Rumalad küsimused
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Rumalad küsimused
Aga miks mõnel esirehvil (konkreetselt esirehviks toodetud) on pöörlemissuund märgitud ikkagi niipidi, et see kalasabamuster töötaks justkui veorattana?
-
- Postitusi: 603
- Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Rumalad küsimused
mart211 kirjutas:Kas see muster mitte vee välja juhtimiseks pole mõeldud?
Just, nii räägitakse autokoolis
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Rumalad küsimused
Ehk siis:
kui rehv all ühte pidi, on vingem pidurdus.
Kui rehv all teistpidi, siis parem külgpidavus ja väiksem võimalus sattuda vesiliugu?
Nii või?
Valik on niisiis sinu.
-
- Mode
- Postitusi: 1004
- Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
- Tsikkel: sporta 1200
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Rumalad küsimused
Tsikkelröövel kirjutas:Aga miks mõnel esirehvil (konkreetselt esirehviks toodetud) on pöörlemissuund märgitud ikkagi niipidi, et see kalasabamuster töötaks justkui veorattana?
ma ei oe isegi sest siiani aru saanud
-
- Postitusi: 527
- Liitunud: 30 Mär 2009, 21:37
- Tsikkel: ZX-10R
- Asukoht: Paar meetrit Tallinnast
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
poison kirjutas:Tsikkelröövel kirjutas:Aga miks mõnel esirehvil (konkreetselt esirehviks toodetud) on pöörlemissuund märgitud ikkagi niipidi, et see kalasabamuster töötaks justkui veorattana?
ma ei oe isegi sest siiani aru saanud
Eks ikka selleks, et saaks selle sisse ahmitud vee ilusasti välja juhitud. Kui nüüd selle jutu sõidusuund on vasakult paremale ja muster näeb välja selline: <<, siis ahmib ta endale vett alla, kui on teisipidi ehk selline: >>, siis püüab ta vett välja ajada. Nii lihtne ongi. Ärge siis esimest tagurpidi alla pistke.
Igast moto-juhtumiste piltwerk: http://flickr.com/raulkaidro
http://www.kawasaki.ee, http://www.maddog.ee
-
- Postitusi: 8453
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 340 korda
- Tänatud: 438 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
tavaliselt ju rehvi peal nool pöörlemis suuna järgi aga ma olen vist näinud esirehve erinevatelt tootjatelt erinevate varjantidega. Ühel v kuju ühele poole ja teisel teistpidi
Re: Rumalad küsimused
ja nii ongi,
keegi tark seletas, et esirehv teeb vihmas tagumisele teed.
krt seda teab.
-
- Postitusi: 1071
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 193 korda
- Tänatud: 119 korda
Re: Rumalad küsimused
einoh igasuguse loogika järgi peaks olema V-muster vee väljajuhtimiseks. Kas ta sealjuures teeb teed tagarehvile ei puutu asjasse. Seda teeb ta nagunii kui ta vee enda alt ära juhib. Ja see muster toimib ainult nii kui nooleots on ratta pöörlemisuunas. Muul juhul pressib ta vett enda alla keskele.
-
- Postitusi: 8453
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 340 korda
- Tänatud: 438 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
villy kirjutas:einoh igasuguse loogika järgi peaks olema V-muster vee väljajuhtimiseks. Kas ta sealjuures teeb teed tagarehvile ei puutu asjasse. Seda teeb ta nagunii kui ta vee enda alt ära juhib. Ja see muster toimib ainult nii kui nooleots on ratta pöörlemisuunas. Muul juhul pressib ta vett enda alla keskele.
+1
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Rumalad küsimused
Hüva.
Tegelikult mõtlesin selle asja endale nüüd vist ka selgeks. Ongi nii, et kui muster "tabab" teepinda, nooleots ees, surub ta tõesti vee külgedele välja. Ehk siis: märjal asfaltteel on tal otsustavalt parem pidamine, kui "pidurdusele" töötamise pärast tagurpidi alla pandud rehvil. Pidamine on parem, kuna tema alune on kuivem. JA PEAMINE: pidamine on samal põhjusel parem ka pidurdusel!!! Sest tagurpidi pandud rehvi mustri kalasaba hakkab "isepuhastuma" ju alles siis, kui ta läbi libiseb! Sinnamaani ta just sulgeb vett "paunadesse". Ja see viimane on, eriti asfaldi ja tänavasõitja jaoks see viimane, mida ta kogeda tahab - esirattaga loha-pidurdamine.
