Mootorratta tehnoülevaatus
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Re: Mootorratta tehnoülevaatus
Antik kirjutas:Kas vaadatakse üle autot või tulekustutit? ilmselt sama rubriik
Mitte päris ,sest kiiver ei kuulu komplekti aga tulekustuti küll kuulub auto juurde juba ostes....,oled pisut valel teel
-
- Postitusi: 41
- Liitunud: 14 Juun 2010, 11:29
- Tsikkel: KawaNinja
Re: Mootorratta tehnoülevaatus
Shallow Throttle kirjutas:Kas oskab keegi kommida järgmist lauset: "Et läbida tehnoülevaatus, siis peab kiivril ees olema valge (seadusele vastav) visiir." Mul tekkis küsimus, et kas vaadatakse üle ratast või hoopis sõiduvarustust?
Mul ei ole raske panna valge visiir või minna teise tehnopunkti aga...lihtsalt ei saa aru
Kui eelmine kuu ylevaatust rattale tegin, ei huvitunud kyll keegi mu kiivrist...Lakis käisin tegemas
-
- Postitusi: 725
- Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
- Tsikkel: iž jupiter 3
- Asukoht: Kuressaare
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Mootorratta tehnoülevaatus
kuidas kiiver komplekti ei kuulu? ilma kiivrita sõitaminnes saab samamoodi trahvi kui ilma tulekustutita autoga sõitmaminnes.
Peab hakkama seadusepunkte siia kirjutama? minuarust see kiivri kontrollimise teema on totaalselt ära leierdatud siin foorumis.
p.s. Katsracing, järgmine kord laki ülevaatlusel huvitatakse väga sügavalt sinu kiivrisse mitte ainult sinu, vaid kõigi. Suur vend vaatab ju meid.
-
- Postitusi: 725
- Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
- Tsikkel: iž jupiter 3
- Asukoht: Kuressaare
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Mootorratta tehnoülevaatus
rainer300 kirjutas:too seaduse punkt ,kus on kirjas kiivri kontroll ülevaatusel!
Kood 117. Motokiiver
Nõuded: 1) motokiiver ja motokiivri visiir peavad vastama E-reegli nr 22 nõuetele ja olema E sertifitseeritud;
[RTL 2009, 1, 5 – jõust. 10.01.2009]
2) sõidukijuhi pimeda ajal kasutatava motokiivri visiiri läbipaistvus peab olema vähemalt 80% ja sõidukijuhi valge ajal kasutatava motokiivri visiiri läbipaistvus peab olema vähemalt 50%.
[RTL 2009, 1, 5 – jõust. 10.01.2009]
Kontrollimine: 1) TÜ – vaatluse ja valguse neeldumismõõdikuga;
2) TK ja TJV katsetustel vastavalt E-reegli nr 22/05 metoodikale.
-
- Postitusi: 41
- Liitunud: 14 Juun 2010, 11:29
- Tsikkel: KawaNinja
Re: Mootorratta tehnoülevaatus
tazavi kirjutas:kuidas kiiver komplekti ei kuulu? ilma kiivrita sõitaminnes saab samamoodi trahvi kui ilma tulekustutita autoga sõitmaminnes.
Peab hakkama seadusepunkte siia kirjutama? minuarust see kiivri kontrollimise teema on totaalselt ära leierdatud siin foorumis.
p.s. Katsracing, järgmine kord laki ülevaatlusel huvitatakse väga sügavalt sinu kiivrisse
mitte ainult sinu, vaid kõigi. Suur vend vaatab ju meid.
OMG jube jama ikka eks. Kiivri visiiri vahetamine käib umbes 10 seciga nii et ma ei usu et see kellelegi yletamatu peaks olema juhul kui tume visiir on...
Re: Mootorratta tehnoülevaatus
Katsracing kirjutas:OMG jube jama ikka eks. Kiivri visiiri vahetamine käib umbes 10 seciga nii et ma ei usu et see kellelegi yletamatu peaks olema juhul kui tume visiir on...
Seda õpetati juba autokoolis, et tsikli ülevaatusel peab E-märgise ja läbipaistva visiiriga kiiver kaasas olema. Pähe ei pea mahtuma, aga kaasas peab olema. Seega võta ülevaatusele minnes mõne sõbra kiiver lisaks või legaalse kiivriga sõber saba peal kaasa
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Mai 2007, 23:54
- Tsikkel: XJ700X CBR929RR CRF450R CB919
- Asukoht: Tartu
Re: Mootorratta tehnoülevaatus
see kiivri vahtimine ÜV-l on jura! Ma võin ju ilma kiivrita kah sinna sõita, või käekõrval lükata. Samas võin ka keelduda oma koorikut näitamast, öeldes et ma sellega ei sõida vms
Tehnoülevaatus on ikka tehnikale, seda E tähist võiks ikka politseinikuonu vahest vaadata kui koorik tundub na imelik
Re: Mootorratta tehnoülevaatus
Ilmselt on ka võimalus hetkeks tume visiir ära võtta küljest ja siis üldse ilma visiirita peaks ju nõuetele vastama, või kuidas ?
