Mis rattad lagunevad kõige enam?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Mai 2007, 23:54
- Tsikkel: XJ700X CBR929RR CRF450R CB919
- Asukoht: Tartu
Re: Mis rattad lagunevad kõige enam?
Need mida kõige rohkem lõhutakse
no venevärk ei taha eriti kesta..hiina rapped kah
-
- Mode
- Postitusi: 969
- Liitunud: 23 Dets 2004, 17:12
- Tsikkel: KTM
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 24 korda
Re: Mis rattad lagunevad kõige enam?
Rattad mida ei hooldata ja mille eest ei hoolitseta, lagunevad kõige rohkem.
Kes mett teeb, see mett sööb!
-
- Mode
- Postitusi: 903
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: Mis rattad lagunevad kõige enam?
tramm66 kirjutas:Sitarattad
+1
-
Teema algataja
Re: Mis rattad lagunevad kõige enam?
Ercki kirjutas:Need mida kõige rohkem lõhutakse
no venevärk ei taha eriti kesta..hiina rapped kah
+1
Need mida ise lammutad ja vene värk.
-
Teema algataja
Re: Mis rattad lagunevad kõige enam?
Ma siiski räägiks teatud markidest, mis ei pea vastu hästi, millega on palju probleeme.
Re: Mis rattad lagunevad kõige enam?
voshod
-
Teema algataja
Re: Mis rattad lagunevad kõige enam?
ükski tootja ei tooda meelega sellist asja mis laguneks. see on ikka kasutajas kinni kui palju laguneb.
-
- Postitusi: 1112
- Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
- Tsikkel: BMW R1150R , K-650
- Asukoht: Harku
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Re: Mis rattad lagunevad kõige enam?
SiimUus kirjutas:Ühe asja unustasin ära, et vene tehnika mind ei huvita eriti.
Jawa (Tšehhi)
Dnepr (Ukraina)
... ja muidugi- SITARATTAD (rahvusvaheline ühendus)
-
Teema algataja
Re: Mis rattad lagunevad kõige enam?
SiimUus kirjutas:Ma siiski räägiks teatud markidest, mis ei pea vastu hästi, millega on palju probleeme.
Ole vunts ja anna teada mis tüüpi rattad, mis aasta ja hinna vahemikus jne.
Re: Mis rattad lagunevad kõige enam?
Vastus peaks juba teada olema aga kui veel eeltoodu kokku võtta siis
efendi väide peab paika ja kui sinna sadulasse tramm66 mainitud vend
panna siis peaks õige tulemuse saama.
-
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 14 korda
- Kontakt:
Re: Mis rattad lagunevad kõige enam?
efendi kirjutas:Rattad mida ei hooldata ja mille eest ei hoolitseta, lagunevad kõige rohkem.
+
tramm66 kirjutas:Sitarattad
=
Lagunevad rattad.
Stock rattad ei lagune kui just debiilik ei istu nende peal kes ei hoolda tsiklit
Võimsust lisadest hakkavad jah domineerima suzukid oma vastupidavusega ning aftermarket osadele tänu. Kuid nagu ütlesin ,et stockina ei lagune mitte ükski mark !
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Mis rattad lagunevad kõige enam?
Jawa (vana tüüp) nüüd ei kuulu küll lagunevate rataste hulka. See oli üks töö- ja lollikindlamaid loomi toona üldse. Minu oma, vaatamata 100 000 läbisõidule, ei jäänud kordagi tee peale, ka rikkega tuli koju ikka ära. Ja nüüd, kapitali tehes, oli mootor ühtlaselt lõpuni kulunud, kuigi läks veel käimagi. Kogu sisu tuli välja vahetada, v.a sidur. Nüüd korras ja sõidan sellega edasi. Uskuge või mitte, aga nägu naerul, kuigi kawakas ka majas (see ka vanaaegne, 1987, aga ei lagune ka see - ratas olgu terasest).
Nõus sellega, et laguneb ratas, mida ei hooldata. Hoolduse vajadus ja keerukus, tõsi küll, erineb.
Re: Mis rattad lagunevad kõige enam?
Minil esineb mul probleeme, aga need üldjuhul väiksemad vead ja need saab ruttu parandatud.
Re: Mis rattad lagunevad kõige enam?
ploom kirjutas:Need mis on kõige enam kasutusel.
sõitev tehnika ei lagune vaid kulub ,seisev tehnika laguneb
-
- Postitusi: 3833
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 89 korda
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Mis rattad lagunevad kõige enam?
Mingi täieliku kollase tehnikaime, mida mingid lambad nimetavad krossikateks, vot nende asjade tagarattad
Re: Mis rattad lagunevad kõige enam?
