Krossitsikkel algajale?
Moderaator: Moded
Krossitsikkel algajale?
Tere
Mul küsimus järgmine, et tahaks alustada krossiga natuke tõsisemalt( preagune kogemus piirdub ainult pit bikega) ning milline tsikkel kõige paremini sobib? Olen 14 aastat vana ja u 160cm. Ise olen vaadanud 85cc rattaid ja 150cc Honda-si, et siis kas 85cc on sobilik või vaadata kohe 250-se või 125-se poole.
Tsikli soetaksin rohkem trenni eesmärgil ja kui saab sõitu juba nii palju selgeks siis sõidan ka võib olla mõne võistluse kaasa.
Ise pooldan rohkem 4 takti tsikkleid, sest olen lugenud,et 2 takti nõuab palju hooldust ja raha. Tsikkli soetamiseks olen sääste kõrvale pannud u 40000 kr.
Kõik vastused ja nõuanded ootatud.
Terv Tõnis
-
- Postitusi: 469
- Liitunud: 17 Juun 2005, 15:46
- Tsikkel: FC350 ; KX250F
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Krossitsikkel algajale?
2taktise suured hoolduskulud...võrreldes jalgrattaga tõesti.Krossitsikkel vajab hooldust,raha läheb mõlema peale palju.
Neid vaidluseid siin foorumis küll, et kumb parem ja odavam jpm...Alustamiseks oleks siiski 2 taktine veidi parem.
4taktine nn laisa inimese ratas.Kahesega on sõidutehnikal suurem rõhk ja "keerulisem" sõita, seega sobib alustamiseks veidi rohkem, kui tahad õigesti sõitma õppida.
85 vs 125 pead ise proovima ja enda tagumikutunde järgi valima.Kui 125 peal jalad maha ulatuvad ja on ka julgust masin peeneks keerata, siis võta see.
-
- Postitusi: 1109
- Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
- Tsikkel: GSX-S 1000
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Krossitsikkel algajale?
üritasin,mis ma üritasin,aga 14 aastaselt ei suutnud kuidagi 40k kokku ajada
Re: Krossitsikkel algajale?
Kindlasti võta 125, kui pikkuselt sobib, sest sa kasvad 85'st väga kiiresti välja.
-
- Postitusi: 603
- Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Krossitsikkel algajale?
Kui krossirada lähedal ja seal sõitma hakkad siis soovitaks 125 2takti aga kui niisama "põlluralli" ja metsavahel siis 250+ 4takti.
Hind päris kenake, peaksid saama korraliku ratta
-
- Postitusi: 469
- Liitunud: 17 Juun 2005, 15:46
- Tsikkel: FC350 ; KX250F
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Krossitsikkel algajale?
extremist kirjutas:Kui krossirada lähedal ja seal sõitma hakkad siis soovitaks 125 2takti aga kui niisama "põlluralli" ja metsavahel siis 250+ 4takti.
Hind päris kenake, peaksid saama korraliku ratta
250+ krossitsikkel metsas sõitmiseks veidike mõttetu, siis tasub juba enduro vaadata.
Alguses mainitud, et siiski kross ja võistlemine vaikselt.Muidugi vaevalt esimene aasta võistlemisest midagi välja tuleb.
Eks sa pead ise proovima.Kõige suuremaks probleemiks tuleb 125'ese juures su pikkus.
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
- Tsikkel: Suzuki RM250K8
- Kontakt:
Re: Krossitsikkel algajale?
14 alates on tavliselt ikka suur ratas mitte enam 85 ja suurel osal ulatuvad jalad ka varem suure tsikli pealt maha Ülalpidamiskuludega on nii,et soovitan soojalt proovida nii 4 kui 2 taktilist ja hiljem kokkuvõtteid teha kumb soodsam oli,muidugi ei tsu üht raipena ja teist uuena osta.
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
-
- Postitusi: 432
- Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
- Tsikkel: why ze
- Tänanud: 1 kord
Re: Krossitsikkel algajale?
kusjuures oleneb kui tõsiselt sa asjaga tegelema tahad hakata, võibolla oleks ikka targem kõigepealt 85cc umbes aastaks ajaks soetada, on oluliselt lihtsam alustada kui 125cc või 250cc 4t. Aga kui aasta pärast tsiklit veel vahetama ei viitsi hakata siis pole 85cc enam mõtet.
kahetaktilise remont on odavam.
