Mis rattad lagunevad kõige enam?


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Mis rattad lagunevad kõige enam?

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Kuule, IBRA, ära seda iba küll aja. Ja pole ma midagi kuulnud. Oman Jawa 350-360-t ja sellega sõitis minu isa 1966 - 75, seejärel mu onu 1975 - 1982 ja seejärel mina 1983 kuni 1994. Seejärel see seisis, talvel tegin kapitali ja sõidan jälle. Vana spidomeeter läks rikki umbes 67 000 peal. Uuel spidomeetril on praegu ees 42385. Ja see viimane on minu läbisõit sellel rattal. Arvuta kokku, kui suudad. Ratas minu pere käes ja kogu ajalugu teada.
Käigukastis läheb eelkõige katki siiski 3/4 kahvel (juhtund mul vaid 1 kord (isal ka 1 kord), nüüd talvel aga vahetasin ka ära, igaks juhuks), 1/2 oma pole seda teinud kordagi. Ja selle ratta puhul on selle vahetus 2 õhtu nokitsemise töö. No ei lähe need kahvlid eriti katki, kui võllide pikilõtkud paigas ja pole külili käigukangi peale midagi kõveraks kukkunud. Hammasrattad vahetasin ära ka alles nüüd remondi käigus, tõsi, kuskil 50 000 peal tuli 1 hammasratta ja 1 võlli nuutidele peale keevitada (peast ei mäleta, mis käigu hr), kuna ümaraks olid kulunud (see siis isa ajal).
Kolvi sõrme tirisemine ei seganud vanal Jawal sõitu kuigivõrd, laskis mitu suve sõita (kiliseb - no ja siis?), lõpuks hõõritsesin sõrmeaugud suuremaks, vahetasin puksid ja panin remontsõrmed, ning voila! Ka see on ühe õhtu töö. No ja kuskil 50 000 peal (isa tegi) sai muidugi silindrid järgmisse mõõtu puuritud ja remontkolvid pandud. Mina sõitsin oma läbisõidu (st 42000 + ca 10000 onu poolt) sama kolvigrupiga.
Väntvõlli pukilaagritega on aga nii, et otsalaagrid pidasid mingi 30 000, siis tuli kindlasti vahetada JA kui seda tegid (separaatorid puruks, spetstõmmitsaga laager välja ja vana laagri võruga koputada uued laagrid sisse - pole jälle just kõige suurem töö), kestis keskmise puki laager sama väntvõlliga kena 80 000, mille siis ka kodus vahetasin (no mölin hakkas häirima, aga kokku küll ei jooksnud, oleks veelgi töötanud) - võtsin väntvõlli pooleks ja pärast panin kokku ka, väga hea sai. Raamatu järgi tuleb vänt muidugi 50000 tagant vahetada, aga nagu ütlesin - kui otsalaagreid õigel ajal vahetad, ei jookse ta ei kokku ega peksa end nii ruttu vedelaks! HOOLDUSES JA KÕRVADES ON ASI.
Muidugi, nüüdseks oli mootor sisuliselt lõpuni kulunud. Praegu vahetasin mootori sisu, peale siduri ja käiguvaheti, välja, puurisin silindrid ringi ja läksid remontkolvid, uus väntvõll (kepsukael oli liikuma hakanud, aga selle läbisõidu peal pole ime, et ta pehmeks läheb, üle 2 ressursi ikkagi vastu pidanud), uued hammasrattad. Võtsin pulkeks, vahetasin, mis vaja, värvisin üle ja nüüd sõidan ja naeratan jälle. Krt, mul isegi süüteluku plastkate valgest plastist - isegi uunikumimeestel on mustad, mis tegelikult tulid hilisematel masinatel - sest valged lagunesid ära, aga minu oma miskipärast ei lagunenud.

Tõsi, UUTEL Jawadel olen küll kuulnud (vot seda siis kuulnud), et käigukast oli kehv, aga arvan, et põhjus on järgmine - ega nende kasti sõlmed olid ju sisuliselt samad, mis vanal Jawal, aga mootori võimsuse vahe oli märkimisväärne - minu omal vaid 18 hj, aga uutel? Võimsam mootor lammutab loomulikult masina laiali.
Ja teine asi on siiki ratta hooldamine - remondid tuleb teha talvel, aga kui hooldused tehtud ja ikka ise ka tead, mis seisus rattaga välja lähed, tuled koju alati ära. Ma pole ka kunagi ratast lollusest lõhkunud, no pole selline iseloom. See, et selle rattaga tee peale jäädud ei ole, on fakt, mitte kõlakas. Ei pidanud ma siis, ega mõtle praegugi hetkegi, kui vaja võtta masin ja sõita kuskile mõnetuhandesele reisile - ma olen oma masinates kindel (põhiratas on mul Kawa, seega ära arva, et kiidan Jawat, kuna muud pole - ka see on vana, aga teenib paremini, kui teise mehe uus).

5 x kapitali 100 000 jooksul vanale Jawale???? Mees, Sa teed nalja. 2, kehva hoolduse korral 3. Rohkem ei tule mitte kuidagi, kui ise ära ei lõhu. Ja mis seda lihtsat kahetaktilist remontida on? Enamus asju on lausa tee peal tehtav. Ja ega iga kõrina peale pole täisremonti vaja, kui tead, MIS häält teeb. Paljud vead annavad oodata õige pikalt, samas pead ikka ise ära tundma, mis puhul tuleb sõit järsult lõpetada.

  • veel - vaata asju ikka ajastu kontekstis. Ja vanu Jawasid, arvan, on praegu rivis rohkem kui uusi.
    Seega jäta vanad Jawad rahule. Ma tean väga täpselt millest räägin ja sõidan sellega ka täna (ka konkreetselt täna tööl sellega). Käima läheb laksust iga ilmaga.
    Uute osas ütle, mis tahad, noid ma omanud ei ole, ei tunne ja sõna ei võta.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”