Red Bull Romaniax 2010
Moderaator: Moded
Re: Red Bull Romaniax 2010
Lärm näitab küll et Eestis on sõitjaid. Tubli töö, väga hea et ta on seal. Edu ja jõudu Rihole! Vaatan kõike värskeid videosid Sibiust (väga kahju et pole võimalik vaadata kõrvalt).
Re: Red Bull Romaniax 2010
Noo nii võistlus käib täie hooga ja esimesed ametlikud videod.
Prolog
Lihtsalt üks hea video
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Red Bull Romaniax 2010
Lärm on esimese päeva teinud omas klassis tubli 6nda koha. Sama ajaga oleks Ekspertide klassis viies olnud ja proffide klassis üheksas. Esikümne mees igas klassis
Aga seal vist siis erinevad klassid sõidavad terake erinevaid radasid. Ei saa ju olla klassivahed nii väiksed (nagu Karl Marx oleks unistanud)? Teadjamad mehed võiks kommenteerida.
aga kui Rumeenias tunnid just 20 minutist ei koosne, siis on tagaotsa vennad oma 20 tunniste sõidupäevadega ikka päris vinsked tüübid arvestades et see pole mitte kõrbedüünides lauge kulgemine, aga iga kilomeeter on ilge upitamine.
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: Red Bull Romaniax 2010
Möku kirjutas:Lärm on esimese päeva teinud omas klassis tubli 6nda koha. Sama ajaga oleks Ekspertide klassis viies olnud ja proffide klassis üheksas...
Millises klassis ta siis sõidab?
... Juba leidsin - hobby single.
http://www.redbullromaniacs.com/results ... 010/day-1/
Aga need 20h-mehed on üle mõistuse vintsked tegijad .
Re: Red Bull Romaniax 2010
Kodukal on ka olemas Livetracking võimalus iga sõitja kohta, ise hoian ka seal Lärm'il silma peal. http://www.redbullromaniacs.com/start/livetracking/
LC4 640
Re: Red Bull Romaniax 2010
QRX kirjutas:Kodukal on ka olemas Livetracking võimalus iga sõitja kohta, ise hoian ka seal Lärm'il silma peal. http://www.redbullromaniacs.com/start/livetracking/
Päris hea. Tundub, et Lärm on väikse vea teinud ja korraks ära eksinud. Egas midagi, keeras otsa ringi ja sõitis tagasi, kuigi jahh oleks võinud otse paugutada ja jõuda rajale tagasi.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Red Bull Romaniax 2010
ma ei tea millisest eksimusest jutt käib ,aga kui tänasest siis otse ees oli läbimatu mägi ,seega keerasin otsa ringi,sama vea tegid ka paljud teised kes mulle vastu tulid ja ei uskunud mind sest navi näitas kõigil sama asja,aga head lugemist teile
Jõudu kõigile,
23 juunil sai välja sõidetud Rumeeniasse,et osaleda maailmas ühel raskemal extreem enduurol Red Bull Romaniacsil 2010.
Ettevalmistus selleks sündmuseks oli küllaltki suur,sest kuu aega enne võistlusi sai käidud kohapeal radu ja korraldust uurimas ,samuti sai ka Eestis palju sõidetud erinevaid ja raskeid radu,ning mitmesuguste kuntslikult toodetud takistuste peal, sai kätt soojas hoitud,kuna võistluse esimene päev toimub just spetsiaalselt toodetud ülirasketel takistustel,nagu (kivid,palgid,autorehvid jne.).
Vaatamata enda säästmisele viimastel kuudel ,suutsin ikkagi ennast 16juunil päris kõvasti vigastada,ettevalmistudes EM II etapiks Rakke Enduuroks. Vigastus osutus üsna tösiseks (jalalaba mingi koe vigastus) ,et nädal enne Romaniacsi võistlust ,toimunul EM Rakke Endurol ,polnud võimalik osa võtta.
Rumeenia poole teele minnes oli küll paistetus alanenud,kuid jalg tegi endiselt tugevat valu ,eriti just käigukangi üles tõmmates,seega sai Eestist apteegist suurel hulgal valuvaigistavaid ravimeid kaasa ostetud ja lootusega mindud ,et 4päeva enne starti jalg paremaks läheb...
