Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


Teema algataja
hooligan

Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Lugemata postitus Postitas hooligan »

Et siis oleks tänulik igasuguse info/soovituste ja kogemuste jagamise eest seoses Inglismaalt toodud rataste arvele võtmisega Eestis.
Kui tähelepanelikult ark-s reg-eelsel ülevaatusel ikkagi esituld jälgitakse ja mida/kuidas seda üle vaadatakse.
Tänud ette soovituste ja jagatud kogemuste eest.

Kristjan

Kasutaja avatar

Junzu
Postitusi: 481
Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
Tsikkel: 890R, TE300 TBI ja FE350
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Lugemata postitus Postitas Junzu »

Nüüd jälgivad järjest enam seda esituld. Kui sul lähituli näitab vasakule üles (näitad vastu seina, siis valgusvihu vasak pool on kõrgemal) siis tahavad, et ära vahetaksid tule. Mõndadel Suzukidel näitab neutraalselt, st üks sirge kriips, siis ei tohiks hullu olla. Viimane kord sain ise nii ära, et esitule pirn oli läbi ja ei läind põlema (lol) . Aga no seda varianti ei soovita proovima minna, võivad tagasi saata koju.
Ühe rattaga oli nii, et Tartus hakati jebima esitulega (R1), ei tahtnud arvele võtta, õnneks akti ei hakanud kirjutama ja saatsid koju. Mul oli muidugi kiire arvele võtuga ja ei viitsind neid tulesi otsida vaid panin kohe Põlvasse ajama, Põlvas oli suvepuhkus kõigil. Siis edasi Võrru, seal sain ilusti arvele ratta.
Minuarust ei ole vahet kuhu tsiklil see tuli näitab, vbla parem ongi kui silma näitab, siis autojuhid näevadki tsiklimeest (paljud nagunii sõidavad kaugtuledega).

SM570R 04' ->Z750 05'->Z1000 03'->R1 04'->R1 04'->GSX1300R 00'->Z750 04' & CB600f 01'->Z1000 03'->Z1000 03'->Buell XB9R->ZX10R 05'-> KTM SM950 04' & R6 07'->KTM 950SM 07'->KTM 990SD 07' ->Z1000 2011'->TE300i 19 ->EXC300 22''->890 Adventure R 23' & FE350 20' & TE300 24'
Kasutaja avatar

mihkel27
Postitusi: 41
Liitunud: 06 Juul 2009, 17:54
Tsikkel: GSXR
Asukoht: Tln/Järvamaa

Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Lugemata postitus Postitas mihkel27 »

Eelmisel nädalal registreerimas käies kontrolliti visuaalselt minu rattal seda, kas tuled põlevad ja seda, et dot märgis tuledel peal oli.
Sellega ka tulede kontroll piirdus.

Kasutaja avatar

Kirs
Postitusi: 4072
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Lugemata postitus Postitas Kirs »

See esitulekontroll oli minu tsikli puhul esmane, mida kontrolliti. Tuleklaasil nool suunaga vasakule ja kogu lugu. Aidaa. Uut tuld või klaasi-reflektorit vaja, mida ARK tunnistab.

SERTÃO

Aspelund
Postitusi: 526
Liitunud: 01 Aug 2005, 14:16
Tänatud: 3 korda

Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Lugemata postitus Postitas Aspelund »

Kui autojuht pimedal teel Sinu ratta valelele poole näitavas esitulest pimestatuna mõne teepervel kõndija alla ajab, siis on see lihtsalt tema bad luck?

Junzu kirjutas:

Minuarust ei ole vahet kuhu tsiklil see tuli näitab, vbla parem ongi kui silma näitab, siis autojuhid näevadki tsiklimeest (paljud nagunii sõidavad kaugtuledega).