See esiratta loha-ajamine rohkem nagu mudavurride teema - seega ka esirehvi teistpidi alla panemine. Sain ma õigesti aru?
Veel üks boonus, mis tekib esirehvi (kalasaba) teistpidi allapanekuga, on selle rehvi aeglasem kulumine, ning kulumine rohkem servadest vs kulumine keskelt (õigetpidi kalasaba korral). See viimane fenomen eriti kasutuses traktoritel. Nt Saksamaal ei kohta te traktorit, mille esirehvid oleks õigetpidi all ja põhjuseks liigne kulumine asfaldil. Isepuhastuvus pole esirehvidel tähtis põllutööl, kuivõrd nii suur läbilibisemine ei ole põllutööl niikuinii lubatav.
Re: Rumalad küsimused
Siiski on see V tagurpidi konkreetse põhjuse pärast:
Yes it may look the wrong way with the tread grooves channelling any water towards the centre of the tire... but that is what you want.
Think about a tire leaned over in a corner and the contact patch and road surface. You want to move water away from the direction of travel and place it behind the contact patch. It's the rubber towards the edge side you want to take water away from... and the centre is behind the direction of travel... so they channel the water in that direction thereby placing it behind the contact patch.
Several new tire designs have this "backwards" looking tread pattern. Always follow the manufacturers rotation arrow. Chances are they know more about the tire than you think you do.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Ja nii leiab internetist nii üht- kui teistpidi suunale põhjendusi. Tegelikult sõltub kõik sellest, kui karmist V-mustrist me räägime. Mul on laos esirehve, millel on V-kujuline muster ja ühel neist nool ühtpidi, teisel teistpidi. Mis me siis nüüd pihta hakkame? Ühel rehvil justkui suunduks vesi keskele kokku ja teisel külgedele välja. Seega, nagu ütleb eelmise posti viimane lause: jälgi alati tootja juhiseid (noolt). Põhjendada mustri suunda esiratta pidurduse teemaga saab vaid endurorehvide puhul, mis ei lase siis kuhjuda liival ratta alla, vaid teeb endale teed...
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 527
- Liitunud: 30 Mär 2009, 21:37
- Tsikkel: ZX-10R
- Asukoht: Paar meetrit Tallinnast
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
mx77 kirjutas:Kas sa vaatad rehvi mustrit teega kokkupuutepunktis ülevaltpoolt?
Päris masendav, kui vähe selle kohta on miskit õppematerjali saadaval. Autode ja lennukite peale ma mõne päris asjaliku leidsin:
http://www.youtube.com/watch?v=90mj4Fh5MrU
http://www.youtube.com/watch?v=k73OaX9sLH8
http://www.youtube.com/watch?v=vJPM0jjg9Dc
Autode-lennukite ja muude rohkem-kui-kaherattaliste asjadega tekib erinevus kallutamisega. Aja oma kujutluspildis see rehv kalde alla ja vaata, mis siis saama hakkab, kumba pidi see kalasaba olema peab, et ta sul sinna veepatja alla ei imeks.
Loodetavasti saab neist videotest väikse pildi ette, kuidas vesi rehvi all käituma hakkab ja kumba pidi peab autodel kalasaba olema. Võrreldes autodega - täpselt vastupidi. Kui sa oma esiratast ratta ees seistes vaatad, siis peab kalasaba teravik jääma üles poole. Vastuseks sinu küsimusele, jah, ehk selline peaks jääma maha jälg.
Ja tõepoolest. Erinevad tootjad teevad seda kalasaba erinevat pidi. Eks see sõltub peamiselt rehvi kasutusalast.
Samas tuleb piinlikkusega tunnistada, et ma käisin praegu oma vihmaka pealt järgi vaatamas, kumba pidi ta ikkagi tegelikult alla käib.
Igast moto-juhtumiste piltwerk: http://flickr.com/raulkaidro
http://www.kawasaki.ee, http://www.maddog.ee
-
- Postitusi: 3558
- Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
- Asukoht: Tallinn 5056777
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Ega kellelgi Virtual DJ programmi kuskil vedele?
