Vaidlus seoses autodega
-
- Postitusi: 448
- Liitunud: 29 Okt 2003, 13:24
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Re: Vaidlus seoses autodega
Jan kirjutas:Meenus veel Top Geari meeste seletus esi- ja tagaveolise erinevusest.
Esiveoline läheb kurvist otse väja, sõidad vastu puud ja saad surma. Tagaveoline teeb enne spinni ja sõidab tagaotsaga puusse, saad surma. Tagaveoline on parem, siis ei näe kuidas sa surma saad!
Oleneb ka sõidustiilist aga isiklik kogemus on pigem selline:
Esiveoline kaldub rohkem alajuhitavusele (kipub otse), teatud tingimustest alates (libedus+kiirus) muutub kurvis ilma eelnevalt hoiatamata ülejuhitavaks. Kui esiveoline muutub ülejuhitavaks, on olukorra päästmiskes vaja võimast mootorit (euro-japside kontekstis võimast, ca 200 kW+) ja vormelisõitja reflekse, üldjuhul lõppeb situatsioon kraavis/puus/äärekivis/... Kuna situatsiooni oluliseks komponendiks on kiirus, siis tagajärjed on enamasti karmid.
Tagaveolisel autol on sünnipärane kalduvus ülejuhitavusele, seejuures on oluline, et see ülejuhitavus on gaasiga kontrollitav. Kriitilise kiiruse ületamisel jääb mootori jõust külglibisemise kontrollimiseks väheks ning tulemus on sarnane esiveolise autoga külglibisemisele. Vahe on ainult selles, et eeldatavalt oli külglibisemine tahtlikult esile kutsutud ning juht situatsiooniks rohkem valmis.
Ise eelistan libedal sõita 50/50 kaalujaotusega, pika teljevahega tagaveolisega. Annab väga hea tunnetuse ning hoiatab libedusest varakult.
rannamees kirjutas:Selliseid autosid pole just palju, kus mootori all asuv sild oleks kergem
![]()
Hetkel ei meenu ühtegi tegelt...
BMW 3. seeria masinad, sõltuvalt mootorist. Hetkel ei viitsi andmeid otsida, aga mälu järgi oli E36 318iS kupee on 48% ees/52% taga.
Asi on saavutatud väga lihtsalt- esirattad on sisuliselt auto ninaga tasa, mootor asub tagapool esisilda, käigukast sildade vahel, sõitjad pigem tagasillal, kogu pagasiruumi osa ja kütusepaak ulatub üle tagasilla.
http://www.expressmoto.ee
Mehe majakaks eluteel ei pea olema v**t, vaid ruuduline lipp.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.