Kasutaja avatar

justcraizy
Postitusi: 513
Liitunud: 23 Jaan 2008, 17:01
Asukoht: Tallinn, Tartu

Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Lugemata postitus Postitas justcraizy »

hooligan kirjutas:

Et siis oleks tänulik igasuguse info/soovituste ja kogemuste jagamise eest seoses Inglismaalt toodud rataste arvele võtmisega Eestis.
Kui tähelepanelikult ark-s reg-eelsel ülevaatusel ikkagi esituld jälgitakse ja mida/kuidas seda üle vaadatakse.
Tänud ette soovituste ja jagatud kogemuste eest.

Kristjan

Ei saa aru, miks inimesed ise enda elu keeruliseks teevad... Võta internetist lahti riigiteataja, otsi üles vastav akt ning loe läbi. Seal kõik väga selgelt kirjas mis ja kuidas, saad ka aimu milliseid rattaid üldse UK'st otsida. Arvele võtmisel jälgivad ARK töötajad samuti kehtivad seadust, kui nüüd kellegil mõne asjaga joppab, siis see pigem erand kui reegel. Kui seadus läbi loetud ja sealt mõni küsimus tekkinud, pane teemasse, aitame meeleldi, aga elementaarne kodutöö võiks siiski tehtud olla. Võta seda kui kindlustust! ARKis võib samamoodi mõni loll keppima hakata, sellistel juhtudel on alati kasuks kehtivate seaduste tundmine ja võimalus seaduselõik paberil otsaette lajatada.

zx6r(04)->zx6r(06)->zx10r(08)-> cbr600rr(07)

askokas
Postitusi: 44
Liitunud: 02 Veebr 2010, 19:19
Tsikkel: Zx9r, ZX10R, Ktm adventure 990

Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Lugemata postitus Postitas askokas »

Oma kogemusest võin öelda et polnud üldse probleeme. Esitule kohta vaid küsis kas ikka õigele poole näitab. Loomulikult näitab :D. Osadel ratastel on tuli reguleeritav. Põlvas võtsin ratta arvele.


fotograf
Postitusi: 34
Liitunud: 17 Jaan 2009, 22:14
Tsikkel: HondaGoldwing ja HondaCrosstur
Asukoht: Tallinn

Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Lugemata postitus Postitas fotograf »

Palju õnne Põlva ARK - seda foorumit loevad ka korralikult Politseinikud,kes kohe järeldused teevad. :(

Kasutaja avatar

Junzu
Postitusi: 481
Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
Tsikkel: 890R, TE300 TBI ja FE350
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Lugemata postitus Postitas Junzu »

Aspelund kirjutas:

Kui autojuht pimedal teel Sinu ratta valelele poole näitavas esitulest pimestatuna mõne teepervel kõndija alla ajab, siis on see lihtsalt tema bad luck?

Junzu kirjutas:

Minuarust ei ole vahet kuhu tsiklil see tuli näitab, vbla parem ongi kui silma näitab, siis autojuhid näevadki tsiklimeest (paljud nagunii sõidavad kaugtuledega).

Sõida üks kord pimedas ringi ning vaata mitme auto esituled on valesti reguleeritud ja sind pimestavad (juba siis, kui autosse tagaistmele reisijad võtta, peaks kõrgusreguleeringuga tuled allapoole laskma (v.a. xenon tuledega, kus elektroonika teeb juhi eest selle ära) aga enamus ei teagi sellisest asjast midagi). Neid on ikka kordades rohkem, kui tsiklimehi maanteel üldse.

SM570R 04' ->Z750 05'->Z1000 03'->R1 04'->R1 04'->GSX1300R 00'->Z750 04' & CB600f 01'->Z1000 03'->Z1000 03'->Buell XB9R->ZX10R 05'-> KTM SM950 04' & R6 07'->KTM 950SM 07'->KTM 990SD 07' ->Z1000 2011'->TE300i 19 ->EXC300 22''->890 Adventure R 23' & FE350 20' & TE300 24'

Aspelund
Postitusi: 526
Liitunud: 01 Aug 2005, 14:16
Tänatud: 3 korda

Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Lugemata postitus Postitas Aspelund »

Ma ei õigustagi autojuhte. Tean isegi väga hästi, et paljude jaoks on tulekõrguse regulaator tundmatu suurus ning ksenoone topitakse ka sinna, kus automaatset kõrgusregulaatorit ei ole.