-
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Mootorratta tehnoülevaatus
see kiivri vaatamine on minuarust ka totrus. Võrdub umbes sellega, et kui ma lähen autoga ülevaatusele, mul on lubade peal märgitud, et kannan prille ja ülevaatuse ajal mul prillid koju ununenud ning auto ei läbigi tüv-d. on see normaalne ?
-
- Postitusi: 710
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: Mootorratta tehnoülevaatus
Põhimõtteliselt on küll normaalne. Kui sa pead sõites prille kandma, kuidas sa siis TÜVi said, käsikobamisi ? Ja kui sõber oli roolis ei küsi keegi sult lube, käisin ise nii rattaga TÜVis kuni lube polnud veel, sõber sõitis
sinilind123 kirjutas:see kiivri vaatamine on minuarust ka totrus. Võrdub umbes sellega, et kui ma lähen autoga ülevaatusele, mul on lubade peal märgitud, et kannan prille ja ülevaatuse ajal mul prillid koju ununenud ning auto ei läbigi tüv-d. on see normaalne ?
-
Teema algataja
Re: Mootorratta tehnoülevaatus
Ise küsin ja ühe versiooni proovin ka ise vastata Ma arvan, et see tuleb neil (ülevaatajail) "professionaalsest kretinismist". Pakun, et nad peavad kiivri visiiri võrdväärseks auto tuulekaasiga.
Unustavad aga oma agaruses ära, et kiivri visiir ei ole mootorratta küljes kinni ja m. ratta tehnilist seisukorda, vähemalt minu arusaamist mööda, ei ole võimeline mõjutama. Teine võimalus on lihtsalt olla rollis "käsin, poon ja lasen". Ehk kui midagi, olgu või visiir, nõuetele ei vasta, siis hakatakse oma võimu näitama. Minu loogika ütleb, et võin sõita ülevaatusele ka aluspükste väel. Ratta tehnoülevaatuse korras rattaga peaksin läbima ikkagi.
Lihtsalt siis tuleb tegemist teha politseiga, mitte tehno ametnikuga.
Aga nagu mainisin, pole mul raske panna valge visiir. Vbl just 10 sek. hakkama ei saa aga alla 20 jääb kindlasti.
Tore on aga tõdeda, et on veel sama loogika viljelejaid - et kiivri visiir ja tsikkel on 2 eri asja.
Tänud
Re: Mootorratta tehnoülevaatus
Katsracing kirjutas:OMG jube jama ikka eks. Kiivri visiiri vahetamine käib umbes 10 seciga nii et ma ei usu et see kellelegi yletamatu peaks olema juhul kui tume visiir on...
Nojah.. aga üldiselt on ikka nii, et kui mõni miki hakkab su kiivrit seal ÜV punktis cekkama siis võid hääled sisse panna ja nemad jäävad oma $ ilma lihtsalt.
Kiiver kohe kindlasti ei kuulu "ülevaadatava" ajsa hulka siklijuures.. sõida või nokamütsiga kui pähe kinni liimid.
Ja mis need teevad kellel tsikkel kärus ja polegi varustust? Kästakse kiiver osta?
Ühesõnaga ärge kütke end üles siin visiiri või päiksekate teemaga sõitke sellega millga ohutu on ja keegi ei koini teid!
-
- Postitusi: 128
- Liitunud: 08 Sept 2008, 17:01
- Tsikkel: Ducatisti
- Asukoht: TLN
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Mootorratta tehnoülevaatus
Hehh....mul oli selline imelik kogemus ÜV, et ma ei saanud läbi kuna olid rinka-torud rattal ja tume visiir. Sumpadest ma saan aru, no ei saa ta läbi lasta, kyll aga on teine lugu visiiriga! Ma sõitsain ylevaatusele väga päikesepaistelisel päeval.Kui mul oleks selge klaas ma ei oleks saanaudki licalt sõita, ning mis kõige hullem....sellel tyybil oli täpselt samasugune kiiver koos tumeda visiiriga endal auto pagassis ja ytles et "näe ma sõidan ka sellisega" . Selline asi ajab licalt sita keema. Ei saa aru mille jaoks on vaja selliseid formaalseid seadusi?!
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Mootorratta tehnoülevaatus
Hetkel ei leia üles aga minu teada on ülevaatusel lausa kohustus kontrollida kiivrit!
