Vajab mõne targema karpateadlase abi.
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
Vajab mõne targema karpateadlase abi.
Tegemist on siis 50cc 2taktilise isendiga, millel on 17,5mm karpa ja too karpa on ka manuaaltoore ja ka vaakumiga, antud isendil puudub vaakum.
Probleem nimelt järgmine, et kui ühendan kõik voolikud ära ja kõik muud otsad mis lahti jäävad(vaakum,õlivoolik jne.) panen punnidega kinni, siis hakkab lekkima http://www.upload.ee/image/802697/DSCN2252.jpg tollest õhuvõtu avas asetsevast kella kaheteist suunas august bensu, olen kontrollinud ujukit, kõik peaks töötama nagu peab, aga ikka sealt lekib. Oleks siis vaja hädasti teada, mis viga on.
Olen ka proovinud teist karpat, mis on ainult mm'de poolest väiksem, ehk siis samamoodi manuaaltoore ja vaakumiga, täpselt sama probleem.
Ette tänades,
Penu
Re: Vajab mõne targema karpateadlase abi.
aga sa uuri kuskilt nauaalist välja mille jaoks täpselt need ülejäänud voolikud on.
võibolla paned mingi ülevoolu või õhutuse ka kinni ?
-
Teema algataja
Re: Vajab mõne targema karpateadlase abi.
Unustasin mainida, et ühe tundmatu otsiku otsast punni ära võtan ja kraani lahti keeran, hakkab samamoodi bensu voolama.
Kas võib tegu olla ülevooluga ja isegi kui on, siis miks ta sealt hakkab niimodi voolama. Ujkinõel sulgub ka korralikult, aga seda ma ei oska öelda, kas ujuk liigub bensiiniga sinna sulgumis asendisse. Ma arvan, et sulgub, sest näpuga seda ujukit kasvõi poolsenti liigutada, siis juba tunda, et õhk ei taha eriti läbi käia, aga miskipärast krippeldab, et ujuk ikkagist ei toimi.
-
Teema algataja
Re: Vajab mõne targema karpateadlase abi.
Kas sa mõtled ujukinõel klappi? Praktikas testisin puhudes, et puhusin ja vajutasin ujukit ja sulges küll.
Re: Vajab mõne targema karpateadlase abi.
näpuga surud sa seda palju tugevamini kui bensiin seda teha jöuab.
ja kui lihtsalt läbi jookseb siis muu dvig aei olekui ujukinöel.
Re: Vajab mõne targema karpateadlase abi.
No kui ta on proovinud sama masina peal teist karpat, millel on täpselt sama probleem, siis ma küll ei oska muud kahtlustada, kui mõlema karpa nõelklapi viga
-
Teema algataja
Re: Vajab mõne targema karpateadlase abi.
Eelmine karpa on võetud täiesti korras ja sõitva masina pealt. Aga täna tuleb vend appi ja uurime lähemalt, äkki leiab lahenduse.
Siiani ootan mõnd hääd pakkumist, mis võib viga olla.
Kas võib asi olla ka selles, et karpa tegelikult vaakumiga aga see isend on kraaniga. Ei tohiks ju väga mõjutada - vaakum taha tuleb, siis peaks ju ikka samamoodi voolama hakkama.
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Vajab mõne targema karpateadlase abi.
Sa bensu vooliku ikka õigesse kohta ühendad? Mitte ülevoolu?
Re: Vajab mõne targema karpateadlase abi.
Kui sa juba puhusid ja näpuga ujukinõela kinni surusid, siis tõenäoline ka et surusid ujuki asendi ka paigast ära. aga igaljuhul ei saa bensiini joosta kuskilt, kui bensiini tase ujukikambris õige ja nõelklapp peab.
-
Teema algataja
Re: Vajab mõne targema karpateadlase abi.