Lihtsalt mu jaoks on arusaamatu too õigustamise viis, et kui teised on sead siis võib ka ise siga olla. On ju õige klaasiga tulede roll aidata kaasa liiklusohutuse suurendamisele ning aidata kaasa võimalike takistuste märkamisele oma teepooles (sellest ka vastavalt kõrgem triip valgust ühel või teisel teepoolel). Ning keeld valesid tulesid kasutada on juba niivõrd pikaajaline, et seda on raske teadmatusega õigustada.

Õige märgiga tuled võivad ju kallid olla, aga minu arust ei õigusta see laia kaarega elementaarsele liiklusohutusele peale laskmist. Kuigi jah, reeglitel pole tõeliste meeste tegemistega midagi ühist. Seega- edu enda ribadeks sõitmisel.

A.

Kasutaja avatar

Kipsi
Postitusi: 1515
Liitunud: 04 Juun 2007, 13:50
Tsikkel: cbr600RR
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Lugemata postitus Postitas Kipsi »

Aspelund kirjutas:

Kuigi jah, reeglitel pole tõeliste meeste tegemistega midagi ühist. Seega- edu enda ribadeks sõitmisel.

A.

Olen sinuga ühtmeelt, et junzu on paandumatu kriminaal oma esitulega ja ilmselt sellepärast sõidab ennast varsti ribadeks.

Parima hinnaga motorehvid http://www.motorehv.ee
Soodne rehvivahetus Tartus http://www.tarturehv.ee
Parima hinnaga määrdeained http://www.õlikeskus.ee

Kasutaja avatar

Pontus
Postitusi: 1423
Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
Tsikkel: V4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Lugemata postitus Postitas Pontus »

Krt poleks uskunud,et siin teemas sihukest s..tta hakatakse välja ajama, mingit eide hala võiks nagu kuskil buduaar.ee-s välja elada."edu ribadeks sõitmisel" - DAA!!!!! Muideks , kui keegi tähele ei pannud siis teema algataja ei tahtnud teada, kellel kuhu tuli näitab vaid asju mida peaks teadma, et kui ratta siia tood siis ikka ka arvele saad selle. Edu.

Hoopis teine mees, ja kui tahad kõnetada siis nüüdsest lisa lause lõppu alati: Söör...
Kasutaja avatar

ziim911
Postitusi: 138
Liitunud: 27 Juul 2004, 20:39
Asukoht: Tallinn

Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Lugemata postitus Postitas ziim911 »

holma kirjutas:

See esitulekontroll oli minu tsikli puhul esmane, mida kontrolliti. Tuleklaasil nool suunaga vasakule ja kogu lugu. Aidaa. Uut tuld või klaasi-reflektorit vaja, mida ARK tunnistab.

Mul oli sama, aga lisaks kontrolliti ka valgusvihku ja see näitas selgelt vasakule üles. Läksin koju, võtsin tule lahti ja eemaldasin suunaja. Peale seda muutus valgusvihk täiesti horisontaalseks. Arkile see sobis.

Suzuki Kingquad 700 - >Suzuki gsx-r 600 K5 - > BMW G650GS -11
Kasutaja avatar

Kirs
Postitusi: 4072
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Lugemata postitus Postitas Kirs »

ziim911 kirjutas:
holma kirjutas:

See esitulekontroll oli minu tsikli puhul esmane, mida kontrolliti. Tuleklaasil nool suunaga vasakule ja kogu lugu. Aidaa. Uut tuld või klaasi-reflektorit vaja, mida ARK tunnistab.

