Stunt võistlused ja treenimised → Re: võistlused ja treenimised
-
- Postitusi: 448
- Liitunud: 29 Okt 2003, 13:24
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Re: võistlused ja treenimised
SMASH 2010 Streetbike Freestyle reeglid:
STREETBIKE FREESTYLE
EESTI LAHTISTE VÕISTLUSTE
REEGLID
2010
STREETBIKE FREESTYLE Eesti lahtiste võistluste regulatsioon on dokument mis defineerib korra ja põhimõtted mille alusel korraldatakse Streetbike Freestyle meistrivõistlused.
Streetbike Freestyle DEFINITSIOON
STREETBIKE FREESTYLE on individuaalne võistlus sõitjatele, kes esitavad kinnisel rajal, tasasel ja kõval pinnasel mootorrattal stunt´i.
OSAVÕTJAD JA OSAVÕTU AVALDUSED
Eesti SBF võistlused on avatud kõikidele osalejatele üle maailma.
Kõik sõitjad peavad olema vähemalt 16 aastat vanad.
Osalejaid hinnatakse olenemata vanusest ja soost ühes klassis.
Kõik avaldused osalemiseks Eesti SBF võistlustel peavad olema täidetud ametlikule blanketile ning olema üle antud kindlaksmääratud kuupäeval enne võistluse toimumist.
OHUTUSREEGLID
Osalejad ja pealtvaatajad on isiklikult vastutavad oma ohutuse ja ohutusreeglite täitmise eest.
Force majeure puhul võib muutuda võistluse aeg või võib osa võistlusest muutuda või üldse ära jääda. Sel juhul ei tagastata ega kompenseerita kulutusi osalejatele ega ka pealtvaatajatele.
Osalejad kes osalevad Eesti või rahvusvahelistel SBF meistrivõistlustel, vastutavad võistluse kestel ise oma ohutuse ning tegevuse tagajärgede eest. Võistluse korraldajad ei vastuta võimaliku vigastuse korral ei materiaalse ega ka moraalse kahju eest.
Võistlejad peavad kasutama alljärgnevat varustust:
Kiiver;
Seljakaitse või seljakaitsmega tagi;
Põlvekaitsmed või püksid koos põlvekaitsmetega
Kindad.
Igal võistlusel peab olema meditsiinipersonal ja vähemalt üks kiirabi.
Võistluse ajal peab jälgima tuleohutust ning elektriohutust. Tulekustutid on kohustuslikud.
Keelatud on osaleda võistlusel alkoholi või narkojoobes. Kahtluse korral võib hinnangu andmiseks kasutada meditsiinipersonali abi. Reegleid rikkunud võistleja diskvalifitseeritakse koheselt.
Võistluse protsessi kvaliteedi eest vastutavad võistluse kohtunikud – 4 isikut, kes võistluse ajal istuvad kohtunike alal laua taga. Laud peab paiknema nii, et võistlusala oleks täielikult nähtav. Kohtunikealale peab olema tagatud ligipääs kogu võistluse ajal.
Esituse ajal on keelatud kasutada ükskõik mis vedelikku, mis võiks mõjutada pinnast.
Lipuga kohtunik peab olema sissepääsu juures ja sõitjatele nähtav.
Lipukohtunikud annavad järgmisi märguandeid:
ROHELINE lipp- Ala on vaba, sõit on lubatud;
PUNANE lipp- Sõit lõpetada;
KOLLANE lipp- esitluse lõpuni on jäänud 1 minut.
Ooteala peab olema stardi lähedal, piisavalt suur, piiratud ning kõval pinnasel.
Võistlusala sissepääsukohas peab määratud isik, kes juhatab osalejate alale sisenemist ning väljumist.
Võistluse kohtunike õigused ning kohustused:
Kohtunikud peavad tuvastama/veenduma:
- et võistlusala on heas seisukorras ning, et kõik ametiisikud on oma kohatadel,
- et kõik operatiiv- ja turvaelemendid on töökorras ning oma kohtadel,
- identifitseerima sõitja ning selle, et miski ei segaks sõitja etteastet.
Kohtunikel on õigus peatada võistluse algus ohutuse kaalutlustel, kui võistlusala ei ole korrektses seisukorras või mõne muu Force majeure tõttu.
