Probleem R1 -e mootoriga

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
nostrum
Postitusi: 27
Liitunud: 17 Mär 2007, 11:24
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn/Tõrva/Muu

Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas nostrum »

Tervist! Rattaks on Yamaha r1 99 a. 110kw, ja probleem selles, et mootorist lõi õli välja. Viimane kord sõitsin, kõik toimis polnud mingit probleemi, jätsin seisma ning mingi mõni nädal hiljem mõtlesin et teen ühe tiiru. Ratas ei tahtnud käivutuda, otsustasin lükkamise kasuks, lükates läks käima kuid äkitsiselt nägin et eest tuleb õli kuskilt, jätsin kohe seisma. Õli tuli nii palju et mootor jooksis õlist tühjaks, aga kus kohast see õli täpselt tuli seda ei oska öelda, sest peale gondlite maha võtmist oli terve mootori esiosa õline ja sealt võimatu aru sada kus see tuli. Õlifilter oli küll korralikult kinni ja ei pasitnud kuskilt ka et mingi tihend ripuks või midagi muud sellist defekti. Seega palukski targemate inimeste käest abi, et milles võib probleem olla, kas õli võis siiski õlifiltri vahelt tulla ?

B.A.D.Z.A.N
badzahn@gmail.com
Kasutaja avatar

Andrez
Postitusi: 513
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:30
Tsikkel: KTM 990 Supermoto
Asukoht: Tallinn

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas Andrez »

Kui sellel rattal õliradikas on, siis tõenäoliselt see ühendatud kummivoolikuga, mis võis katki minna.


davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

Ilmselgelt pead sa ratta mootori puhtaks pesema korralikult mootoripesuvahendi või "brake cleaneriga" ja siis uuesti ja tähelepanelikumalt vaatama. Vabalt võis tulla õlifiltri vahelt, aga vabalt ka mitte. Vala õli juurde ja pane uuesti käima, vaata kust purskab. Mingist rõhustatud kanalist ta pead tulema, muidu ei jookseks nii kiiresti välja. Ega muud ei oskagi soovitada.

Kasutaja avatar

tnacc
Postitusi: 409
Liitunud: 07 Nov 2007, 14:35
Tsikkel: Can-am Outlander 800
Asukoht: saaremaa

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas tnacc »

see, et ta ei käivitunud, viitab pigem kaanetihendi vms rikkele.

Planeeta korvis sündinud
Kasutaja avatar

erxz
Kaupmees
Postitusi: 238
Liitunud: 24 Mai 2005, 23:31
Tsikkel: Kawa/KTM/Honda/Beta
Asukoht: Tallinn

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas erxz »

Aga äkki tuli õlikork alt ära
Või on jäänud õlifilter lahti :?

erko(at)motodepoo.ee
www.motodepoo.ee
Kasutaja avatar

Teema algataja
nostrum
Postitusi: 27
Liitunud: 17 Mär 2007, 11:24
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn/Tõrva/Muu

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas nostrum »

Ma ei mäletagi kas õlikorki kontrollisin aga arvatavasti kontrollisin ja ka õlifilter oli kinni, ise mõtlesin et pesen mootori puhtaks, panen uue õlifiltri ja natuke õli sisse ja siis käima, siis peaks vast näha olema kohe kust õli tuleb ja kui ei tule siis oli õlifilter kinni. Kui keegi oskab paremat soovitada siis ootan huviga ettepanekuid :)

B.A.D.Z.A.N
badzahn@gmail.com
Kasutaja avatar

Cado
Postitusi: 873
Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
Asukoht: Keila lähistel.
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas Cado »

Isegi kui õli kork on täiesti maas siis töötava mootoriga sealt ainul pritsib tiba õli kuid ei lahma mingil juhul kogu õli välja.
Hetkel ideed rohkemas osas puudavud.
Ainult Õli filter on mootori ees osas tõesti. Muud seal nagu ei meenu.
Vala uus õli sisse ja vaata kust tulema hakkab.
Mõttekas on kasutada mingit odavat õli kuna täis sünti suht kirves vastu maad lasta.
KUID kui kasutad prooviks mingit odavad õli siis ei soovita sidurit lahutada sellel rattal saad suht kergelt nii siduri libisema.

