Maastikuvõimega ratas (esimene ja odavamapoolne)
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Maastikuvõimega ratas (esimene ja odavamapoolne)
Tere siis taas see suur motopere.
Nimelt kuna suur plaan nüüd load hiljemalt jaanipäevaks kätte saada on ka vast õige aeg hakata mõtlema millist masinat võiks plaanidesse mahutada.
Kuna siiski armastan sõita seal kus teed tihti kehvad või polegi neid veel, oleks vaja mingit esimest masinat sellist millel võimed paremad kui bike või klassikalise kerega vahendil . Et päris tuledega krossikat ka ei taha seega vast. Endale meeldib just enduro ja supermoto pärusmaa.
Aga mida ma siis küsin oleks see, mis oleks targem, kas osta poest uus "hiinakas" või mõni 10a vanune firma masin. Ilmelt jääks hinnavahemik max 2k ringi.
Plaan olekski 125-250cc vahemik, et rohkemat vast sellise raha eest korralikku ei saaks või nii...
Ja plaan oleks ka ilmselt aasta paar sellega ehk sõita esialgu, et kogub mõtteid ja esimene rata siiski .
Need siis minu mõtted, ootaks teie, natu kogenumate mõtteid nende peale !
Ohverdan bensiini !
Re: Maastikuvõimega ratas (esimene ja odavamapoolne)
Suzuki Freewind - vähe suurema kubatuuriga küll aga suhteliselt kerge olemusega iseenesest.
Re: Maastikuvõimega ratas (esimene ja odavamapoolne)
Vali vähe suurema mootoriga. 450 ja saad sõita maastikul.
-
Teema algataja - Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: Maastikuvõimega ratas (esimene ja odavamapoolne)
Suured rattad muidugi ajavad suu vesiseks aga eks ma lähenesingi suures teadatuses asjale, et kas on mõtet päris esimeseks osta suuremapoolset kohe .
Teine asi, kuidas üldse selliste poole-liitriste mootorite puhul 30-50k läbisõit on ?! Et, kui suure tõenäosusega sellistel suuremad parandused tulekul on või palju taolised aparaadid üldse sõidavad, enne kui mootori vms esimene ring täis saama hakkab ?
Ohverdan bensiini !
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: Maastikuvõimega ratas (esimene ja odavamapoolne)
http://bike.motors24.ee/vehicles/264196 ... &sort=paid
Vot hea ratas! Honda on hea ja vastupidav tükk, hiinakad parem unusta ära.
Re: Maastikuvõimega ratas (esimene ja odavamapoolne)
Kardinal kirjutas:Suzuki Freewind - vähe suurema kubatuuriga küll aga suhteliselt kerge olemusega iseenesest.
2 aastat tagasi oli mul sama küsimus. Olin algaja. Teadsin, et tahan nii maanteed kui ka metsa sõita. Valik jäi Freewindi peale - parajalt suur, kerge ja eelkõige universaalne. 2 hooaega mind hästi teeninud nii metsas kui teedel. Nüüd aga plaanin edasi liikuda matkarataste juurde, seega on minu Freewind müügis. Küsi lisa kui huvi, võid ka niisama vaatama tulla, saad teada, millega täpsemalt tegu.
Minevik: Suzuki GSF1100F
Minu esimene: Suzuki Freewind
-
Teema algataja - Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: Maastikuvõimega ratas (esimene ja odavamapoolne)
kaoz kirjutas:Kardinal kirjutas:Suzuki Freewind - vähe suurema kubatuuriga küll aga suhteliselt kerge olemusega iseenesest.
2 aastat tagasi oli mul sama küsimus. Olin algaja. Teadsin, et tahan nii maanteed kui ka metsa sõita. Valik jäi Freewindi peale - parajalt suur, kerge ja eelkõige universaalne. 2 hooaega mind hästi teeninud nii metsas kui teedel. Nüüd aga plaanin edasi liikuda matkarataste juurde, seega on minu Freewind müügis. Küsi lisa kui huvi, võid ka niisama vaatama tulla, saad teada, millega täpsemalt tegu.
Tänud hea vastuse eest.