Re: Krossitsikkel algajale?
Tere Hea Tõnis, väga tore on lugeda, et ikka veel leidub huvilisi.
Omaltpoolt soovitaksin sulle kindlasti vaadata endale 125 2-takti ratas, kuna elu on näidanud, et noortele saab saatuslikuks 4-taktilise kaal. See ülalpidamiskulude jutt tuleks lasta kõrvadest mööda, sest jah ütlen ausalt omalajal on mul olnud nii väga rahamaias 125 2-takti Yamu kui ka 250 4-takti Honda. Tuunimisest rääkides võin julgelt öelda, et 4-takti saada võistlustuuningusse on 3 kui mitte 4 korda odavam, kuna 2-takti vajab tõsisel tuunimisel eksimisvõimalust pluss ühtteist lisaks. kes teab see teab.
Aga milleks ikkagi 2-takti esimeseks rattaks valida? Kuna sa siin mainisid kohe alguses, et on plaan natukene tõsisemalt tegeleda ja eelnev kogemus puudutab pit-bike siis julgen öelda seda. 125ga on elementaarsete sõidutehnikate omandamine lihtsam. (kiirendus, pidurdus, kurvisõit, sõiduasendi leidmine). Nii et alustuseks soovitan soojalt varuda mõni küünal ja tuld.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Krossitsikkel algajale?
KoVaL73 kirjutas:Tuunimisest rääkides võin julgelt öelda, et 4-takti saada võistlustuuningusse on 3 kui mitte 4 korda odavam, kuna 2-takti vajab tõsisel tuunimisel eksimisvõimalust pluss ühtteist lisaks.
kes teab see teab.
sellele huvitavale väitele tahaks küll veidi ka faktilist tõendust mõne näite varal saada.
-
- Postitusi: 603
- Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Krossitsikkel algajale?
overboost kirjutas:Ma arvan, et 450 on alustuseks küll.
Sellega sõidab ta surnuks ennast, soovitaksin ikkagi mitte liiale minna
Re: Krossitsikkel algajale?
mx77 kirjutas:KoVaL73 kirjutas:Tuunimisest rääkides võin julgelt öelda, et 4-takti saada võistlustuuningusse on 3 kui mitte 4 korda odavam, kuna 2-takti vajab tõsisel tuunimisel eksimisvõimalust pluss ühtteist lisaks.
kes teab see teab.
sellele huvitavale väitele tahaks küll veidi ka faktilist tõendust mõne näite varal saada.
Kahtlustan, et väljalase/vastusurve on 2T tõsisel tuunimisel kulukas teadus.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Krossitsikkel algajale?
tomq kirjutas:mx77 kirjutas:KoVaL73 kirjutas:Tuunimisest rääkides võin julgelt öelda, et 4-takti saada võistlustuuningusse on 3 kui mitte 4 korda odavam, kuna 2-takti vajab tõsisel tuunimisel eksimisvõimalust pluss ühtteist lisaks.
kes teab see teab.
sellele huvitavale väitele tahaks küll veidi ka faktilist tõendust mõne näite varal saada.
Kahtlustan, et väljalase/vastusurve on 2T tõsisel tuunimisel kulukas teadus.
Ma eeldan, et me ei räägi siin kohalikes tingimustes 2 takti summi põlveotsas tegemisest vaid vastavate firmade valmis tuuningjuppide ja -töö kasutamisest (ega see nelari summi välja mõtlemine 5 minutiga ei käi). Ei ole mõtet jalgratast leiutada.
Re: Krossitsikkel algajale?
Kui soovid 125 ccm, siis mul hea ratas pakkuda
2006 125 SX KTM.
Kui huvi, siis anna teada
53703451
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
- Tsikkel: Suzuki RM250K8
- Kontakt:
Re: Krossitsikkel algajale?
kui sumpadest rääkida siis viimati oli nelari sari u.korda kaks kallim kui "tossupommi" oma
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
Re: Krossitsikkel algajale?
Mx277, nüüd astusid küll puuse selle teemaga. Ma ei taha ülbitseda, kuid sel ajal kui mina võrri sõitsin EM'il, ma võin sulle natukese nüüd tuua näiteid. Ja tõendust sellest kuidas see võrr edasi jooksis võid küsida selliselt mehelt nagu Aivo Rebane. Ta võib sulle natuke rääkida.
