Keti hooldus ja eluiga
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Re: Keti hooldus ja eluiga
Regula kirjutas:Aga millega siis seda solgutada võiks?
Raptile, võib-olla olen mingit saasta õli ka kasutanud, proovin mingit korralikumat siis, sest kui see vaha tõesti seda saasta kogub, siis seda ma küll ei soovi
Keti pesemiseks on erivahendid. Ma ei tea, kas petrooleumiga tohib, see peaks olema vähe sõbralikum.
Samas, ise pole ma krossika-enduroka X-ring ketti kunagi pesnud. Ainult spetsharjaga puhtaks lükanud ja uus õli peale. Kasutan Valvoline sünteetilist valget ketiõli. See ei kogu jama külge.
-
- Postitusi: 3832
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
mulle see valvoline valge plöga yldse ei meeldi... teeb kuidagi keti nii raskelt painduvaks, kui teha kett sellega kokku ja panna ratas puki peale,siis on kohe märgatavalt arusaada,et vabajooks on palju sitem.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Mis te jampsite, kui kett läbi tuleb uus panna, see solgutamine millegi sees ei anna midagi.
Võtad kõige odavama, (erimelli) mootori pesuvahendi, pehme lapi ja tuld.
Pesuriga ei tohi, need tihenditega ketid on nagu vene veekindel kell, sisse laseb, välja
enam mitte. Kui asi puhas siis määrid seestpoolt rullikuid ja ongi kogu kunst.
Ise olen kuiva ilmaga kasutanud MOTULI ketiõli kui ma ei eksi siis factorline seeriast.
Ega neil teistel ka häda pole aga see ei viska musta triipu kõrvade vahele ja
ratas on ka puhas ning kestab nagu mainitud 'kuivaga' oma paar paagi täit
läbisõitu.
Vihmaga kes sõidab on hea kasutada ORIONI müüdi murdjate trossi ja ketiõli,
seda pidi laevanduses isegi veeall kasutatama.
Päikest.
Re: Keti hooldus ja eluiga
sepp kirjutas:mulle see valvoline valge plöga yldse ei meeldi... teeb kuidagi keti nii raskelt painduvaks, kui teha kett sellega kokku ja panna ratas puki peale,siis on kohe märgatavalt arusaada,et vabajooks on palju sitem.
See polegi baikidele mõeldud. need ei jaksa ju liikuda kui vähegi takistust kusagil on
Re: Keti hooldus ja eluiga
Kasutan ise ka seda Valvoline ketimääret ning pean ka seda vabajooksu värki tõdema.
Millist ketiõli kasutad?
sepp kirjutas:mulle see valvoline valge plöga yldse ei meeldi... teeb kuidagi keti nii raskelt painduvaks, kui teha kett sellega kokku ja panna ratas puki peale,siis on kohe märgatavalt arusaada,et vabajooks on palju sitem.
-
- Postitusi: 3832
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
M4r6us kirjutas:Kasutan ise ka seda Valvoline ketimääret ning pean ka seda vabajooksu värki tõdema.
Millist ketiõli kasutad?sepp kirjutas:mulle see valvoline valge plöga yldse ei meeldi... teeb kuidagi keti nii raskelt painduvaks, kui teha kett sellega kokku ja panna ratas puki peale,siis on kohe märgatavalt arusaada,et vabajooks on palju sitem.
castrol. nime ei mäleta.. aga yx sellin õlisem... mitte selline vahatökat. peab kyll tihedamalt määrima,aga pole hullu.
-
- Postitusi: 1426
- Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
- Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc
Re: Keti hooldus ja eluiga
siiamaani olen ka castrolit kasutanud, korra sai ka midagi odavamat valvolinet kui se lahkus peale 200km/h ketilt .
nüüd anti prooviks valvoline HPL PTFE kõrgsurvemääre.
võidetavalt pidi olema vägahea aga pole proovida veel saanud
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
Vabandan, et kommerts aga haakub otseselt teemasse. Neile, kes küsinud ketipesu seadeldist, millest koolitustel juttu olnud: need vidinad jälle riiulis olemas ja soodsamalt kui varem. Saab lihtsamini ja väiksema aja- ning vedelikukuluga keti puhtaks. Vana sodi peale uue määrde laskmine erilist efekti ei oma, seega ketipesu olenevalt tingimustest, kus sõidad, päris oluline tegevus.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: Keti hooldus ja eluiga
ma niipalju kommenteeriks igasuguseid ketipesumõtteid, et igasugu pesukeemia ja muu värgi ostmise asemel võib lihtsalt kuivharjamise teha ja korraliku ketiõli peale tõmmata.
Olen lugenud, et USA-s kasutatakse palju WD40 nii pesuks kui õlituseks. Iseasi, kaua see peal püsib.
Ma ei näe erilist vahet, kas kulutada aega ja vaeva keti nühkimisele, et sealt mõnituhat km juurde saada, raisates rohkem raha keemiale kui uue keti hind.
