli), õlisurve klapp, küünlad jne pisiasjad, mis kokku läks minule maksma ca 9500 eeki.
Tehtud siis mootor pommikindlaks hakkasid uued jamad, mul ütles üles starter koos starteri bendixi ja ühe hammakaga mis veab starterit edasi. Loll nagu ma too kord olin, ei vahetanud ma vanat akut ära, miskipärast arvasin, et see käiab küll ja küll...tulemus käes. Tegime siis kaane lahti ja vastu vaatas lõhkine bendix ja veidi metallipuru. Mehaaniku sõnul oligi 2006 - 2007 mudelitel starteri 3'ndal hammakal juba tehasest tulles üks hammas rohkem ja see tingis starteri liigkoormust. Igastahes kogu krempl - starter, bendix ja hammakas läks mulle maksma ca 4300 + siis juba uus aku 400 eeki.
Tehnilise poole pealt töön välja veel selle, et originaalis on antud rattal õhukarpi suunatud kolm voolikut (1 käigukastist, üks õlipaagist ja viimane mootori põhjast). Võidusõidu korral kipuvad need õhukarpi õli täis pritsima. Õnneks on sellel lihtne fix ja kerge ümbersuunamine, lisaks aitab ümbersuunamine ennetada mootorist tulenevaid probleeme, näiteks õli segunemine jahutusvedelikuga, õlis olev vesi jne.
Tänaseks sõidab ratas ideaalselt ja kõigi eelduste kohaselt peab ta kaua vastu. Ainus mis ta soovib on korraline õlivahetus ja mõningad jooksvad hooldused mis käivad selle rattaga kaasas. Ainus mis ma vahepeal muidugi vahetanud olen on siduritross, plomm murdus otsast ja näppu jäi lõtv sidurihoob. Siduritross maksab ca 800 eeki.
Lisana olen rattal vahetanud vana kandilise esitule uuema vastu + tagumised numbriküljed nn racing variandiks, kokku läks maksma 2500 eeki.
Kui juba oled harjunud sxv'ga ja tekib vajadus veel võimsama järele, siis paksu rahakoti puhul saab osta oem vdb või silmoto titanium või steel sumpa mis on täielik jõupomm sellel rattal, lisaks vahetad ära originaalis oleva õhufiltri af1 racing või pipercross omaga(neid variante palju), ostad alpina tubeless veljed ja lisaks carbon kütusepaagi koos carbon keredetailidega ning oledki jälle omadega võis...
Video -
Nagu üks eelkõneleja ütles (väljalaskest kostub õlmblusmasina heli)
http://www.youtube.com/user/alcosenda01 ... 57Wd9TU6U4
Kaks näidet UK'st -
http://www.apriliaforum.com/forums/show ... 306&page=6 keri veidi alla ja pildid hakkavad tulema
http://www.supermotoforum.co.uk/showthr ... 2-of-2-... keri alla ja näed. tähelepanek selle ratta juures ehk on see, et pärineb ta eestist
Ühesõnaga enda kogemuse põhjal põhinedes oskan öelda seda, et sxv'd karta ei tasu ja tegemist on hea rattaga. Lihtsalt vajab ta rohkem tähelepanu
Edu ratta otsimisel!
-
Teema algataja
Re: Milline enduro/supermoto valida?
Yamaha WR250X Supermoto
Kuna päris algaja siis mõtlen, et võiks endale ju selle ratta soetada.
Samas 100kg ja 187cm pikkuse kolge kohta võib üsna kiirelt lahjaks jääda. Või on keegi antud pilli kasutanud ja väidab vastupidist?
Lisaks on Aprilia SXV 550
hind: 5 745,66 €
Yamaha wr250x
hind: 5 745,66 €
Dilemma!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.