Rs125 kolb/silinder, teadjad öelge sõna sekka.

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
series
Postitusi: 159
Liitunud: 16 Aug 2010, 15:04
Tsikkel: 2008 VN900
Asukoht: Pärnumaa

Rs125 kolb/silinder, teadjad öelge sõna sekka.

Lugemata postitus Postitas series »

Niisiis vaja vahetada suvel millalgi rs125 2002a. kolb, hindasi olen uurinud pea igalt poolt ning hindades kõik selge. Midagi 60 euro ringis(1000 krooniga) saaksin sinna sisse aprilia esindusest teflon kattega kolvi, mida kasutatakse nende jutu järgi rotax mootoritega kartidel, teadagi, et rs125 omab ka rotax mootorit. Esinduses jäi originaal kolvi hind väga kõrgele, sinna 5-6 tuhande krooni kanti, camexist saaksin originaali 3 tuhande eest millegagi.. Arvata võib, et võtaksin selle teflon kattega ühe rõngaga kolvi, kuid küsimus selles, kas see sinna sisse ka sobib? Üks rääkis juttu, et igasugused eri materjalid ei sobibgi kokku ja tagajärjeks oleks väga kiire kulumine. Esinduse poisid rääkisid, et see kolv peaks selle originaal silku sees kestma hästi, probleemideta. Kes oskab, võib nõu anda, kust kohast ise kolvi ostsite, kui kallilt, mida tasub, ei tasu sinna originaal silku sisse panna. Tänud!

Kasutaja avatar

FirePlay
Postitusi: 132
Liitunud: 21 Sept 2010, 13:47
Tsikkel: Jah
Asukoht: Australia, Perth.
Kontakt:

Re: Rs125 kolb/silinder, teadjad öelge sõna sekka.

Lugemata postitus Postitas FirePlay »

Originaal kestab kindlasti kauem. Mul tuttav sõitnud juba vist 3 hooaega aftermarket 1 rõngaga kolviga ja pole midagi tal juhtunud sellega :)

Estelon&Technics
Kasutaja avatar

Teema algataja
series
Postitusi: 159
Liitunud: 16 Aug 2010, 15:04
Tsikkel: 2008 VN900
Asukoht: Pärnumaa

Re: Rs125 kolb/silinder, teadjad öelge sõna sekka.

Lugemata postitus Postitas series »

No ja see ühe rõngane pidi olema kergem, seega minek parem.


kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Rs125 kolb/silinder, teadjad öelge sõna sekka.

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

Üherõngaline kolb tänavakasutuses suhteliselt kasutu vidin. Ega sa võidu ei sõida et rõnga võrra suurem hõõrdumine sulle midagi maksaks. Kestvus pole ka see mis õigel asjal, kuna rõnga kuludes hakkab üks rõngas rohkem gaase kolvi vahele laskma kui kaks, mistõttu kompressioon langeb sama tööaja peale rohkem.
Kerge kolvi jutule vastaks, et originaalist kergem kolb ajab mootori tasakaalust välja, mis ei avaldu võimsuses.

Veel saab uurida näiteks Brauermotost ja mujalt poodidest. Saada on väga erinevate tootjate kolbe.
Olen ostnud ise motovaruosad.ee-st ja http://www.wemoto.com. Wemotost sain kunagi Mitaka kolvi, millel Riken rõngad kaasas, tundus küll igati normaalne. RS-ile seal kahte sorti saada. Motovaruosadest tulnud kahest K.H.C. kolvist üks on praeguseks tuksis, ei saa kedagi süüdistada sest pandi kokku kergelt kahjustatud nicasiliga silindriga, aga see kolb on odavam kui Mitaka, mistõttu võib oletada et ei ole samal tasemel.
Üldiselt soovitan soetada tuntumate tootjate kolbe, näiteks Prox, Vertex, Wössner, Wiseco jpt. Üliodavad noname asjad on seda põhjusega. Kuskil lehel müüdi vist 25 euriseid kunagi kui ei eksi, siis selge et tegemist on mingi sitaga... :wack:

Vahetama hakkad, siis kontrolli ka sõrmelaagri ja kepsulaagri seisukorda.

Kasutaja avatar

Teema algataja
series
Postitusi: 159
Liitunud: 16 Aug 2010, 15:04
Tsikkel: 2008 VN900
Asukoht: Pärnumaa

Re: Rs125 kolb/silinder, teadjad öelge sõna sekka.

