Kas kellegil kokkupuudet turboga?
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
Kas kellegil kokkupuudet turboga?
Asi siis selline,et lõpuks sai turbo peale asetatud.Kõik on ideaalne,pöörded liiguvad meeletu kiirusega,minek on super,eriti sõita ei ole veel saanud kehva ilma tõttu.Küsimus on siis selline,et ma ei suutnud kuidagi coolerit kuskile ära mahutada,kas see võib mingit ohtu tekitada mootorile,sest sisse puhutav õhk jääb nüüd jahutuseta ning seega mahub seda ka vähem silindrisse. Kas see võib põhjustada ka kolvi sisse põlemise? Hetkel on rõhk 1.6 bari,rohkem ei julge peale keerata. Ilmselt ei saaks ka sest kütust ju niikui nii ei tule rohkem. Ootan väga kommentaare inimestel kellel on kogemusi turbo paigutamisel bikele.
Samas soovi ka kõigile ilusaid ja rahulikke jõule! Sellel aastal tuleb jõulumees motikaga.
Samas soovi ka kõigile ilusaid ja rahulikke jõule! Sellel aastal tuleb jõulumees motikaga.
mis krdi ime tsikkel sul on millele keerad 1,6 bari peale.. ja kui sa ilma coolerita kaua ni sõida sis ma usun et sis ei ole just hästi.. turb on sis on ka kindlasti vaja coolerit.Vähemalt autodel on nii pole elusees tsiklil turbot peal näinud...
edu ehitamisel ja häid jõule sullegi vaata et näex sind kindlasti järgmine aasta kiirendustel

Elu algab 50ccm
http://www.pilt.ee/photo/102150/1765425/
müün rollerit: http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=46871#46871

müün rollerit: http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=46871#46871
Laias laastus ju ei ole suurt vahet, kas turbo panna bike mootorile või automootorile. Vahejahuti põhimõte peaks olema selles, et suuremat/tihedamat laadimist saavutada. Bens peaks ka olema düüside, pihustitega regullitav. Kindel ma muidugi ei ole, sest viimaste aegade pingutused mootorite juures käivadki nimelt pisiasjade kallal. Äkki leiad kellegi kogemustega entusiasti www.turboclub.ee ridadest....
Häid jõule sullegi.
Häid jõule sullegi.
Suzuki GSX 750 Inazuma
-
Teema algataja
Kunagi ma lugesin madallendurite kodukalt taolise projekti kohta, kasutatud oli vist subaru impreza turbot (kahjuks nende kodukas hetkel ei avane, et saaksin enda jutule kinnitust). Projekti tulemus oli siis selline, et see turbo ruulis küll stock mootori peal, aga üsna pea oli kolvis auk kah sees.
take the corner, join the crash
