Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Lugemata postitus Postitas riksx »

Tervitused!

Tuli nostalgia tuhin peale ja sai suvilasse seenel käimise aparaat ostetud. Punane külgkorviga IZ Planeta 5.
Masin iseenesest toimis hästi, pidurid olid head, mootor põksus ja tuled põlesid/vilkusid.
Sidur vedas natuke kaasa, kuid see selleks.

Eks ikka tahaks asja parandada ja seetõttu sai mootor maha võetud. Suureks üllatuseks oli see, et mootorit polnud kunagi varem pooleks võetud.
Nüüdseks on mootor ilusti kenasti alg osadeks lammutatud. Vahetusse lähevad kõik tihendid, laagrid ja vända simmekad.

Lõin tolmu pealt A.Palu mootorratta käsiraamatult ja otsisin välja "Two-stroke Tuner's Handbook" By Gordon Jennings 2007a.

Plaan mida mootori juures teha:

  1. Surveastme tõstmine. Originaalis on 8,2....8,7
  2. Sisse/väljalaske kanalite suurendamine, tehase valude eemaldamine ja lihvimine.
  3. Reed valve kalapi ja parema karburaatori paigaldamine
  4. Resonaatori valmistamine vastavalt "handbooki" valemitele.
  5. Elektron kontaktivaba süüde.
  6. 2 küünlaga süütamine. Üks sossklapi asemel.
  7. Väntvõll kergemaks ja tasakaalu.
  8. Gaasi jaotus süsteemi parandamine.

Et sellised plaani on.

Kellel tekkis huvi, siis kõik näpunäited on teretulnud.
Algus on tehtud ja viisin silindripea lihvimisse, lasin isegi 4mm maha ja arvutuste kohaselt peaks surveaste olema 11. Plaan on õliga õige surveaste ära mõõta.

Kas keegi on Planeta 5 või analoogidel väntvõlli kergemaks teinud? Väntvõll on igavene suur raske monstrum. Tundub, et kütus ei käigi läbi väntvõlli koja.

Pildid asuvad siis: http://nagi.ee/photos/riksx/sets/291977/

Pilt
Pilt
Pilt

Viimati muutis riksx, 01 Nov 2013, 08:56, muudetud 2 korda kokku.


Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1017
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Suzu DR-Z400
Asukoht: Viimsi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas margus014 »

Super. Näen, et mu venna (siniraag) algatatud ja minu kaasaaidatud projekt (IZ-350RV) on möju avaldanud :D
:bsmile:

E: üks nipp, mida on soovitatud teha (mida me omal ei teninud, kuna Al keevitust polnud kuskilt vötta) on kolvil oleva paisumislõhiku alumise otsa peale punktkeevitus lasta (siis ei pidavat kolvi seelik nii kergesti purunema).

Kasutaja avatar

Teema algataja
riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas riksx »

Just Teie ettevõtmisest sain ka ise inspiratsiooni. Iseenesest täitsa mõnus ajaveetmis viis pimetatel talve õhtutel.

Kas te väntvõlli ei puutunud?

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

ishijupp
Postitusi: 1112
Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
Tsikkel: BMW R1150R , K-650
Asukoht: Harku
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas ishijupp »

4mm? :shock: Natuke palju ei ole?
Muide- esimesel käivitamisel kontrolli vähemalt kolm korda, et süüde oleks õige ja kutsu vänta andma mõni sõbramees, kelle koivad on korraliku summa eest kindlustatud :mrgreen: Aga jätka teema kajastust siin, päris huvitav.

Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1017
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Suzu DR-Z400
Asukoht: Viimsi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas margus014 »

riksx kirjutas:

Just Teie ettevõtmisest sain ka ise inspiratsiooni. Iseenesest täitsa mõnus ajaveetmis viis pimetatel talve õhtutel.

Kas te väntvõlli ei puutunud?

Väntvöll jäi meil originaali.