Kuna kuuldused ,et Poolas ja Ungaris on paljudes kohtades üleujutuste tõttu teed hävinenud,siis otsustasime minna trassi pidi Tartu-Kaunas-Varssavi-Bratislava-Budapest-Sibiu,mis on küll otse teest 400km enam (2400km),aga teeolud on kõvasti paremad.
Kohale jõudsime 24jun. õhtul kell 9,kus parkla oli juba osavõtjaid täis ja kõrval käis proloogi raja ehitus täies mahus terve öö. Seekordseks sõiduajaks tuli 35h Tartust-Sibiusse,kuna liiklusummikud polnud meile eriti armulised.
25juuni hommikul läks lahti võistlustele regamine ja tehniline kontroll. Kogu paberi ja asjaajamine läks suht ladusalt. Õhtul oli võimalus ka proloogi rada proovida 20 min .
26jun -hommikust saati paduvihm,kuni päeva lõpuni ,mis palgid ,autorehvid, kivid ülilibedaks tegi niitis isegi Pro klassi sõitjaid tublisti. Korraldajad ütlesid et sellise ilmaga on proloogi läbimine tavalisest 50% raskem.
Hobi single klassis u.50 osaleja seas õnnestus sõita ennast kõigepealt veerand finaali ehk 16 parema sekka. Veerand finaal läks üliraskelt nagu kõigil,aga üllatuseks suutsin lõpetada teisena ja pääs finaali ehk 8 parema sekka oli tagatud,kus kõigil juba käed täitsa läbi(vähemalt minul läks hea pool tundi poolfinaali sõidust taastumiseks). Pärast finaali starti sain minema 3na,peale mida olin korraks teine ,kuid siis suured libedad veoauto rehvid umbes 25m mille keskel asus rehvidest kõrgemal suur palk,mis kukutas mind 6ks. Peale rehve aga õnnestus uuesti hoog üles saada ja pool hullu pannes saavutada kokkuvõttes poodiumikoht. Seekord siis III ,mis tähendab ,et homme stardin hommikul kell 7 kolmandalt positsioonilt-kaks min tänasest võitjast hiljem.
27 jun hommik-Offroad 1 day.
Hommikusöök alates 04.45 . Minu stardi aeg 06.59. Väike närv sees ,et kas navi ikka töötab nii nagu vaja,aga köigil kes kunagi plaanivad siia tulla sõitma ,siis teadmiseks,et ülilihtne kõik.
Vajutad navi sisse ja isegi „teekondi“ ei pea valima vaid „näita kaarti“ ja kogu track on punasega ees ,alates stardist kuni finisini,kaasaarvatud esmaabi ja tankimis punktid.
Terve päeva sadas vihma,mis tekitas täieliku kaose. Juba 1km pärast starti oli umbes 20 meest ühel tõusul (ühes tsikli jäljes) kinni,kus minul õnnestus u. 30 min 150m tõusust üles saada. See oli ka viimne koht kus kasutasin sel päeval prille(ainult siis 1 km), Teadsin ,et rada on raske ,aga et nii raske on hobi rada see oli üllatuseks. Sellised tõusud ja langused ,et vahepeal konkreetselt veeretad tsiklit mäest alla,mingil hetkel jälle libised ise tsikli eest 10m allapoole jne. Umbes 7tundi pärast üliraskeid katsumusi oli ka mitmel korral plaanis päev katkestada, hiljem selgus et enamus sõitjatest nii ka tegi. Kuidagi õnnestus 40% rajast siiski läbida ,peale mida ootas ees 20min puhkust ja abimehed eestist,mis lisas energiat ikka lõpuni see „haige“ päev sõita.
Vahepeal olgu veel öeldud et enne puhkust,suutsin mäest alla tulles libiseda üle kaela ja maandudes
kalju nukile ,lõhkuda oma navi displei,peale mida töötas see masin veel umbes 2h ,aga puuteekraan oli kutu ja seega olin peale 2h ilma trackita.
Õnneks oli ühel sakslaste teamil küte otsa saanud teepeal. Kuna mul oli suur paak ,siis aitasin neid küttega ja vastutasuks nemad andsid mulle ühe oma navidest,tänu millele sain jätkata,sest ilma on see ikka suht võimatu,kuna üleval mägedes oled pilvedes ja sealt ei leia ühtegi silti kuhu minna,et ilma navita seda üritust pole võimalik läbida ,aga samas väga palju ka ei pea seda vaatama.