Kindlasti peab panema vahejahuti, kui vähegi toimivat ja kestvat asja saada tahad, eriti juhul, kui see 1.6 bar, millest räägid, peaks _üle_rõhk olema, mitte "audistiilis", et normaalrõhk on 1 ja kui kell näitab 2 bari, siis on tegelikult 1 bar ülerõhku. 1,6bar ülerõhu korral ma imestan üldse, kuidas see värk sul koos seisab, 0.6 ülerõhku on veel mõistetav. Mis mootori surveaste on?
Gaaside jahutamine on vajalik lisaks sellele, et neid rohkem sisse mahuks, ka detonatsioonikindluse tõstmiseks, et mootor laiali ei lendaks.
Celica GT (tegelikult vist küll GT-4, tavaline GT ei olnud turboga) mootor on >2x suurem kui RF900, mis paneb mind arvama, et lag võib sellisel kompotil jube olla... samas on pöördeid ka rohkem, gaaside maht võibolla nii palju ei erinegi.
Igatahes edu ehitamisel, tore et selliseid asju ka tehakse. ARKi lähedale vist ei ole küll mõtet turbobikega eriti minna?
-olev-
omab ühte puhuriga autot
Gaaside jahutamine on vajalik lisaks sellele, et neid rohkem sisse mahuks, ka detonatsioonikindluse tõstmiseks, et mootor laiali ei lendaks.
Celica GT (tegelikult vist küll GT-4, tavaline GT ei olnud turboga) mootor on >2x suurem kui RF900, mis paneb mind arvama, et lag võib sellisel kompotil jube olla... samas on pöördeid ka rohkem, gaaside maht võibolla nii palju ei erinegi.
Igatahes edu ehitamisel, tore et selliseid asju ka tehakse. ARKi lähedale vist ei ole küll mõtet turbobikega eriti minna?
-olev-
omab ühte puhuriga autot
Tõepoolest , ühinen ollo soovidega : edu ehitamisel ja lisan veel omaltpoolt, et kui keegi hakkab sulle mingit jama ajama, a-la "mida saaaaa ka asjast tead" siis ära pane tähele ja lase jonniga edasi.
Väga põnev projekt igatahes.
Ja võta vaevaks ikka siin ka aegaajalt väike postitus teha - kuidas asjad lähevad, mis hästi, mis aia taha.
Mina jään huviga ootama ja pöialt hoidma.
Väga põnev projekt igatahes.
Ja võta vaevaks ikka siin ka aegaajalt väike postitus teha - kuidas asjad lähevad, mis hästi, mis aia taha.
Mina jään huviga ootama ja pöialt hoidma.
Suzuki GSX 750 Inazuma
-
- Postitusi: 603
- Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
- Asukoht: Laagri
mind paneb see 1,6bari küll imestama, eriti veel originaalkolbidega
ja kas su tsikli aju üldse annab sellise rõhu juures piisavalt kütet peale? originaalis on ju tsiklid vabalthingavad nii, et aju ei tohiks väga paindlik olla selles suhtes.
Sunny 1.8-le on tehtud ilma coolerita süsteem, kuid masinal turbokolvid(madalama surveastme saavutamiseks).
http://www.streetrace.org/foorum/viewto ... c&start=15