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2012
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas bitter »

riksx kirjutas:

Plaan mida mootori juures teha:

  1. Surveastme tõstmine. Originaalis on 8,2....8,7
  2. Sisse/väljalaske kanalite suurendamine, tehase valude eemaldamine ja lihvimine.
  3. Reed valve kalapi ja parema karburaatori paigaldamine
  4. Resonaatori valmistamine vastavalt "handbooki" valemitele.
  5. Elektron kontaktivaba süüde.
  6. 2 küünlaga süütamine. Üks sossklapi asemel.

Oluliselt suurem surveaste eeldab küünlalt ja sädemelt ka hoopis rohkem. Kas keegi on sinu plaanitud süütega juba proovinud 2 küünalt ära toita? Kas teise küünlaga tahad pigem segu süütamist parandada või pigem kindlustada, et seenemetsas küünalt ei peaks vahetama?

riksx kirjutas:

...

8. Gaasi jaotus süsteemi parandamine.

Mida sa täpsemalt silmas pead?


eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

Gaasijaotuse parendamise all mõeldakse vast, reed valve panek ja silku portimist

Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas sang »

Kui sa veel ei ole, siis kindlasti tuhla läbi automoto foorum. Esimese asjana tuleb meelde, et vist ühe Jawa 634 tuunimise kirjelduses (agavõibolla kuskil mujal) oli viide ühele softile, mis joonistas välja resonaatori tükkide pinnalaotused vastavalt sinu sisestatud mootori karakteristikale.

Ja siis soovitan soojalt surfata ringi teemal elektronsüüde, muutuva (programmeeritava) süütehetkega elektronsüüde. Sellist asja nii müüakse kui ka jagatakse skeeme, kuigi viimase puhul eeldab töölesaamine juba elektrooniku oskusi.

Kasutaja avatar

tali
Postitusi: 1403
Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
Tsikkel: 650cc V2
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas tali »

Oli kunagi au kiigata ühe kardimootori kõhtu. Minskist (mis oli olnud algmaterjal) oli küll vaid nimi järel. Asi käis pöördesse, nagu mootorsaag ja kompressioon oli selline, et pukkadel rattast teise käiguga ringi ajades jõudsin vaevu üle tõmmata. No ja sellel mootoril oli hea hulk materjali väntvõlli hoorattalt maha treitud ja selle asemele pressitud täpses mõõdus alumiiniumrõngas. Edu aretamisel minugi poolt!

18-aastane pereliige: "Äratuse helin on see n..ss, mis sul magada ei lase". :)
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
Kasutaja avatar

Teema algataja
riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas riksx »

ishijupp kirjutas:

4mm? :shock: Natuke palju ei ole?
Muide- esimesel käivitamisel kontrolli vähemalt kolm korda, et süüde oleks õige ja kutsu vänta andma mõni sõbramees, kelle koivad on korraliku summa eest kindlustatud :mrgreen: Aga jätka teema kajastust siin, päris huvitav.

Ei ole palju. Asi selles, et kui niipalju maha lasta, siis tuli ka seda koonust maha lasta, mis suurendas põlemis kambrit. vastasel juhul hakkas kolb vastu koonust käima. Praegusel juhul jääb koonuse ja kolvi vahele nii nagu originaalis 2,2mm.
Kui oled CR 500 või KTM 360 käima peksnud, siis IZ peaks olema suht kuki muki. Loodan vähemalt.

Alguses oli plaan 1mm silindri ja 3mm kaanelt maha lasta aga siis jõudsin järeldusele, et lihtsam parem ja odavam on ainult kaant treida.

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

Teema algataja
riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas riksx »

bitter kirjutas:

Oluliselt suurem surveaste eeldab küünlalt ja sädemelt ka hoopis rohkem. Kas keegi on sinu plaanitud süütega juba proovinud 2 küünalt ära toita? Kas teise küünlaga tahad pigem segu süütamist parandada või pigem kindlustada, et seenemetsas küünalt ei peaks vahetama?

