Red Bull Romaniax 2010


Teema algataja
lärm
Postitusi: 1148
Liitunud: 27 Aug 2007, 01:56
Asukoht: tartu
Tänatud: 1 kord

Re: Red Bull Romaniax 2010

Lugemata postitus Postitas lärm »

:D :D :D ma ei tea millisest eksimusest jutt käib ,aga kui tänasest siis otse ees oli läbimatu mägi ,seega keerasin otsa ringi,sama vea tegid ka paljud teised kes mulle vastu tulid ja ei uskunud mind sest navi näitas kõigil sama asja,aga head lugemist teile

Jõudu kõigile,
23 juunil sai välja sõidetud Rumeeniasse,et osaleda maailmas ühel raskemal extreem enduurol Red Bull Romaniacsil 2010.
Ettevalmistus selleks sündmuseks oli küllaltki suur,sest kuu aega enne võistlusi sai käidud kohapeal radu ja korraldust uurimas ,samuti sai ka Eestis palju sõidetud erinevaid ja raskeid radu,ning mitmesuguste kuntslikult toodetud takistuste peal, sai kätt soojas hoitud,kuna võistluse esimene päev toimub just spetsiaalselt toodetud ülirasketel takistustel,nagu (kivid,palgid,autorehvid jne.).
Vaatamata enda säästmisele viimastel kuudel ,suutsin ikkagi ennast 16juunil päris kõvasti vigastada,ettevalmistudes EM II etapiks Rakke Enduuroks. Vigastus osutus üsna tösiseks (jalalaba mingi koe vigastus) ,et nädal enne Romaniacsi võistlust ,toimunul EM Rakke Endurol ,polnud võimalik osa võtta.
Rumeenia poole teele minnes oli küll paistetus alanenud,kuid jalg tegi endiselt tugevat valu ,eriti just käigukangi üles tõmmates,seega sai Eestist apteegist suurel hulgal valuvaigistavaid ravimeid kaasa ostetud ja lootusega mindud ,et 4päeva enne starti jalg paremaks läheb...
Kuna kuuldused ,et Poolas ja Ungaris on paljudes kohtades üleujutuste tõttu teed hävinenud,siis otsustasime minna trassi pidi Tartu-Kaunas-Varssavi-Bratislava-Budapest-Sibiu,mis on küll otse teest 400km enam (2400km),aga teeolud on kõvasti paremad.
Kohale jõudsime 24jun. õhtul kell 9,kus parkla oli juba osavõtjaid täis ja kõrval käis proloogi raja ehitus täies mahus terve öö. Seekordseks sõiduajaks tuli 35h Tartust-Sibiusse,kuna liiklusummikud polnud meile eriti armulised.

25juuni hommikul läks lahti võistlustele regamine ja tehniline kontroll. Kogu paberi ja asjaajamine läks suht ladusalt. Õhtul oli võimalus ka proloogi rada proovida 20 min .

26jun -hommikust saati paduvihm,kuni päeva lõpuni ,mis palgid ,autorehvid, kivid ülilibedaks tegi niitis isegi Pro klassi sõitjaid tublisti. Korraldajad ütlesid et sellise ilmaga on proloogi läbimine tavalisest 50% raskem.
Hobi single klassis u.50 osaleja seas õnnestus sõita ennast kõigepealt veerand finaali ehk 16 parema sekka. Veerand finaal läks üliraskelt nagu kõigil,aga üllatuseks suutsin lõpetada teisena ja pääs finaali ehk 8 parema sekka oli tagatud,kus kõigil juba käed täitsa läbi(vähemalt minul läks hea pool tundi poolfinaali sõidust taastumiseks). Pärast finaali starti sain minema 3na,peale mida olin korraks teine ,kuid siis suured libedad veoauto rehvid umbes 25m mille keskel asus rehvidest kõrgemal suur palk,mis kukutas mind 6ks. Peale rehve aga õnnestus uuesti hoog üles saada ja pool hullu pannes saavutada kokkuvõttes poodiumikoht. Seekord siis III ,mis tähendab ,et homme stardin hommikul kell 7 kolmandalt positsioonilt-kaks min tänasest võitjast hiljem.