Niisiis ma toon sulle näited:
Tüüsede komplekti kuulusid tüüsed mitte üle 5se erinevusega, vaid üle ühe, niisiis oli mul tüüsede mõõte kuskil 30 ringis, igat 4 või 5 komplekti oksüdeerumise vältimiseks. Lisaks oli mul alguses 10 erinevat leegikaart millest kasutamiskõlblikuks jäid 8 kuna kaks läksid kõveraks. Nüüd kui tahad tuslade kogust teada korruta see kahega. Lisaks oli mul erinevate ilmastikutingimuste tarbeks 8 silindrit + mõningad erinevad pead. Surveastmed olid kõrged ja väga kõrged. Lisaks toimus kolvivahetus iga 3 või äärmisel juhul 4 tunni tagant. Keps käis 8 tunnitagant. Sidurid kärssas kah omajagu. Ma ütlen et kutt kes selle võrri ostis koos varuosadega sai sitakrambid kui varuosade hunnikut nägi. Ära ei tasu ka unustada 3 muudetava nurgaga süüdet mis kaasa andsin. Ja ükski nendest junnidest ei olnud mingi põlveotsas keevitatud sumbunn.
Sumbunnidena kasutasin Rinaldi-Messicot, eesti võistlustel HGS ja sellist lahjemat varianti. Silindrid samuti Rinaldid. Originaale oli kaks. Silindripead olid nii need kuldsed (firma ei meenu hetkel) pluss mõni Messico lisaks. Kolvideks ASSO.
Ja julgen siinkohal väita, et omalajal sõitis see võrr täispüssina 426YZF, mille sangas vist oli lauren, jääraja sirgel mööda kui aeglasest sõitjast.
Kas tahad siinkohal rääkida veel kord tuunimisest
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Krossitsikkel algajale?
Ja sa arvad, et samal tasemel nelaril on väiksem hunnk juppe või . Ainult, et korruta juppide hind vähemalt 3-ga. Muuseas, neid vahetatavate sisudega kuldseid päid teeb VHM. Selline VHM pea maksab ca 250 taala, korralik tehtud nelari pea hind algab 3500-st taalast ja üles. KTM SXS silku, mis on suht tipptasemele maksab 1500 taala (kas neid just 8 peab olema
)
Re: Krossitsikkel algajale?
Kuule kutt, mis ma sinuga vaidlen??? 3500 taala ja ülesse. Ma räägin sellest sulle, et kui Sul on 2-takti võrr mis tuleb niimoodi käima panna, et ta astuks nelaris mööda, siis selline on eelarve. Me võime ju oletada palju maksavad MM tehasepillid ja rääkida kui palju maksavad usas tehtud pead. Fakt on see, et sai ka omalajal ehitatud endale üks 250F Honda, Akra süüde, Sumps, Hotcams nukad, klapid, klapivedrud, hinson sidur, boyeseni karpa, prosari pea, pluss mõned saladuslikud nipid veel, et saada karterituulutus ja õhusissevõtt toimima. Neid ma ei avalda. Aga võin öelda, et see pill mitte ei võtnud õhku vaid imes seda kaunil häälel. Ei olnud mul eales vaja 100d erinevat tüüset, sidur kestis, ja ma ei pidanud ostma 50 krooni liiter kütet. Ja ei saa öelda, et pill ei käinud. Probleeme ilmnes ainult siis kui süüde ära vajus.
Miks pidi kõike asju palju olema sa küsid. Ühtede radadega sobisid ühed, teistega teised. Ma räägin siin EM tasemel sõitmisest mitte 55+ kohtadel EKV sõitmisest.
Ja räägiks ikka krossimootorratastest mitte KTM'idest. Fakt on see, et kui sa sõidad 150+h aastas, siis sa ei sõida kohe kindlasti ühe silindriga.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Krossitsikkel algajale?
Ähh, sinuga vaielda on sama huvitav kui vasikaga võidu joosta.
Mis sellel KTM-il muuseas häda on? Mootoripoolelt tuleks japsi enne ikka kõvasti modida, et ta stock porgandiga sama hästi edasi astuks.
Aga OK, las ta olla, sa ju meil kõige targem ja tragim.