Mu enda praegune nägemus asjast ongi selline mitte midagi ütlev, tean milleks tahan aga millist ja mida täpsemalt võtta/tahta on suht võhik teema alles . Kindlasti kui asja oma silmaga näha ja tagumikuga mekkida saab paremat aimu.
Kuna reaalseks ratta valikuks läheb vast mai-juuni kuu sees võib täitsa võimalik olla, et kui masin alles liigun ka sinnapoole. Huvi on täitsa olemas aga praegu midagi ei luba ega miskit kindlat veel ei vali kuna uurin, loen ja kuulan mis räägitakse ning mida teadma peaks sest teemast üldse .
Ohverdan bensiini !
-
- Postitusi: 400
- Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
- Tsikkel: Freewind
- Asukoht: Tartu
Re: Maastikuvõimega ratas (esimene ja odavamapoolne)
Tõsiseks metsas lustimiseks on Freewind pisut plastine. Võibolla vaadata selle rauasemat vanemat venda DR650 või hoopis XT600. Jõudu on neil 6...6,5 sajastel ühepütilistel kõigil 35-40kW ümber ja kestavad hästi - ilmselt just tänu sellele, et pole eriti "järgi aidatud". Raskem ja suurem ratas teeb ka maanteel kulgemise talutavamaks. Pisikeste 125-250stega kipub tuulgi pikapeale liiga tegema, mis siis veel rääkida väikesest sadulast, tihedast käiguvahetusest ja ruuminappusest.
Re: Maastikuvõimega ratas (esimene ja odavamapoolne)
Äkki Aprilia Pegaso? Või Honda Dominator?
Tõsiseks metsaralliks raske, aga ikka kindlam kui Freewind. Kui ikka vaja sõita rohkem sital teel ja metsas, siis parem need kui Freewind.
lisavarustuseks GSR600
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Maastikuvõimega ratas (esimene ja odavamapoolne)
Hitchiker kirjutas:Äkki Aprilia Pegaso? Või Honda Dominator?
Tõsiseks metsaralliks raske, aga ikka kindlam kui Freewind. Kui ikka vaja sõita rohkem sital teel ja metsas, siis parem need kui Freewind.
Nendega sama lugu nagu eelpool öeldud.
Arvan ka ,et liiga palju plastikut metsas sõitmiseks eriti kui veel algaja.
Kallis parandada
ja tegijal juhtub nii mõndagi eriti alguses.
Dr ja XT, TT, LC4 midagi sellist vast
125 ja 250-nd ikkagi täiskasvanud inimesele suht mõttetud rattad kui tahad ka maantekiirustel liikuda
samas 125 krossikana juba liigub algaja kohta vägagi hästi aga maanterõõmud jäävad ära.
-
Teema algataja - Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: Maastikuvõimega ratas (esimene ja odavamapoolne)
Egas ma nüüd nii väga kõva offrõudi ka mõtle, et masina kohe kuskil sarapuu võpsikus paljaks sõidan või munadeni mudasse ära uputaks. Tõsi, et algajana ikka õpitakse ja juhtub tahes tahtmata.
Eeldus olekski leida selline hea kombo pigem, maastiku ja maantee vahepealne, no ütleme siis 65% - 35% maastiku kasuks ilmselt minu puhul . Seda 600 klassi vaadates on neil konkureerivalt tõesti spec suht samasse auku kõigil, vahest siis polegi muud, kui ehk välja mõelda milline see kõige lolli/töökindlam ja mugavam neist ning algajale huvilisele kõige parem lõppkokkuvõttes.
Samas elu kipub olema, et esimene läheb tihti aiataha, seega pole ka vast mõte väga pead murda selle kõige õigema üle !
Ohverdan bensiini !
Re: Maastikuvõimega ratas (esimene ja odavamapoolne)
Lihtsalt mine tee proovisõitu silmajärgi meeldivate aparaatidega ja tagumik ütleb kohe milline see õige on.
Re: Maastikuvõimega ratas (esimene ja odavamapoolne)
Kui nõudmised ei ole kõrged ja jutust käis läbi "lollikindel", soovitakisin õhkjahutusega ratast. Lihtsalt vähem jama...