27 jun hommik-Offroad 1 day.
Hommikusöök alates 04.45 . Minu stardi aeg 06.59. Väike närv sees ,et kas navi ikka töötab nii nagu vaja,aga köigil kes kunagi plaanivad siia tulla sõitma ,siis teadmiseks,et ülilihtne kõik.
Vajutad navi sisse ja isegi „teekondi“ ei pea valima vaid „näita kaarti“ ja kogu track on punasega ees ,alates stardist kuni finisini,kaasaarvatud esmaabi ja tankimis punktid.
Terve päeva sadas vihma,mis tekitas täieliku kaose. Juba 1km pärast starti oli umbes 20 meest ühel tõusul (ühes tsikli jäljes) kinni,kus minul õnnestus u. 30 min 150m tõusust üles saada. See oli ka viimne koht kus kasutasin sel päeval prille(ainult siis 1 km), Teadsin ,et rada on raske ,aga et nii raske on hobi rada see oli üllatuseks. Sellised tõusud ja langused ,et vahepeal konkreetselt veeretad tsiklit mäest alla,mingil hetkel jälle libised ise tsikli eest 10m allapoole jne. Umbes 7tundi pärast üliraskeid katsumusi oli ka mitmel korral plaanis päev katkestada, hiljem selgus et enamus sõitjatest nii ka tegi. Kuidagi õnnestus 40% rajast siiski läbida ,peale mida ootas ees 20min puhkust ja abimehed eestist,mis lisas energiat ikka lõpuni see „haige“ päev sõita.
Vahepeal olgu veel öeldud et enne puhkust,suutsin mäest alla tulles libiseda üle kaela ja maandudes
kalju nukile ,lõhkuda oma navi displei,peale mida töötas see masin veel umbes 2h ,aga puuteekraan oli kutu ja seega olin peale 2h ilma trackita.
Õnneks oli ühel sakslaste teamil küte otsa saanud teepeal. Kuna mul oli suur paak ,siis aitasin neid küttega ja vastutasuks nemad andsid mulle ühe oma navidest,tänu millele sain jätkata,sest ilma on see ikka suht võimatu,kuna üleval mägedes oled pilvedes ja sealt ei leia ühtegi silti kuhu minna,et ilma navita seda üritust pole võimalik läbida ,aga samas väga palju ka ei pea seda vaatama.
Seejärel vahetasin oma katkisel navil aku ,et ta ikka salvestaks minu sõidetud teekonna ja et päeva lõpus pääseda trahviajast,mis ka õnnestus. Õhtul viisin uue navi neile tracki laadimiseks ja offroad teise päeva lõpus on see veel terve.
Jätkates pärast boxi kuulsin paljudelt ,et nad on käinud Romaniaxil mitmeid kordi,aga sellist hobi rada pole kunagi olnud . Natuke kahtlane tundus endalegi-hiljem selgus et korraldajad olid tõesti natuke valearvestusi teinud ,sest mitmeid nädalaid sadanud vihmale olid rajad 50% raskemad. Paljudel lõppes ka küte . Hiljem korraldajad ka vabandasid kogu päeva ees,aga vahet pole ,sest tegu on Romaniaxiga.
Jätkates seda esimest päeva ,siis lõppu ja raja kergemaks minemist ei paistnud kusagilt. Umbes kell 18.00 õhtul jõudsin sellise mäe juurde kus üksi üles minnes oleks kulunud kindlasti kaks tundi. Seal kohtudes rootslasega(proloogi võitja) otsustasime et kui tahame mõlemad lõppu jõuda peame üksteist aitama ja koos lõpuni sõitma. Mulle oli see otsus kasuks ka veel sellepärast ,et vahepeal oli ka saksalase laenatud navil tõrked tekkinud. Kell 18.30 suutsime rootslasega koos mäe „vallutada“ ja jõuda eelviimasesse ehk 5 kontroll punkti. Sealt pidi lõpuni olema veel 50km offroadi,mis pidi lõppema hullumeelse mäkketõusuga kus võis kasutada sõprade abi ,nagu eestlased rääkisid hiljem.
Seal punktis kuulsime ajameestelt ,et ülejäänud punktid on suletud ja tuleb otse mööda teed Sibiusse sõita. See koht kus olime ,sealt võis viimane sõitja läbi minna 16.00 ,et jätkata lõpuni sõitmist.Meie olime seal kl 18.30. Kokkuvõttes võib öelda ,et u 3h jagu jäi aega puudu meil,aga kuuldes ajameestelt ,et eriti palju pole nendeni sel päeval sõitjaid jõudnud läks meel natuke rõõmsamaks ,et sinnangi saime ja sõitsime otse mööda teed Sibiusse Kohale jõudsime kl 19.07 -seega esimese offroad päeva sõiduajaks kujunes 12 tundi ,võib öelda,et „natuke ülevindi keeratud“ radu. Kilometraasiks võis kujuneda kusagil 120 km.

28jun – Offroad II päev.
Katse stardini oli hottelist 39km,seega otsustasime hommikul kohale sõita bussiga ,sest nagunii pidi hotelli tühjaks tegema ,kuna katse lõppes Petrosani linnas kuhu ka ööbima jäädi.
Äratus kl 05.45 ja minu stardi aeg kl 08.31. Võrreldes päev varem toimunuga oli täielik puhkepäev,sest rada polnud väga raske ja vaated olid ka võimsad. Rada kulges ka nii kõrgelt,et teeääres oli üksjagu lund. Peale remondi kohta poolel maal ,aga hakkas jälle sadama ja rada läks ka omajagu raskemaks. Korraldaja oli jätnud meeldetuletuse mitme pika ja raske tõusu näol,et tegu pole matkaga.
Üldiselt võib nimetada seda päeva nauditavaks raskeks ,aga 75 % kergemaks kui esimene päev.
Finisisse jõudsin 13.30 -seega teise päeva sõiduajaks 5h ja kilometraasiks u. 150Km

Offroad kolmas päev algab Petrosanist ja lõppedes Sibius ,kus peaks ees ootama hakkama ka rahva show elemendid ,nagu „kiiged,rippsillad jne.
Lärm
Järgneb...

Suured tänud eesti fännidele kes autasustamisel Eesti Lippu sõnaotsesmõttes „kõrgel ja kaamera ees hoidsid“

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Üritused”