Väinz
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
Re: Rumalad küsimused
rainer300 kirjutas:pyta kirjutas:rainer300 kirjutas:Maamees sai soome ja nüüd on ju nii tegija! (jõgeva). Ta isegi ei tea ,et Jokela asub Soomes ,mitte Jõgeval!
rainer300 kirjutas:bikeri lehele tulles oled sa automaatselt 1942aastas ehk siis tagasi minevikus ,mujal on kõik lihtne ja loogiline aga siin ära sa sellest küll unista...,muidugi võid tulla 100a. pärast uuesti siia ehk siis on areng toimunud
t*** mees mis sul viga on? Mingi pidev menstruatioon sul,et pahur,vingub ja nähvab iga postituse peale? Jube kuri oled ikka kogu maailma peale. Iga asi,mida sa kirjutad,on mingi eriline pask,üritad naljakas olla vms? Mida maailm sulle halba on teinud,et sellist jama koguaeg kirjutad?
Rohkem nagu puhas tõde ju ,mitte mingi nali! Mine loe jõgeva mehe purjuspeaga kirjutatud postitusi siis saad ise ka aru! Biker võiks ju teha piltide paneku sama loogiliseks nagu teistel saitidel!
tere rainer,ma siin puhas tõde
'ega polegi miskid lisada,et ainult panid mööda,ma esiteks väga kaugelt maamestest müts maha maameestest
,siis mis jõgeva kohtb veel on minu arust vägagi tuntud koht on suviti,ja jökela ka väga normaalne eriti kurb kui jõulude aegu on se koht paksult küüünlaid täis nii et tule külla sõber,kõik kes on tsiklitega ned on eriti sõbrad jü,m ma ei sa aru kuda sa siiis nbii kõva mees oled siis
sorry mul ikka 3 õllet seees
Re: Rumalad küsimused
ssxs kirjutas:tere rainer,ma siin puhas tõde
'ega polegi miskid lisada,et ainult panid mööda,ma esiteks väga kaugelt maamestest müts maha maameestest
,siis mis jõgeva kohtb veel on minu arust vägagi tuntud koht on suviti,ja jökela ka väga normaalne eriti kurb kui jõulude aegu on se koht paksult küüünlaid täis nii et tule külla sõber,kõik kes on tsiklitega ned on eriti sõbrad jü,m ma ei sa aru kuda sa siiis nbii kõva mees oled siissorry mul ikka 3 õllet seees
3 bocki vöi 13 öllet?
-
- Mode
- Postitusi: 969
- Liitunud: 23 Dets 2004, 17:12
- Tsikkel: KTM
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 24 korda
Re: Rumalad küsimused
Sama küss, mu arvut viskas täna hommikul sellise pildi ette kui biker.ee lehele hakkasin sisenema -
Kes mett teeb, see mett sööb!
-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused
Siipel kirjutas:Kas nimi Green York kõlab Inglismaal usutavalt?
Tahab ratast ära osta:)
Arvatavasti neeger
Re: Rumalad küsimused
Motopaks kirjutas:Ega kellelgi Virtual DJ programmi kuskil vedele?
Väinz
kas õnnestus leida--huviline

Re: Rumalad küsimused
Järelhaagis maz zubrjonok'i tuled panevad segast. Paned suuna sisse, siis kõik tuled vilguvad jne. Massi saab korralikult, proovitud, kõik tuled ja asjad jooksevad õigetesse kohtadesse. Eraldi autol ja kärul töötavad kõik asjad nagu valatult, kuid kokku ühendades enam mitte. Äkki kellelgi on mingeid häid ideid? Peaksin lühist otsima?
Re: Rumalad küsimused
mart211 kirjutas:Järelhaagis maz zubrjonok'i tuled panevad segast. Paned suuna sisse, siis kõik tuled vilguvad jne. Massi saab korralikult, proovitud, kõik tuled ja asjad jooksevad õigetesse kohtadesse. Eraldi autol ja kärul töötavad kõik asjad nagu valatult, kuid kokku ühendades enam mitte. Äkki kellelgi on mingeid häid ideid? Peaksin lühist otsima?
Auto ja käru vaheline massiühendus on halb.
Re: Rumalad küsimused
munaz kirjutas:mart211 kirjutas:Järelhaagis maz zubrjonok'i tuled panevad segast. Paned suuna sisse, siis kõik tuled vilguvad jne. Massi saab korralikult, proovitud, kõik tuled ja asjad jooksevad õigetesse kohtadesse. Eraldi autol ja kärul töötavad kõik asjad nagu valatult, kuid kokku ühendades enam mitte. Äkki kellelgi on mingeid häid ideid? Peaksin lühist otsima?
Auto ja käru vaheline massiühendus on halb.
Autol panin just massi külge korralikult ja arvasin ,et see selle kõik parandabki, kuid kahjuks mitte. Vb käru mass on halb, uurin seda homme.