Kiirus ja käikud
Re: Kiirus ja käikud
Küsimus võib mõne naerma ajada küll, aga võiks naeru kõrvalt siiski proovida kodanikku aidata, äkki mõne jaoks polegi 1. aprilli teema.
Tänapäeva mootorid on küllaltki töökindlad ning võid sõita ükskõik, milliste pööretega. Millistega konkreetselt, sõltub sellest, kas sõidad mäest üles/alla, mitmenda käiguga, millise rattaga jpm teguritest. Kõiki neid tegureid ei pea oma peas kalkuleerima, vaid tuleb lihtsalt kuulata/tajuda mootori tööd. Kui sõita pikalt ilma koormuseta kõrgete pööretega (oleneb rattast, aga ütleme näiteks 7000 rpm), siis tunned kohe ära ju, et ratas teeb liiga vinguvat häält ja jõudu on liiga palju rahulikuks kruisimiseks - tasuks vahetada käik-paar üles.
Tehes näiteks öko sõitu, üritatakse hoida pöördeid võimalikult madalal. Kui aga 4.-6. käiguga 20km/h gaasi keerata, hakkab mootor (olenevalt rattast, aga kõik rattad hakkavad kõrge käiguga ja väga madalate pööretega) veidi "kakkuma", ei anna õiget minekut ja kui hästi kuulata, ei tee ka mootor õiget häält. Halva seadistuse korral võib mootor isegi detoneerima hakata (seda tuleb karta). Sellises olukorras tasub kindlasti kasutada madalamat käiku, kõrgemaid pöördeid.
Ühesõnaga, sõida ükskõik, milliste pööretega, mis mootorile ja Sulle endale vastavas olukorras meeldib!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.