uus vahva seadus jälle plaanis
Moderaator: Moded
Re: uus vahva seadus jälle plaanis
Kommentaarides kirjutas keegi juba tabavalt
"Artiklis on pisike viga. Tõsi, paranduseelnõu järgi laienevad teede välisele alale paragrahvid 69 (joove), 94 ja 95 (juhtimisõigus). Samas ei laiene näiteks 38 (juhi kohustused kontrollija ees). Seega ei ole väljaspool teid kohustust kontrollija märguande peale peatuda, esitada dokumente (neid ei pea ka kaasas olema, ka see paragrahv ei laiene) ega üldse kontrollijast välja teha. Seega on mõned asjad küll seadusevastased, kuid seaduse järgi pole õigust neid kontrollida"
Seega tuleb hakata edaspidi veelgi tõsisemalt seadustesse süvenema ja vastava seadusepügalaga paber kollaselt joonituna koguaeg taskus hoida
Re: uus vahva seadus jälle plaanis
See on juba päris hea nali.. juristidel lugedes nalja kui palju jälle
-
- Postitusi: 296
- Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
- Asukoht: valgamaa
- Tänatud: 27 korda
Re: uus vahva seadus jälle plaanis
Tere foorumirahvas!
No kui tänase "Postimehe" kätte võtsin ja lugema hakkasin,panin pärast antud artikli lugemist lehe käest ja olin tükk aega vait-segaduses-siis vihane jne.Mind otseselt puudutab see seadus väga,sest mul puudub A-katt ja kuna pole kunagi olnud plaaniski mitte nö päris tsiklimeheks hakata ja liikluses tsikliga osaleda..siis kuidas kuradit nüüd käituma peaks?Ma ei saa aru,et kuidas on võimalik üldse nii mõelda(aga seaduse tegijad on ju ometi kuidagi neid mõtteid veeretanud),et kui masinal(antud juhul krossikal)ei nõuta reg ega kindlustust,ei tulesi ega teh-ülevaatust...ja siis äkki paneme seaduseks,et load peavad olema..masinal,mis pole mõeldudki liikluses osalemises???Ok sellest saab aru,et Politsei sõidab raja äärde ja kontrollib joovet(ka narkojoovet)...see peaks olema ka kõik,mida kontrollida?Lõik otse artikilst:"Liiklusohutuse 2 kõige olulisemat põhimõtet on,et juhil peavad olema konkreetse sõiduki juhtimiseks vajalikud oskused ja teadmised ning ta ei tohi olla joobes"Siis kuidas see nn krossimeeste oskuste või tedmiste hindamine siis välja peaks nägema?Ok autokoolis õpetatakse mootorratta juhiks...aga kas A lubade omanik on siis kohe automaatselt,peale kooli läbimist võimeline istuma suvalise krossika selga ja tegema rajal paar kiiret ringi..kas õpetaja isegi on võimeline tegema mõned ringid nii,et ka püsti jääb ja mitte ainult esimese käiguga...poole gaasiga ei sõida?Või siis hr:Indrek Sirk(ainuke Eestis tegelev liiklusjurist)..tema repliik:"Sirgi sõnul on vale väita,et 12a poiss,kes läheb krossikaga oma kodumaja taha põllule kätt harjutama,osaleb liikluses ja võib sellega teisi ohustada.."See ju ei ole liiklus".
Vot nüüd peakski EMF ja Spordiliit jne org,kes tegelevad noorte arendamisega teh-spordis,võtma hr:Sirk konsuldandiks ning seadusemuudatus üle vaatama ja tegema kiirelt omapoolsed muudatus ettepanekud,sest 1 jaanuar 2011 hakkab uus LE juba kehtima.
Vastasel juhul on mõtetu see jutt,et üks EMF,i eesmärk on ka antud spordiala propageerimine rahva hulgas ning ala populariseerimine.
