Goretex vs. nahk

Kasutaja avatar

Zeek
Postitusi: 273
Liitunud: 07 Okt 2003, 14:12
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Zeek »

Talv on käes (jälle) ja paras aeg hakata taas või uuesti või juba varustuse peale mõtlema. Minu viimasest postitusest on parasjagu aega ja kilomeetreid ja kraade möödas ning nii mõndagi on muutunud. Külmade ilmade saabudes avastasin näiteks, et nahk jahtub üllataval kombel maha...ehk siis nahkriiete alla tasub ikka soojemat varustust panna. Lõpuks, kui õhutemperatuur alla nulli hakkas langema, jõudsin minagi otsusele, et kui ikka talvel sõita soovida, tuleb kas: a) muretseda tagi mille alla mahub rohkem sooje riideid või b) lisada oma riiete kogusse mõni kaitsmetega tekstiiljope. Mina otsustasin viimase kasuks, seda enam, et üks kasutatud variant lausa sülle jooksis. Aja jooksul oli tema veekindlus (ja välimus jne.) küll kannatada saanud, kuid talviste sõitude soojamure lahendab ta ära küll...eriti peale seda, kui ma avastasin, et õhuke kilejope tekstiiljope all parandab tema sooja-, tuule- ja veekindlust veelgi, kuigi kahandab pea olematuseni tema hingamisvõime (aga kui on ikka KÜLM siis ei hinga sa siin midagi, peaasi et soe oleks). Kuna samal viisil tekstiilpükste hankimine õnneks pole läinud, sõidan siiamaani nahkpükstega, toppides sinna allla villased retuusid (mõnusalt soe on küll) ja peale külma- ja tuule- ja vee/porikindluse (talvistes oludes vägagi oluline) suurendamiseks kilepüksid. Üllataval kombel päris soe ja mõnus kombinatsioon, kuigi väljanägemine veidi "Michelini mehikese" omaga sarnanema hakkas. Mõningaseks probleemiks jäävad aga ikkagi kindad ja saapad. Sai küll Realiseerimiskeskusest ostetud paksud tsiklikindad, kuid külm talvine tuul jahutab sõrmeotsad ikkagi nii maha, et käepidemesoojendused ja tuulekaitsed on hea mõte. Saabaste koha pealt olen õnnega koos, kuna core-tex voodriga nahksaapad Daytonalt on väga mõnus, soe, hingav ja veekindel jalats...ehk küll mitte väga külmadeks ilmadeks....siis tahaks kas number suuremaid saapaid kuhu veel paksem villane sokk sisse mahuks või elektrisoojendusega sokke. Külmetava kurgu probleemi lahendas ära hästi paksu villase voodriga nahast tuulekrae, mis sooja talverõivastuse i-tähele täpi peale paneb. Kokkuvõtteks võib öelda, et väga minimaalsete rahaliste vahenditega on saavutatud mõnusalt soe talvine riietus, mis küll ei näe ehk tipptasemel välja, kuid on mugav ja funktsionaalne ning täidab täiega talle püstitatud eesmärgi...

Ja siis laskusin ma nii madalale, et muretsesin oma külkale kõrge esiklaasi koos tuulepõllega - kole, ent oi kui kasulik ...mistõttu vähemasti ülemises otsas NII sooja varustust vähemasti meie talve puhul ja linna(lähi)sõitudel küll vaja ei lähe...

Teemakohaseks kokkuvõtteks: IGAL riietusel, nii tekstiilil kui nahal kui nende kombinatsioonidel, on omad plussid ja miinused. Ei saa öelda, et üks on hea ja teine paha. Igale probleemile/olukorrale on olemas lahendus, ole ainult mees/naine ja leia OMAle sobivaim variant OMA isiklikest soovidest ja vajadustest lähtuvalt...


Zeek

P.S. See kilekasüsteem (vihmakiled ntx) teeb ka nahkkombe nii soojaks et kannatab külmema ilmaga sõita...aga mina läksin lihtsama vastupanu teed...
Viimati muutis Zeek, 16 Jaan 2005, 13:06, muudetud 1 kord kokku.
Elu on...

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”