Leidsime juba lahenduse Panime teise karpa ujukikambri kaane ja enam ei voola, mitte kuskilt. Nüüd ka järgmine mure, masin läheb tööle, aga vägavägaväga suurte raskustega, uputab täiesti üle, nõel kõige madalamal,ujuki taset ei saa muuta ja düüs on 80, mis ei tohiks ka palju olla.
-
Teema algataja
Re: Vajab mõne targema karpateadlase abi.
Leidsime juba lahenduse Panime teise karpa ujukikambri kaane ja enam ei voola, mitte kuskilt. Nüüd ka järgmine mure, masin läheb tööle, aga vägavägaväga suurte raskustega, uputab täiesti üle, nõel kõige madalamal,ujuki taset ei saa muuta ja düüs on 80, mis ei tohiks ka palju olla.
-
- Postitusi: 30
- Liitunud: 21 Sept 2009, 14:07
- Tsikkel: Yamaha XS650 1976
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Vajab mõne targema karpateadlase abi.
Ujuki nõel ja lekked on eemaldatud. Viimati jah kui käima sai, siis töötas tühikäigul vast 1-2 minutit ja uputas täis.
Kontrollitud on ka süüdet, aga ei miskit.
Surnud seis tundub nagu on paigas, aga samas võtad summuti maha ja kickserit annad, siis loobib leeke.
On arvamus, et magneeto vahel olev võllikiil on katki... Peab magneeto maha võtma ja uurima.
Vanem Penu
Re: Vajab mõne targema karpateadlase abi.
Mingi magneeto kiil ei pane karpat uputama! Otsi viga ikka karpast. Ainuõige on olukord siis, kui karpa on tehaseseades (nõelad keskasendis, originaaldüüsid) ja mootor töötab normaalselt (eeldusel, et ei ole kasutatud avaraid sumpasid, õhufiltrid on originaalid jms).
-
- Postitusi: 30
- Liitunud: 21 Sept 2009, 14:07
- Tsikkel: Yamaha XS650 1976
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Vajab mõne targema karpateadlase abi.
sang kirjutas:Mingi magneeto kiil ei pane karpat uputama! Otsi viga ikka karpast. Ainuõige on olukord siis, kui karpa on tehaseseades (nõelad keskasendis, originaaldüüsid) ja mootor töötab normaalselt (eeldusel, et ei ole kasutatud avaraid sumpasid, õhufiltrid on originaalid jms).
Uputama ei panegi, aga korralikku põlemist ei toimu. Proovisime välistada karpa. Too tohutu kütuse lekkimine õhufiltrisse sai eemaldatud. Ujuk peab, düüs on 80, isegi sai proovitud väikse traadiga düüs veel väiksemaks teha - ikka küünal märg. Loogiliselt võiks ju arvata, et süüde vale. Süüte muutmisel ei juhtunud midagi.
Kasutusel on mingisugune sportsumpa. Võibolla on eelmine omanik freesiga silindriseina sisselaset näppinud... Õhufilter on olematu koonus, aga see ei tohiks midagi muuta.
Re: Vajab mõne targema karpateadlase abi.
See, et küünal märg on, ei tähenda ilmtingimata liiga rikast segu, eelkõige tähendab see kehva või õigemini kohati olematut põlemist.
Olematu õhufilter võib muuta asja väga, segu koostis ju muutub seetõttu.
Kas ma saan õigesti aru: tegemist on 2T mootoriga, millele on pandud suvaline karpa suvaliste düüsidega, olematu õhufilter, imeline sumpa, võibolla muudetud ülevooluava ja kindlasti veel midagi. Kas mootor on vähemalt tihe, st kolb-rõngad hiljuti vahetatud ja vändalaagrid tihedad?
