õlisurve kadunud
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 710
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 27 korda
- Tänatud: 36 korda
õlisurve kadunud
Rattaks GSX600F, just said reguleeritud klapid, vahetatud õli ning õlifilter. Ratta käivitamisel jääb õlisurve tuluke põlema, pöörete tõstmisel ei kustu (pikalt ei proovinud). Enne neid töid oli kõik tip top. Niipalju sain uuritud, et vigane võib olla õlirõhu andur, õlifilter praak (Hi Flo), reduktsiooniklapp lahti miskipärast jäänud. Viimasena siis ilmselt ka õlipump... Juhtmetes vist asi olla väga ei saa, sest siis vist ei põleks see tuluke hoopis.
Alustaks lihtsamast ja kontrolliks, kas reaalselt surve on olemas. Kas keegi oskab soovitada kuidas seda teha ning kust vastavat aparatuuri muretseda? Samas, kuidas õlisurve andurit kontrollida? Või peaks kusagilt mujalt alustama üldse, nagu näiteks õlifiltri ära vahetama? Tihti neid praake ette satub?
-
- Postitusi: 1277
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: õlisurve kadunud
Reaalse surve jaoks on kõige lihtsam ja odavam vahend mehaaniline manomeeter. Vana vene tehnika pealt saad lammutamisrõõmu eest, poes algavad hinnad ca 150 eegust. Leiutad mingi liidese survetorule surveanduri asemele ja ongi lollikindel vahend surve teadasaamiseks.

-
- Postitusi: 797
- Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
- Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
- Asukoht: Saue
- Tänatud: 9 korda
Re: õlisurve kadunud
Õlipump on küll viimane asi, see raibe elab ka tuumasõja üle. Keera õlifilter vaikselt lahti ja vaata, kas hakkab tilkuma. Andur võib ka kala panna, kontrolli üle. Asub ta all parempoolse kaane taga, seal kus on "pickup coil" ehk siis süüte poolel. Keere peaks olema universaalne ning pane õlirõhu manomeeter asemele. Õlirõhk leige mootoriga peaks olema 3 kuni 6 bari vahel.
Villem aka Villu aka Madis

Re: õlisurve kadunud
Õli sai ikka piisavalt sisse pandud?
http://www.motard.ee/
-
- Mode
- Postitusi: 903
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: õlisurve kadunud
kirjutasid, et pikalt ei lasknud mootoril käia. Kui pikalt umbes lasid? Kas anduri juhe on korras igalt poolt?
Re: õlisurve kadunud
Õli andurit saad kasvõi jalgratta pumbaga kontrollida kasutades tihendiks suvalist väikse auguga kummitükki. Tavaliselt neil lülitussurve 0,5-1 at.
-
- Postitusi: 133
- Liitunud: 30 Aug 2007, 09:24
- Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI Shrine
- Asukoht: Saue vald
Re: õlisurve kadunud
konkreetse ratta olemust ei tea, kuid paljudel kõrgema pöörde ratastel näitab se tuluke õlitaseme olemust.
Kui rõhk maas siis peaks ikka mootor põrgu klõbinat tegema ?
Ural IMZ 8.103-10 Originaal miilits 1990
-
Teema algataja - Postitusi: 710
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 27 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: õlisurve kadunud
Õli on kindlalt piisavalt sees, nii taseme kui ka koguse järgi kontrollitud. Elekritviga saab vist ainult sel juhul olla, kui andurist tulev juhe on kusagil massis. Seda saan täna kontrollida, kui anduripoolse kaane maha kisun.
Manomeetrit on sellele rattale anduri pessa veits jama panna, tal on andur kambris, kuhu ka õli pritsib. Ehk siis ei kujuta ette, kui panen käima ilma kaaneta siis on Maa ja Ilm õli täis?
Mingit klõbinat ratas ei tee, täiesti tavaline hääl on. Õli kisub ka õlivannist minema, aknast on näha kui käima panen. Ehk siis mingi määrimine vast ikka toimub. Käitasin teda muidu paar korda, 10-15 seki korraga, rohkem ei julgend.
Igatahes kisun õhtul kaane maha ja proovin anduri + juhtme ära kontrollida. Järgmisena vaheta filtri välja. Kui nüüd loogiliselt mõelda, siis filter on ainus survet mõjutav asi mis välja sai vahetatud...
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: õlisurve kadunud
Kuule, kui Sa õlitustrakti rohkem ei näppinud, kui vaid vahetasid õli ja filtri, siis ei usu mina, et rike oleks anduris või pumbas vmt. Seade reeglina ei lähe rikki siis, kui ta ei tööta ja kui Sa teda ei näpi.
Seega on minu arust asi seotud ikkagi filtri vahetusega.
Konkreetset ratast ma ei tea, ei tea, ka missugune või kus on tal õlifilter, aga kas Sa nt õlifiltrisse (kui see on kopsikuga) õlisortsu sisse kallasid?
Nt omal ajal mossega oli nii, et õlirõhk tuli üles alles siis, kui õlifiltri kopsik oli õli täis saanud. Ja kui kapitali tegin, siis osutus, et kui pump oli tühi, ta lööma ei hakanudki enne, kui natuke õli kätte sai.