Tsikkelröövel kirjutas:Jawa (vana tüüp) nüüd ei kuulu küll lagunevate rataste hulka. See oli üks töö- ja lollikindlamaid loomi toona üldse. Minu oma, vaatamata 100 000 läbisõidule, ei jäänud kordagi tee peale, ka rikkega tuli koju ikka ära. Ja nüüd, kapitali tehes, oli mootor ühtlaselt lõpuni kulunud, kuigi läks veel käimagi. Kogu sisu tuli välja vahetada, v.a sidur. Nüüd korras ja sõidan sellega edasi. Uskuge või mitte, aga nägu naerul, kuigi kawakas ka majas (see ka vanaaegne, 1987, aga ei lagune ka see - ratas olgu terasest).
Nõus sellega, et laguneb ratas, mida ei hooldata. Hoolduse vajadus ja keerukus, tõsi küll, erineb.
See Jawa jutt on sul küll unenäost võetud.Pole see Jawa mingi töö-ja lollikindel.Kõige nõrgem koht oli tal käigukast. Esimesena läks ära teise käigu hammasratas ,ka kahvlid ei pidanud eriti vastu.Kolvi aknad kippusid katki minema,kolvi sõrm hakkas päris ruttu tirisema ja väntvõlli puki laager ka kaua vastu ei pidanud(350cm3) lihtsalt jooksis kinni.Vaevalt 100000 selle riistaga keegi suudab läbi sõita ,ilma et ta vahepeal 5x kap. remonti ei tee.Sa oled seda Jawa juttu kuskilt kuulnud aga minul on temaga kogemusi ja ma tean ,mis ma räägin.Tolleaegsetest ratastest IZ oli natuke parem ,vähemalt käigukast oli tugevam ja hiljem tuli välja veel parem ja võimsam IZ SPORT.Jawa oli tol ajal prestiizi ratas aga üsna hädine.Nii on lood Jawamees.
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Re: Mis rattad lagunevad kõige enam?
sepp kirjutas:tramm66 kirjutas:Sitarattad
ja trammirattad
Siinkohal soovitaksi soojalt kasutada ikka separattaid... sest pole kunagi näinud, et need laguneks... varsti näeme rsk
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Mis rattad lagunevad kõige enam?
Kuule, IBRA, ära seda iba küll aja. Ja pole ma midagi kuulnud. Oman Jawa 350-360-t ja sellega sõitis minu isa 1966 - 75, seejärel mu onu 1975 - 1982 ja seejärel mina 1983 kuni 1994. Seejärel see seisis, talvel tegin kapitali ja sõidan jälle. Vana spidomeeter läks rikki umbes 67 000 peal. Uuel spidomeetril on praegu ees 42385. Ja see viimane on minu läbisõit sellel rattal. Arvuta kokku, kui suudad. Ratas minu pere käes ja kogu ajalugu teada.
Käigukastis läheb eelkõige katki siiski 3/4 kahvel (juhtund mul vaid 1 kord (isal ka 1 kord), nüüd talvel aga vahetasin ka ära, igaks juhuks), 1/2 oma pole seda teinud kordagi. Ja selle ratta puhul on selle vahetus 2 õhtu nokitsemise töö. No ei lähe need kahvlid eriti katki, kui võllide pikilõtkud paigas ja pole külili käigukangi peale midagi kõveraks kukkunud. Hammasrattad vahetasin ära ka alles nüüd remondi käigus, tõsi, kuskil 50 000 peal tuli 1 hammasratta ja 1 võlli nuutidele peale keevitada (peast ei mäleta, mis käigu hr), kuna ümaraks olid kulunud (see siis isa ajal).
Kolvi sõrme tirisemine ei seganud vanal Jawal sõitu kuigivõrd, laskis mitu suve sõita (kiliseb - no ja siis?), lõpuks hõõritsesin sõrmeaugud suuremaks, vahetasin puksid ja panin remontsõrmed, ning voila! Ka see on ühe õhtu töö. No ja kuskil 50 000 peal (isa tegi) sai muidugi silindrid järgmisse mõõtu puuritud ja remontkolvid pandud. Mina sõitsin oma läbisõidu (st 42000 + ca 10000 onu poolt) sama kolvigrupiga.
Väntvõlli pukilaagritega on aga nii, et otsalaagrid pidasid mingi 30 000, siis tuli kindlasti vahetada JA kui seda tegid (separaatorid puruks, spetstõmmitsaga laager välja ja vana laagri võruga koputada uued laagrid sisse - pole jälle just kõige suurem töö), kestis keskmise puki laager sama väntvõlliga kena 80 000, mille siis ka kodus vahetasin (no mölin hakkas häirima, aga kokku küll ei jooksnud, oleks veelgi töötanud) - võtsin väntvõlli pooleks ja pärast panin kokku ka, väga hea sai. Raamatu järgi tuleb vänt muidugi 50000 tagant vahetada, aga nagu ütlesin - kui otsalaagreid õigel ajal vahetad, ei jookse ta ei kokku ega peksa end nii ruttu vedelaks! HOOLDUSES JA KÕRVADES ON ASI.
