GPS

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
maakas2000
Postitusi: 16
Liitunud: 16 Apr 2009, 12:31
Tsikkel: CBR 900RR fighter.
Asukoht: Pärnumaa

GPS

Lugemata postitus Postitas maakas2000 »

kas on kellegil kogemusi mingi GPS seadme nagu Garmin nüvi v Tomtom,paigaldamisega rattale,et kuidas kinnitada ja toidet vedada.ja nii et tuulega ära ei lendaks.plaan oleks GPS seade kuhugui lenksu külge kinnitada,et oleks ka spidomeetri eest.kuna bike sai nats ümber ehitatud streetfighteri moodi.

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 370 korda
Kontakt:

Re: GPS

Lugemata postitus Postitas Piipz »

On ikka kogemusi. Kinnitusdetaile on erinevaid. Kui ütled konkreetse mudeli siis on ka konkreetne lahendus.

Kasutaja avatar

Raiki
Postitusi: 1986
Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
Asukoht: Eesti

Re: GPS

Lugemata postitus Postitas Raiki »

Kui tegu on rattanaviga, siis on jalg kohe kaasas.
Toite vedasin mina läbi süüteluku.
Aga tekkus küsimus, et kuda sa ülevaatuselt plaanid läbi saada ilma spidomeetrita?

Suzuki Boulevard 1800 M109R

www.estparts.ee - Parima hinnaga varuosad.
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 673
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 204 korda
Kontakt:

Re: GPS

Lugemata postitus Postitas randel »

Ja kui tegu ei ole rattanaviga, siis mõeldes niiskusele, tolmule, vibratsioonile jne, siis võiks selle sinna lenksule ka kinnitamata jätta.

Kasutaja avatar

Raiki
Postitusi: 1986
Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
Asukoht: Eesti

Re: GPS

Lugemata postitus Postitas Raiki »

randel kirjutas:

Ja kui tegu ei ole rattanaviga, siis mõeldes niiskusele, tolmule, vibratsioonile jne, siis võiks selle sinna lenksule ka kinnitamata jätta.

Osadele navidele tehakse ka niiskus- ja tolmukindlaid korpuseid mida saab lenksu külge monteerida.

Suzuki Boulevard 1800 M109R

www.estparts.ee - Parima hinnaga varuosad.
Kasutaja avatar

Teema algataja
maakas2000
Postitusi: 16
Liitunud: 16 Apr 2009, 12:31
Tsikkel: CBR 900RR fighter.
Asukoht: Pärnumaa

Re: GPS

Lugemata postitus Postitas maakas2000 »

Raiki kirjutas:

Kui tegu on rattanaviga, siis on jalg kohe kaasas.
Toite vedasin mina läbi süüteluku.
Aga tekkus küsimus, et kuda sa ülevaatuselt plaanid läbi saada ilma spidomeetrita?

Ülevaatajale ütlen et on digi- spidokas.

Kasutaja avatar

Teema algataja
maakas2000
Postitusi: 16
Liitunud: 16 Apr 2009, 12:31
Tsikkel: CBR 900RR fighter.
Asukoht: Pärnumaa

Re: GPS

Lugemata postitus Postitas maakas2000 »

Piipz kirjutas:

On ikka kogemusi. Kinnitusdetaile on erinevaid. Kui ütled konkreetse mudeli siis on ka konkreetne lahendus.

mudelit sellist kui lemmikut ei ole,aga sooviks eriti odavalt välja tulla.ja lenksu läbimõõt on u 21,ratta alusvankri nimi oli tehasest välja tulles Honda CBR 900rr.va-96.

Viimati muutis maakas2000, 29 Apr 2010, 16:16, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 370 korda
Kontakt:

Re: GPS

Lugemata postitus Postitas Piipz »

ma olin samas punktis mõni aeg tagasi ning kõige rahakotile sõbralikumaks ning ühtlasi ka mõistlikumaks lahenduseks tuli käsi-gps:
http://www.garmin.ee/tooted/kasi-gps/ka ... avad-gpsid

Vibra, vee/varguse/tolmumure automaatselt lahendatud, samuti ka hea valik kinnitusdetaile:
http://www.garmin.ee/tooted/lisavarustu ... dik-oregon

Näiteks oregon 300 + lenksukinnitus = 5000 eek. Jookseb küll akude pealt kuid pikemas perspektiivis on võimalik leiutada ka USB laadimine.

Ainukeseks miinuseks loen väiksema ekraani, muud on kõik plussid - pikem aku eluiga, mugav ka jalgsi käies jnejne.