Kohtunikel on õigus katkestada võistleja etteaste.
Kohtunikud võivad eemaldada võistluselt sõitja või mootorratta ohutuskaalutlustel.
Kohtunikud peavad teavitama hindajaid kõikidest muudatustest ja otsustest.
Kohtunikud peavad vastu võtma kõik protestid ja need üle andma hindajatele.
TEHNILISED TINGIMUSED
Korraldaja poolt määratud tehniline kontroll on vastutav mootorrataste tehnilise seisukorra ja osalejate riietuse kontrolli eest vastavalt reeglitele.
Kõik osalevad mootorrattad peavad vastama järgnevatele nõuetele:
Mootor – minimaalselt 550 cc
Silindreid – minimaalselt 2
Mootorrattad peavad olema sõidukorras, kõik vedelike lekked on keelatud.
Väljalaske mürataseme limiit – 96Db
Osalejad vastutavad oma mootorratta tehnilise seisukorra eest kogu võitluse vältel.
Võistlusel ei tohi kasutada teisi masinaid nagu- mopeedid, trial mootorrattad, trike ja quad/ATV
Võistluse kestel on osalejal õigus kasutada teist reeglitele vastavat mootorratast.
VÕISTLUSE PROTSESS
Kõik osalejad peavad järgima korraldaja, tema assistentide ja kohtunike märguandeid. Vastuhakkajad diskvalifitseeritakse koheselt.
Enne võistluse algust, korraldaja poolt määratud ajal ja kohas, toimub võistlejate koosolek, kus osalemine on kohustuslik. Koosolekul mitteosalenud võistlejaid kavlifikatsiooni ning finaali ei lubata.
Võitlejate kvalifikatsioonijärjestus selgitatakse välja loosi teel võistlejate koosolekul.
Osalejatele ja mootorratastele määratud numbrid peavad olema nähtavad kogu võistluspäeva jooksul.
Korraldaja assistent on vastutav ajavõtu ning stardi/finiši märguande eest. Stardi/finiši märguannet tutvustatakse kõikidele sõitjatele võistlejate koosolekul.
Et järjestada võistlejate finaali järjestus, peavad võistlejad läbima kvalifikatsiooniringi.
Kvalifikatsioon koosneb kolmest kohustuslikust elemendist ning ühe minutilisest vabakavast.
KOHUSTUSLIKUD ELEMENDID:
Esirattal sõit (Stoppie) alates 40 m joonest;
Tagarattal sõit (Wheelie) 60 meetrit - mida kauem (sekundites) sõit kestab, seda rohkem punkte saab.
Ümber oma telje libisemine (Burnout) 10 sekundit (Donut).
Üks (1) minut vabakava - võistlejad võivad esitada oma individuaalset programmi, mida hinnatakse hindajate poolt.
Võistluse finaali saavad parimad kvalifikatsioonitulemuste saavutanud võistlejad. Igal võistlusel määratakse finaali pääsevate isikute arv eraldi, arvestades võistlejate koguarvu ning võistluse kestvust. Finaali pääsevate võistlejate arv pannakse välja teadustustahvlile enne võistluse algust.
Finaalist stardib esimesena kõige madalama kvalifikatsioonitulemusega võistleja ja viimasena parima kvalifikatsioonitulemusega võistleja.
Finaalis on igal võistlejal aega viis (5) minutit oma individuaalse vabakava programmi esitamiseks
Enne viimast etteastet on igal võistlejal aega 30 sekundit soojenduseks.
Enne finaalesituse lõppu näitab lipukohtunik võistlejale märguannet, et soorituse lõpuni on jäänud üks (1) minut (KOLLANE lipp- esitluse lõpuni on jäänud 1 minut).
HINDAMINE
Võistlust hindavad neli (4) hindajat, kes nimetatakse ametisse korraldaja poolt. Hindamise ajal asuvad hindajad neile määratud alal.
Hindajad võivad olla sõitjad, kes ei osale võistlusel või teised isikud, kes on hindamise alal piisavalt kompetentsed.
Iga hindaja hindab kindlaid sooritusi:
A) Trikkide ja soorituste puhtus ning selgus;
B) Trikkide keerukus;
C) Trikkide rohkus/arvukus;
D) Atraktiivsus, individuaalsus, stiil.