PS. see mis sa siin oma ehitatud nelariks nimetasid on minu jaoks tavapill garaazhist.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6768
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 693 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: Krossitsikkel algajale?
PLJÄÄD- algaja soovib lihtsalt ratast ja šehvid hakkavad siin hüpersuper tjüüningust jahuma
Teemaalgataja võiks kuskil rajapäeval mõne sobiva rattaga-85, 125, 250 cm3- proovida ja siis vastavalt sisetundele oma otsuse teha
edu
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Krossitsikkel algajale?
Sorry ei risusta enam .
Teemalagatajale: kui jalad maha ulatuvad hangi korralik 125 2-takti, õpid sõitma ja ei kasva ühe aastaga välja. Nelari jäta hilisemaks, kui põhioskused käes. Ja nelari hooldus ON kallim kui 2 taktilisel.
Re: Krossitsikkel algajale?
Pillid kotti ja punuma ka minupoolt. Lõpetame ära selle vaidluse nagu koguaeg nugade peal ja kui kokku saame ja räägime oleme mõlemad mõistlikud. Ei tea mis n**s selle foorumiga on.
Aga ma loodan et teema algataja sai oma vastuse.
PS! V.A. Hr. Alar Mozolev, pühi sellelt pillilt tolm maha, vii ta sissesõiduks rajale, seejärel mine pinki ja vaata mitu hobust tagarattasse saad. Ja kui tulemus teada, võime võrrelda Sinu GARAASINURGA pilli graafikuid, minu TUUNITUD pilliga. Ja saad aru et sul on vähemalt 8hj ja mõnekümne Njuutonmeetri jagu vaja veel arendada. Üks asi on kruttida endale kallid jupid külge, siit seal läikivad veljed, tutikad plastikud ja klepsud panna. Teine asi on see juppidega mootor õigel ja ma rõhutan sõna ENDA jaoks sõidetava pöördega käima saada.
Re: Krossitsikkel algajale?
Kuna viibin hetkel tööasjus prantsusmaal ja tõenäoliselt saabun jõuludeks koju siis küsi sel ajal uuesti
Re: Krossitsikkel algajale?
Heia . Kohe on käes ilusad suusaajad ja külmad ilmad. Ühel jõmpsikal siin, sain aru on raha kapinurgal ning tahtmine veel liivast viimast võtta enne kui päris käest ära kisub.
Supertuunijad aga vaidlevad mitu heppa nende pill teeb. Enne kui omapoolse panuse, foorumi väärtustamise omapoolse nõuandega teema juurde asun, kommendin ka siinset inside teemat mx77 vs koval73.
Mida iganes tuunimine on kallis. Neljataktilise tuunimisega on see hea asi, et on võimalus osta näiteks Yoshimura A KIT mis on blueprint mootor koos kasutusmanuaaliga ning eeldusel et kui su tsiklil on eelnevalt olemas head amordid siis edasine jutt teemal "pill ei käi edasi" on lihtsalt isiklik vale kui sa just ei sõida youthstreami või ama sarjas kõrgematele kohtadel, anyway ka sellisel juhul see on vale sest kui tõesti nii kõva poiss oled, küllap siis ka sulle mootor leitakse hea käitumise korral.
Kahetaktiga on jama aga selles, et kui mingi ime läbi sa saadki paar head silkut jm sinna juurdekäiva mille hind on poole võrra väiksem kui Yoshimura A kitil, siis edasise pealekeeramise juures läheb sul neid juppe koguses mis tiksub su eelarve vs neli takti pilliga täis kiirelt ning kõigele lisaks oled sa saanud tsikli mis on sama kiire kui poest ostetav nelar kui kell käima panna ning 25+2 ringi täis tiksuda.
Teema algataja. 2 takti tsikliga kui sa nati harjutad saad sõita two stroke challenge sarja ehkk2 liigas ja juunioride võrri emf liigas. Keegi ei keela sul ka muid sobivaid klasse proovida. Kuid 40 000 eelarve puhul võüid vabalt osta ka hea nõuandja olemasolul neljataktilise 250 tsikli. Paljusid asju on väga palju lihtsam õppida.
Ma ei tea muidugi su kasvu ega kaalu jms. Mõni 14 aastane on 187cm pikk ja teine 165.
Täpsem info, eesmärgid jne annab ka paremad vastused.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.