Sunny 1.8-le on tehtud ilma coolerita süsteem, kuid masinal turbokolvid(madalama surveastme saavutamiseks).
http://www.streetrace.org/foorum/viewto ... c&start=15


Anyway, see veel ulmelisem projekt, kui Zoom`il oma Nissan Sunnyga, aga kui see välja tuleb ja töötama ka jääb, sis tõesti - ütlen sulle kõva häälega RESPECT
good things come to those who belive, better things come to those who don`t give up...
Tugev respect ettevõtlikkuse eest, ...aga selline küsimus "kas vahejahuti ära jätmine võib midagi halba teha" paneb kangesti arvama, et sa ei ole turbo-mootori hingeellu kuigi sügavale süübinud. Kui on ajuga masin, siis ~0,3 bari suudab aju kütuse puudujäägi kompenseerida, üle selle jääb segu lahjaks ja mootor hakkab detoneerima. Ima suuri ümberehitusi tegemata võib anda ülerõhku ~0,5 bar (seda koos mingit tüüpi kütuse juurdeandesüsteemiga ülerõhu all töötades ja koos süüdet hilisemaks keerava seadmega). Intercooler annab selle rõhu juures juba tuntavat efekti, lisades jõudu ja vähendades detonatsiooni ohtu. 1,6 bari juures on intercooler sisuliselt kohustuslik. Sellise ülelaade juures vajalik madalam surveaste, korralik kütuse juurdeandesüsteem, korralik süüdet reguleeriv seade, sepistatud kolvid, intercooler (tugevalt soovituslik oleks omada kellasid laaderõhu, kütuserõhu (pritse korral) ja õhu/kütuse vahekorra jälgimiseks). Kui annad stock mootorile seda 1,6 bar, siis ei ole kahtlustki, et kolvid otsad annavad. Muidu ei oleks seda teksti siia kirjutanud, aga kahju oleks kuulda, et mootor mõne päevaga otsa sai. Edu ja jaksu.
edit: natuke lugemist http://www.homemadeturbo.com
edit: natuke lugemist http://www.homemadeturbo.com
Viimati muutis Paralax, 23 Dets 2004, 16:32, muudetud 1 kord kokku.
Leidsin ühe enda jaoks huvitava aabitsa-lingi http://www.gnttype.org/techarea/turbo/intercooler.html
ehk on abi...
ehk on abi...
Suzuki GSX 750 Inazuma
-
Teema algataja
Kui Eesti foorumitest abi leiad siis küll ainult siit www.tqhq.ee
Siit saab boosted rataste kohta infot: http://www.totalkaosperformance.com/pp.htm
Kui inglise keelega tülis pole siis siit foorumist saad abi 101% http://www.superkaos.com/phpbb/
OT
madallennu kodukas on imeliku aadressiga(pane neti otsingusse madallend siis leiad.See impreza turbiiniga tsikkel ei elanud pikalt.Sellest oli kunagi mingis lehes ka jutt ja minu mäletamist mööda oli omanik sõlminud mingi kihlveo(kaotas selle) ja pidi ära sööma oma saapapaelad
Siit saab boosted rataste kohta infot: http://www.totalkaosperformance.com/pp.htm
Kui inglise keelega tülis pole siis siit foorumist saad abi 101% http://www.superkaos.com/phpbb/
OT
madallennu kodukas on imeliku aadressiga(pane neti otsingusse madallend siis leiad.See impreza turbiiniga tsikkel ei elanud pikalt.Sellest oli kunagi mingis lehes ka jutt ja minu mäletamist mööda oli omanik sõlminud mingi kihlveo(kaotas selle) ja pidi ära sööma oma saapapaelad

geaR kirjutas:Kui Eesti foorumitest abi leiad siis küll ainult siit www.tqhq.ee
Siit saab boosted rataste kohta infot: http://www.totalkaosperformance.com/pp.htm
Kui inglise keelega tülis pole siis siit foorumist saad abi 101% http://www.superkaos.com/phpbb/
OT
madallennu kodukas on imeliku aadressiga(pane neti otsingusse madallend siis leiad.See impreza turbiiniga tsikkel ei elanud pikalt.Sellest oli kunagi mingis lehes ka jutt ja minu mäletamist mööda oli omanik sõlminud mingi kihlveo(kaotas selle) ja pidi ära sööma oma saapapaelad
http://moto.kolhoos.ee/NewsItems/viewDepartment$Tehnika
Hayabusa turbost siit ja üldse turborattad siit.varavaht kirjutas:Väike OT, aga kas keegi teab, mis rõhu pealt töötab Hayabusa turboga versioon ?
Madallennu Eriku turbotsikkel veel sel sügisel igatahes sõitis.
Minuteada said seal kolvid kalli raha eest välja vahetatud.
siin mõned pildid ka sellest pillist:
http://www.pld.ttu.ee/~erik/avaleht.htm
Minuteada said seal kolvid kalli raha eest välja vahetatud.
siin mõned pildid ka sellest pillist:
http://www.pld.ttu.ee/~erik/avaleht.htm
-
- Postitusi: 1212
- Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
- Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
- Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
- Tänanud: 127 korda
- Tänatud: 50 korda
hea foorum, pisike. sai hetkega tervikuna läbi loetudspinna kirjutas:Laias laastus ju ei ole suurt vahet, kas turbo panna bike mootorile või automootorile. Vahejahuti põhimõte peaks olema selles, et suuremat/tihedamat laadimist saavutada. Bens peaks ka olema düüside, pihustitega regullitav. Kindel ma muidugi ei ole, sest viimaste aegade pingutused mootorite juures käivadki nimelt pisiasjade kallal. Äkki leiad kellegi kogemustega entusiasti www.turboclub.ee ridadest....
Häid jõule sullegi.

Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
Ei taha vist neil see seal tõsiselt käima minna jah. Aga eks aeg annab aru.... ja vähemalt keegi on seal ikkagi turbiine mootoritele peale aretanud.
Pöördemomendi peakorter on natuke eksitav nimetus - seltskond ise kipub ka meelde tuletama, et tegu siiski pigem USA autode austajatega, mitte suvaliste mootorientusiastidega. Seega saadetakse üpris kerge käega kuu peale ja lukkude taha, kui seal tsiklile turbiini pookimisest küsida. Aga teadjamehi on seal ridade taga peidus küll.Kui Eesti foorumitest abi leiad siis küll ainult siit www.tqhq.ee
Suzuki GSX 750 Inazuma
Foorum on foorum...oma asi, kuidas kirjutan, kui reegleid ei riku...ural kirjutas:Äkki sellised armuavaldused jätaks SR foorumisse.varavaht kirjutas:Madallennu vendadele küll kõva häälega respect
![]()
...varavaht@ootabsradiltkamidagisellistmistedauskumapaneb
teema läheb ka käest

good things come to those who belive, better things come to those who don`t give up...
-
- Postitusi: 1212
- Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
- Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
- Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
- Tänanud: 127 korda
- Tänatud: 50 korda
mis see SR foorum on äää ? ja kuidas ma neid sealt lugeda saan, kui ma ei käi seal foorumis ?ural kirjutas:Äkki sellised armuavaldused jätaks SR foorumisse.
Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
-
Teema algataja
Jälle see turbo.
Rõhk, surveaste, täiteaste...
Eeldame et hakatakse 'turbotama' lääne tsiklit. Niisiis, on sul hetkel surveaste umbes 11? sellest saame su maksimaalse täiteaste arvutada, nimelt, kui mootor surveastmega 11 ei hakka detoneerima bensiiniga 95(det.punkt surve 9.5) siis on pööretel X maksimaalne täiteaste alla 9.5/11=0.86 jätame selle meelde ja liigume edasi turbo poole...
'oletame' et asendad kolvid 8:1 turbo kolbide vastu, ning aretad turbo külge, okei, aga pea meeles, et 8:1 surveastme(staatiline) korral ja täiteastme(eelnevalt arvutatud 0.86) korral on maksimaalne rõhk: (BENSIINI_OKTAAN / 10) / (8*0.86)=1.424(98 benaga) ehk 0.424 bar'i _üle_ normaalrõhu ('audi style' 1.424) ehk teisisõnu 6.2 psi.
nüüd siis võimsuse kasv(teoreetiline).
Kui su mootor enne arendas 50 hobust siis nende modidega arendab ta nüüd 50/11*8*1.424*1.424=73.7 hobust. (jah, selle valemi saab maha taandada, tegin lihtsalt puust ja punaseks.)
kokkuvõte:
et saada oma armsamast 50% lisajõudu on sul vaja uusi turbokolbe + turbot + aretamist jne... mis kokkuvõttes maksab rohkem kui lihtsalt oma tsikli väljavahetamine võimsama vastu.
been there, NOT done that, 'cause no point in that!
Rõhk, surveaste, täiteaste...
Eeldame et hakatakse 'turbotama' lääne tsiklit. Niisiis, on sul hetkel surveaste umbes 11? sellest saame su maksimaalse täiteaste arvutada, nimelt, kui mootor surveastmega 11 ei hakka detoneerima bensiiniga 95(det.punkt surve 9.5) siis on pööretel X maksimaalne täiteaste alla 9.5/11=0.86 jätame selle meelde ja liigume edasi turbo poole...
'oletame' et asendad kolvid 8:1 turbo kolbide vastu, ning aretad turbo külge, okei, aga pea meeles, et 8:1 surveastme(staatiline) korral ja täiteastme(eelnevalt arvutatud 0.86) korral on maksimaalne rõhk: (BENSIINI_OKTAAN / 10) / (8*0.86)=1.424(98 benaga) ehk 0.424 bar'i _üle_ normaalrõhu ('audi style' 1.424) ehk teisisõnu 6.2 psi.
nüüd siis võimsuse kasv(teoreetiline).
Kui su mootor enne arendas 50 hobust siis nende modidega arendab ta nüüd 50/11*8*1.424*1.424=73.7 hobust. (jah, selle valemi saab maha taandada, tegin lihtsalt puust ja punaseks.)
kokkuvõte:
et saada oma armsamast 50% lisajõudu on sul vaja uusi turbokolbe + turbot + aretamist jne... mis kokkuvõttes maksab rohkem kui lihtsalt oma tsikli väljavahetamine võimsama vastu.
been there, NOT done that, 'cause no point in that!
Eks ta oleneb, miks selliseid asju tehakse....Fog kirjutas:kokkuvõte: et saada oma armsamast 50% lisajõudu on sul vaja uusi turbokolbe + turbot + aretamist jne... mis kokkuvõttes maksab rohkem kui lihtsalt oma tsikli väljavahetamine võimsama vastu.
been there, NOT done that, 'cause no point in that!
Üks vennike, näed, ronis Everesti tippu, riskis eluga, külmetas, vaevles.... Tegelikult oleks võinud ju Tallinna lennujaamas lihtsalt suvalise lennuki peale minna, oleks süüa ja konjakit ka saanud, mõnusalt soojas istunud ning tunduvalt kõrgemal käinud

