Xenoni paigaldus
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 284
- Liitunud: 02 Veebr 2009, 19:50
- Tsikkel: Suzuki GSX1250 FA
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 8 korda
Xenoni paigaldus
Sõbral jäi üle üks auto bi-xenon komplekt ja tekkis mõte paigaldada see oma tsiklile. Kuna aga pole xenonitega ise varem kokku puutunud tekkis küsimus, et kuidas neid paigaldatakse?
Otsingut kasutades oli küll xenonitest ise juttu küll ja veel, aga paigaldamisest otseselt ei olnud.
Seda tean, et pirn läheb lihtsalt oma kohale, nii nagu originaal. Küsimus olekski pigem selles, et kust vool tuleb võtta? Ja kas tuleb lisada ka mingeid kaitsmeid, kondekaid vms?
Tänud!
Re: Xenoni paigaldus
Snuffit kirjutas:Sõbral jäi üle üks auto bi-xenon komplekt ja tekkis mõte paigaldada see oma tsiklile.
Kuna aga pole xenonitega ise varem kokku puutunud tekkis küsimus, et kuidas neid paigaldatakse?
![]()
Otsingut kasutades oli küll xenonitest ise juttu küll ja veel, aga paigaldamisest otseselt ei olnud.
Seda tean, et pirn läheb lihtsalt oma kohale, nii nagu originaal. Küsimus olekski pigem selles, et kust vool tuleb võtta? Ja kas tuleb lisada ka mingeid kaitsmeid, kondekaid vms?Tänud!
Relee tuleb vahele panna,kui tal oli komplekt, siis on see kaasas !
Aga ei soovita panna kui su esitule klaas on nn. plastist.
Re: Xenoni paigaldus
No sul peab eraldi olema kõrgepinge etteandeks ballast, mis ühendatakse pirniga ja sissetuleva vooluga. Vb saad mõne näpunäite siitki http://www.ladu24.ee/et/info/Tee-ise-6p ... enon-Kit-i
Re: Xenoni paigaldus
Aga ei soovita panna kui su esitule klaas on nn. plastist.
Miks ei soovita? Väga paljudel on plastist klaasid ja ei ole juhtunud midagi.
Re: Xenoni paigaldus
Kui pirnid sobivad yksyhele siis on suurem probleem ju lahendatud. Ballastid on ka eeldatavasti ikka olemas
K2ituda tasub nagu iga lisaseadme paigaldamisega, kindlasti toitekaablile korralik kaitse vahele lisaks lylitus relee muidu v6ib sulatada lyliti lihtsalt 2ra.
Toite v6tad akult, mass kerest kui ei saa siis aku miinusest, tsikli elektrisysteemist tuleb yhendada 2ra lylitist tulev juhe (l2hi ja kaugtule oma Bi Xenoni puhul) kuna kuidagi peab sisse ja v2lja ka asi lylituma.
Kasuta korralikke juhtmeid ja kaabeldus isoleeri korralikult ning l6puks kinnita ilusti ka, et ei j22ks kuskile midagi tilpnema ja oleks silmaga ilus vaadata.
Ainus asi millega v6ib tekkida raskused on ballastide peitmine kuna auto omad on suuremad kobakad kui "slim" ballastiga komplektid.
Andestage t2pit2htede puudumine kuna lihtsalt siin klaviatuuril neid pole.
Edu
-
Teema algataja - Postitusi: 284
- Liitunud: 02 Veebr 2009, 19:50
- Tsikkel: Suzuki GSX1250 FA
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Xenoni paigaldus
Jah, unustasin mainida, et ballastid on ka olemas. Töökorras komplekt, lihtsalt võttis autolt maha selle.
Tahtsingi lihtsalt teada, kas ja mida on mul veel vaja sinna . Ja eks neid ballaste peab jah kuhugi leiutama hakkama, aga õnneks gondleid jagub, ehk mahub ikka kuhugi vahele ära
Ja oleks ise ka huvitatud, et miks plastikuga ei soovitata?
Re: Xenoni paigaldus
Snuffit kirjutas:Jah, unustasin mainida, et ballastid on ka olemas. Töökorras komplekt, lihtsalt võttis autolt maha selle.