Seejärel vahetasin oma katkisel navil aku ,et ta ikka salvestaks minu sõidetud teekonna ja et päeva lõpus pääseda trahviajast,mis ka õnnestus. Õhtul viisin uue navi neile tracki laadimiseks ja offroad teise päeva lõpus on see veel terve.
Jätkates pärast boxi kuulsin paljudelt ,et nad on käinud Romaniaxil mitmeid kordi,aga sellist hobi rada pole kunagi olnud . Natuke kahtlane tundus endalegi-hiljem selgus et korraldajad olid tõesti natuke valearvestusi teinud ,sest mitmeid nädalaid sadanud vihmale olid rajad 50% raskemad. Paljudel lõppes ka küte . Hiljem korraldajad ka vabandasid kogu päeva ees,aga vahet pole ,sest tegu on Romaniaxiga.
Jätkates seda esimest päeva ,siis lõppu ja raja kergemaks minemist ei paistnud kusagilt. Umbes kell 18.00 õhtul jõudsin sellise mäe juurde kus üksi üles minnes oleks kulunud kindlasti kaks tundi. Seal kohtudes rootslasega(proloogi võitja) otsustasime et kui tahame mõlemad lõppu jõuda peame üksteist aitama ja koos lõpuni sõitma. Mulle oli see otsus kasuks ka veel sellepärast ,et vahepeal oli ka saksalase laenatud navil tõrked tekkinud. Kell 18.30 suutsime rootslasega koos mäe „vallutada“ ja jõuda eelviimasesse ehk 5 kontroll punkti. Sealt pidi lõpuni olema veel 50km offroadi,mis pidi lõppema hullumeelse mäkketõusuga kus võis kasutada sõprade abi ,nagu eestlased rääkisid hiljem.
Seal punktis kuulsime ajameestelt ,et ülejäänud punktid on suletud ja tuleb otse mööda teed Sibiusse sõita. See koht kus olime ,sealt võis viimane sõitja läbi minna 16.00 ,et jätkata lõpuni sõitmist.Meie olime seal kl 18.30. Kokkuvõttes võib öelda ,et u 3h jagu jäi aega puudu meil,aga kuuldes ajameestelt ,et eriti palju pole nendeni sel päeval sõitjaid jõudnud läks meel natuke rõõmsamaks ,et sinnangi saime ja sõitsime otse mööda teed Sibiusse Kohale jõudsime kl 19.07 -seega esimese offroad päeva sõiduajaks kujunes 12 tundi ,võib öelda,et „natuke ülevindi keeratud“ radu. Kilometraasiks võis kujuneda kusagil 120 km.
28jun – Offroad II päev.
Katse stardini oli hottelist 39km,seega otsustasime hommikul kohale sõita bussiga ,sest nagunii pidi hotelli tühjaks tegema ,kuna katse lõppes Petrosani linnas kuhu ka ööbima jäädi.
Äratus kl 05.45 ja minu stardi aeg kl 08.31. Võrreldes päev varem toimunuga oli täielik puhkepäev,sest rada polnud väga raske ja vaated olid ka võimsad. Rada kulges ka nii kõrgelt,et teeääres oli üksjagu lund. Peale remondi kohta poolel maal ,aga hakkas jälle sadama ja rada läks ka omajagu raskemaks. Korraldaja oli jätnud meeldetuletuse mitme pika ja raske tõusu näol,et tegu pole matkaga.
Üldiselt võib nimetada seda päeva nauditavaks raskeks ,aga 75 % kergemaks kui esimene päev.
Finisisse jõudsin 13.30 -seega teise päeva sõiduajaks 5h ja kilometraasiks u. 150Km
Offroad kolmas päev algab Petrosanist ja lõppedes Sibius ,kus peaks ees ootama hakkama ka rahva show elemendid ,nagu „kiiged,rippsillad jne.
Lärm
Järgneb...
Suured tänud eesti fännidele kes autasustamisel Eesti Lippu sõnaotsesmõttes „kõrgel ja kaamera ees hoidsid“
Re: Red Bull Romaniax 2010
Tänud hea kokkuvõtte eest!
Väga huvitav on lugeda võistleja enda muljeid. Vett on euroopas see aasta vist üldse kuidagi palju tulnud. Igatahes soovime sulle edu ja jaksu!