Kett on kuluosa ja pesuaine ikka vägagi kallis.
Iseasi, kui hammasrattad kulla hinnaga on, aga korralik tagumine terasratas peab 2 ketti vastu kui õigeaegselt vahetada.
-
- Postitusi: 3832
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
mella kirjutas:.
Ma ei näe erilist vahet, kas kulutada aega ja vaeva keti nühkimisele, et sealt mõnituhat km juurde saada, raisates rohkem raha keemiale kui uue keti hind.
sitases ketis on kinni sajandikud mees
ma ei tea palju kärnatajatel see koormarihm maksab mis veab ratast edasi.. aga korraliku tsikli kett maksab mitmeid tuhandeid.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Tere
ise olen määrinud ketti nii õige vahendiga ja kui ka wd jne aga piisvalt tihti et kett ja hammakad on vastu pidunud 15000km Kaks hooaega. kasutadult peast . ja äkki peavad veel aga väga ei usu
Re: Keti hooldus ja eluiga
sepp kirjutas:mella kirjutas:.
Ma ei näe erilist vahet, kas kulutada aega ja vaeva keti nühkimisele, et sealt mõnituhat km juurde saada, raisates rohkem raha keemiale kui uue keti hind.
sitases ketis on kinni sajandikud mees
ma ei tea palju kärnatajatel see koormarihm maksab mis veab ratast edasi.. aga korraliku tsikli kett maksab mitmeid tuhandeid.![]()
Veelkordne tõestus, et rinkas on tsikkel olulisem kui mees
Kärnatajatel võid pmt iga saaniga sõita, kui tegija oled.
Just ostsin DID VX520 120 lülilise. Midagi veidi üle tuhande maksis. Kusjuures eelmine pidas vastu terve hooaja muda ja liiva (ca 70h). Ja peaks ilmselt pool hooaega veelgi.
Re: Keti hooldus ja eluiga
mella kirjutas:Veelkordne tõestus, et rinkas on tsikkel olulisem kui mees
Kärnatajatel võid pmt iga saaniga sõita, kui tegija oled.
Ja mis siis nüüd selle tõestusega peale hakkad??
MikMak Trade - Magusast marjast maitsva suupisteni
Re: Keti hooldus ja eluiga
Maku kirjutas:Ja mis siis nüüd selle tõestusega peale hakkad??
![]()
Ka sellega peaks midagi peale hakkama?
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Mina sõidan nii kruusal kui asfaldil ja sellisel puhul soovitan küll Off-Road õli. Sellel on see hea omadus, et kui keti külge tuleb mingi s**t, ei jää see sinna kinni, vaid lendab (koos mingi osa õliga muidugi) minema ning kett on suhteliselt puhas ka kruusasõidul. Iga õlituse juures ma küll ketti ei puhasta, tööpind on ju eelkõige hammasratas-rullik ja kui need puhtad, panen uue õli peale ja kõik. Kui külgedele koguneb paska, mis painduvust takistama hakkab (aga off-road õlil pole see kuigi paks - ära lendab), pesen muidugi ketipesuvahendiga puhtaks.
Ja veel - ka määrdunud õli on parem kui mitte midagi. Kui rullikud heledad - õlita.
Bensiiniga küll ärge jahmerdage tihenditega keti korral.
-
- Postitusi: 29
- Liitunud: 28 Veebr 2009, 20:03
- Asukoht: Tallinn
Re: Keti hooldus ja eluiga
Regula kirjutas:Enne algavat hooaega oleks hea ilmselt räpane kett ära ka puhastada. Kas X-ring ketti võib nii puhastada, et võtan lülist lahti, kerin rulli ja panen kuhugi ämbri põhja ja bensiini peale ja siis solgutan?
Teine küsimus, et tavaline ketiõli kaob häirivalt kähku keti pealt ära, mis püsiks kauem peal, vaha? Tohib panna ainult vaha?
Ise kasutan keti määrimise juures ainult Würth´i Dry Lube´i. Soovitan teistelegi.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Mõtlen, et kui keegi midagi soovitab, võiks ka kommenteerida, MIKS ta seda teeb, milles on selle asja eriline väärtus võrreldes teistega. Soovitustel stiilis, joon vaid Coca-Colat, pole mu meelest erilist kaalu.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
Tsikkelröövlil on õigus.
Ma olen vist kõik ketimäärded olen läbi proovinud, mingit sellist pole ühegi tootja vahel proovides näinud, et mõni eluiga oluliselt pikendaks. Seega kasvõi saeketi õli sobib Ja on odav ka. Scottoilerit kasutasin kunagi mugavusest, praegusel rattal seda enam pole.
Mispärast ühte või teist ketimääret peaks/võiks eelistama, on jah ainult see, et kas pritsib tagaratta sodi täis või mitte või et kui kaua ta peal püsib.