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Re: uus vahva seadus jälle plaanis
Lgp. ülehinnatud jurist Sirk võiks enne sellist kommenteerimist lugeda läbi ka "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded" ja aru saada, et seaduste järgi ei ole krossimootorratas mootorsõiduk ja selle kasutamine on spordi tegemine ja mitte liikluses osalemine. Sellega sõitmine avalikuks liikluseks suletud alal ei nõua mittemingeid lube praegu ega ka edaspidi. Avalikus liikluses osalemine sellega on nagunii keelatud. Täpselt sama, nagu kardiga rajal sõitmiseks ei ole vaja autojuhilube.
Sealt ka väike ja jabur jokk pisinüanss ka - kui keegi jääb kunagi mõne sportmootorrattaga ja lubadeta liikluses vahele ja vormistatakse protokolli otsus, et sõitis registreerimata L kategooria mootorsõidukiga omamata vastava kategooria juhtimisõigust, tuleb see rahulikult kohtusse anda ja selliselt vormistatud otsuse tühistamine on kindel.
-
- Postitusi: 382
- Liitunud: 15 Okt 2006, 18:27
- Tsikkel: Valgete kätega tehtud
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: uus vahva seadus jälle plaanis
Fakt on, et EV on muutumas ekskommunistide kontrollitavaks politseiriigiks, kus vabadus kõigest sõnakõlks.
Triumph Speed Triple, KTM LC4 SX, Husqvarna WR125,
Re: uus vahva seadus jälle plaanis
minuarust on see uus seadus väääga paljude asjadega vastuolus, paljud on neist siin juba nimetatud. Nii et põhimõtteliselt kirjutage endale üles, printige igaks juhuks kogu see värk välja, siis teab vaielda. Teiseks, et eramaale ilma loata tulla ei tohi, jälle auk sees. Aga kui mingi allkirjade kogumine toimub, siis meie väikesest Tapa linnast annaksid suhteliselt palju inimesi oma allkirjad (ma usun)või kui Toompeale lähme, võtame ikka tsiklid kaasa
Aga see on ikka täiesti ajuvabadus, ma arvan, et kui keegi lekitaks selle maailma meediasse, siis oleks see ikka päris suur uudis.
Aga EMF või teised motoorganisatsioonid võiksid sellele asjale suhteliselt kiirest ametliku kõigu anda, kui vaja siis kasvõi Euroopa kohtuni välja, sellepärast et see on ju täielik noorte motospordi piiramine, samuti ka täiskasvanute, kellel pole vastava kat. lube. Ma arvan, et 10000 allkirja pole mingisugune probleem.
Sorry pika posti pärast, aga ma olen väga vihane selle asja peale, nagu ma arvan, et ka teised.
oldmoped kirjutas:Sealt ka väike ja jabur jokk pisinüanss ka - kui keegi jääb kunagi mõne sportmootorrattaga ja lubadeta liikluses vahele ja vormistatakse protokolli otsus, et sõitis registreerimata L kategooria mootorsõidukiga omamata vastava kategooria juhtimisõigust, tuleb see rahulikult kohtusse anda ja selliselt vormistatud otsuse tühistamine on kindel.
Küsimus selline, et kuidas kohtus sellise asjaga võidetakse, äkki saad seletada, siis teab vaielda nendega, kui vaja.
Re: uus vahva seadus jälle plaanis
no kui läheb allkirjade kogumiseks ja meeleavaldusteks siis võite julgelt arvestada, et saaremaalt on kõvasti abiväge oodata
Re: uus vahva seadus jälle plaanis
Möku kirjutas:EMF peaks võtma eesmärgiks et lubade asemel peaks nõudma E standarditele vastava kaitsevarustuse olemasolu:
kiiver
saapad
põlve- ja rindkerekaitsmedJoovet ja kaitsevarustust võiks küll kontrollida. Päriselt.
Pole kunagi soovinud rindkerekaitset muul juhul kui tohutus kiviklibus võistlemine kasutada ning ei soovi seda ka edaspidi teha.
Kiivril on loogika, see mittekandmine puudutab ka teiste inimeste turvalisust. Spetsiaalsed jalanõud mx-enduro-offroad distsipliinis samuti. Kõik muu on igaühe enese oma asi.
Üleüldse see jutt; peab olema ja peab tegema on samasugune kui see seadus.
