Jussi Kawasaki GPz 305


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Jussi Kawasaki GPz 305

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Nuuh, deformeeritakse ka hammasrihma. Iga painutus on deformatsioon. Mida paksem on see hammasrihm, seda suurem deformatsioonijõud. Ja tugevam eelpingutus on ja jääb ka hammasrihma puhul, erinevalt ketist.

Ehkki, jah, küllap on Sul siiski õigus selles osas, et hammasrihma hõõrdejõud on tõesti minimaalne ja paksus (seega ka deformatsioonijõud) väiksem, võrreldes kiilrihmaga, samas tihenditega keti jäikus on jälle suurem, võrreldes tavalisega. Seega on jõud seal üsna ilmselt ligilähedaselt samad.
Ega seal väga suuri vahesid vist olla ei saagi, muidu kasutaks ju kõik ainult ökonoomsemat varianti?

Mõtlen, siin hõõrdejõust rääkides tuleb vaadata painde-deformatsioonijõude hambumise hõõrdejõust eraldi. Hambumise hõõrdejõud peaks olema nii ketil kui hammasrihmal suht samad - eks neil mõlemal ikkagi evolventhambumus ju (st rihmahammas/ketirullik veereb (mitte ei libise) hammasrattal).
Painduvus aga... rihm püsib puhas ja on alati ühesugune. Kett aga... kõige paremini teab seda jalgrattamees, kui suur vahe on puhtal ketil ja sitasel ketil, läbi kulutatava ihurammu. Teisalt jälle rihmülekanne ei talu sellist paska, mida kett talub.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”