Kui on aega, viska tulevatestki päevadest väiksed kokkuvõtlikud read.
Re: Red Bull Romaniax 2010
Suured tänud eesti fännidele kes autasustamisel Eesti Lippu sõnaotsesmõttes „kõrgel ja kaamera ees hoidsid“[/quote]
See olin mina,saime igalt poolt natuke noomitust et trolli liinides koguaeg lipp oli aga Eesti lipp oli kõige kõrgemal vähemalt,pidasin oma lubadust.
Homme jälle raja ääres ja täna olin ka...
Re: Red Bull Romaniax 2010
lärm kirjutas:
![]()
![]()
ma ei tea millisest eksimusest jutt käib ,aga kui tänasest siis otse ees oli läbimatu mägi ,seega keerasin otsa ringi,sama vea tegid ka paljud teised kes mulle vastu tulid ja ei uskunud mind sest navi näitas kõigil sama asja,aga head lugemist teile
Siit tugitoolist vaadatuna , õlle näpus, on kõik imelihtne
Kui sa ütled, et rada oli raske, siis ei oska seda ette kujutada.
Igatahes hoiame pöialt ja ära kuristikku kuku
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Red Bull Romaniax 2010
Jõudu sulle, Riho veelkord! Esimene kord on alati raske. Järgmisel aastal sõidad juba nagu kodust suvilasse
P.S. Mehel on jõud läbi aga kirjutab siia poeeme ja juttusid - ikka hull heas mõttes
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Re: Red Bull Romaniax 2010
Timofei kirjutas:Jõudu sulle, Riho veelkord! Esimene kord on alati raske. Järgmisel aastal sõidad juba nagu kodust suvilasse
Kui teele kodunt suvilasse jääb mõni mägi, mis küündib teise tuhandesse, siis võiks seda tõsiseltki võtta. See, mis siin toimub, on ikka tõsiselt karm. Martin Freinademetz vabandas 'pisut' üle võlli lainud esimese päeva raja eest - ja see fakt iseenesest on mainimist väärt. See oli laushullar - raja äärest oli kole vaadata.
- M -,
Petrosan
Re: Red Bull Romaniax 2010
Martino kirjutas:Timofei kirjutas:Jõudu sulle, Riho veelkord! Esimene kord on alati raske. Järgmisel aastal sõidad juba nagu kodust suvilasse
Kui teele kodunt suvilasse jääb mõni mägi, mis küündib teise tuhandesse, siis võiks seda tõsiseltki võtta. See, mis siin toimub, on ikka tõsiselt karm. Martin Freinademetz vabandas 'pisut' üle võlli lainud esimese päeva raja eest - ja see fakt iseenesest on mainimist väärt. See oli laushullar - raja äärest oli kole vaadata.
- M -,
Petrosan
See on selge. Postituse mõte oli see et esimene kord on ikka raskem kui teised.
Aga värskeid videosid:
Re: Red Bull Romaniax 2010
Hm... Krdi kahtlane lugu, Livetracking ei näita Lärmi osas mitte midagi, ühte punkti vaid. Samas teiste sõitjate kohta näitab. Teise päeva tulemusi pole ka veel üleval. Vahest omab keegi rohkem infot?
LC4 640
Re: Red Bull Romaniax 2010
Lärm on tänase päeva kenasti lõpetanud ja küllaltki edukalt.
Tulemusi hetkel ei tea, Tehnilises alas kusagil keskel tuli Hobby 8 või 9 kohaga. A minuarust hiljem tõusis. Tulemusi pole veel jõudnud vaatama minna.
Täna oli ja raska päev, kuid mitte nii hull kui üleeile. Eile oli selle kõrval väga lihtne. Täna öösel sadas ja kogu savitatt on libe.
Re: Red Bull Romaniax 2010
lärm kirjutas:eile olin 7s
nii läbi,et rohkem ei suutnud kirjutada vä ? tean mis tunne see on,käisin Mossoviga mõni aeg tagasi "metsas" puurimas ja tagasi jõudes lihtsalt ei suutnud enam rääkida ka
"mets"tähendab korgini muda umbes
anda rendile koos tehnikaga garaaz Mõigus kaaskasutusse.500 euri
allar 56291000
umbe ull miis
Re: Red Bull Romaniax 2010
all kirjutas:Livetracking on ilmselt seotud gps-ga. Kui see jamab on ka mees kadund
Kui GPS jamab, siis on sõit ka sisuliselt katkestatud... Seepärast tundsingi huvi, kes mida teab.