Re: uus vahva seadus jälle plaanis
oldmoped kirjutas:Lgp. ülehinnatud jurist Sirk võiks enne sellist kommenteerimist lugeda läbi ka "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded" ja aru saada, et seaduste järgi ei ole krossimootorratas mootorsõiduk ja selle kasutamine on spordi tegemine ja mitte liikluses osalemine. Sellega sõitmine avalikuks liikluseks suletud alal ei nõua mittemingeid lube praegu ega ka edaspidi. Avalikus liikluses osalemine sellega on nagunii keelatud. Täpselt sama, nagu kardiga rajal sõitmiseks ei ole vaja autojuhilube.
Sealt ka väike ja jabur jokk pisinüanss ka - kui keegi jääb kunagi mõne sportmootorrattaga ja lubadeta liikluses vahele ja vormistatakse protokolli otsus, et sõitis registreerimata L kategooria mootorsõidukiga omamata vastava kategooria juhtimisõigust, tuleb see rahulikult kohtusse anda ja selliselt vormistatud otsuse tühistamine on kindel.
Uskumatu. Oldmoped tõi seadusepügalast välja täiesti õige noodi aga kari inimesi ikka jätkab väitlust eikellegagi.
Ehk lugupeetud moderaator kasutab võimalust, toob Oldmopedi posti viimaseks ja paneb teema lukku. Kõik on juba selge. Krossimotikas, nagu ka krossi ATV jne. on spordivahendid. Paanikaks pole põhjust ja elu läheb edasi.
Sport võidab alati !
-
- Postitusi: 333
- Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: uus vahva seadus jälle plaanis
Päris nii must-valge see asi siiski pole. Sellel teemal võib lõputult filosofeerida ja täit tõde selles osas ei leiagi aga see ei ole küll koht kus lasta endale pähe istuda. Kui see asi sellisel kujul läbi läheb siis edaspidi tõlgendatakse seda täpselt nii nagu trahvi tegemiseks vaja on.
Minu arvates tuleks siiski kõikvõimalikud vahendid kasutusele võtta selle takistamiseks.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: uus vahva seadus jälle plaanis
racerx kirjutas:oldmoped kirjutas:Lgp. ülehinnatud jurist Sirk võiks enne sellist kommenteerimist lugeda läbi ka "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded" ja aru saada, et seaduste järgi ei ole krossimootorratas mootorsõiduk ja selle kasutamine on spordi tegemine ja mitte liikluses osalemine. Sellega sõitmine avalikuks liikluseks suletud alal ei nõua mittemingeid lube praegu ega ka edaspidi. Avalikus liikluses osalemine sellega on nagunii keelatud. Täpselt sama, nagu kardiga rajal sõitmiseks ei ole vaja autojuhilube.
Sealt ka väike ja jabur jokk pisinüanss ka - kui keegi jääb kunagi mõne sportmootorrattaga ja lubadeta liikluses vahele ja vormistatakse protokolli otsus, et sõitis registreerimata L kategooria mootorsõidukiga omamata vastava kategooria juhtimisõigust, tuleb see rahulikult kohtusse anda ja selliselt vormistatud otsuse tühistamine on kindel.
Uskumatu. Oldmoped tõi seadusepügalast välja täiesti õige noodi aga kari inimesi ikka jätkab väitlust eikellegagi.
Ehk lugupeetud moderaator kasutab võimalust, toob Oldmopedi posti viimaseks ja paneb teema lukku. Kõik on juba selge. Krossimotikas, nagu ka krossi ATV jne. on spordivahendid. Paanikaks pole põhjust ja elu läheb edasi.Sport võidab alati !
Ega see nüüd nii lihtne ka ei ole, satub keegi enduurorattaga krossirajale, siis vähemalt kontrollimiseks on politseil küll põhjust ja õigustsust. Samas nagu varem juba mainisin on suurem osa eesti krossiradadest illegaalsed. Kuna krossiratas on spordivahend siis võib sellega sõita seadusemuudatuse järgi ka ainult sellisel krossirajal, mis on detailplaneeriingus määratud spordirajatiseks. Eks see oli ennegi selline hall tsoon (tuletame meelde Keila raja kammajaa), aga nüüd annab kohalikele inspektor Kukekesele eriti hea võimaluse kogu oma võimutäiust üles näidata.