Läheb lääneka pool peale ja 2 küünalt peaks töökindlust tõstma. Idee tuli lennuki Rotaks mootorilt, kus ka küünlad on dubleeritud.

bitter kirjutas:
riksx kirjutas:
  1. Gaasi jaotus süsteemi parandamine.

Mida sa täpsemalt silmas pead?

Mõtlesin portimist ja väntvõlli kergemaks treimist, nii 15mm võrra. Siis tuleks õli voolu avad maha võtta, kuna gaasid pääsevad väntvõlli kambrisse. Sama efekt nagu lääne masinatel või jupiteri mootoritel.

Kui väntvõlli vaadata, siis seal praktiliselt ruum puudub ja kogu "pumpamine" toimub väntvõlli "peal"

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

ishijupp
Postitusi: 1112
Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
Tsikkel: BMW R1150R , K-650
Asukoht: Harku
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas ishijupp »

riksx kirjutas:

Ei ole palju. Asi selles, et kui niipalju maha lasta, siis tuli ka seda koonust maha lasta, mis suurendas põlemis kambrit. vastasel juhul hakkas kolb vastu koonust käima. Praegusel juhul jääb koonuse ja kolvi vahele nii nagu originaalis 2,2mm.
Kui oled CR 500 või KTM 360 käima peksnud, siis IZ peaks olema suht kuki muki. Loodan vähemalt.

Siis küll, ma juba ehmatasin, et 4mm maha ja kohe tuld :D
Kui sädeme võimsus muret teeb, siis julgen omadest kogemustest soovitada vellemani konstruktorit- odav, lihtne ja tõepoolest hästi toimiv.
http://www.oomipood.ee/index.php?t=k_ki&i=VELL_K2543


kalju1
Postitusi: 456
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tänatud: 14 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas kalju1 »

A.Palu ühest varasematest raamatutest, mälu järgi 1958 aasta omas, mille pealkiri on umbes "Mootorratajuhi käsiraamat", on lõpuosas kus forsseerimiset kirjutatakse, muuhulgas soovitusi (koos joonistega) ka IZ 350 (mis põhimõtteliselt ikka seesama IZ Planeta, mis omakorda on kopeeritud DKW pealt) tuunimiseks.
Siit saab tellida kontaktivaba süütesüsteemi: http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... 39main.htm

Kasutaja avatar

Teema algataja
riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas riksx »

ishijupp kirjutas:

Kui sädeme võimsus muret teeb, siis julgen omadest kogemustest soovitada vellemani konstruktorit- odav, lihtne ja tõepoolest hästi toimiv.
http://www.oomipood.ee/index.php?t=k_ki&i=VELL_K2543

Selle sama panin Dnepr'ile peale ja toimis. Nii ehk naa lääb mul konktaktivaba elektronsüüde peale ja seda pole tarvis, vähemalt praegust.

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

Teema algataja
riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas riksx »

kalju1 kirjutas:

A.Palu ühest varasematest raamatutest, mälu järgi 1958 aasta omas, mille pealkiri on umbes "Mootorratajuhi käsiraamat", on lõpuosas kus forsseerimiset kirjutatakse, muuhulgas soovitusi (koos joonistega) ka IZ 350 (mis põhimõtteliselt ikka seesama IZ Planeta, mis omakorda on kopeeritud DKW pealt) tuunimiseks.
Siit saab tellida kontaktivaba süütesüsteemi: http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... 39main.htm

See sama A.palu käsiraamat on olemas. Võrduseks on toodud IZ-350 ja IZ-350S.

Lingil olev süüde on 4000.- Põlva poes on 2..3 erinevat varianti olemas ja odavamat. Kaen ennem need üle.

