Kawasaki VN 1500 probleem
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
Kawasaki VN 1500 probleem
Küsimus siis targematele,
juhtus nii, et juhuste kokkusattumusel sõitsin umbes 90km põhimõtteliselt kuiva mootoriga (madalate pööretega mitte üle 50km/h), hiljem mootorist vana õli välja lastes tuli sealt maksimaalselt 80 ml "õli", võtsin ka külje kaane maha ja leidsin põhjast väikse ja õhukese vaskse tüki mitte suurema kui 2 mm, kuna rohkem midagi ei paistnud panin kaane tagasi ja valasin uue õli peale.
Pärast uue õli peale valamist ja käivitamist kostus klõbin tagumise silindri väljalaske klappide kandist aga see oli ka ainuke kolin/klõbin mis kostus mootorist, hiljem uuesti õli eemaldades oli see küll must aga mingeid tükke ega puru selles ei olnud.
Mis võis kannatada saada sedasi sõites ja mille vahetus võib ees seista kui mootorit remontima hakata ?
Re: Kawasaki VN 1500 probleem
tavaliselt lähevad esimesena ilma õlita sõites raamsaaled, kas külma mootoriga on kolin vaiksem ja sooja mootoriga tugevam, kui nii on siis ilmselt saaled.
-
Teema algataja
Re: Kawasaki VN 1500 probleem
Tänud vastuse eest.
Silindri peast tulev klõbin on ühtlane nii külmalt kui ka soojalt, kuigi see klõbin on ka imelik, kord on ja siis ei ole.
Mootori põhjast kolinat kuulda ei ole.
Re: Kawasaki VN 1500 probleem
Kas mootor korraks kinni ei kiilunud, mul oli autoga probleem, viskas otsa tihendi sõidu ajal välja ja õli sammuti. Peale tihendite vahetust ei olnud hääl kõige hullem kerge klõbin mõtlesin, et hüdrotõukur kuid hääl läks järjest hullemaks.Tuli edasi uurida ja selgus tõsiasi, et esimese silindri kolb oli seinas ära käinud ja vajas vahetust. NB vana õli sees ei avastanud samuti suurt midagi.
-
Teema algataja
Re: Kawasaki VN 1500 probleem
Sealt kust koliseb võtagi lahti ja kontrolli üle(reguleeri) klapiajami lõtkud,paisumispilud... Võib olla on nookuri tööpind kulunud liialt(pole antud rattaga kursis,äkki polegi nookureid ).Klapikambri kaante maha võtmine pole vast raketiteadus.
Re: Kawasaki VN 1500 probleem
JaanM kirjutas:Küsimus siis targematele,
juhtus nii, et juhuste kokkusattumusel sõitsin umbes 90km põhimõtteliselt kuiva mootoriga (madalate pööretega mitte üle 50km/h), hiljem mootorist vana õli välja lastes tuli sealt maksimaalselt 80 ml "õli", võtsin ka külje kaane maha ja leidsin põhjast väikse ja õhukese vaskse tüki mitte suurema kui 2 mm, kuna rohkem midagi ei paistnud panin kaane tagasi ja valasin uue õli peale.
Pärast uue õli peale valamist ja käivitamist kostus klõbin tagumise silindri väljalaske klappide kandist aga see oli ka ainuke kolin/klõbin mis kostus mootorist, hiljem uuesti õli eemaldades oli see küll must aga mingeid tükke ega puru selles ei olnud.
Mis võis kannatada saada sedasi sõites ja mille vahetus võib ees seista kui mootorit remontima hakata ?
Kuhu õli jäi? Kust sa seda võtad et 90 km. lasid ilma õlita ,võib-olla rohkem? Mootoris tekib ilma õlita sõites ikka totaalne kulumine kui just päris kinni ei jookse.Kas klõbin jäi alles , või kadus ära? Kui klõbin ära kadus siis vast lähemal ajal päris kokku ei jookse.Ega siin ennustamine ei aita ,pead sisse piiluma.
-
Teema algataja
Re: Kawasaki VN 1500 probleem
Kui vaid teaks kuhu õli jäi.. mootor oli kuiv ja ei suitsenud, loiku kuhugi maha ei jäänud, küünlad oli maha võttes korralikud ja puhtad. Aga 2 kuuga pani õli kõik minema.
Silindripeast ei kadunud klõbin kuhugi ja lammutamisest ma ei arvanudki pääsevat.
Re: Kawasaki VN 1500 probleem
JaanM kirjutas:Tänud vastuse eest.