-
- Postitusi: 333
- Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: uus vahva seadus jälle plaanis
Lisaks sellele puudutab see seadus veel mitmeid muid inimesi (kes krossiratta või ATV-ga üldse sõita ei soovi) näiteks neid kes tahavad traktoriga oma maja taga maalappi üles harida või niita, neid kes tahavad oma lapsi kodukülla tehtud lumerajal talvel (tänavalegaalse sõiduautoga näiteks) sõitma õpetada jne jne.
-
- Postitusi: 73
- Liitunud: 28 Juun 2006, 16:30
- Tsikkel: KTM 640 Adventure
- Asukoht: Valgamaa
- Tänanud: 1 kord
Re: uus vahva seadus jälle plaanis
...Milles probleem seltsimehed - krossikas ei ole mootorratas vaid spordivahend, nagu ka näiteks hantlid ja hularõngas....
...Kuna krossiratas on spordivahend siis võib sellega sõita seadusemuudatuse järgi ka ainult sellisel krossirajal, mis on detailplaneeriingus määratud spordirajatiseks. ...
Eee... siis hantleid tohib ka kasutada ainult jõusaalis? No ma saan aru, et see pole päris sama aga kui mõlemad on spordivahendid... Või 10 aastane kodutalus murutraktoril? Võib? Aga 50ccm ATVga mutimullahinnikuid sõkkuda ei või.
See on ilus jutt, et politsei ei hakka selliseid asju kontrollima. Kui ikka kade naabrimutt politsei kohale kutsub...
Lärmi kärnatamised ja Piksepini yritused võivad pillid kotti panna, keegi ei hakka ju karjääri spordirajatiseks ymber
detailplaneerima...
Aga õnneks meil on Läti lähedal:)
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: uus vahva seadus jälle plaanis
nagu ma jälle varem mainisin, siis võistlustega ei tohiks probleeme olla - nende läbiviimiseks on niikuinii igasuguseid kooskõlastusi vaja ka nüüd. hantlid hantliteks, lihtsalt mootoriga sõidukite tegemisi reguleeritakse rohkem seadusega, sest lisaks uuele LS-ile on veel maastikusõid kite liikumise seadus vms. (ei viitsinud otsima hetkel hakata)
Re: uus vahva seadus jälle plaanis
nii et kui 15 hp murutraktoriga muru niita siis enam õlut libistada ei maksa .... ja liiklus seaduses tuleb ka kindlasti eraldi murutraktorite katekoorja teha ja tähestikust üks täht laenata , et saaks lubade tähestikku veel täiendada
X näeks küll ilus välja lubadel katekoorjate all
Re: uus vahva seadus jälle plaanis
Tuleb vist politseikooli minna..., talvel paugutaks saaniga ringi ja suvel ajaks põllal jõnglasi politseivärvides nelariga taga Ja kui masinapargi uuendamiseks juba läheb siis vöiks paar baja offroadi pilli ka soetada, tollega hea köiksugu maameeste pöllumaid täisgaasil üle lasta, et ikka see viimanegi traktorist puhuma saada.
http://www.motoservice.ee
Re: uus vahva seadus jälle plaanis
See jutt et politsei ei tule eramaal kontrollima, selle peale oskan öelda seda et sõitsin üle põllu isa töökoja ette, ei ületanud mingit teed ega parklat, ja hetk hiljem oli politseiauto selja taga ja tahtis lube näha, sõitsin krossikaga millel ei ole küljes mingit tuld ega numbrimärki. kahjuks õnneks oli kiiver peas ja krossikat ei olnud kuskile toetada ja olin seljaga nende poole ning isa küsis et mis tahate, siis nemad ikka jaurasid et lube tahavad näha ja kõik. Õnneks üks neist teadis isa ja pika seletamise järel usaldas tema sõnu et mul ikka on load olemas. Aga tegelikult ei olnud neil ju üldse õigust tulla nii sinna hüppama või mis ? Ennast võiks tutvustada ka hr politseinik, mitte hüüda aknast et "õuu kas sul load on ka üldse?" Negatiivne kogemus igastahes.