Mingi traadi toppimine düüsi ei ole adekvaatne lahendus. Paraku on seis selline, et 2T mootorid on väga tundlikud karpa settingute suhtes, racing-olukorras vahetatakse düüse isegi välistemperatuuri muutumise tõttu, kui mootoris on kõik samaks jäetud. Antud olukorras saab sind aidata vaid konkreetse mootori/karpaga praktilisi kogemusi omava inimene või katse-eksitus meetod. Eelkõige peab aga kõik muu mootori juures korras olema, alles siis on mõtet karpa-süütega hakata jändama. Kui keegi on näiteks aga eelnevalt ülevooluaknaid kodusel teel ja omast tarkusest järgi aidanud, siis tõenäosus, et see aparaat kunagi normaalselt tööle hakkab, on väike.
Kasutaja Oldmoped on pikaajalise võrri-kogemusega, küsi temalt abi.
-
- Postitusi: 30
- Liitunud: 21 Sept 2009, 14:07
- Tsikkel: Yamaha XS650 1976
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Vajab mõne targema karpateadlase abi.
sang kirjutas:See, et küünal märg on, ei tähenda ilmtingimata liiga rikast segu, eelkõige tähendab see kehva või õigemini kohati olematut põlemist.
Olematu õhufilter võib muuta asja väga, segu koostis ju muutub seetõttu.
Kas ma saan õigesti aru: tegemist on 2T mootoriga, millele on pandud suvaline karpa suvaliste düüsidega, olematu õhufilter, imeline sumpa, võibolla muudetud ülevooluava ja kindlasti veel midagi. Kas mootor on vähemalt tihe, st kolb-rõngad hiljuti vahetatud ja vändalaagrid tihedad?
Mingi traadi toppimine düüsi ei ole adekvaatne lahendus. Paraku on seis selline, et 2T mootorid on väga tundlikud karpa settingute suhtes, racing-olukorras vahetatakse düüse isegi välistemperatuuri muutumise tõttu, kui mootoris on kõik samaks jäetud. Antud olukorras saab sind aidata vaid konkreetse mootori/karpaga praktilisi kogemusi omava inimene või katse-eksitus meetod. Eelkõige peab aga kõik muu mootori juures korras olema, alles siis on mõtet karpa-süütega hakata jändama. Kui keegi on näiteks aga eelnevalt ülevooluaknaid kodusel teel ja omast tarkusest järgi aidanud, siis tõenäosus, et see aparaat kunagi normaalselt tööle hakkab, on väike.
Kasutaja Oldmoped on pikaajalise võrri-kogemusega, küsi temalt abi.
Tänud info eest.
Tegemist jah 2T mootoriga. Ma ise ei taha sellega üldse tegeleda, aga näen, et noorem vend ei saa asjast jagu ja lõpuks ei saanud ei mina, ei mu kaks krossisõitjast sõpra aru.
Düüs ja traat ei olegi adekvaatne lahendus, soovitati hetkeks proovida, kas midagi muutub. Loodan, et foorumikasutaja Sang ei arva, et ma puha saamatu olen ja niisama teen, mis pähe tuleb.
Mootor on tihe, vahetatud kolb ja silinder hoonitud, ülejäänud komponendid ei ütle mulle midagi, kas on seal algselt olnud või juurde lisatud. Peab eelmiselt omanikult uurima.
Tänud Oldmopedi kontakti eest.
Re: Vajab mõne targema karpateadlase abi.
Kas säde üldse on olemas (silindrilt maha kruvitud küünlal ning küünla vastu keret pannes)?
Re: Vajab mõne targema karpateadlase abi.
Ma vahetaks kindlasti kyynla ära. Vb sul ujukitasapind selle karpade vahetamisega valeks läinud ja sellepärast uputab. Õhufilter võib kah umbes olla.
-
- Postitusi: 30
- Liitunud: 21 Sept 2009, 14:07
- Tsikkel: Yamaha XS650 1976
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Vajab mõne targema karpateadlase abi.
Enamus asju välistatud.
Ratas on Jaanuse juures Mähel.
Vead:
Eelmise omaniku poolt on mootor kokku pandud silikooniga ja kusagilt ei ole õhutihe.