Mul oli sama, aga lisaks kontrolliti ka valgusvihku ja see näitas selgelt vasakule üles. Läksin koju, võtsin tule lahti ja eemaldasin suunaja. Peale seda muutus valgusvihk täiesti horisontaalseks. Arkile see sobis.

Minu puhul ei hakatud üldse valgusvihku kontrollimagi, mingit suunajat pole pirni ees ka.

SERTÃO

askokas
Postitusi: 44
Liitunud: 02 Veebr 2010, 19:19
Tsikkel: Zx9r, ZX10R, Ktm adventure 990

Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Lugemata postitus Postitas askokas »

Rahustuseks Põlva ARK-i kohta. Minu ratta tuli on reguleeritav. Vastav märgistus peal! Valgusvihk näitab ikka sinna kuhu tarvis. :D See ju ülevaatuse teema ka!!!

Kasutaja avatar

Kirs
Postitusi: 4072
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Lugemata postitus Postitas Kirs »

ARK-is, vähemalt Kuressare ARK-is läks minu tsikli arvelevõtmisega küll aega. Esimene kord saadeti kiirelt tagasi, kuna esitule reflektor vasaku poole liiklusega teedele mõeldud. Okei, soetasin tutika, universaalse, igasugu markeeringutega sobiliku reflektori 57.- eegu eest. Aretasin külge, ratas haagisele ja jälle ARK-i. Vaatsid tule üle ja noogutasid rahuolevalt, mõõdeti ratast mõõdulindiga siit ja sealt. Samuti tehti fotosid siit ja sealt(ka VIN kleebiselt), eriti esitule reflektorist. Okei, andmeid arvutisse toksima. Tekkis mingi tõrge andmete sisestamisel. Vaja hoopis ka mingit tüübikinnitusega seonduvat tunnistust, mida aga kohapealsed ametnikud väljastada ei või. Ainult pealinnas selline ametnik. Saadeti kõik kohapealsed mõõtmised, pildistamised ja muu jutt pealinna onkelile ja öeldi, et vastava dokustaadi saamine võtab aega kuni nädal. :roll: Jälle nina norgus koju. Pealinna onkel sai vastavad paprid korda kahe nädala mõõdumisel. Ratta paprid ja number näppu ja kolmandat korda ARK-i majja. Hea, et tsiklit ei pidanud enam kohale vedama. Jälle tokismist arvuti taga, vahepeal juba tegi onkel arvuti taga sellist nägu, et mõtlesin, nojahh, jälle pers...es. Õnneks siiski võttis arvuti andmed vastu, trükiti tehniline pass ja anti ka ilus uus numbrmärk:)
Oleks see toiming aktiivsesse sõiduhooaega jäänud oleksin vist halliks läinud :P Kusjuures tehnilisse passi pandi kirja ka märge. Ümberehitus: esituli vahetatud. Kummaline, et mõnedes ARK büroodes ei ole inglismaalt pärilt rataste arvelevõtmisega mitte mingeid probleeme :roll:

SERTÃO

askokas
Postitusi: 44
Liitunud: 02 Veebr 2010, 19:19
Tsikkel: Zx9r, ZX10R, Ktm adventure 990

Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Lugemata postitus Postitas askokas »

Loomulikult mõõdetakse ratas üle. Kõrgus, laius, pikkus, rehvid kontrollitakse, esituli(vastavast märgistust) jne.
Kokku läks ratta vormistamisega mingi 1,5h. Andmete sisestamisel tekkis mingi jama. Aega läks aga asja sai.
Kui sul ratta dokumendid (inglismaa omad) olemas olid siis võid ju 2 nädalat niisama sõita. Nö, inglismaa dokumentidega.

Kasutaja avatar

Kirs
Postitusi: 4072
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Lugemata postitus Postitas Kirs »

Inglise registreerimistunnistus oli olemas muidugi ja ülevaatust tõendavad paprid kah. Kas siis eesti liikluskindlustust pakkuvad ametkonnad võimaldavad sul selle inglise reg. tunnistuse alusel liikluskindlustust teha? ARK mulle küll ütles, et sõita ei või.