-
- Postitusi: 988
- Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
- Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 2 korda
- Kontakt:
Re: uus vahva seadus jälle plaanis
Tegelikult tuleks ka pisikestel tüdrukutel nukkudega mängimine ära keelata.
Täiesti lame värk ikka krt!
Ja siis tehakse ilmselt mingi politseiorgan,kes hakkab mööda talusi ja eramaju kolistama ja trahve tegema.
Re: uus vahva seadus jälle plaanis
oldmoped kirjutas:Lgp. ülehinnatud jurist Sirk võiks enne sellist kommenteerimist lugeda läbi ka "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded" ja aru saada, et seaduste järgi ei ole krossimootorratas mootorsõiduk ja selle kasutamine on spordi tegemine ja mitte liikluses osalemine. Sellega sõitmine avalikuks liikluseks suletud alal ei nõua mittemingeid lube praegu ega ka edaspidi. Avalikus liikluses osalemine sellega on nagunii keelatud. Täpselt sama, nagu kardiga rajal sõitmiseks ei ole vaja autojuhilube.
Sealt ka väike ja jabur jokk pisinüanss ka - kui keegi jääb kunagi mõne sportmootorrattaga ja lubadeta liikluses vahele ja vormistatakse protokolli otsus, et sõitis registreerimata L kategooria mootorsõidukiga omamata vastava kategooria juhtimisõigust, tuleb see rahulikult kohtusse anda ja selliselt vormistatud otsuse tühistamine on kindel.
Liiklusseadus ütleb, et
"40) mootorsõiduk on mootori jõul liikuv sõiduk. Mootorsõidukiks ei loeta mootoriga jalgratast, pisimopeedi, maastikusõidukit, trammi ega sõidukit, mille valmistajakiirus on alla kuue kilomeetri tunnis"
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavate nõuete
"Määrus reguleerib teeliikluses osaleva mootorsõiduki ja selle haagise (edaspidi koos sõiduk), v.a ratastraktor, liikurmasin ja nende haagised, tehnoseisundile ja varustusele esitatavaid nõudeid."
See, et krossimootorratas ei ole ette nähtud teeliikluses osalemiseks ei muuda teda mitte mootorsõidukiks.
Lisaks mõisteid Liiklusseadusest
42) mopeed on kahe- või kolmerattaline mootorsõiduk, mille valmistajakiirus on üle 25, kuid mitte üle 45 kilomeetri tunnis ja mille töömaht sädesüütega sisepõlemismootori korral ei ületa 50 kuupsentimeetrit või muu sisepõlemismootori korral suurim kasulik võimsus ei ületa nelja kilovatti või mille suurim püsi-nimivõimsus elektrimootori korral on üle 0,25 kilovati, kuid ei ületa nelja kilovatti. Mopeediks loetakse ka eelnimetatud tingimustele vastavat kerget neljarattalist mootorsõidukit, mille tühimass ei ületa 350 kilogrammi. Neljarattalise kerge elektrisõiduki korral ei arvestata akude massi tühimassi hulka.
39) mootorratas on külghaagisega või külghaagiseta kaherattaline mootorsõiduk. Mootorrattaks loetakse ka sümmeetrilise rataste asetusega kolmerattalist mootorsõidukit, mille sisepõlemismootori töömaht on üle 50 kuupsentimeetri või valmistajakiirus ületab 45 kilomeetrit tunnis, ning neljarattalist mootorsõidukit, mille tühimass ei ületa 400 kilogrammi ja kuni 550 kilogrammi sõidukil, mis on ette nähtud kaubaveoks ning mille suurim kasulik võimsus ei ületa 15 kilovatti. Neljarattalise elektrisõiduki korral ei arvestata akude massi tühimassi hulka.
Mella, või keegi, kes teemaga kursis on, võiks kommenteerida kas kardid mahuvad mopeedi ja mootorratta mõiste alla.