Tahtsingi lihtsalt teada, kas ja mida on mul veel vaja sinna. Ja eks neid ballaste peab jah kuhugi leiutama hakkama, aga õnneks gondleid jagub, ehk mahub ikka kuhugi vahele ära
![]()
Ja oleks ise ka huvitatud, et miks plastikuga ei soovitata?
Pika peale nn. sööb klaasid tuhmiks,kollaseks ära, (uv kiirgus mingi seletati mulle) endal keerasin ühed klaasid sedasi tuksi vbl osadel on tehase poolt teine materjal.
Re: Xenoni paigaldus
se plast klaasi jutt on jama jutt ei juhtu selle klaasiga midagi võid julgesti tegutseda ainuke asi et miilitsad teepeal võivad üks null ära teha
Re: Xenoni paigaldus
Nagu tavaline pirn UV-d ei väljastaks?
Enamusel kaasaegsetest autodest on tuled plastikust.
Re: Xenoni paigaldus
mella kirjutas:Nagu tavaline pirn UV-d ei väljastaks?
Enamusel kaasaegsetest autodest on tuled plastikust.
"Tavaline pirn" kiirgab jah küll UV kiirgust.
Aga plastik tuledega laternas ei tohi kasutada tavalist "pirni" vaid
AINULT UV kaitsefiltriga pirni.
Vastav märge peab olema pakendil.
BYKERS kirjutas:se plast klaasi jutt on jama jutt ei juhtu selle klaasiga midagi võid julgesti tegutseda ainuke asi et miilitsad teepeal võivad üks null ära teha
Plast"klaasi" sisemine struktuur muutub ja tekkib sama efekt nagu määrdunud tuledega sõites see tähendab et valgust on küll "palju" aga ta ei suundu kokku kitsaks valgusvihuks.
Valges lähituledega sõites pole praktiliselt vahet aga kui juhtud pimeda peale jääma siis märkad et su kaugtuli valgustab vähem/halvemini kui korralik lähituli.
-
- Postitusi: 1826
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Re: Xenoni paigaldus
Halogeenlambi spektris on UV-kiirgust ikka oluliselt vähem võrreldes ksenoonlambiga. Ja kui juhtmed tiba liiga peenikesed, kontaktid veidi mustad jne jne (ehk siis mida madalam pinge lõpuks hõõgniidini jõuab), seda vähem UV-d halogeenlambi spektris on.
Re: Xenoni paigaldus
Liikluses kasutamine seadusepoolt keelatud. Kuid paigalduses pole mingeid eri nüansse, ega releesid vaja, kuna niikuinii on see mingi odav Hiinakas mis on arvestuslikult 35W või siis vähe kallim ja 55W, kuid originaaal on ju sul ka seal sees 55/65W element. BiXenonil tavaliselt toitepinge ja vool sama, lihtsalt kas liigutatakse elementi või katikut elemendi ees vastavalt kas lähi või kaugtuli. Kvaliteetsed on need komplektid, kus liigutatakse katikut. Ühendamisel võiks jälgida, et polaarsus oleks ka õige!
Muud ei midagi!
Re: Xenoni paigaldus
ralf kirjutas:Ühendamisel võiks jälgida, et polaarsus oleks ka õige!
Muud ei midagi!
Tekkis kohe küsimus, et endal ka ees xenoni paigaldamine, kuidas olen 100% kindel, et polaarsus õige? Üks youtube videos ühendas sekunditega juhtmed, ilma mingi testrita ja õigesti.
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: Xenoni paigaldus
ping kirjutas:mella kirjutas:Nagu tavaline pirn UV-d ei väljastaks?
Enamusel kaasaegsetest autodest on tuled plastikust."Tavaline pirn" kiirgab jah küll UV kiirgust.
Aga plastik tuledega laternas ei tohi kasutada tavalist "pirni" vaid
AINULT UV kaitsefiltriga pirni.
Vastav märge peab olema pakendil.
Näiteks Osrami H7 halogeenidel, mis viimati ostsin bentsukast, on täitsa olemas - UV FILTER.
-
- Postitusi: 725
- Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
- Tsikkel: iž jupiter 3
- Asukoht: Kuressaare
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Xenoni paigaldus
series kirjutas:ralf kirjutas:Ühendamisel võiks jälgida, et polaarsus oleks ka õige!