Nagu ka reisi buss mis näiteks 9 kohaline ja istmed maas lähed ülevaatusele ei saa sa läbi kuna ülevaatus punkt peab kontrollima ka tistmete ohutust ja taga sõitjate turva vööde olukorda.
sama on kiivriga ,et nad peavad seda kontrollima tegelt.
Kuidas ja mida keegi kontrollib on juba oma ette lugu.
Re: Mootorratta tehnoülevaatus
Piimanina kirjutas:Hehh....mul oli selline imelik kogemus ÜV, et ma ei saanud läbi kuna olid rinka-torud rattal ja tume visiir. Sumpadest ma saan aru, no ei saa ta läbi lasta, kyll aga on teine lugu visiiriga! Ma sõitsain ylevaatusele väga päikesepaistelisel päeval.Kui mul oleks selge klaas ma ei oleks saanaudki licalt sõita, ning mis kõige hullem....sellel tyybil oli täpselt samasugune kiiver koos tumeda visiiriga endal auto pagassis ja ytles et "näe ma sõidan ka sellisega"
. Selline asi ajab licalt sita keema. Ei saa aru mille jaoks on vaja selliseid formaalseid seadusi?!
Soomes võid öösel ka tumeda klaasiga sõita- Eesti on ikka haige koht...
Re: Mootorratta tehnoülevaatus
Aga istmed ja turvavööd kuuluvad bussi komplekti mitte ei ole need reisija perse külge liimitud. Ja kui mul on kodus 2-3 kmpl kaks kinnist ja lahtise lõuaga! Pean ma siis nad kõik kaasa võtma üv? Samuti tuleks trahvida kõiki kes kannavad tumedaid prille sest see võrdub tumeda visiiri kandmisega iseasi kui sul pole kaasas läbipaistvat visiiri siis saan veel aru, et pimeda peale jäädes läheb veits jamaks. Ühesõnaga on see seadus tehtud kiiruga ja läbimõtlemata. Aga samas kui on madal päike siis autojuhid teavad, et päiksesirm selle eest ei aita või see kuidas märg tee silmevahele sillerdab päiksega!!! Siis peaks ju päikeseprillide autos, bussis kandmine või nende olemasolu sõidukis kohustuslik olema, see ju vähendab ohuriski. Ma olen nõus, et jalgratta kiivriga poleks paslik minna aga üv mitteläbilaskmine oleks ka arulage. Mind on ühekorra korduv üv saadetud ja seda sellepärast, et numbrituli ei põlenud see näitab üv kõrget taset kus kontrollitaske saksa täpsuse ja venelase....
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Mootorratta tehnoülevaatus
Kui numbrituli ei põle, võid saada politseilt ikka õige räige trahvi. Ma ei mõista, miks peaks ülevaatusel sellise veaga läbi laskma?
Ja teine asi - minu rattad on vanad rondid, läbi olen saanud alati, libedalt ja ilma igasuguste ekstsessideta. Mitte keegi pole norinud niisama tühjalt kohalt. On siis alati vaja tuunida ratas illegaalseks ja siis hädas olla?
No ja see kiivri lugu... no osta siis päikesesirmiga kiiver! Seaduses on ette nähtud, milline peab nii kiiver kui visiir olema. Ja lõppeks, kui seadus ongi paha, siis on see nii kuradi suur vaev ülevaatuseks visiir ära vahetada? See võtab vähem aega, kui kaebekirja kirjutamine siia.
Lisaks, miks peaks ülevaataja riskima oma nahaga, lastes läbi masina, mis ei ole seadusega nõutud seisukorras? Mõelge ikka nende meeste peale ka!
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Mai 2007, 23:54
- Tsikkel: XJ700X CBR929RR CRF450R CB919
- Asukoht: Tartu
Re: Mootorratta tehnoülevaatus
No kurat ülevaatajatel on ju seadus ette antud mitu ohtlikku või vähemohtlikku olla võib. Numbrituli nüüd küll mingi ohtlik viga ei ole Paned kodus uue hõõgiku sisse ja asi timm.
-
- Postitusi: 906
- Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
- Tsikkel: FZS 1000
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 414 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Mootorratta tehnoülevaatus
Ercki kirjutas:No kurat ülevaatajatel on ju seadus ette antud mitu ohtlikku või vähemohtlikku olla võib. Numbrituli nüüd küll mingi ohtlik viga ei ole
Paned kodus uue hõõgiku sisse ja asi timm.
Justnimelt seadusest ülevaatajad lähtuvadki.
Sest nurgataga on neil järelkontroll ja töökohast ei taha keegi mingi tobeda näpuka pärast ilma jääda.
Järgmisest aastast on muide ülevaatuspunktides kohustuslikud kaamerad.
Siis alles hakkab siin foorumis kisa ja hala.