--R1-- / Polaris Scrambler 500 4*4 / KTM 450 EXC & VTX 1800 ja nende vahel natuke USA rauda
Kasutaja avatar

Teema algataja
nostrum
Postitusi: 27
Liitunud: 17 Mär 2007, 11:24
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn/Tõrva/Muu

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas nostrum »

on mingi soovitus ka mis õli panna prooviks või võin täitsa suvalise mootori õli panna ?

B.A.D.Z.A.N
badzahn@gmail.com
Kasutaja avatar

Cado
Postitusi: 873
Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
Asukoht: Keila lähistel.
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas Cado »

Mina julgeks küll/ja olen julgenud ka :) panna PROOVIKS või näiteks mootori läbi pesuks suvalise pool sünt õli.
lihtsalt kui suva õli sees ja sidurit lahutad siis jookseb õli ketaste vahele ja osad õlid moodustavad sinna sellise "kile" mis jätab kettad libisema ja siis tükk pusimist ,et viga likvideerida. Selleks siis soovitus mitte sidurit lahutada.
kui viga tuvastatud ja kõrvaldatud siis õli välja ja uus filter ja korralik õli sisse.

--R1-- / Polaris Scrambler 500 4*4 / KTM 450 EXC & VTX 1800 ja nende vahel natuke USA rauda
Kasutaja avatar

tnacc
Postitusi: 409
Liitunud: 07 Nov 2007, 14:35
Tsikkel: Can-am Outlander 800
Asukoht: saaremaa

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas tnacc »

miks sa arvad, et sul nüüd käivitub starterist?
kui lükates tööle saad, selleks ajaks jälle õli väljas kõik (togi)
lase parem nõrk õhusurve karterisse läbi õlivalamis augu, mingi kummilutu õhupüstolile otsa panna peaks õnnestuma.
siis näed ära kuskohast susiseb, lisaks jääb sul õli alles ja keskkond reostamata.

Planeeta korvis sündinud

davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

tnacc kirjutas:

miks sa arvad, et sul nüüd käivitub starterist?
kui lükates tööle saad, selleks ajaks jälle õli väljas kõik (togi)
lase parem nõrk õhusurve karterisse läbi õlivalamis augu, mingi kummilutu õhupüstolile otsa panna peaks õnnestuma.
siis näed ära kuskohast susiseb, lisaks jääb sul õli alles ja keskkond reostamata.

Või keera küünlad maha ja aja mootorit starteriga ringi - õlirõhu peaks ka niimoodi üle saama.

Kasutaja avatar

tnacc
Postitusi: 409
Liitunud: 07 Nov 2007, 14:35
Tsikkel: Can-am Outlander 800
Asukoht: saaremaa

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas tnacc »

davidsoniharald kirjutas:
tnacc kirjutas:

miks sa arvad, et sul nüüd käivitub starterist?
kui lükates tööle saad, selleks ajaks jälle õli väljas kõik (togi)
lase parem nõrk õhusurve karterisse läbi õlivalamis augu, mingi kummilutu õhupüstolile otsa panna peaks õnnestuma.
siis näed ära kuskohast susiseb, lisaks jääb sul õli alles ja keskkond reostamata.

Või keera küünlad maha ja aja mootorit starteriga ringi - õlirõhu peaks ka niimoodi üle saama.

siis peaks ka süütepoolide massi ka maha võtma muidu võib poolid läbi küpsetada

Planeeta korvis sündinud
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Kontrolli igaks petteks õli taset,võimalik ,et mingist karpast voolas karterisse kütust ja sellest ka muud jamad.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Teema algataja
nostrum
Postitusi: 27
Liitunud: 17 Mär 2007, 11:24
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn/Tõrva/Muu

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas nostrum »

oi kui palju nüüd tuli soovitusi :) aga see variant kõige halvem siis kui paneks uue filtri ja mingi õli sisse ja prooviks siiski käivitada ?