Muud ei midagi!Tekkis kohe küsimus, et endal ka ees xenoni paigaldamine, kuidas olen 100% kindel, et polaarsus õige? Üks youtube videos ühendas sekunditega juhtmed, ilma mingi testrita ja õigesti.
kutsud elektrikust sõbra, kes tunneb lõhna järgi
Tegelikult on pistikud ja juhtmed standartiseeritud, peaks aru saama. Ja kui ei saa, siis tester igaks juhuks kätte. Youtubes osatakse ka ufodega rääkida, seda ei maksa puhta kullana võtta päris. Samuti video egemisel on nagunii 10x vant selle juba läbi teinud, et tal lihtsalt on peas, kuidas asjad käivad.
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Xenoni paigaldus
Palju tarka juttu
Toitejuhtmeühendad tegelikulkt hoopis tavapirni pesasse ja miinuse soovitan kas otse miinusklemmi või raami külge vedada. Ei ole lisaks vaja mingeid releesid ja huinjaasid. Xenoni komplektid on ehitatud otse tehasejuhtmetega ühenduseks.
See jutt mida Ping räägib, et valgust vähem on - ei vasta tõesle. Valgust on kohe palju rohkem ja palju valgem on sõita AGA ...
Olles proovinud oma rattale 2 erinevat komplekti, siis mure on hoopis selles, et kui lähitule saad paika, siis ei ole paigas enam kaugtuli ja vastupidi. Tänu sellele korjasin oma rattalt maha. See jutt käib siis H4 bixenon pirni kohta.
Polaarsusega asi lihtne - ühtepidi hakkab tööle ja teisipidi mitte. Valesti ühendades läbi ei kärssa. Lihtsalt ei hakka tööle.
Ralf - palun näita mulle seadus, mis keelab mootorrattale panna xenoni. Olen ise korduvalt xenoniga läbinud ülevaatuse.
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Xenoni paigaldus
Cyonara kirjutas:Pika peale nn. sööb klaasid tuhmiks,kollaseks ära, (uv kiirgus mingi seletati mulle) endal keerasin ühed klaasid sedasi tuksi vbl osadel on tehase poolt teine materjal.
Pole veel sellist asja kuulnud, näinud. Usun, et see oli küll millegi muu kui xenoni
NB! Olen xenonitega tegelenud üle 6 aasta juba
-
- Postitusi: 2409
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: Xenoni paigaldus
Täitsa reaalne teema odavate/vanemate Xenon pirnidega millel ei ole UV filtrit. Isegi esimesed Xenonidega kurvasilmsetel mersudel läksid tulede klaasid üsna ruttu tuhmiks. EDIT: Kui vaadata webist uuemaid Xenonite müügikuulutusi on sinna tekkinud lisamärge "UV filter - YES". Aga üldiselt on UV-teema möödaniku probleem ja praegu sellega pead vaevama ei peaks.
Probleeme ei teki mitte valguse hulgaga vaid selle suunamises õigesse kohta, antud juhul siis teele. Kuna Xenoni valgusallikas asub tavalise hõõgniidiga võrreldes "vales" kohas ei ole suuna tule optika valgust sinna kuhu vaja. Postitasin mingisse Xenoni teemasse vastava lingi kus on teemat pikemalt lahatud, kel täpsem huvi kasutab otsingut.
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
-
- Postitusi: 725
- Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
- Tsikkel: iž jupiter 3
- Asukoht: Kuressaare
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Xenoni paigaldus
Raiki kirjutas:Palju tarka juttu
Toitejuhtmeühendad tegelikulkt hoopis tavapirni pesasse ja miinuse soovitan kas otse miinusklemmi või raami külge vedada. Ei ole lisaks vaja mingeid releesid ja huinjaasid. Xenoni komplektid on ehitatud otse tehasejuhtmetega ühenduseks.
See jutt mida Ping räägib, et valgust vähem on - ei vasta tõesle. Valgust on kohe palju rohkem ja palju valgem on sõita AGA ...
Olles proovinud oma rattale 2 erinevat komplekti, siis mure on hoopis selles, et kui lähitule saad paika, siis ei ole paigas enam kaugtuli ja vastupidi. Tänu sellele korjasin oma rattalt maha. See jutt käib siis H4 bixenon pirni kohta.Polaarsusega asi lihtne - ühtepidi hakkab tööle ja teisipidi mitte. Valesti ühendades läbi ei kärssa. Lihtsalt ei hakka tööle.