Muidugi, nüüdseks oli mootor sisuliselt lõpuni kulunud. Praegu vahetasin mootori sisu, peale siduri ja käiguvaheti, välja, puurisin silindrid ringi ja läksid remontkolvid, uus väntvõll (kepsukael oli liikuma hakanud, aga selle läbisõidu peal pole ime, et ta pehmeks läheb, üle 2 ressursi ikkagi vastu pidanud), uued hammasrattad. Võtsin pulkeks, vahetasin, mis vaja, värvisin üle ja nüüd sõidan ja naeratan jälle. Krt, mul isegi süüteluku plastkate valgest plastist - isegi uunikumimeestel on mustad, mis tegelikult tulid hilisematel masinatel - sest valged lagunesid ära, aga minu oma miskipärast ei lagunenud.
Tõsi, UUTEL Jawadel olen küll kuulnud (vot seda siis kuulnud), et käigukast oli kehv, aga arvan, et põhjus on järgmine - ega nende kasti sõlmed olid ju sisuliselt samad, mis vanal Jawal, aga mootori võimsuse vahe oli märkimisväärne - minu omal vaid 18 hj, aga uutel? Võimsam mootor lammutab loomulikult masina laiali.
Ja teine asi on siiki ratta hooldamine - remondid tuleb teha talvel, aga kui hooldused tehtud ja ikka ise ka tead, mis seisus rattaga välja lähed, tuled koju alati ära. Ma pole ka kunagi ratast lollusest lõhkunud, no pole selline iseloom. See, et selle rattaga tee peale jäädud ei ole, on fakt, mitte kõlakas. Ei pidanud ma siis, ega mõtle praegugi hetkegi, kui vaja võtta masin ja sõita kuskile mõnetuhandesele reisile - ma olen oma masinates kindel (põhiratas on mul Kawa, seega ära arva, et kiidan Jawat, kuna muud pole - ka see on vana, aga teenib paremini, kui teise mehe uus).
5 x kapitali 100 000 jooksul vanale Jawale???? Mees, Sa teed nalja. 2, kehva hoolduse korral 3. Rohkem ei tule mitte kuidagi, kui ise ära ei lõhu. Ja mis seda lihtsat kahetaktilist remontida on? Enamus asju on lausa tee peal tehtav. Ja ega iga kõrina peale pole täisremonti vaja, kui tead, MIS häält teeb. Paljud vead annavad oodata õige pikalt, samas pead ikka ise ära tundma, mis puhul tuleb sõit järsult lõpetada.
- veel - vaata asju ikka ajastu kontekstis. Ja vanu Jawasid, arvan, on praegu rivis rohkem kui uusi.
Seega jäta vanad Jawad rahule. Ma tean väga täpselt millest räägin ja sõidan sellega ka täna (ka konkreetselt täna tööl sellega). Käima läheb laksust iga ilmaga.
Uute osas ütle, mis tahad, noid ma omanud ei ole, ei tunne ja sõna ei võta.
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Mai 2007, 23:54
- Tsikkel: XJ700X CBR929RR CRF450R CB919
- Asukoht: Tartu
Re: Mis rattad lagunevad kõige enam?
See 100 000 jawaga on ikka väga nässimoodi sõidetud. Rahulikult suits suus kulgetud, ega ta muidu niikaua ei kesta, kindlasti oli veel korvi ülekanne aga soolo ratas.
EDIT: Ma kuuen 1. korda sellist 100k juttu, jawamehelt.
Hää jawa sul siis
Re: Mis rattad lagunevad kõige enam?
Eks Jawa ongi nagu rohkem nostalgiline ja oma aja sõiduriist. Kuni uue vabariigi uute liiklusseadusteni kehtis ju mootorratastele kiirusepiirang 70 km/h. Kuipalju sellest kinni peeti on loomulikult iseasi. Jawa puhul oli veel üks "tore" omadus kui kasutati ketikaitset, nimelt oli palju juhuseid, kus ketilukk lahti tuli või kett purunes ja jooksis ketikaitsesse kinni blokeerides tagaratta.
Iz Planeta Sport on legendaarne kepsulaagrite kokkujooksmise poolest.
-
- Postitusi: 1112
- Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
- Tsikkel: BMW R1150R , K-650
- Asukoht: Harku
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Re: Mis rattad lagunevad kõige enam?
Suuri läbisõidunumbreid ei kuulegi, kui kohviksaetud ratast piinama hakkad. Ja tavaliselt nii tehaksegi- ostetakse pann, vahatatakse läikima ja antakse tuld, seejärel viu-viu lahti, et s**t ratas ja üldse ei kesta Kui palju s**t-ratas-tüüpi sõnavõtjatest, kel jawa olemas, on mootori molekulideks lammutanud, supleriga üle mõõtnud ning kõik kulunud osad ja laagrid välja vahetanud? Lisaks ilma kuvalda ja j-matita kokku pannud? Tehke ära ja proovige siis, arvatavasti kolvirõngaid ja mõnd laagrit tuleb vahepeal vahetada, aga 50-70000 ei tohiks olla probleem, 100K eeldab tõepoolest ülikvaliteetseid määrdeõlisid ning piimamehe sõidustiili.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.