Re: Maastikuvõimega ratas (esimene ja odavamapoolne)
yamaha xt350 4takti on mõnus

-
- Postitusi: 475
- Liitunud: 12 Aug 2008, 19:33
- Tsikkel: Honda Transalp
- Asukoht: Tallinn
Re: Maastikuvõimega ratas (esimene ja odavamapoolne)
Võid ka Transalpi peale mõelda. V2 on vägagi pommikindel mootor ja vääne ka ühtlane. Halbadel teedel saab hästi sõita, samas ka maanteel 500+km. otsi. Natuke raske ta oma 200kg-ga küll on. Plastid on rabedad ja kindlasti tuleb kaitserauad osta enne, kui esimest korda kukud. Ratta vanust ei tasu karta, kui on korralikult hooldatud isend, kestab sadu tuhandeid km.-e. Mahub ka sinu pakutud hinnaklassi.
Väike stiilinäide ka sellest nädalast. Võimekust on tal muidugi rohkem aga see oli lihtsalt ilus koht.
Re: Maastikuvõimega ratas (esimene ja odavamapoolne)
Mul on pakkuda selline asi. Uued pildid on teema lõpus. http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=56&t=63479
-
Teema algataja - Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: Maastikuvõimega ratas (esimene ja odavamapoolne)
Burn7 kirjutas:Mul on pakkuda selline asi. Uued pildid on teema lõpus. http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=56&t=63479
Nägin seda vist upal ametikooli parklas kui rekka õppesõitu tegin paar nädalat tagasi. Kinde pole kas oli sama .
Ohverdan bensiini !
-
- Postitusi: 914
- Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 27 korda
Re: Maastikuvõimega ratas (esimene ja odavamapoolne)
Kui plaanis peamiselt maastikul sõita, siis võta võimalikult kerge. XR400 natuke sportlikum ja XT350 natuke rahulikum peaksid väga hästi maastikul hakkama saama.
-
Teema algataja - Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: Maastikuvõimega ratas (esimene ja odavamapoolne)
Alustuseks sobiks mõni kergem ehk paremini tõesti. Aga praegu turgu vaadates on 125cc ja siis juba järgmine 600+.
250 - 500 vahemikku nagu üldse pole .
Ohverdan bensiini !
Re: Maastikuvõimega ratas (esimene ja odavamapoolne)
600+ karta kyll ei tasu, aga enamik neist on päris muda sisse minekuks veidi rasked. Kruusa teid ja kõvema kattega metsateid on samas väga hea mõõta. Eeliseks on vastupidavus väiksemate mootorite ees. Mootorid peavad kordades rohkem vastu.
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
- Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Maastikuvõimega ratas (esimene ja odavamapoolne)
Melx kirjutas:Alustuseks sobiks mõni kergem ehk paremini tõesti. Aga praegu turgu vaadates on 125cc ja siis juba järgmine 600+.
250 - 500 vahemikku nagu üldse pole.