-
- Postitusi: 486
- Liitunud: 11 Veebr 2009, 23:36
- Tsikkel: Kawa 636, Ktm 250sx
- Asukoht: Rapla/Tallinn
- Tänanud: 1 kord
Re: uus vahva seadus jälle plaanis
Kas kuskil hääletada ei saa selle vastu ja poolt? ei hakka üles kruvima ennast, aga jah, see lihtsalt liiga jõhker. Ainult randmevääne vist aitab, ausalt, muud ei oska öelda.
-
- Mode
- Postitusi: 903
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: uus vahva seadus jälle plaanis
ei tea kuidas saab rühm inimesi nii rumalad olla? Vahel on ikka nii hea meel, et enam eriti nendest k*sipeadest ei sõltu. Kahju on lastest ja kahju on autosõiduõpetajatest ka veidi.
-
- Postitusi: 1458
- Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
- Tsikkel: VX 800
- Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
- Kontakt:
Re: uus vahva seadus jälle plaanis
Kui seaduse vastu allkirja vaja või mõnda teatud hoonet suure karjaga munadega loopida siis ma sellistel puhkudel alati nõus abistama.
http://www.krracing.ee/
Re: uus vahva seadus jälle plaanis
oldmoped kirjutas:Sealt ka väike ja jabur jokk pisinüanss ka - kui keegi jääb kunagi mõne sportmootorrattaga ja lubadeta liikluses vahele ja vormistatakse protokolli otsus, et sõitis registreerimata L kategooria mootorsõidukiga omamata vastava kategooria juhtimisõigust, tuleb see rahulikult kohtusse anda ja selliselt vormistatud otsuse tühistamine on kindel.
Nüüd olen jälle targem. Mul oli kaks aastat tagasi juhus kus sõitsin pitbikega mõõda tänavat põllulapile, umbes 300m sõitu. Tuli kohalik inspektor kukeke ja tegi menetluse- juhtimisõiguseta sõit,kindlustuse puudumine, ülevaatuse puudumine ja tehniliselt mittekorras sõiduk. Tänu jumalale, et olin veel 17aastane paar viimast kuud ja sain alaealiste komisjoni, teine variant oleks olnud 6kilo tahv. Komisjon määras hoiatuse.
Seesama kukeke on teinud sama ka tuttavale, kes ületas krossikaga maanteed, tema sai trahvi 1,5k (kuna ta ema oli kukekese tuttav siis sellepärast niivähe).
-
- Postitusi: 334
- Liitunud: 22 Jaan 2008, 01:18
- Tsikkel: Tenere 700, Honda AT RD04
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 22 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: uus vahva seadus jälle plaanis
Lullaby kirjutas:Lähtudes siin puht isiklikust huvist, poja (4-aastane) armastab üle kõige maal vanaisa juures oma ATV-ga põlla peal põristada, rohkem kui arvutis passida või pleistaga mängida... Proua Evelin Ilves, kes on ju meie tervislike eluviiside eestvedaja peaks küll nördind olema sellise uudise peale, kus värskes õhus müttamise asemel noored pleistat mängima hakkavad. Niigi on raske lapsi tänapäeval toast õue saada ja nüüd võetakse veel see võimalus ka ära
Üldiselt, kui tõesti mingi allkirjade kogumine või meeleavaldus plaanis on, siis tuleks kohale küll.
Ma saan aru, kui võetaks vastu seadus, mis sätestab turvavarustuse kasutamist vms, kuid ilmselge on ju ka see, et lapsed ikkagi oma pead ju ei sõida, ikka keegi täiskasvanu jälgib asja turvalisust ja on vastutajaks.