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS


koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas koi »

Huvitav teema!
Eriti huvitab, kuidas ühe pooliga mõlemasse küünlasse samaaegselt sädeme saad? Ka puudub selleks vajadus! Teine küünal võib jah vaid varuks olla, et viskad vaid piibu ringi ja edasi.
Väntvõlli ruumis on mahtu piisavalt. Kui ei usu, vala sinna vedelikku. Seda ruumi suurendada ei tohi, sest siis ei suuda kolvi tekitatud hõrendus - surve küttesegu piisava kiirusega liigutada.
Pole suur planeta spets, aga mingil mudelil olid väntvõlli paled valatud ja nagu seest tühjad, ning plekiga pealt suletud tihendiga, et maht ei suureneks.
Tali kirjeldatud minski mootor on väga tuttav, sest üks hea sõber ehitas oma kartile sellise. Seal tuli aga muuta ka kolvi käiku, kuna kepsu alumine tapp muutis asukohta. Alumiiniumist vitsad väntvõlli ruumi taastäitmiseks sisse sobitatud ja oh, seda kõike enam ei mäletagi, mis kõik muutus. Tegelt tänu sitale materjalile, ei olnud sel mootoril pikka eluiga. Polnud ju ka korralikku õli segu tarvis...
Aga no edu nokkimisel!

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

Teema algataja
riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas riksx »

Võta ükskõik milline R4 mootor, millel on süütepoolid peal. Need toimivad nagu Dnepril, kus ühest poolist tuleb välja 2 küünlajuhet. Säde on identne mõlemal küünlal.

Kui kunagi Dneper veel oli, siis seal oli lääneka pool ja transistorsüüde, ning asi toimis.
Minu vana Dnepr:

Pilt

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas ping »

R4 ja Dnepril läheb üks süütepooli ots silindrisse kus on töötakt teine aga silindrisse kus kolb asub all ja surve puudub. Kui mõlemad süütepooli otsad läheksid üheaegselt survega silindrisse oleks süütepoolist topelt pinget vaja.
Kui teha nagu lennukil või paadimootoril siis peaks olema igal küünlal eraldi pool, cdi ja mähised/andur.
On ka mootorrattaid milledel juba tehasest on topelt süütesüsteem eraldi poolidega. ("Eelpõlemiskambriga" topelt küünalde teema on erinev.)

Kasutaja avatar

Teema algataja
riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas riksx »

Rotax 582 on 2 silindrit ja iga silindri kohta 2 küünalt ning 2 süütepooli.
Aga sul võib õigus olla, kuna ma ei mäleta kas üks pool toitis ühte silindrit või oli jagatud.
Võimalik, et ongi nii kus üks küünal koormatud ja teine mitte. Eks pean järgi vaatama kuidas küünlajuhtmed Rotaxi mootoril jooksevad.
Kui see ei toimi siis mis seal ikka :P

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

Teema algataja
riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas riksx »

Leitsin hea lehe kust saab 2 taktilise resonaatorit arvutada. Annab isegi koonuse joonised.
Loodame, et see soft on ka õige.

http://www.mh-aerotools.de/airfoils/javapipe_en.htm

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

tali
Postitusi: 1403
Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
Tsikkel: 650cc V2
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas tali »

koi kirjutas:

Tali kirjeldatud minski mootor on väga tuttav, sest üks hea sõber ehitas oma kartile sellise.

See minu kirjeldatud relv võis olla oma aja üks nobedamaid oma klassi karte vabariigis ja asus ta minumeelest Viljandis ühes kardiklubis kusagi bussijaama lähedal. Aasta võis olla 1987. Sry OT.

18-aastane pereliige: "Äratuse helin on see n..ss, mis sul magada ei lase". :)
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
Kasutaja avatar

Prii
Postitusi: 170
Liitunud: 10 Nov 2005, 16:30
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas Prii »

Väntvõlli kergemaks treimise ja karteri tihendusrõnga illustratsiooniks lingin ühe pildi. Antud mootoril läks keps pooleks, nii et sellest ka tihendusrõnga nihkumine ning puuduvad tükid mootoriplokist.

Braap..

Kasutaja avatar

Teema algataja
riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas riksx »

Sobrasin ühes vene foorumis kus jahutakse ka pikalt laialt resokatest. Niipalju kui googel suutis tõlkida ja ise otsida, siis leidsin selle.