B.A.D.Z.A.N
badzahn@gmail.com
Kasutaja avatar

Andrez
Postitusi: 513
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:30
Tsikkel: KTM 990 Supermoto
Asukoht: Tallinn

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas Andrez »

Kui just väga vana filter pole, siis ei ole mõtet proovimiseks uut panna. Uue paned juba uue õliga peale vea kõrvaldamist.

Kasutaja avatar

Teema algataja
nostrum
Postitusi: 27
Liitunud: 17 Mär 2007, 11:24
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn/Tõrva/Muu

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas nostrum »

no see filter sõitnud peaaegu terve suve, kas ei või olla et filtris midagi kinni tõmmanud ja kuna sealt õli läbi ei käind siis lõi filtri vahelt välja, enne jäi mul see mainimatta et enne seisma jätmist viimane kord kui kõik töötas siis sai sõidetud ca230 km ja nendest viimased 30 km nii kuis torust tuli.

B.A.D.Z.A.N
badzahn@gmail.com
Kasutaja avatar

Andrez
Postitusi: 513
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:30
Tsikkel: KTM 990 Supermoto
Asukoht: Tallinn

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas Andrez »

30km lõõrid lahti ei tee korras R1-le midagi

Kasutaja avatar

tnacc
Postitusi: 409
Liitunud: 07 Nov 2007, 14:35
Tsikkel: Can-am Outlander 800
Asukoht: saaremaa

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas tnacc »

nostrum kirjutas:

no see filter sõitnud peaaegu terve suve, kas ei või olla et filtris midagi kinni tõmmanud ja kuna sealt õli läbi ei käind siis lõi filtri vahelt välja, enne jäi mul see mainimatta et enne seisma jätmist viimane kord kui kõik töötas siis sai sõidetud ca230 km ja nendest viimased 30 km nii kuis torust tuli.

panustaks sellele. et sul tõsisem remont ees
aga eks paistab, loodame parimat. :bsmile:

Planeeta korvis sündinud
Kasutaja avatar

Cado
Postitusi: 873
Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
Asukoht: Keila lähistel.
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas Cado »

tnacc kirjutas:

panustaks sellele. et sul tõsisem remont ees
aga eks paistab, loodame parimat. :bsmile:

Kohe huvitav mille pealt sa selliseid panuseid teed?

Sirinovski? Tema läbi teleka sina läbi foorumi. :lol:

--R1-- / Polaris Scrambler 500 4*4 / KTM 450 EXC & VTX 1800 ja nende vahel natuke USA rauda

piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas piloot »

Sellise asja puhul tuleks alustada karteri tuulutuse kontrollist, kui see kuidagimoodi umbe läinud siis peksabki õli välja kus iganes saab.

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!

zx12r

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas zx12r »

Ühel CBR-il oli ligilähedaselt sama lugu - teatud juhtudel hakkas õli välja viskama ning sellest tulenevalt ka muidug kuuma mootori korral ka kenasti tossama. Sai käidud siin-seal ja ka eraisikuist asjatundjate juures. Kontrollitit filtrit, voolikuid, õlikorki, karterikaant jms...

Ja milles viga oli (siinkohal remondi eest kiitus kiire ja laitmatu töö eest Motodepoole) - nukaketipinguti polt oli lahti! Sealt vahelt lennutaski õli igasse ilmakaarde.

Eelpool mainitud soovitus (mootor ära klanida ning siis vaadata, kus õli immitseb) oleks ilmselt vea tuvastamise teinud hulka lihtsamaks kõikidele, kes proovisid probleemile lahendust leida.

Jõudu probleemi põhjuse leidmisel!