Soovitan kaaluda seda varianti. Ning Garminile on kõige paremad eesti kaardid ;)

Kasutaja avatar

Teema algataja
maakas2000
Postitusi: 16
Liitunud: 16 Apr 2009, 12:31
Tsikkel: CBR 900RR fighter.
Asukoht: Pärnumaa

Re: GPS

Lugemata postitus Postitas maakas2000 »

see GPS seade peaks meenutama ülevaatajale digi spidomeetrit.või teab keegi kust saaks digitaalset spidokat endale soetada.

Kasutaja avatar

mofomofo
Postitusi: 139
Liitunud: 30 Juun 2008, 11:47

Re: GPS

Lugemata postitus Postitas mofomofo »

Colorado 300 oleks minumeelest parem valik, kuna väline antenn on kõvasti täpsem ja parema leviga.

http://www.garmin.ee/?id=672

Hind ka ju parem, parandage mind :wack:

Kasutaja avatar

tiam
Postitusi: 93
Liitunud: 18 Aug 2009, 22:03
Tsikkel: DR800 / SE300R
Asukoht: Harjumaa Harku vald

Re: GPS

Lugemata postitus Postitas tiam »

Kasutan Oregon 300 NOH (oli soodsam, noh :) ) koos RAM lenksukinnitusega ning USB-toitejuhtme vedasin otse aku pealt. Siiani läbisõit küll alles ca 400km, aga sellest enamus kruusal ja metsas ja väga rahul. Puutetundliku ekraaniga on ikka väga hea toimetada, kasvõi sõidu pealt kaarti nihutada, zuumida jne. Coloradot ei ole näppinud, aga välismaistest foorumitest jäi silma, et Colorado miinuseks on just see ümmargune navigeerimisnupp. Pidi ebamugavam olema kui Oregoni puutetundlik ekraan. Kaardiks regio topo.

Kasutaja avatar

Enn
Postitusi: 195
Liitunud: 10 Juul 2009, 15:51
Tsikkel: Yamaha Super Tenere XT1200 ZE
Asukoht: Tallinn, Veskimöldre
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 20 korda

Re: GPS

Lugemata postitus Postitas Enn »

mofomofo kirjutas:

Colorado 300 oleks minumeelest parem valik, kuna väline antenn on kõvasti täpsem ja parema leviga.

http://www.garmin.ee/?id=672

Hind ka ju parem, parandage mind :wack:

Sõitsin eelmine aasta pool suve Coloradoga, nii 2000 km. Probleeme polnud, aga sõiduajal näppida on vähe ebamugav. See eest pilt on kirgas ka kõva päikesega. Toidet võtsin tsikli välise toite pesast mis on standardina peal, kinnitus on ise kombineeritud, aga saadaval on ka mitu tehase varianti kuni pooleteise tuhande kroonini välja. Regio kaart, kõik teed ja rajad peal olemas.

n
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 370 korda
Kontakt:

Re: GPS

Lugemata postitus Postitas Piipz »

http://garminoregon.wikispaces.com/Colorado+vs+Oregon
ei ütleks, et colorado parem on.
tasub netis võrdluseid lugeda, minu antud lingis on üks võrdlus aga otsides "colorado vs oregon" leiab palju teste, miks mina just oregoni kasuks otsustaksin.

siin veel juttu
http://forums.groundspeak.com/GC/index. ... pic=207178

Kasutaja avatar

mofomofo
Postitusi: 139
Liitunud: 30 Juun 2008, 11:47

Re: GPS

Lugemata postitus Postitas mofomofo »

Suvalisi neti kommentaare ei tasu ka puhta kullana alati võtta.

Lähitulevikus kui rohkem aega on, siis ma süvenen põhjalikult antud teemasse ja datasheeti-desse, eks siis kirjutan pikemalt :!:

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 370 korda
Kontakt:

