Kawa zephyr 550

Kasutaja avatar

sokk
Postitusi: 224
Liitunud: 06 Mai 2004, 21:34
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas sokk »

Tüüpvigadest mina selle ratta puhul midagi väga kõmulist pole kuulnud. Mõnedel isenditel võib nõrgaks kohaks olla automaatne (vedruga) nukaketi pinguti. Selle saab välja vahetada manuaalversiooni vastu. Niipalju kui ma aga sefiirimeeste jutte olen lugenud, seda päris tüüpveaks pidada oleks ehk pisuke liialdus. Kuuldavasti on pingutitega hädas nii mõnedki muud rattad.
Mootori tööhääled? Jah, see võib esmapilgul veidi kohutada. Konkreetsel mudelil on kaunis lärmakas peaülekande kett. Seda ei ole mootoris ühtki mehhanismi pinge all hoidmas. Zefiiri foorumist lugesin aga, et vahetamisega pole suurt mõtet hakata vaeva nägema. Uus kett võib olla esimesed 20 K km-t vaiksem, sealt edasi aga võrdsustub sinu vana ja hea, eelnevalt oma tööd korralikult teinud ketiga. Nii et see "tüüpviga" ei vääri neid jeene, mis tehtava töö- ja matrjalide eest tuleks välja käia.
Margi- ja mudelikohane on ka käigukasti tööhääl piirkonnas "vaba-esimene-teine". Külma õliga mootoris kostab esimese käigu sisselülitamisel päris arvestatava kõlaga kolks. Vähemalt minu isendil. Sooja mootoriga ilming peaaegu kaob. Üldse soovitatakse Zeph'i mootoreid soojendada keskmisest pisut kauem. Kuna aga tegemist on õhkjahutusega ja mootori töötemperatuur vesipeadest arvestatavalt kõrgem, tasuks õlivahetusvälpadesse suhtuda lugupidavalt.
Kuna mootor on üpriski madala forsseeringuga ja algupärased visandid ning tööjoonised sellest lebavad Kawa inseneride töölaudadel juba paar aastakümmet, siis peaks tegemist olema suhtkoht lollikindla pilliga. Mingit erihooldust või kaelamurdvat tähelepanu ta nüüd küll ei vaja. Seda muidugi juhul kui ratast eelnevalt lõhutud ei ole. Õhkjahutusega mootor oma olemuselt ka jupimaad lihtsam kui vesijahutusega. Algajale, kes enne ei ole käsi väga õliseks teinud, aga võibolla tulevikus seda prooviks (ise ma just selline olin :wink: ), peaks niisugune tsikkel sobilik olema vast küll. Õlivahetused, esikahvel pulkadeks, puhtaks, kokku, klappide kontroll ja regull, ketikomplekti vahetus, karbussitööd - need on oma käte- ja manuaali abiga kõik tehtud saanud. Sessuhtes, et kui soovi ise nokitseda, siis nii lihtsat ratast kartma ei pea. Hooramata isendiga peaks olema ka see võimalik, et lased regulaarselt töökojas õli vahetada, kontrollida, et karpad on süngis ja klapivahed õiged. Sama profülaktika mis teiste tsiklite puhulgi, midagi ülemõistusekäivat ei tohiks väike Zephyr nõuda ei sinult ega ka mehaanikult.
Jäävad veel nö. vormistamise küsimused. Kas iste/sõiduasend sobib, kas väljanägemine meeldib, kas sihtotstarve on õige, kas hind on õiglane jms. Ühesõnaga, jälle samad asjad, mis muude ratastegagi. :)
Edu otsustamisel!

terv, sokk

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”