Ralf - palun näita mulle seadus, mis keelab mootorrattale panna xenoni. Olen ise korduvalt xenoniga läbinud ülevaatuse.
ei keela keegi, kui tootja seda lubab:
Lähitule laternale peab olema kantud üks järgnevatest tähistest:
a) C – kui on ette nähtud tavalise hõõglambi kasutamiseks;
b) HC – kui on ette nähtud halogeenhõõglambi kasutamiseks;
c) DC – kui on ette nähtud gaaslahenduslambi kasutamiseks.Kaugtule laternale peab olema kantud valgustugevuse kontrollarv ja üks järgnevatest tähistest:
a) R – kui on ette nähtud tavalise hõõglambi kasutamiseks;
b) HR – kui on ette nähtud halogeenhõõglambi kasutamiseks;
c) DR – kui on ette nähtud gaaslahenduslambi kasutamiseks.
allikas: https://www.riigiteataja.ee/akt/13312367
kui neid tähiseid pole, siis ei saa kasutada. Minu rattal on ainult C, nii et sõidan eriti sea silmaga
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Xenoni paigaldus
Ma küll 100% pole kindel ja ei viitsi ka vaidlema hakata, aga ka minu rattal neid pole ja ülevaatusel pole probleemi veel olnud.
Minuarust on seaduses selle koha pealauk ja see kas mitte ei kehtinud kõik autode kohta
Re: Xenoni paigaldus
Raiki kirjutas:Palju tarka juttu
Polaarsusega asi lihtne - ühtepidi hakkab tööle ja teisipidi mitte. Valesti ühendades läbi ei kärssa. Lihtsalt ei hakka tööle.
Tänud, kui see vastab tõele, siis pole ju probleemi. Ise mõtlesin, et lööb siis kas pirni läbi või tekitab ballastis midagi. Üks ütles, et pigem mitte katsetada uupi.
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
-
- Postitusi: 2409
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: Xenoni paigaldus
"Huupi katsetamine" suhtumisega ma jätaks elektriga tegelemise pigem teistele. Sõltumata sellest kas lööb läbi või mitte ...
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Xenoni paigaldus
Kris, see ei ole ajuoperatsioon
Tegelikult ütleb 90% juhtudest juba juhtmevärvi järgi ka ära kumb on mass.
Re: Xenoni paigaldus
Kas sellel H4 pirnil käib see plekist asi seal pirni ümbert ära ka?
http://www.upload.ee/image/1114445/H4.jpg
| Uuendan ja konverteerin vananenud foorumeid ning nende andmebaase | Muu IT abi |
-
- Postitusi: 2409
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: Xenoni paigaldus
Täpset disaini teadmata võin öelda et minu omal käis. Aga jätsin alles et mingitki arvestatavat suunamise effekti saavutada.
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
argo1987 kirjutas:Kas sellel H4 pirnil käib see plekist asi seal pirni ümbert ära ka?
![]()
http://www.upload.ee/image/1114445/H4.jpg
Re: Xenoni paigaldus
kris. kirjutas:Täpset disaini teadmata võin öelda et minu omal käis. Aga jätsin alles et mingitki arvestatavat suunamise effekti saavutada.
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Aga kas nad segama ei hakka, kui juba mu ratta tules on see plekk ees(minu arust oli seal midagi)? Arvan, et nad ei mahugi koos...
Nimelt rataks siis R1 99.a.
| Uuendan ja konverteerin vananenud foorumeid ning nende andmebaase | Muu IT abi |
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Xenoni paigaldus
argo1987 kirjutas:kris. kirjutas:Täpset disaini teadmata võin öelda et minu omal käis. Aga jätsin alles et mingitki arvestatavat suunamise effekti saavutada.
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue LightAga kas nad segama ei hakka, kui juba mu ratta tules on see plekk ees(minu arust oli seal midagi)? Arvan, et nad ei mahugi koos...
![]()
Nimelt rataks siis R1 99.a.
Kui tulelon sees juba olemas see plekk, siis võta pirni küljest ära. Peaks 3 kruviga ära käima.
