Vaidlus seoses autodega
Re: Vaidlus seoses autodega
Kiiremini kiirendab sama võimsusega autode puhul see masin, millel ratas vähem ringi käib. Ratta ringikäimine sõltub ühesuguste rehvide puhul sellest, kui suur jõud mõjub teljele. See, kui suur jõud mõjub teljele sõltub sellest, kus kohas asub autol mootor ja sellest, kui kõrgel asub auto raskuskese. Kuna üldjuhul on autodel raskuskese kõrgemal, kui rataste ja tee kokkupuutepunkt, siis kiirendades tekib pöördemoment. Pöördemoment võrdub raskuskeskme kõrguse ja maa ning rataste kokkupuutepunkti vahe - ning kiirendusest tekkivast vastasmõju korrutisest. Näiteks: Kui on tegu esiveolise autoga siis mõjutab teda suures osas kaks jõudu. Mootori massist tingitud raskusjõud surub rattaid vastu maad ning pöördemoment tõstab esiotsa üles. Olenevalt mootori kaugusest vedavast teljest, tekitab see vastu momendi ja surub tasakaalustab teist pöördemomenti. Kokkuvõtteks mida kiiremini kohapealt ära kiirendad, seda rohkem hakkab ratas ringi käima. Tagaveolise autoga vastupidi, mida kiiremini kiirendad, seda parem haakumine asfaldiga tekib. Siit ka see loogika, et lumega on esiveoline masin parem, kuna kiirendada aegalselt, seega tekkiv pöördemoment ei muuda esiotsa kergeks, seega raskus on esiteljel ja masin liigub paremini kui tagaveoline, kus teljel pole raskust(juhul, kui mootor on ees).
Sama loogika ka tsikliga. Mootor ees. Mida kiirem kiirendad,seda kergemaks esiratas läheb(sest tekib pöördemoment, mis tahab keerata kogu tsikli ümber maa ja tagaratta kokkupuutepunkt)- mida eespool tsiklil mootor on, seda kehvemini esiratas maast lahti tuleb. Pidurdad-tekib pöördemoment esiratta ja maa kokkupuutepunkti vahel, tsikkel viib massi ette...mida kauem pidurid rakendudnud on, seda rohkem massi esirattale kandunud on, seda paremini tsikkel pidurdab...kui väga intensiivselt pidurdad, tahab keerata ratta ümber esiratta telje..ehk lendad üle...samas ratta ja sinu masskese tekitab vastumomendi ning üritab ratast tagasi keerata...viid perse tahapoole..seega raskusekese liigub esiteljest kaugemale...seega moment suureneb...seega esiteljele ei liigu nii palju raskust.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.