Tuleb uuesti lahti võtta.
Vahetusse ka karpa
Siin hea targutada, et tüüpiline viga, mis müüdavatel ratastel juurde on kirjutatud "tahab ainult küülna vahetust ja on paugupill - muu on tehtud"
Need härrad võivad rahulikult mulle helistada ja kokku leppida turpisaamisaja.
Re: Vajab mõne targema karpateadlase abi.
Kasutan vanat teemat kuna see on karpa teemal ja mul ka karpaga pisike mure.
Äkki keegi oskaks natuke targutada selle kohapealt, et kui suur düüs Suzuki RM80 orig. sees on?
Kütusekulu on masinal meeletu, kui ma õigesti mäletan siis sees on mul praegu 122,5.
-
- Postitusi: 8453
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 340 korda
- Tänatud: 438 korda
- Kontakt:
Re: Vajab mõne targema karpateadlase abi.
Tõsiselt? Minu arvamus on see, et 80 kuubisele on see natuke liiast kui juba 122 saab karpatäiega sõita 300 meetrit.
-
- Postitusi: 8453
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 340 korda
- Tänatud: 438 korda
- Kontakt:
Re: Vajab mõne targema karpateadlase abi.
Sa paagi sisse benssu ei panegi?
Ei tea, nii igatahes teatmikud annavad. Kui suur nende mõõduvahe on on raske öelda. Kipuks arvama, et on erinevad karpad äkki, sest numbrierinevus on nagu suur. Mis aasta ta sul oli?
Re: Vajab mõne targema karpateadlase abi.
mx77 kirjutas:Sa paagi sisse benssu ei panegi?
Ei tea, nii igatahes teatmikud annavad. Kui suur nende mõõduvahe on on raske öelda. Kipuks arvama, et on erinevad karpad äkki, sest numbrierinevus on nagu suur. Mis aasta ta sul oli?
Panen ikka, panin kraani kinni lihtsalt ja tahtsin vaadata palju sõita saab. 1984 aasta on.
-
- Postitusi: 8453
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 340 korda
- Tänatud: 438 korda
- Kontakt:
Re: Vajab mõne targema karpateadlase abi.
ok, minu andmed käsitlesid 90-date pille, nii vana andmeid ei leidnud.
aga 300 m ainult karpa peal pole ju paha vist?
Re: Vajab mõne targema karpateadlase abi.
mx77 kirjutas:ok, minu andmed käsitlesid 90-date pille, nii vana andmeid ei leidnud.
aga 300 m ainult karpa peal pole ju paha vist?
Minu arust natuke palju, aga samas kui kraan lahti ja keerata 1-3 käik tühjaks siis nagu tahab kuskil 3 käigu lõpus ära surra, ja kui natuke maad rahulikult sõita siis töötab hästi. Selline mulje jääb, et masin joob kiiremini kui peale jõuab joosta.
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Vajab mõne targema karpateadlase abi.
122,5 düüs on isegi 84. aasta RM-ile liiga väike. Googlest leiad kindlasti info, aga kas midagi 190 või 200-ga ei peaks olema see.
Kui düüs ei paranda asja, siis äkki sul on ujuki tase ka madal?
Väikse düüsiga saadad mootori varsti surnuaeda, see masin on selliste asjade suhtes tundlik.
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
- Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
- Asukoht: Keila
Re: Vajab mõne targema karpateadlase abi.
Ega sa ei taha nüüd sellepärast väiksemat düüsi panna, te karpat kuivaks ei tõmbaks?
Kui piisavalt peale ei jookse, siis vaja ikka pealevoolus kõik sõelad ja voolikud üle vaadata!
Ja korgi tuulitus ava!
Re: Vajab mõne targema karpateadlase abi.
Tõstsin ujuki taset, nüüd jookseb peale korralikult, aga kütusekulu on 20+ liitrit sajale.
Ei ole selle karpade kohapealt eriti tark kah.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.