Re: Xenoni paigaldus
Raiki, pole probleemi:
Grupp 2
Valgustusseadmed
Kood 202. Lähitule laternad
Nõuded: 1) M ja N kategooria sõidukil peab olema kaks lähitule laternat. L kategooria sõidukil peab olema üks või kaks lähitule laternat, kusjuures L5e, L6e ja L7e kategooria sõidukitel, mis on üle 1300 mm laiad, peab olema kaks lähitule laternat. Lähitule laternate paigaldamine haagisele on keelatud. Enne 1. jaanuari 1990. a esmakordselt kasutusele võetud M ja N kategooria sõiduki ja enne 1. jaanuari 1996. a esmakordselt kasutusele võetud L kategooria sõiduki lähitule laternad peavad vastama valmistaja poolt ettenähtule;2) lähitulelaterna kõrgus peab olema vahemikus 500 – 1200 mm maapinnast. Erandina on N3G kategooria sõidukil lubatud lähitulelaternad paigaldada kuni 1500 mm kõrgusele maapinnast. Lähitulelaterna kaugus sõiduki külgservast ei tohi ületada 400 mm. M2, M3, N2 ja N3 kategooria sõiduki lähitulelaternate vahekaugus peab olema vähemalt 600 mm, mida võib vähendada kuni 400 mm-ni, kui sõiduki laius ei ületa 1300 mm;
3) lähituled peavad lülituma põlema ja kustuma korraga ning võivad jääda põlema koos kaugtuledega. Kui lähitulelaternates kasutatakse gaaslahenduslampe, siis peavad lähituled jääma põlema koos kaugtuledega;
4) lähitule laternate valgusvihu kõrgus peavad olema nõuetekohaselt reguleeritud ja peab olema välditud vastutulevate sõidukite juhtide pimestamine;
5) lähitule värvus peab olema valge. Enne 1. oktoobrit 1994. a esmakordselt kasutusele võetud sõiduki lähitule värvus võib olla valikkollane;
6) alates 1. jaanuarist 1990. a esmakordselt kasutusele võetud M ja N kategooria sõiduki lähitule laternad peavad vastama E-reegli nr 1 või nr 5 või nr 8 või nr 20 või nr 31 või nr 98 või nr 112 või nr 113, või nr 123 või direktiivi 76/761/EMÜ nõuetele ja nende paigaldus peab vastama E-reegli nr 48 või direktiivi 76/756/EMÜ nõuetele. Alates 1. jaanuarist 1996. a esmakordselt kasutusele võetud L kategooria sõiduki lähitule laternad peavad vastama E-reegli nr 57 või nr 72 või nr 112 või nr 113 või direktiivi 97/24/EÜ nõuetele ja nende paigaldus E-reegli nr 53 või direktiivi 93/92/EMÜ nõuetele.
Lähitule laternale peab olema kantud üks järgnevatest tähistest:
a) C – kui on ette nähtud tavalise hõõglambi kasutamiseks;
b) HC – kui on ette nähtud halogeenhõõglambi kasutamiseks;
c) DC – kui on ette nähtud gaaslahenduslambi kasutamiseks.
Kui lähitulelatern täidab ka kurvivalgustuse funktsiooni (on pöörduv), siis peab sellel olema lisatähis T. Ainult E-reegli nr 98 või 112 või direktiivi 76/761/EMÜ nõuetele vastavad lähitule laternad võivad täita kurvivalgustuse funktsiooni;7) kui sõidukile on paigaldatud kohanduvate esitulede süsteem (AFS), siis peab selle ehitus vastama E-reegli nr 123 nõuetele ja paigaldus vastama E-reegli nr 48 nõuetele. Süsteemi kuuluvatel laternatel peab olema lisatähis X.
NB! Kaugtulede kohta on sama pikk seadus, ma ei hakka seda kordama, kuid kõik vastused leiab siit: RIIGITEATAJA
Kuskil pole kirjas, et DC kehtib ainult autodele, see kehtib kõigile sõiduvahenditele ja see, et kedagi pole kontrollitud või on ja läbi lastud, siis järelikult pole tehniline järelvalvaja oma tööd korralikult teostanud! Teil on lihtsalt vedanud ja muud ei midagi!
Ja Raiki, ega sa ise ka oma targa jutuga just tagasi ei hoia, aga sellessuhet on sul õigus, kordamine on tarkuse ema!
Polaarsuse jutt oligi pigem see teema, et mitte topelt tööd teha siis pigem paar korda "mõõta", 1 kord ühendada.! Aga noh, eks igaüks ole omamoodi tark ju ja töömeetodid ka erinevad! Kuid tähtis on ju tulemus
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.