Re: GPS

Lugemata postitus Postitas Piipz »

no groundspeakis olen mina ka aktiivne. ma tean sealt ilmselt mõnda meest rohkem, kui siinses foorumis suvalist mofomofot, ära ainult solvu nüüd :)
kui ma kuskilt foorumist copypaste teen, siis ei ole tavaliselt niisama lahmimine, pigem ma ei viitsi ise asju uuesti kirjutada.
sellegipoolest ootan mofomofo ülevaadet, sest iga inimene näeb asju erinevalt ja võibolla on mõni asi teistel kahe silma vahele jäänud.
see ei ole esimene ega ka viimane kord, kui ma olen uurinud teemat oregon vs colorado. mõlemad on ikkagi käsigepsud ning ei ole ju tegelikult motika peale mõeldud.
praegu ainuke põhjus tegelt, miks ma oma vana ja kriibitud Legend HCX'i vahetada tahan, on see, et uued kaardid on nii kuradima detailsed, et HCX jääb aeglaseks lihtsalt.
vana legendi antenn on juba nii täpne, et sealt ainult antenni pärast pole küll mõtet uuendada Colorado või Oregoni peale, eestis on Legend plussmiinus 3 meetrit ja saksamaal lausa plussmiinus 1. Kui täpseks sa veel minna tahad?

Kasutaja avatar

Enn
Postitusi: 195
Liitunud: 10 Juul 2009, 15:51
Tsikkel: Yamaha Super Tenere XT1200 ZE
Asukoht: Tallinn, Veskimöldre
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 20 korda

Re: GPS

Lugemata postitus Postitas Enn »

Piipz kirjutas:

http://garminoregon.wikispaces.com/Colorado+vs+Oregon
ei ütleks, et colorado parem on.
tasub netis võrdluseid lugeda, minu antud lingis on üks võrdlus aga otsides "colorado vs oregon" leiab palju teste, miks mina just oregoni kasuks otsustaksin.

siin veel juttu
http://forums.groundspeak.com/GC/index. ... pic=207178

Jah, ega ma ei teagi kas Colorado on parem või mitte, Oregoni pole kunagi isegi käes hoidnud. Selge on see et Colorado on eelkõige matkamiseks, kõik auto-moto-paadi funktsioonid on ikkagi teisese eesmärgiga, n.ö. kauba peale. Aga kui kodus olles marsruut valmis teha ja ka edaspidi ainult seisuajal näppida, siis viib kohale küll.

Igal juhul tundub et Zümod on momendil mootorrattal kõige praktiliselmad ja mitmekülgsemad, isegi kaalun edaspidi midagi nendest soetada, ei suuda ainult ostustada kas 500 või 600 seeriat.

n
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 370 korda
Kontakt:

Re: GPS

Lugemata postitus Postitas Piipz »

No siin on veel paar vahet Zumodel, tomtomidel ja käsigepsudel.
Et millal tasub ühte või teist eelistada.

1) Kuigi Zumod ja tomtomid on vee- ja tolmukindlad, siis miskipärast ma ei läheks ikkagi kuskile metsa ronima sellise suure gepsuga, mis ratta põõsasse viskamisel viga võib saada. Just tänu sellele suurele ekraanile ning suurtele mõõtmetele. Käsigeps kannatab põhimõtteliselt läbi tule ja vee käimist, mida väiksem see tilulilu sul lenksul on, seda vähem sa kardad sellepärast.

2) mõõtmed - zumo ja tomtom on suured ning nende aku ilma juhtmeta ei pea kaua vastu. Seega neid mujal kasutada, näiteks jalgsi matkates, geopeitust mängides, lennukis istudes või rognis sõites, väga ei saa. Võtavad ruumi ka rohkem. Ei saa kasutada AA patareisid juhul, kui mingi muu vooluallikas petab.

3) zumo ja tomtomi lisad - helistamine+muusika kuulamine+ leia oma sõber üles funktsioonid. Kui paljud neid reaalselt vajavad? neil puudub näiteks magneetiline kompass, ehk siis väike seisak ja juba sa ei saa aru, kuhupoole sa sõitma pead, lisaks altimeeter, mis on näiteks mägedes sõitmises tore vidin.

4) olen täiesti kindel, kui väidan, et käsigepsude tundlikkus ületab mitmekordselt auto nüvisid ja tsikli zumosid. Vähe tihedam linn/mets ja sa oled hädas nii zumo kui ka tomtomiga, kus käsigeps aga näitab veel täit funktsionaalsust. minu legend hcx võtab ka läbi katuste (suures lennukis istusin keskel ning oma garaazhis sain ka kinnise uksega signaali).

Veel.

Kui ma üldse metsavahele ei roniks ning oleks baigi või mõne muu mitte-enduroga ja käiks ka matkamas, siis võtaks zumo või tomtomi kasuks tänu suurele ekraanile ja hääljuhistele. Tomtomi võib tegelt üldse ära unustada, kui offroadist rääkida ning tomtomi kaardi detailsus on alla igasugust arvestust. Asfaltteelt ära keerad siis tõstab tomtom käed üles ja ütleb "you are on your own now". Pealegi ei anna tomtomiga trackida ning seda eelnevalt arvutis valmis joonistada. Ärme aja segamini trackimist ja ruutimist. Ruutimisega saab tomtom ülihästi ja kiiresti hakkama.