Siinkohal ma räägin endast ja enda kogemusest, ei hakka nüüd kellelegi saeketi õli pähe määrima
Re: Keti hooldus ja eluiga
Mina kasutan Valvoline ketivaha (mingi valge plõga) ja puhtalt juba selle pärast, et vaha ei loobi end mõõda ratta plastik detaile ja tagavelge laiali erinevalt õlist.
Kestab ta ca. 200-300km aga tavaliselt määrin peale igat pesu keti üle (NB! pesen suht tihti)!
Eelnevalt mainitud veeretakistuses mina probleemi ei näe, pole seda kogenud ja ega ma ei ajagi igat 0.01kw taga!
Eks ta tegelt ole maitse asi mida keegi kasutab!
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Keti hooldus ja eluiga
See valvoline valge sünteetiline on ka minul kasutuses, minumeelest seda peale lastes rokkab see juba piisavalt võibolla ma ei oska lihtsalt lasta või lasen liiga palju. Tagahammakas ja osaliselt kiige on selle valge mögaga koos mõtlen siin, et prooviks äkki midagi muud kasutada vahelduseks.... Muidu peal püsib see määre jh üsna hästi ja sitta ka nagu enda külge ei korja.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Ghost kirjutas:See valvoline valge sünteetiline on ka minul kasutuses, minumeelest seda peale lastes rokkab see juba piisavalt võibolla ma ei oska lihtsalt lasta või lasen liiga palju. Tagahammakas ja osaliselt kiige on selle valge mögaga koos mõtlen siin, et prooviks äkki midagi muud kasutada vahelduseks.... Muidu peal püsib see määre jh üsna hästi ja sitta ka nagu enda külge ei korja.
Jepjep! See ka veel ei vaha jääb pealt kuiv ega korja jama ligi nagu õli (muidugi võib olla ka häid õlisi mida ma pole kasutanud)!
Muide mis puutub peale laskmisse siis mina teen seda kiigest all pool ja enne taga hammakat - peale maapinna ei lähe ülearu kuhugi!
-
- Postitusi: 145
- Liitunud: 06 Mai 2009, 18:45
- Tsikkel: Honda VFR 1200 X Crosstourer
- Asukoht: Hämeenlinna Viljandi
Re: Keti hooldus ja eluiga
kõige mugavam on automaatne õlitaja.korra investeerid ja sõidad muretult.
Re: Keti hooldus ja eluiga
endal enduro ja kasutan würth'i HHS drylube sünteetilist vaha, minuarust igasti hea asi. lased pudelist kohe hea tiiru ketile ja ei võta tolmu ega midagi külge.
Re: Keti hooldus ja eluiga
tjah, olen kasutanud louise poest võetud kettenreiniger nimelist mösla keti pesemiseks ja valvoline ketivaha. Rattal läbisõit 25 k ja korra olen pingutanud. Hammakad senimaani tunduvad korras olema. Sõitmine küll peamiselt asfalti pidi. vahatanud olen ca 500-600 läbisõidu pealt.
lisavarustuseks GSR600
Re: Keti hooldus ja eluiga
Praegu on rattal DID O-ring kett ja kenasti 40 000 km vastu pidanud ja peab veel... Pesnud ei ole kordagi kunagi. Sõitnud olen igalpool v.a. "rummuni mudas" kuna ratas liiga raske selleks. Õlitanud seda kõige kättejuhtuvaga alates kasutatud mootoriõlist kuni peente vahadeni.
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
Kas Motorexi valikus ka mõni hea toode on, enduro ketti õlitamaks?
Äkki see - http://www.veloplus.ee/?show=tooted2&ma ... 50&id=2022
Motorexi oleks mul hea mugav osta.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6745
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 443 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
bitter kirjutas:Kas Motorexi valikus ka mõni hea toode on, enduro ketti õlitamaks?
Äkki see - http://www.veloplus.ee/?show=tooted2&ma ... 50&id=2022
Motorexi oleks mul hea mugav osta.
On küll
Veelgi rohkem meeldib mulle Motorex'i sarjast ketipuhastus spray, millegagi nii mõnigi räpane detail masina küljes rasvavabalt puhtaks saab.
edu
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Kuulge sõbrad. Ma olen ka mitmesuguseid ketimäärdeid kasutanud. Kuna sõidan meelsasti ka kruusa, siis vaatamata ratta olemusele kasutan off-road määret, sest see viskab sodi minema ja ei mäkerda ketti nii hullusti. Mis ma aga öelda tahan, on see, et EI OLE MINA ARU SAANUD, ET ÜKS OFF-ROAD MÄÄRE OLEKS PAREM KUI TEINE. Mõni paadunud krossisõitja ehk tunnetab vahet, aga meiesugused võivad siin jahuda, palju kulub, tühjagi me selgust saame.
Peaasi, et üldse kett määritud saab (puudutab ilmselt suuremat osa sõitjaid)
või et saab ka õige-otstarbelise määrdega (see juba palju parem variant, muide ketimääre küll ratast ei mäkerda, kui seda õigesti peale määrida, ärge tulge rääkima).
Aga mis konkreetne tootja ja mark...... noojahh.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.