Lugemata postitus Postitas series »

extinction kirjutas:

Üherõngaline kolb tänavakasutuses suhteliselt kasutu vidin. Ega sa võidu ei sõida et rõnga võrra suurem hõõrdumine sulle midagi maksaks. Kestvus pole ka see mis õigel asjal, kuna rõnga kuludes hakkab üks rõngas rohkem gaase kolvi vahele laskma kui kaks, mistõttu kompressioon langeb sama tööaja peale rohkem.
Kerge kolvi jutule vastaks, et originaalist kergem kolb ajab mootori tasakaalust välja, mis ei avaldu võimsuses.

Veel saab uurida näiteks Brauermotost ja mujalt poodidest. Saada on väga erinevate tootjate kolbe.
Olen ostnud ise motovaruosad.ee-st ja http://www.wemoto.com. Wemotost sain kunagi Mitaka kolvi, millel Riken rõngad kaasas, tundus küll igati normaalne. RS-ile seal kahte sorti saada. Motovaruosadest tulnud kahest K.H.C. kolvist üks on praeguseks tuksis, ei saa kedagi süüdistada sest pandi kokku kergelt kahjustatud nicasiliga silindriga, aga see kolb on odavam kui Mitaka, mistõttu võib oletada et ei ole samal tasemel.
Üldiselt soovitan soetada tuntumate tootjate kolbe, näiteks Prox, Vertex, Wössner, Wiseco jpt. Üliodavad noname asjad on seda põhjusega. Kuskil lehel müüdi vist 25 euriseid kunagi kui ei eksi, siis selge et tegemist on mingi sitaga... :wack:

Vahetama hakkad, siis kontrolli ka sõrmelaagri ja kepsulaagri seisukorda.

Seal oli 2 varianti, odavam kuigi 2 rõngaga standard kolb on see http://www.wemoto.com/bikes/Aprilia/RS_ ... _Standard/ Mitaka oma oli 20£ kallim, neile lisandub ka transpordikulu, kuid on see õige asi, kui selle tellin? See teeb kuskil 660 eek ehk 42 euri. Samas kui mitaka oli seal 50£ ek siis 70€ ja 1100 eeki. Kumb tellida ja kas need on õiged üldse? Mul on 2002 aasta aprilia, kuid ei tea et see mingi extrema mudel oleks, kuid tundub, et 2002 ongi extrema, oskad edasist nõu anda? mis ise teeks?


kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Rs125 kolb/silinder, teadjad öelge sõna sekka.

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

Mudeli osas pole erilist vahet, nad on kõik nagunii piisavalt sarnased et suur hulk osi oleks vahetatavad. 99 aastale tellitud kolvi võid panna 2008 tsiklisse jne. See on nagu säärekamootorid - olenemata mudelist on tükid põhimõtteliselt samad. :mrgreen:

Mina küsiks enne otsustamsit meili teel, mis firmalt see odavam on. Ostsin kunagi Yamahale, oli sama kallis kui see odavam variant ja tuli Mitaka. Neid kolbe RS-ile on ka erinevaid muuseas - tavalist, tefloniga, üherõngalist, pealt lamedat. Tuleb selgeks teha, mis konkreetset asja nemad pakuvad.
Enne tellimist tasuks sul ratas lahti võtta ja veenduda, mis astme kolb sul on, mis seisus on silinder ja ega pole omaloomingut sees.

Kasutaja avatar

Teema algataja
series
Postitusi: 159
Liitunud: 16 Aug 2010, 15:04
Tsikkel: 2008 VN900
Asukoht: Pärnumaa

Re: Rs125 kolb/silinder, teadjad öelge sõna sekka.

Lugemata postitus Postitas series »

extinction kirjutas:

Mudeli osas pole erilist vahet, nad on kõik nagunii piisavalt sarnased et suur hulk osi oleks vahetatavad. 99 aastale tellitud kolvi võid panna 2008 tsiklisse jne. See on nagu säärekamootorid - olenemata mudelist on tükid põhimõtteliselt samad. :mrgreen:

Mina küsiks enne otsustamsit meili teel, mis firmalt see odavam on. Ostsin kunagi Yamahale, oli sama kallis kui see odavam variant ja tuli Mitaka. Neid kolbe RS-ile on ka erinevaid muuseas - tavalist, tefloniga, üherõngalist, pealt lamedat. Tuleb selgeks teha, mis konkreetset asja nemad pakuvad.
Enne tellimist tasuks sul ratas lahti võtta ja veenduda, mis astme kolb sul on, mis seisus on silinder ja ega pole omaloomingut sees.