PS. Eelmine talv lasti mulle mittepõleva numbritule pärast peeglites jupp aega "värvimusa"
Esimene jutt oli väga konkreetne, 3000.- on kohe paras summa nii "ohtliku" rikkumise eest.
Tubli veerand tundi kulus diskussioonile, et mis on ohtlik ja mis ei ole.
Lõpuks suutsin siiski hoiatuse välja rääkida, aga teepeal oleneb kõik ikka otsustaja tujust

-
- Postitusi: 310
- Liitunud: 06 Apr 2006, 13:42
- Tsikkel: VN 1500 MS
- Asukoht: Mulgimaa
- Tänatud: 2 korda
Re: Mootorratta tehnoülevaatus
Kunagi ei ole asi nii hull, et veel hullemaks minna ei saaks
Sattusin üle pika aja juhuslikult Motomaania lehele ja leidsin midagi "head".
Lugege seda; http://www.motomaania.ee/2010/09/euroli ... mistamist/
See EL on ikka üks ülimalt masohistlik moodustis
IZ->...->VX 800..->VN 1500 MS
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Mai 2007, 23:54
- Tsikkel: XJ700X CBR929RR CRF450R CB919
- Asukoht: Tartu
Re: Mootorratta tehnoülevaatus
Holms kirjutas:Kunagi ei ole asi nii hull, et veel hullemaks minna ei saaks
![]()
Sattusin üle pika aja juhuslikult Motomaania lehele ja leidsin midagi "head".
Lugege seda; http://www.motomaania.ee/2010/09/euroli ... mistamist/
See EL on ikka üks ülimalt masohistlik moodustis
Ühest liidust tulime, kohe teise.
Re: Mootorratta tehnoülevaatus
Holms kirjutas:Kunagi ei ole asi nii hull, et veel hullemaks minna ei saaks
![]()
Sattusin üle pika aja juhuslikult Motomaania lehele ja leidsin midagi "head".
Lugege seda; http://www.motomaania.ee/2010/09/euroli ... mistamist/
See EL on ikka üks ülimalt masohistlik moodustis
Väga hea idee riigieelarve täitmiseks. 10p
Re: Mootorratta tehnoülevaatus
Holms kirjutas:Kunagi ei ole asi nii hull, et veel hullemaks minna ei saaks
![]()
Sattusin üle pika aja juhuslikult Motomaania lehele ja leidsin midagi "head".
Lugege seda; http://www.motomaania.ee/2010/09/euroli ... mistamist/
See EL on ikka üks ülimalt masohistlik moodustis
puhas LAIM. See artikkel kubiseb faktivigadest!
-
Teema algataja
Re: Mootorratta tehnoülevaatus
Nii,
Mul oleks nüüd mitte kiivri ülevaatuse kohta üks küsimus. Ostsin umbes aasta tagasi ratta, millel 57kw, aga passis 25kw. Piirajat peal pole. Kuna see kw arv passis polnud tookord mingi ostu-argument, siis ei hakkand pead vaevama sellega. Nüüd juunis peaks aga ülevaatusele minema ja mõtlesin, et kui palju seal seda võimsuse poolt kontrollitakse. Äkki keegi oskab suunata kuhugi ülevaatuspunkti või siis kui kõike õigesti teha, missuguseid pabereid peaks arkile esitama?
Re: Mootorratta tehnoülevaatus
vor kirjutas:Nii,
Mul oleks nüüd mitte kiivri ülevaatuse kohta üks küsimus. Ostsin umbes aasta tagasi ratta, millel 57kw, aga passis 25kw. Piirajat peal pole. Kuna see kw arv passis polnud tookord mingi ostu-argument, siis ei hakkand pead vaevama sellega. Nüüd juunis peaks aga ülevaatusele minema ja mõtlesin, et kui palju seal seda võimsuse poolt kontrollitakse. Äkki keegi oskab suunata kuhugi ülevaatuspunkti või siis kui kõike õigesti teha, missuguseid pabereid peaks arkile esitama?
Tavaliselt ei kontrollita ülevaatusel masina võimsust kw'des. Mõõdavad vb mürataset kuid harv juhus küll, kui peaks su kw mõõtma hakkama, vaevalt, et igas ülevaatuses see võimaluski on.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8862
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 367 korda
- Kontakt:
Re: Mootorratta tehnoülevaatus
Kas keegi lähiajal kuskil punktis muidu heas korras aga suht kõva häält tegeva sumpsi ja Xenon esitulega ka ülevaatuse läbi saanud ?
Teen siin kevadist suurhooldust oma rattale ja mitte kohe ei tahaks hakata ringi ehitama selle mõttega, et pärast panen niikuinii tagasi.
Ok, sumpsi saab killeriga veidi vaiksemaks aga tule jaoks on vaja parasjagu katkuda...
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.