Võibolla on siin mingi seos meie mentaliteediga: kuni load sunnivad, siis 125...aga kui piiranguid pole,siis kohe 600 ja võimalusel veel +
Aga nali naljaks, kui enamus ikkagi maastikul (65-35 või mis see suhe oligi), siis minu vihje oleks, et lisaks enda mõõtudele peaks kriitiliselt hindama ka oma füüsilist poolt ja nendest kahest kokku lähtudes vaatama ikka ennekõike ratta kaalukategooriat. Modrasõit võib küll tunduda mõnusalt sadulas vedelemisena, tuul kõrvus vihisemas, kuid kui maastikul "päriselt" sõita ( ja ma ei mõtle mingit ülepõlve mudas puurimist, ma ei oskagi vist sellest ülepeakaela plägane olemisest mingit rõõmu leida kahjuks...vaid pigem sellist kiiremat liikumist maastikul, hüpped, palgid teel jne), on vähemalt minul nahk seljas siva märg
Ise olin aastake tagasi täpselt sama probleemi ees ning oma vähese kogemuse ja võrdlusmomendi põhjal (kunagi ammu omatud Suzu RM250 täiskrossikas, mis käis tol ajal ilmselgelt üle jõu/oskuste, siis kunagisel KTM testipäeval sai head võrdlusmomenti erineva iseloomu ja kaaluga ratastel lühikese aja jooksul ja pikemalt veel sõbra XT600 eelmisel hooajal) otsustasin ka ikka ennekõike kaalust lähtuvalt pigem gramm lahjema, kuid igal juhul kergema kasuks ( endal siis Suzu DR350, müüa ei paku... )
Lisaks vaatasin just 4t, et oma väheste oskuste juures vähemalt ratas igas pööretevahemikus mõnusalt jaksaks...ja samas õhkjahutus, kuna lihtsam ja lollikindlam ning meie kliimas ma mingit ülekuumenemist ei põe, kui õli normis ja tunde päris mudas ukerdada ei plaani(loodan muidugi, et kesksuvel oma sõnu sööma ei pea...). Kestvusest: konkreetselt enda ratta kohta olen lugenud, et norm. kasutustingimuste korral sõidetakse 40-50k rahulikult ära ilma mootorit avamata, seega see, et 600+ rattad nüüd KORDI rohkem kestavad, on ilmselge liialdus...
Veel sai veidi nende mootorite võimekust uuritud (kartsin ka just,et 350 äkki kohe "liiga lahja") ning mälu järgi miskit sellist meeles, et kui DR350 oma 30-32hp ja 118-122kg kaaluga veerandmiilil 15,1 sek, siis XT600/DR650 olid oma 40-45hp ja 150-160kg juures 14,4 või 14,6 vms, ehk polegi see vahe nii suur ja lõppkiiruses ka vaid suurusjärk 10kmh vahet...mis maastikurattal tegelt üldse suht suva, lõpeks saab ka nõrgemal rattal erinevate hammasratastega kiirendust veidi forsseerida? Aga kaaluvahe 30-40kg, kui oma rattaga kahekesi kuskil piiripealses situatsioonis oled...?;)
Jah, kindlasti on värskemaid 600klassi rattaid ka nobedamaid,KTM jne,millel juba kW üle 40...aga kas need jälle eelarvesse mahuvad?
Seega mind huvitaks ka siin pakututest kindlalt enim see Honda XR400 (ise 75 või natuke peale kg), juhul kui oled suuremat kasvu/heas vormis, siis jah ka need 600 tõsisemad endurokad...aga need 200kg poole asjad unustaksin küll kohe ära, isegi kui maastiku suhe veel väiksem oleks (pühade aeg sai jälle ligi 500km põldudel-metsas-/eesti mõistes/mägedes hullatud, mööda kohati puid täis langenud "kvartalisihte" jne ning enamus üksi...ja kui tihti tabasin end jälle mõttelt, et kui mul oleks 120kg asemel suurem kolakas, siis oleksin üksi ikka püsti hädas!)
Aga minu poolt siis head "kibelemist" võimalike valikute ees

-
Teema algataja - Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: Maastikuvõimega ratas (esimene ja odavamapoolne)
Eks muidugi masin oleks rohkem "suvine meelelahutus" kui nii võib öelda. Ses mõttes, et kaugele ega muidu pikka reisi vast ei viitsi küll kahe ratta seljas ette võtta. Selle pärast arvan ka ise, võimalusel võiks olla selline kergem masin nii puht kaalu kui ka igas muus mõttes, lihtsalt endal on rohkem rõõmu kui ei pea just algajana rattaga puid ja maid jagama alati kui kõige paremini välja veel ei tule asi .
Teisalt jah, potensiaali võib ju alati olla, et kogemuste kogunedes ratas kohe ei hakkaks tunduma nagu lahjaks jäävat.
Võibki jääda heietama mis oleks ja on, valiku määrab lõpuks ikkagi turg(palju maksab, palju raha on ja mida üldse saada sel hetkel). Ideid siin vastuseid lugedes, ise asja üle arutledes ja teisi teemasid sirvides on igasuguseid olnud. Enam vähem olen pihta ka saanud mis need põhikriteeriumid olema peaks.
Ohverdan bensiini !
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.