Pilt

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

Prii
Postitusi: 170
Liitunud: 10 Nov 2005, 16:30
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas Prii »

Kas see on originaalile või juba mingit moodi muudetud akendega mootorile?

Braap..

Kasutaja avatar

Teema algataja
riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas riksx »

Prii kirjutas:

Kas see on originaalile või juba mingit moodi muudetud akendega mootorile?

See sealt välja ei tulnud, kuid ilmselt suht originaali lähedale. Planeta 5 max jõud tulebki 4850 pöörde juures, mille juurde on arvutatud ka sama resokas. Akende portimine ei ole niisama, see on omaette teadus, mida, kui palju ja milisesse suunda. Lampi viilimisega head tulemust ei saavuta.

Nüüd natuke väntvõllist - iseenesest seda saaks 15mm maha treida. Olen kahe vahel et kas treida või mitte. Treimine ja tasakaalu panemine on OK aga praegus ei oska välja mõelda, et kuidas teha ja kuidas kinnitada väntvõlli ruumi vähendus kaared?

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Kui väntvõlli treimise ja tasakaalustamise võimalus on olemas siis tasuks ikka väiksemaks treida. Planetal on muidu meeletu massiga vänt.
Kui treimise võimalus olemas siis saab need täidistükid alumiiniumist treida. Parasjagu tiheda istuga sisse ja siis kummalegi poolele paar stopperkruvi nii et puurid ava täidistüki ja karteri lahutuspinnale ava ja keerad peata stopperkruvi sisse. Sul on ju vaja ainult fikseerida, et ta pöörlema ei hakkaks.

Kasutaja avatar

Teema algataja
riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas riksx »

Jama selles, et kuskilt pole võtta 175mm diameetriga alumiinium plokki, millest täiterõngad välja treida.
Või nende kaarte valmistamiseks on olemas ka mõni parem variant.

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas mx77 »

njah, üks võimalus on veel paksust plaadist CNC-l freesi või vesilõikusega lasta toorikud välja lõigata ja siis treipingis täpseks lasta. aga matrjali leidmiseks pead ise oma nupukust üles näitama :)

Kasutaja avatar

Prii
Postitusi: 170
Liitunud: 10 Nov 2005, 16:30
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas Prii »

riksx kirjutas:

Nüüd natuke väntvõllist - iseenesest seda saaks 15mm maha treida. Olen kahe vahel et kas treida või mitte. Treimine ja tasakaalu panemine on OK aga praegus ei oska välja mõelda, et kuidas teha ja kuidas kinnitada väntvõlli ruumi vähendus kaared?

Mina soovitaks kindlasti treida. Masin käitus, nagu kergema hoorattaga auto. Minu vanal mootoril oli väntvõlli diameetrist ca 10mm maha treitud. Väntvõlli ja tihendusrõnga vaheline pilu ca 1mm (raadiuses), kui sedagi. Karterisse oli tihendusrõngas paigutatud lihtsalt istuga. Suht kõva istuga, sest täispööretel pooleks läinud keps nihutas rõngast edasi eelnevalt viidatud pildilt näha oleva nurga.

Braap..

Kasutaja avatar

Teema algataja
riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas riksx »

Prii kirjutas:

Mina soovitaks kindlasti treida. Masin käitus, nagu kergema hoorattaga auto. Minu vanal mootoril oli väntvõlli diameetrist ca 10mm maha treitud. Väntvõlli ja tihendusrõnga vaheline pilu ca 1mm (raadiuses), kui sedagi. Karterisse oli tihendusrõngas paigutatud lihtsalt istuga. Suht kõva istuga, sest täispööretel pooleks läinud keps nihutas rõngast edasi eelnevalt viidatud pildilt näha oleva nurga.

Räägi kust sa materjali said tihendusrõngaste jaoks?

Ma tegin väikse arvutuse, kui maha treida 15mm, siis väntvõll läheb 17,4% kergemaks, ehk 1,45kg.

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”