Ettevalmistus talviseks puhkuseks

Kasutaja avatar

kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kalle »

Seisuajal aegajalt käivitamine ei anna midagi, pigem vastupidi. Mootor saab sisse pidevalt uut hapnikku ja protsessid, mis seistes võiksid aeglutuda ei saa seda seda mitte teha. Ise teen tavaliselt nii, et kindlasti vahetan õli, kui see just paarsada tagasi pole vahetatud, vanemat kindlasti ei jäta. Peale seda püüan ära teha kõik hooldustööd, mis nõuavad mootori käivitamist. seejärel sulgen summutid tagant kilekottidega ja teibin vm kinni. Õhufiltri sissevõtuava sulgen ka võimalikut kinni. Seda selleks, et takistada õhu pääsu mootorisse. Igasse silindrisse lasen küünlaaugust süstlaga õli, ajan mootorit käsitsi paar tiiru (nt klapiregulli käigus) ringi, siis uuesti üks täis ja peale seda käivitub mootor alles kevadel.

Talve jooksul teen siis niipalju hooldustega ringi peale, et uuel hooajal poleks midagi hinge närimas. Enamasti teen niipalju, et suvel jääb põhiliselt õli vahetada, sel suvehooajal sain 3x vahetada ja üks vahetus kippus tänu reisile päris pikaks. Palju oleneb ka konkreetse tsikli omadustest ja hooldusvälpadest, aga nt ST1100-l on välbad sellised, et naljalt suvel näppima ei pea, kui talvel usin olen olnud. Klapiregull näiteks nõutud 24k tagant. Siiani olen kontrollinud iga sügis., aga u 53000 km minu käes olnud aja jooksul on vahed paigas püsinud. Hoolduste teemaga võib jutt päris pikaks venida..

ps. akut tuleks seisuperjoodil laadida u iga kuu, või hoida taga nt optimate III tüüpi laadijat. Ja tegelt pole toasoojas aku säilitamine vajalik. Selline moosikeldri temp on parim.

Kk

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”