Sama seis on vaeste põllumeestega, eks saab näha siis kevadel ja sügisel politsei reide maapiirkondades.. Trahvihirmus tuleks hobene osta või kõblaga toimetada... Aah marru ajab![]()
AS Eesti Vabariik "ruulib" ikka sajaga
Hobusega pole ka midagi teha, sest nii looma juht, kui ka loomakarja ajaja klassifitseerub liikluseeskirjas juhina
Re: uus vahva seadus jälle plaanis
kill kirjutas:oldmoped kirjutas:Lgp. ülehinnatud jurist Sirk võiks enne sellist kommenteerimist lugeda läbi ka "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded" ja aru saada, et seaduste järgi ei ole krossimootorratas mootorsõiduk ja selle kasutamine on spordi tegemine ja mitte liikluses osalemine. Sellega sõitmine avalikuks liikluseks suletud alal ei nõua mittemingeid lube praegu ega ka edaspidi. Avalikus liikluses osalemine sellega on nagunii keelatud. Täpselt sama, nagu kardiga rajal sõitmiseks ei ole vaja autojuhilube.
Sealt ka väike ja jabur jokk pisinüanss ka - kui keegi jääb kunagi mõne sportmootorrattaga ja lubadeta liikluses vahele ja vormistatakse protokolli otsus, et sõitis registreerimata L kategooria mootorsõidukiga omamata vastava kategooria juhtimisõigust, tuleb see rahulikult kohtusse anda ja selliselt vormistatud otsuse tühistamine on kindel.
Liiklusseadus ütleb, et
"40) mootorsõiduk on mootori jõul liikuv sõiduk. Mootorsõidukiks ei loeta mootoriga jalgratast, pisimopeedi, maastikusõidukit, trammi ega sõidukit, mille valmistajakiirus on alla kuue kilomeetri tunnis"
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavate nõuete
"Määrus reguleerib teeliikluses osaleva mootorsõiduki ja selle haagise (edaspidi koos sõiduk), v.a ratastraktor, liikurmasin ja nende haagised, tehnoseisundile ja varustusele esitatavaid nõudeid."
See, et krossimootorratas ei ole ette nähtud teeliikluses osalemiseks ei muuda teda mitte mootorsõidukiks.
aga nagu sa ise näed, on paljud öelnud, et krossimootorratas on spordivahend. Ja nagu sa näed enda postituses, siis ei loeta mootorsõidukiks ka maastikusõidukit, mida krossimootorratas oma olemuselt ju on...
Re: uus vahva seadus jälle plaanis
oldmoped kirjutas:Lgp. ülehinnatud jurist Sirk võiks enne sellist kommenteerimist lugeda läbi ka "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded" ja aru saada, et seaduste järgi ei ole krossimootorratas mootorsõiduk ja selle kasutamine on spordi tegemine ja mitte liikluses osalemine. Sellega sõitmine avalikuks liikluseks suletud alal ei nõua mittemingeid lube praegu ega ka edaspidi. Avalikus liikluses osalemine sellega on nagunii keelatud. Täpselt sama, nagu kardiga rajal sõitmiseks ei ole vaja autojuhilube.
Sirgi sõnul on vale väita, et 12-aastane poiss, kes läheb krossitsikliga oma kodumaja taha põllule kätt harjutama, osaleb liikluses ja võib sellega teisi ohustada. «See ju ei ole liiklus,» räägib jurist. «Siin tuleb seadusandjal selge piir vahele tõmmata.»
Sellele, et korrakaitsjail oleks õigus minna põllumaale või metsarajale seal sõitvate isikute alkohoolset joovet kontrollima, Sirk vastu ei vaidle.
«Ei loe, kas inimene sõidab maanteel või selle kõrval. Purjuspäi rooli istuda ei tohiks ja see on igal pool nii,» räägib ta.
Minumeelest ta väidabki selgelt ja otse, et see pole liikluses osalemine.
Re: uus vahva seadus jälle plaanis
Need kes ka edaspidi tahaksid oma eramaal lastele sõitu õpetada ja on vastu sellele osale muudatusest mis kehtestab liikluseeskirja ka eramaale palun anda omapoolne alkiri selle vastu ja ehk muutub veel miskit selle juures... http://petitsioon.ee/ei-uuele-liiklusse ... uudatusele Loll lootus aga proovima vähemalt peab, et kõik pähe ei sit..ks Levitage seda linki ka oma tuttavate seas kes asjast huvitatud ja keegi võiks sinna Facebooki konto alla ka visata selle - ehk on sealgi kasu...
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.