SERTÃO
Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Lugemata postitus Postitas 417 »

KTM duke 4 aastat tagasi
saadeti tagasi esituli vale, sain Neemelt laenuks ja panin trippidega ette
saadeti jälle tagasi , tüübikinnitus pole, motopaks helistas kuhugi ja veldi juuures vaadati üle
kebisin tagasi sain numbri ja teh passi

XT125X esmane ülevaatus ei mingit jama 10 minti ja paber käes , samas esitule klaas sile
vist universaalne

Aga meenub säärane asi et idee järgi kui ratas sihtriigis siis peab saatma inglismaa registrisse
teate , seal võetakse arvelt naha ja väljastatakse tigupostiga vatav teade sihtriiki. selle laekumisel
saad arvele. Võibolla on see linnalegend aga võibolla tõsi.

Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele

harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Lugemata postitus Postitas harimal »

asokas kirjutas:

Oma kogemusest võin öelda et polnud üldse probleeme. Esitule kohta vaid küsis kas ikka õigele poole näitab. Loomulikult näitab . Osadel ratastel on tuli reguleeritav. Põlvas võtsin ratta arvele.

fotograf kirjutas:

Palju õnne Põlva ARK - seda foorumit loevad ka korralikult Politseinikud,kes kohe järeldused teevad. :(

Kusjuures matkarataste puhul ei pruugi tulega tõesti probleemi tekkida. Näiteks Honda CBR 1100XX puhul on tule taga 2 pööratavat nuppu - ühega regullid üles-alla, teisega paremale-vasakule. Standardse ratta juures saab kasutaja ise regullida, kas sõidab vasakpoolses või parempoolses liikluses. :bsmile:

CarbTune karburaatorite sünkronisaator: http://nagi.ee/photos/harimal/7766255/in-set/125775/
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
Kasutaja avatar

Pihelgas
Mode
Postitusi: 3133
Liitunud: 26 Mai 2003, 21:00
Asukoht: TLN
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Lugemata postitus Postitas Pihelgas »

harimal kirjutas:

Kusjuures matkarataste puhul ei pruugi tulega tõesti probleemi tekkida. Näiteks Honda CBR 1100XX puhul on tule taga 2 pööratavat nuppu - ühega regullid üles-alla, teisega paremale-vasakule. Standardse ratta juures saab kasutaja ise regullida, kas sõidab vasakpoolses või parempoolses liikluses. :bsmile:

regullid nuppudest reflektori nurka?


harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Lugemata postitus Postitas harimal »

Üles-alla trajektoori puhul ei vaadanud, mis seal täpselt toimub, aga vasakule-paremale regullitakse valgusvoogu eraldi suunajaga, mis asub pirni taga. Selline poolkaares peegli moodi asi.

CarbTune karburaatorite sünkronisaator: http://nagi.ee/photos/harimal/7766255/in-set/125775/
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
Kasutaja avatar

Pihelgas
Mode
Postitusi: 3133
Liitunud: 26 Mai 2003, 21:00
Asukoht: TLN
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Lugemata postitus Postitas Pihelgas »

valgusvihu suunda võid ju nuppudest regullida, aga parem- ja vasakpoolses liikuses on teele langeva valgusvihu nurk erinev. Ma veits ei usu, et seda nuppudest õigeks regullida saab.

Kasutaja avatar

Kirs
Postitusi: 4072
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Lugemata postitus Postitas Kirs »

Just. Enda omal samuti reguleerimine nii üles-alla, kui ka paremale-vasakule. ARK-i see ei rahuldanud. Nüüd teine reflektor aretatud ja enam paremale-vasakule reguleerida ei saa. ARK-i see ei huvitanud ka, peaasi, et vihk õigele poole suunab.

SERTÃO
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”