Ei saa olla mingit omaloomingut, esimene kolvivahetus alles, masin nii vähe sõitnud, kõik on originaal, kaldun arvama et võtan esindusest selle ühe rõngalise kuna nende sõnul pidi see hästi seal sees kestma.


argo_1974
Postitusi: 320
Liitunud: 22 Mai 2005, 01:50
Tänatud: 2 korda

Re: Rs125 kolb/silinder, teadjad öelge sõna sekka.

Lugemata postitus Postitas argo_1974 »

RSi originaalkolb on firmalt Asso (enamikul Itaalia ratastel OEM) ja seda peetakse ka kõige vastupidavamaks. Aste madalamal tulevad Vertex, Prox (tegelik tootja on ART, enamikul Jaapani ratastel OEM), Athena. Kardikolvid jms rinkakama ei ole eriti hea valik, sest rinkal on asjadele hoopis teised nõudmised.

Kasutaja avatar

Teema algataja
series
Postitusi: 159
Liitunud: 16 Aug 2010, 15:04
Tsikkel: 2008 VN900
Asukoht: Pärnumaa

Re: Rs125 kolb/silinder, teadjad öelge sõna sekka.

Lugemata postitus Postitas series »

argo_1974 kirjutas:

RSi originaalkolb on firmalt Asso (enamikul Itaalia ratastel OEM) ja seda peetakse ka kõige vastupidavamaks. Aste madalamal tulevad Vertex, Prox (tegelik tootja on ART, enamikul Jaapani ratastel OEM), Athena. Kardikolvid jms rinkakama ei ole eriti hea valik, sest rinkal on asjadele hoopis teised nõudmised.

Aga oskad sa näidata, kust saaksin mõne normaalse hea hinna eest ja eelistaks eestist ostmist sest välismaalt ei saa, pole paypali jms jama.


kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Rs125 kolb/silinder, teadjad öelge sõna sekka.

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

Prox-i tooteid peaks väga paljudest poodidest saama, näiteks Brauermoto Tartus jne. Soovitan küsida kodu lähedalt poodidest ka.

Kasutaja avatar

Karupoeg puhh
Postitusi: 603
Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
Asukoht: Laagri

Re: Rs125 kolb/silinder, teadjad öelge sõna sekka.

Lugemata postitus Postitas Karupoeg puhh »

Võid selle ühe rõngaga kolviga vabalt sõita, neid on eestis päris kõvasti kasutatud. Jutt kiirest kulumisest on alusetu minuarust, 15000 km peaks ilusti ära kestma, omal ajal sai sellist kolbi ise kasutatud. Juhin tähelepanu et ainult kolvi vahetamisest tavaliselt ei piisa, kontrolli ikka silindri ovaalsus ka üle.

Kasutaja avatar

Teema algataja
series
Postitusi: 159
Liitunud: 16 Aug 2010, 15:04
Tsikkel: 2008 VN900
Asukoht: Pärnumaa

Re: Rs125 kolb/silinder, teadjad öelge sõna sekka.

Lugemata postitus Postitas series »

Karupoeg puhh kirjutas:

Võid selle ühe rõngaga kolviga vabalt sõita, neid on eestis päris kõvasti kasutatud. Jutt kiirest kulumisest on alusetu minuarust, 15000 km peaks ilusti ära kestma, omal ajal sai sellist kolbi ise kasutatud. Juhin tähelepanu et ainult kolvi vahetamisest tavaliselt ei piisa, kontrolli ikka silindri ovaalsus ka üle.

Silku sellel ei kulu, peaks kestma kuskil 100 000 kindlasti, kui kotti ei lase ennem, see on hetkel ainult 11000 sõitnud ning silindril ei tohiks küll midagi viga olla, arvestades vähest sõitu originaal osades. Aga eks ma uurin seda teflonkattega kolvi asja, mainiti jah, et 15000 sõidab sellega ka probleemideta läbi.