Kasutaja avatar

Teema algataja
nostrum
Postitusi: 27
Liitunud: 17 Mär 2007, 11:24
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn/Tõrva/Muu

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas nostrum »

Õnneks mul teine mootor olemas varuosadeks millel käigukast koos ainult :) aga ausaltöeldes suurt remonti pole küll isu tegema hakata :(

B.A.D.Z.A.N
badzahn@gmail.com
Kasutaja avatar

Teema algataja
nostrum
Postitusi: 27
Liitunud: 17 Mär 2007, 11:24
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn/Tõrva/Muu

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas nostrum »

vabandust rumala küsimuse pärast aga kus sellel motoril see karteri tuulutus asub ? :oops:

B.A.D.Z.A.N
badzahn@gmail.com
Kasutaja avatar

tnacc
Postitusi: 409
Liitunud: 07 Nov 2007, 14:35
Tsikkel: Can-am Outlander 800
Asukoht: saaremaa

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas tnacc »

õhupuhasti korpusesse läheb kummivoolik 1,5-2 cm jäme ja alguse saab see voolik karteri ülemisest poolest kusagilt.

Planeeta korvis sündinud
Kasutaja avatar

Teema algataja
nostrum
Postitusi: 27
Liitunud: 17 Mär 2007, 11:24
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn/Tõrva/Muu

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas nostrum »

vist isegi tean milline see voolik väja näeb ja kus asub :) aitähh !

B.A.D.Z.A.N
badzahn@gmail.com
Kasutaja avatar

Cado
Postitusi: 873
Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
Asukoht: Keila lähistel.
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas Cado »

Nii siis teema lõpetuseks ja teistele mõtlemiseks kust õli välja lendas?

--R1-- / Polaris Scrambler 500 4*4 / KTM 450 EXC & VTX 1800 ja nende vahel natuke USA rauda

WSW
Postitusi: 27
Liitunud: 27 Aug 2010, 22:49
Tsikkel: Honda Crossrunner
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 4 korda

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas WSW »

Oli juhus kus gsxr viskas õli välja sama moodi peale käivitamist mingi -5 kraadi juures.Oli õlifiltri tihendi ühe koha pealt välja lõõnud ja suht raske oli aru saada ,sest see oli peaaegu omale kohale tagasi läinud.Peale filtri vahetust köik ok.Asi oli eelmine kevad.


madjs
Postitusi: 1458
Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
Tsikkel: VX 800
Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
Kontakt:

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas madjs »

Suht loogiline, et sul lahkus elust mõni tihend ja viskas õli lendu, käivitusprobleem muidugi suht kahtlane. Isegi õlist tühi mootor peaks käivituma laksust.

Kõik mis ei tapa teeb tugevamaks, või siis sitaks haiget. Ps.Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
http://www.krracing.ee/
Kasutaja avatar

Cado
Postitusi: 873
Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
Asukoht: Keila lähistel.
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas Cado »

See ,et ei käivitunud võis puhas juhuste kokkulangevus olla.

--R1-- / Polaris Scrambler 500 4*4 / KTM 450 EXC & VTX 1800 ja nende vahel natuke USA rauda
Kasutaja avatar

Teema algataja
nostrum
Postitusi: 27
Liitunud: 17 Mär 2007, 11:24
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn/Tõrva/Muu

Re: Probleem R1 -e mootoriga

Lugemata postitus Postitas nostrum »

nii, sain ka ratta juurde,õhupuhasti võtsin lahti pealt, see on kõik ilus puhas, kui see voolik mis õhupuhasti tagaosast sisse tuleb on karteri tuulutus, siis ma võtsin otsa lahti ja puhusin sinna ja õhku tuli mootori külje peal oleva kaane ühest poldiaugust välja, kui näpp sinna ette panna siis ei jõua läbi puhuda. Äkki keegi oskaks juhendada mida ma näiteks valesti teen või mida võiks teisiti teha ?

B.A.D.Z.A.N
badzahn@gmail.com
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”