Silindri peast tulev klõbin on ühtlane nii külmalt kui ka soojalt, kuigi see klõbin on ka imelik, kord on ja siis ei ole.
Mootori põhjast kolinat kuulda ei ole.
Minu 1600 vulk täpselt samuti tagumise väljalaske juures sünnist saati klõbin. Külmalt klõbiseb, soojalt vaikne. Külmade ilmadega on ja ei ole. Kuivalt sõitnud ei ole. Uurisin asja ja katsetasin. Paremal pool on pritsungi jubinad kopsikus. Seal on ka kaks väga lärmakat tühikäigu kontrollklappi mis töötavad kuni mootor ei ole päris kuum. Katad näpuga klapi sisselaske kinni ja täielik vaikus. Nii ma leidsin oma klõbina süüdlase üles ja asi klaar. Juhul kui sinu 1500 ka pritsung siis kaalu seda võimalust? Kas lahti kakkumine aitab, kahtlane, see 90km vaikset sõitu ei tohiks midagi hullu teha, liiati väike tilk sees. Kui oleks miskit viga saanud siis koliseks ühtlaselt mitte et kord on ja kord ei ole. Kas õlisurve tuluke ei põlenud ?
-
Teema algataja
Re: Kawasaki VN 1500 probleem
Nüüdseks on mootor siis laiali võetud ja selgus et tagumise silindri kepsu saale oli täielikult hävinenud, sellest tingituna oli kepsul 2mm loks.
Eesmise silndri kepsu saale oli küll täiesti normaalses seisus aga väntvõllil oli silmaga tuvastatav kuuma kahjustus, metall oli vähe värvi muutnud ja tagumise silindri keps oli väntvõlli mõnusalt sügavad jäljed sisse söönud.
Nüüd siis sooviks teada mis arvate kas sellist väntvõlli millel on kuuma kahjustus on veel võimalik taastada ja kui mõtekas see on ning millist rolli mängib kuumakahjustus ?
Re: Kawasaki VN 1500 probleem
Kuumakahjustuse kohta arvan nii
kui terast kuumutada ja vaikselt lasta maha jahtuda tekib vanandamise effekt mis muudab kõvadust väiksemaks
sellest tulenevalt arvan et vöib sellel väntvöllil kulumine suureneda oluliselt.
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Mai 2007, 23:54
- Tsikkel: XJ700X CBR929RR CRF450R CB919
- Asukoht: Tartu
Re: Kawasaki VN 1500 probleem
Kuna sul viimati õli vahetati kes vahetas? Järsku ei pandudki uut õli sisse ah?
Re: Kawasaki VN 1500 probleem
JaanM kirjutas:Nüüdseks on mootor siis laiali võetud ja selgus et tagumise silindri kepsu saale oli täielikult hävinenud, sellest tingituna oli kepsul 2mm loks.
Eesmise silndri kepsu saale oli küll täiesti normaalses seisus aga väntvõllil oli silmaga tuvastatav kuuma kahjustus, metall oli vähe värvi muutnud ja tagumise silindri keps oli väntvõlli mõnusalt sügavad jäljed sisse söönud.
Nüüd siis sooviks teada mis arvate kas sellist väntvõlli millel on kuuma kahjustus on veel võimalik taastada ja kui mõtekas see on ning millist rolli mängib kuumakahjustus ?
Ma arvan et väntvõlli sa taastada ei saa kuna sellele isendile ei tehta minu teada remontmõõdus saalesid,soovitan aegsati mikimaa ebays hakata ringi vaatama
Aga kui on raamsaaled läbi siis ei aita väntvõlli vahetus ka kuna enamus kawa V2 mootoritel ei ole raamsaaled vahetatavad vaid tuleb vahetada ka mootori pooled.Mingi pulbermeetodil saalede taastamise tehnoloogia on küll olemas aga see nõuab suuri kogemusi ja väga täpset järeltöötlust kui tahad püsivat kvaliteeti saada.Väntvõlli hankimisega abistab kindlasti kasutaja Eikki,ta elab usas.Olen ise mõned aastad tagasi selle vända tee läbi käinud,küll 750 vulcaniga aga tuttaval oli samal ajal 1500 siis sai selle kohta ka üht-teist uuritud.Panen siia tolleaegsed hinnad:kasutatud väntvõll (nagu uus)85$--oksjoni alghind
saatmine Eestisse 130$ +toll+km 18% ca 1600 EEK vist,täpselt ei mäleta.
Edu!
P.S. See kõik on minu nägemus asjast ega pretendeeri absoluutsele tõele.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.