Kasutaja avatar

Hunnev
Kaupmees
Postitusi: 346
Liitunud: 05 Aug 2007, 12:26
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Rs125 kolb/silinder, teadjad öelge sõna sekka.

Lugemata postitus Postitas Hunnev »

Proxi saad ka minu käest tellida...

http://www.parnumoto.ee
ott@parnumoto.ee
Mootorratta kaubad, kuluosad, mootorrattad, atv-d 5665 9044
Mäevarustus Tootjalt K2 (LAUAD/SUUSAD/SIDEMED/SAAPAD)
Jalgrattad ja jalgratta varustus /Müük/ Hooldus/ Remont
THULE Sõiduauto haagised
Sõiduauto akud
Kasutaja avatar

FirePlay
Postitusi: 132
Liitunud: 21 Sept 2010, 13:47
Tsikkel: Jah
Asukoht: Australia, Perth.
Kontakt:

Re: Rs125 kolb/silinder, teadjad öelge sõna sekka.

Lugemata postitus Postitas FirePlay »

11k ja juba vahetad orig. kolvi :shock: Või ongi sellel nii lühike eluiga :roll: :?:

Estelon&Technics
Kasutaja avatar

Teema algataja
series
Postitusi: 159
Liitunud: 16 Aug 2010, 15:04
Tsikkel: 2008 VN900
Asukoht: Pärnumaa

Re: Rs125 kolb/silinder, teadjad öelge sõna sekka.

Lugemata postitus Postitas series »

FirePlay kirjutas:

11k ja juba vahetad orig. kolvi :shock: Või ongi sellel nii lühike eluiga :roll: :?:

eluiga pidavat olema 15k, seega uurin juba ette, kust kohast mis hinnaga saaks, et pärast oleks võtta


kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Rs125 kolb/silinder, teadjad öelge sõna sekka.

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

Tehaseseades mänguasjal peaks 16k olema manuali järgi kolvivahetus, 8 k peal kontroll...
Kui asi on "korda tehtud", ehk kõik piirangud eemaldatud, siis oleks otstarbekas varem vahetada.

Kasutaja avatar

Karupoeg puhh
Postitusi: 603
Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
Asukoht: Laagri

Re: Rs125 kolb/silinder, teadjad öelge sõna sekka.

Lugemata postitus Postitas Karupoeg puhh »

series kirjutas:
Karupoeg puhh kirjutas:

Võid selle ühe rõngaga kolviga vabalt sõita, neid on eestis päris kõvasti kasutatud. Jutt kiirest kulumisest on alusetu minuarust, 15000 km peaks ilusti ära kestma, omal ajal sai sellist kolbi ise kasutatud. Juhin tähelepanu et ainult kolvi vahetamisest tavaliselt ei piisa, kontrolli ikka silindri ovaalsus ka üle.

Silku sellel ei kulu, peaks kestma kuskil 100 000 kindlasti, kui kotti ei lase ennem, see on hetkel ainult 11000 sõitnud ning silindril ei tohiks küll midagi viga olla, arvestades vähest sõitu originaal osades. Aga eks ma uurin seda teflonkattega kolvi asja, mainiti jah, et 15000 sõidab sellega ka probleemideta läbi.

Ega ei kesta ikka küll;) seal on küll nicasil kate aga see ei tähenda veel eluaegset kestvust, lase see kindlasti üle kontrollida, see ei võta kaua aega ja ei nõua ka erilist vaeva.

Kasutaja avatar

Teema algataja
series
Postitusi: 159
Liitunud: 16 Aug 2010, 15:04
Tsikkel: 2008 VN900
Asukoht: Pärnumaa

Re: Rs125 kolb/silinder, teadjad öelge sõna sekka.

Lugemata postitus Postitas series »

Karupoeg puhh kirjutas:
series kirjutas:
Karupoeg puhh kirjutas:

Võid selle ühe rõngaga kolviga vabalt sõita, neid on eestis päris kõvasti kasutatud. Jutt kiirest kulumisest on alusetu minuarust, 15000 km peaks ilusti ära kestma, omal ajal sai sellist kolbi ise kasutatud. Juhin tähelepanu et ainult kolvi vahetamisest tavaliselt ei piisa, kontrolli ikka silindri ovaalsus ka üle.