Muidugi ei ole mõtet asjaga tegeleda, kui lihtsalt võimsamat sõidukit tahad, aga kui eesmärgiks seada...hmm...põhjamaade kõige vingema 535 Virago ehitamine, siis.......

Suzuki GSX 750 Inazuma
-
- Postitusi: 1212
- Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
- Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
- Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
- Tänanud: 127 korda
- Tänatud: 50 korda
nüüd siis võimsuse kasv(teoreetiline).Fog kirjutas:Jälle see turbo.
Kui mu mootor arendab praegu 164 hobust siis nende modidega hakkaks ta arendama 164/11*8*1.424*1.424=242 hobust.
Polegi ju nii paha

Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
-
Teema algataja
-
Teema algataja
Igasugu turbohuvilistele soovitan enne ehitamist osta selline raamat ja sealt endale korralikult kõik asjad selgeks teha: http://www.amazon.com/gp/reader/0837601 ... eader-link
See on siiani vist kõige parem ingliskeelne raamat antud teema kohta.
See on siiani vist kõige parem ingliskeelne raamat antud teema kohta.
-
Teema algataja
Turbo & Gaasid
Veel tsiklist ja turbost. Soovitatav ule liitristele ja kindlalt cooleriga. Ka kolbe peaks valima tugevamaid.
Kui ei soovi k6ike ise teha, v6id lasta spets firmal teha, kes valmistavad tsiklitele turbosarju:
PRO BOOST http://www.raaseri.fi/vara.htm neilt kull saab proboost sarju, Raaseri asub Kankaanpäällä Tampere kylje all.
/Hind vanas rahas - Hinta 18000mk Asennus 3000mk/
http://www.viaber.com/ kes esindab mc expressenin turbosarju Soomes, Viaber asub Sipoossa, Helsingi itäpoolel.
Kui ei soovi k6ike ise teha, v6id lasta spets firmal teha, kes valmistavad tsiklitele turbosarju:
PRO BOOST http://www.raaseri.fi/vara.htm neilt kull saab proboost sarju, Raaseri asub Kankaanpäällä Tampere kylje all.
/Hind vanas rahas - Hinta 18000mk Asennus 3000mk/
http://www.viaber.com/ kes esindab mc expressenin turbosarju Soomes, Viaber asub Sipoossa, Helsingi itäpoolel.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.