Käsigepsu ja spets tsikligepsu oleks hea võrrelda tegelikult nagu ema ja tütart. Ühele on üks, teisele teine parem, küll aga on hea inimestele lahti rääkida, mille jaoks miski targem tunduda võiks.

Zumo 550 ja 600 vahel ma ei kahtlekski ja võtaks 600, hind on juba niivõrd palju parem.

Kasutaja avatar

Enn
Postitusi: 195
Liitunud: 10 Juul 2009, 15:51
Tsikkel: Yamaha Super Tenere XT1200 ZE
Asukoht: Tallinn, Veskimöldre
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 20 korda

Re: GPS

Lugemata postitus Postitas Enn »

...
Kui ma üldse metsavahele ei roniks ning oleks baigi või mõne muu mitte-enduroga ja käiks ka matkamas, siis võtaks zumo või tomtomi kasuks tänu suurele ekraanile ja hääljuhistele. Tomtomi võib tegelt üldse ära unustada, kui offroadist rääkida ning tomtomi kaardi detailsus on alla igasugust arvestust. Asfaltteelt ära keerad siis tõstab tomtom käed üles ja ütleb "you are on your own now". Pealegi ei anna tomtomiga trackida ning seda eelnevalt arvutis valmis joonistada. Ärme aja segamini trackimist ja ruutimist. Ruutimisega saab tomtom ülihästi ja kiiresti hakkama.

Käsigepsu ja spets tsikligepsu oleks hea võrrelda tegelikult nagu ema ja tütart. Ühele on üks, teisele teine parem, küll aga on hea inimestele lahti rääkida, mille jaoks miski targem tunduda võiks.

Zumo 550 ja 600 vahel ma ei kahtlekski ja võtaks 600, hind on juba niivõrd palju parem.[/quote]

V. hea ülevaade. Kuna mul on just nimelt n.ö. asfaldi ratas, siis seetõttu sõites käsigepsu eeliseid ei ole saanud eriti kasutada, v.a. see sisemise kompassi osa mis on tõesti hea. Aga off-roadiks on ilmselt hea abimees küll.

Huvitav, miks on 600 kui uuem mudel nii palju odavam kui 550? On tal midagi olulist funktsionaalsuses puudu? Usa saitidel on küll 550 kõvasti kiidetud.

n
Kasutaja avatar

Motomarket
Kaupmees
Postitusi: 529
Liitunud: 25 Mai 2004, 11:15
Tänatud: 42 korda
Kontakt:

Re: GPS

Lugemata postitus Postitas Motomarket »

Huvitav, miks on 600 kui uuem mudel nii palju odavam kui 550? On tal midagi olulist funktsionaalsuses puudu? Usa saitidel on küll 550 kõvasti kiidetud.

Zümo 600 eelis 550-ne ees on ainult suurem ekraan ja hind, kõik muu on 550-nel parem. Olen 550-t kasutanud selle välja tulemise hetkest ja väidan, et tänaseni ei ole turul paremat tsikli suunitlusega navigaatorit. Samal põhjusel on teda nii USA kui ka muudel saitidel kiidetud :wink:

Kasutaja avatar

Enn
Postitusi: 195
Liitunud: 10 Juul 2009, 15:51
Tsikkel: Yamaha Super Tenere XT1200 ZE
Asukoht: Tallinn, Veskimöldre
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 20 korda

Re: GPS

Lugemata postitus Postitas Enn »

Motomarket kirjutas:

Huvitav, miks on 600 kui uuem mudel nii palju odavam kui 550? On tal midagi olulist funktsionaalsuses puudu? Usa saitidel on küll 550 kõvasti kiidetud.

Zümo 600 eelis 550-ne ees on ainult suurem ekraan ja hind, kõik muu on 550-nel parem. Olen 550-t kasutanud selle välja tulemise hetkest ja väidan, et tänaseni ei ole turul paremat tsikli suunitlusega navigaatorit. Samal põhjusel on teda nii USA kui ka muudel saitidel kiidetud :wink:

V.tore. Kui jalad/rattad jälle alla saan, tulen seda aparaati sinu käes lähemalt uurima :)

n
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”