Silku sellel ei kulu, peaks kestma kuskil 100 000 kindlasti, kui kotti ei lase ennem, see on hetkel ainult 11000 sõitnud ning silindril ei tohiks küll midagi viga olla, arvestades vähest sõitu originaal osades. Aga eks ma uurin seda teflonkattega kolvi asja, mainiti jah, et 15000 sõidab sellega ka probleemideta läbi.

Ega ei kesta ikka küll;) seal on küll nicasil kate aga see ei tähenda veel eluaegset kestvust, lase see kindlasti üle kontrollida, see ei võta kaua aega ja ei nõua ka erilist vaeva.

Ei näe põhjust sellel, masin nii vähe sõitnud, korras hoitud ning kaldun arvama, et vahetan ainult kolvi suvel kuna ma olen 100% kindel, et silindriga midagi viga ei ole, miks peaks olema? ning selle silindri kulumise saab ise ka ära tunnetada ning näha kolvi vahetusel, selle pärast ei pea kuskile kontrolli viima. Silku maksab 15 000 krooni ehk siis seal 1000€ ringis.


kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Rs125 kolb/silinder, teadjad öelge sõna sekka.

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

Silindrit saab lasta taastada, hülssida, asendada järgitehtuga, asendada tuuninguga ja osta siis seda kallist originaali ka, mis tegelikult nii kallis ei tohikski olla nagu sa ütlesid.

Kasutaja avatar

Teema algataja
series
Postitusi: 159
Liitunud: 16 Aug 2010, 15:04
Tsikkel: 2008 VN900
Asukoht: Pärnumaa

Re: Rs125 kolb/silinder, teadjad öelge sõna sekka.

Lugemata postitus Postitas series »

extinction kirjutas:

Silindrit saab lasta taastada, hülssida, asendada järgitehtuga, asendada tuuninguga ja osta siis seda kallist originaali ka, mis tegelikult nii kallis ei tohikski olla nagu sa ütlesid.

Seda küll, lihtsalt ma tõin näite originaalist.


ratas
Postitusi: 226
Liitunud: 23 Juul 2009, 18:45

Re: Rs125 kolb/silinder, teadjad öelge sõna sekka.

Lugemata postitus Postitas ratas »

omal sama pill, olen kasutanud prox ja isiklik hinnang on et vertex on parim , soovitan 2 rõngaga ja musta kattega vertex kolb , see mingi spets kiht peal.
1200-1300kr ringis sain inglismaalt trans kuludega.
omast kogemusest võin öelda et surve kaob neil 1 rõngaga kähku kui just ei kavatse tihti rõngaid vahetada.
sain 1 rõngaga sõita umbes 8500km vahetades kolvirõngaid 2 korda kuni surve langes alla 110-120psi peale mida oli kolb oma töö minu hinnagul teinud.
ja silinder naljalt 100 000 ei tohiks kesta , isegi et nikasilist tehtud .(silindri taastamine on lõpuks väga kallis et 100 000 saada)
silinder ei maksa 15000kr, need on võibolla eesti hinnad , olen näinud oem varuosade lehel millele võin saata hiljem lingi et vähemalt 1/3 odavam on.

Kasutaja avatar

Teema algataja
series
Postitusi: 159
Liitunud: 16 Aug 2010, 15:04
Tsikkel: 2008 VN900
Asukoht: Pärnumaa

Re: Rs125 kolb/silinder, teadjad öelge sõna sekka.

Lugemata postitus Postitas series »

ratas kirjutas:

omal sama pill, olen kasutanud prox ja isiklik hinnang on et vertex on parim , soovitan 2 rõngaga ja musta kattega vertex kolb , see mingi spets kiht peal.
1200-1300kr ringis sain inglismaalt trans kuludega.
omast kogemusest võin öelda et surve kaob neil 1 rõngaga kähku kui just ei kavatse tihti rõngaid vahetada.
sain 1 rõngaga sõita umbes 8500km vahetades kolvirõngaid 2 korda kuni surve langes alla 110-120psi peale mida oli kolb oma töö minu hinnagul teinud.
ja silinder naljalt 100 000 ei tohiks kesta , isegi et nikasilist tehtud .(silindri taastamine on lõpuks väga kallis et 100 000 saada)
silinder ei maksa 15000kr, need on võibolla eesti hinnad , olen näinud oem varuosade lehel millele võin saata hiljem lingi et vähemalt 1/3 odavam on.

No see ongi eesti hind.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”