Kvalifikatsiooni kohustuslikke sooritusi hinnatakse alljärgnevalt:
Esirattal sõit (Stoppie) alates 40 meetri joonest – iga 0,5 meetrit on 1 punkt. Distantsi mõõdetakse 40 meetri joonest kuni kohani kus esiratas peatus või kus esiratas paiknes tagaratta maandumise ajal.
Tagarattal sõit (Wheelie) 60 meetrit – mida rohkem sekundeid sõiduks aega kulub, seda rohkem punkte saab. 1 sekund on võrdne 1 punktiga.
Ümber oma telje libisemine (Burnout) 10 sekundit (Donut) – iga 0,5 ringi eest 1 punkt
Kvalifikatsiooni vabakava ja finaalsõidu vabakava hinnatakse alljärgnevalt:
Trikkide keerukus – maksimumpunktide arv on 30 (miinimum on 0). Mida keerukamalt trikki esitatakse, seda rohkem punkte antakse.
Trikkide esitus – maksimumpunktide arv on 30 (miinimum 0). Hinnatakse trikkide täpsust ja puhtust. Siin kategoorias saab enim punkte võistleja, kes esitab kõige puhtamaid, täpsemaid ja sujuvamaid trikke. Iga kukkumise eest võetakse 5 punkti summast maha. Iga mittetäieliku triki eest võetakse 2 punkti maha.
Trikkide rohkus/arvukus - selles kategoorias hinnatakse nelja (4) põhilise sooritusgrupi alusel. Maksimaalne punktide arv on 20. Iga sooritusgrupi maksimum on 5 punkti.
Triki sooritamine tagarattal 0-5 punkti
Triki sooritamine esirattal 0-5 punkti
Triki sooritamine libisedes 0—5 punkti
Akrobaatilised elemendid 0-5 punkti
Atraktiivsus, individuaalsus, stiil – selles kategoorias hinnatakse esinemist – kuidas võistleja suudab trikke välja mängida ning esinemises ära kasutada. Maksimum punktide arv on 40.
Kui võistleja alustab Enne stardisignaali või jätkab sooritusi peale finišisignaali, võetakse tema tulemusest 15 punkti maha. Trikki, mida alustati enne lõpusignaali, võib lõpetada ka peale lõpusignaali.
Kui võistlejad saavad võrdse arvu punkte, siis võetakse võitja selgitamisel arvesse kvalifikatsioonipunktid.
DISKVALIFITSEERIMINE
Osaleja võidakse diskvalifitseerida järgnevate rikkumiste eest:
Kui võistleja on alkoholi või narkootikumide mõju all (korraldaja võib diskvalifitseerimise otsustada ühepoolselt);
Kui korraldajate või kohtunike poolt sätestatud ja instrueeritud ohutustehnilisi reegleid eiratakse;
Korraldajal on õigus otsustada võistleja edasise osalemise üle võistluses, diskvalifitseerides teda ühest võistluse osast või kogu võistluseks. Korraldaja otsus ei kuulu vaidlustamisele.
PROTESTID
Protestid tulemuste kohta peavad olema esitatud 30 minuti jooksul peale ametlike tulemuste teadvustamist. Protestis peab olema näidatud, millise reegli vastu on eksitud.
Protesti tasu on 1500 EEK/100 Eur. Kui protest rahuldatakse, tagastatakse protestitasu protesti esitajale. Kui protesti ei rahuldata, jääb raha korraldaja käsutusse.
Kui protesti sisu sisaldab endas mootori uurimist, mille tarbeks on mootor vaja lahti võtta, peab protestija lisama kirjaliku selgitusega veel 1500 EEK (lisaks peab protestis olema märgitud mis reegli vastu on eksitud). Kui protest rahuldatakse, tagastatakse protestijale raha. Kui protesti ei rahuldata, jääb raha mehhaanikule (tehnilisele komisjonile), kes mootori lahti võttis.
Reeglitesse võib tulla vastavalt vajadusele väikesi muudatusi, kuid nõuded tehnikale, ohutusvarustusele ning punktiarvestusele ei muutu.
http://www.expressmoto.ee
Mehe majakaks eluteel ei pea olema v**t, vaid ruuduline lipp.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.