Jälle SEM staator → Re: Jälle SEM
-
Teema algataja - Postitusi: 1278
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Jälle SEM
vintisvint kirjutas:[ Järelikult pole mähis piisavalt tundlik madalatel pööretel ringi ajades, magnetite puisteväljas.
Ilmselt kasutasid suurema ristlõikega mähkimistraati, et uuesti läbi ei põleks? Selle arvelt langeb tavaliselt keerdude arv, samuti on tähtis ühtlane kerimine.
Kahjuks on teadmata mida semi loojad kasutavad, vähemalt vene-aegsetel traatidel oli kirjas ka laki temp. taluvus.
Kasutasin 0.008 mm suuremat läbilõiget, aga keerdude arv selle all ei kannatanud. Ausalt öelda sai isegi 7% rohkem, kuna täpne keerdude arv selgus hiljem, kui mähised juba valmis. Keegi oli vaeva näinud, mähiselaki lahti leotanud ja keerud täpselt üle lugenud, mina kasutasin läbilõike makrovõttelt laius x kõrgus lugemist ja korrutasin saadud tulemuse. Kerimise ühtlusega on probleeme, näpu vahel tuhandeid keerde imepeent traati üksteise kõrvale ei ole just lihtne.
Ega sedagi täpselt tea, kui korras tsikkel on, säde on igatahes käimalöömisel juba madalatel pööretel korralik. Plaanis on veel paar tükki väikeste erinevustega teha ja siis katsetada ja mõõta. Võibolla õnnestub omale vahepeal korralik oss ka hankida, siis saab täpse pildi mis toimub.
Inglise kerijate jutu järgi pidigi SEMi probleem olema just traadi kehvas kvaliteedis. Nemad kasutavat paremat. Võibolla, aga see sodi, millega nad mähise uuesti kinni valavad on küll alla igasugust arvestust, ma olen vähemalt kolmest kohast kuulnud, kuidas nende sodi on sulama või tükke andma hakanud, need on rootori ja staatori vahele läinud ja mähised uuesti ära lõhkunud.

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.