LC4 640
Re: Red Bull Romaniax 2010
minu gps töötas küll hästi . Väike ülevaade siis 3 offroad päevast
Offroad day 3
Äratus 05.30
Minu start on 07.03 Hommikul nagu harjumuseks saanud ,ikka paduvihm,mis päevapeale üle läheb.
Hommikul on raske ikka sadulasse saada ,kuna alguses olek ülikange ja kehal pole kohta ,kus poleks sinikaid. Kaasaarvatud silm ,kuhu sain esimesel päeval oksaga kõva paugu. Hetke pärast on rada juba nii raske ,et pole aega millelegi muule möeldagi kui sellele ,et kuidas püsti püsida. Rada oli päris vaheldusrikas ja eriti pikkade kiviklibu-muda ja mägedest allatulnud prahiste jõesängidega. Pärast 20 min service peatust tuli aga samasugust jõesängi mööda hoopis üles sõita,mis korralikult tappis.
Kui võrrelda esimese päevaga ,mis oli 100% üliraske,siis vöib tänase päeva võib nimetada 75% raskeks ja teise päeva 25% raskeks.
Finisisse jõudsin umbes kell 3 ,mis teeb sõiduajaks 8tundi. Seega oleme tagasi Sibius,kus homme hommikul kl 07.00 saab alguse viimane päev . Õhtusel drivers meetingul ,aga mingeid järelandmisi ei tehtud,kui ainult seda ,et klass pro söidab experdi rada pidi ja klass expert sõidab hobiga koos sama rada pidi. Üldse on experdi ja hobi klassi rajad väga sarnased. Korraldaja ütles ,et nende radade raskusastme vahe on ainult 10 %. Hobi sõiduajaks arvati homme kiirematel 9h sõiduaega,mis tähendab seda,et tule täis pikk tööpäev.
Päris kindlalt ei tea ,aga kuulsin,et pidin 7 kohal olema pärast 4 päeva.
Kõigele lisaks ütlesid ka bussil pidurid üles,et homme lähevad mehaanikud Sibiust Iveco esindust otsima.
„Kuna sõit toimub paksudes metsades ja suurtes mägedes,siis korraldajad hoiatasid ka et on olnud juhuseid kui mõni sõitja on kohanud hunti või karu ,keda siin päris palju liikvel pidi olema. Küsisime ,et kuidas käituda ,kui midagi sellist peaks juhtuma----vastus oli lihtne---drive faster.“
Homme siis lõpp ülevaade
Järgneb
Re: Red Bull Romaniax 2010
Vaatan tulemuste tabelist, et traieli klass sõidab ka 8-16 tundi päevas. Krt - neil pole ju sadulatki, et vahepeal lihtsama rajalõigu peal hinge tõmmata
Jättes vahele küsimuse "miks", siis jääb ikka õhku küsimus, et "kuidas nad seda teevad?"
Et kes seal kohapeal vaatamas on, siis kas traieli klass jõudis ka Petrosani välja ning sõidab samu radasid, mis hobi. Või on neile tehtud täitsa eraldi rada?
Re: Red Bull Romaniax 2010
TEHTUD.... Pidu,Pidu,Pidu.
hoopis 5 olin eile kokkuvõttes pärast proloogi ja kolme offroad päeva ja tänase viimase päeva tulemused ja lõplik koht selgub öhtuks
Re: Red Bull Romaniax 2010
lärm kirjutas:TEHTUD....
Pidu,Pidu,Pidu.
hoopis 5 olin eile kokkuvõttes pärast proloogi ja kolme offroad päeva ja tänase viimase päeva tulemused ja lõplik koht selgub öhtuks
Tubli Lärm, õnnesoovid sulle sinna kaugele mägede vahele.
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Red Bull Romaniax 2010
Lärm, sa oled kõige tegijam Eesti enduro mees hetkel! Ei ole need eestlased midagi papist poisid, või siis ikkagi oleme aga Lärm ei ole
Re: Red Bull Romaniax 2010
Lärm palju õnne! Pange siis sama kõva litakas nagu sõitki oli Ja kõik kärnatajad te võite kolm korda arvata mis rajad meid nüüd uutel kärnatamistel ees ootavad
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.