St ma ei tea, kas sellest jutust abi ka oli, aga viga peaks küll kuskil seal kandis olema. Otseselt katki seal vaevalt midagi on, kui asi enne töötas.
Lisaks, filtrisse mahub päris palju õli, st kui enne käivitust panid taseme normi, siis praegu saad pool liitrit juurde valada (oma rattal küll saan). Kontrollisid selle üle?
Noh jah, Sa vahepeal ise sarnasele järeldusele tulnud.
-
Teema algataja - Postitusi: 710
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 27 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: õlisurve kadunud
Tal on horisontaalne väline filter, mingi tilga õli vast saab sinna valada enne külge keeramist. Seda ma muidugi ei teinud . Eks lähen ostan uue filtri ja proovin niipidi. Varem olen ikka kuivalt külge kruvinud ja pole probleeme tekkinud, ei autoga ei tsikliga...
-
- Postitusi: 1824
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Re: õlisurve kadunud
Valada võid kasvõi ääreni, aga see lihtsalt voolab sealt filtrit külge kruvides uuesti välja.
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: õlisurve kadunud
Kunagi oli sarnane teema ühe kawaga zx9ga , mis ei saanud peale remonti õlisurvet enam üles, lahenes asi sellega, kui sai õlipumpa trelliga ringi aetud ning siis tõmbas õli lõpuks üles.
-
- Mode
- Postitusi: 903
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: õlisurve kadunud
gsxr-il võtab ka omajagu aega enne kui surve üles läheb, lase 20-30 sekundit rahulikult käia, saab filter täis ja kanalid ka täis, kui sa muud pole näppinud kui filtrit siis ei tohiks sul eriti midagi karta olla. eelmine õli peaks saalede vahel veel selle aja vastu panema. Mis aasta masin see on? peaks olema õhk-õli jahutus, sinna radikasse ikka mahub seda õli, ole kannatlik.
-
- Postitusi: 1824
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Re: õlisurve kadunud
Õlirõhk peaks ikka max 5 sekundiga üles tulema. Ega see filter nüüd nii suur ka pole, et õlipump seda pool minutit täis pumpab.
-
- Postitusi: 1097
- Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
- Tsikkel: enduro ja asfalt
- Asukoht: Anija vald
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: õlisurve kadunud
Õliradikaga rataste kohta ei oska kaasa rääkida aga mul lööb umbes 5 sek õli piisavalt ringi, et tuli kustuks...Ehk hoopis nii, et ilma küünaldeta käijad mootorit ringi? Osadel autodel kasutatakse seda ning alati peale kap. remonti, kui mootoriosad õlist õsna puhtad...
Re: õlisurve kadunud
Katsuge need kanalid ja filter niipalju kui võimalik uut õli täis ajada ja kui tarvis
kas või trelliga asi täita sest muidu saab sekunditest minutid ja mootor rikutud.
Kui võimalik proovi täita pea kanalit mis pumpa läheb.
Edu.
-
- Mode
- Postitusi: 903
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: õlisurve kadunud
kui pump tõmbab siis pump ka tõukab, kuhugi ta selle õli ajab ju, ega ta seda enda sisse ei kogu.
Re: õlisurve kadunud
Õlipump pumpab õli. Hetkel on õlipump õlist tühi ja õhku täis. Õhku aga õlipump ei pumpa. Keera filter või õlirõhu andur küljest ja käia seni kuni õli hakkab nirisema (arvan, et paarist sekundist peaks piisama). Seejärel filter või andur tagasi ja uuesti käima ning peakski korras olema. Vähemasti mina olen ühe gsx600r sedasi korda saanud. Asi juhtus samuti peale õlivahetust.
Re: õlisurve kadunud
Kulunud pump ei tõmba ja arvata võib et seepärast ka ei suru kui õlivõtu kanalis õhk, nagu eelpool mainitud. Seepärast ka see täitmise jutt. Aga see lihtsalt oletus, tõde on see et survet pole ja et enne töötas. Kus juures autonduses juhtub seda tihti, eriti vanemate volkaritega.
Takistuseks võib ka põhja sõela osaline ummistus olla.
Terv.
-
- Mode
- Postitusi: 903
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: õlisurve kadunud
algataja kirjutab ju, et õli kisub õlivannist ära, ja et läbi akna on näha, kui tõmbab siis ka tõukab.
Re: õlisurve kadunud
Keera õlifilter ära ja lase süstla või mõne pumbaga õli mootori õlikanalisse (seal kaks auku, küta mõlemasse) ja filter külge tagasi. Natuke läheb küll maha ka õli aga elad vast üle. Olen autode peal sama asja läbi proovinud. Kui õlipump on kuiv ja väheke kulunud siis ei tõmba ta õli ülesse, käia palju tahad.
Re: õlisurve kadunud
Kus nüüd on asjasse pühendunud tegelased välja ilmunud. Eks kõige õigem oleks siiski õlivahetus teha, ratta manuaali ettekirjutustest.
Ei ole nüüd konkreetse ratta mudeliga kursis, kuidas asjalood täpsemalt on, kuid enda kogemustele toetudes ei ole mina veel näinud või ise kallanud õlifiltrisse õli, enne uue õlifiltri külge panemist. Õlifiltri tihend vaid õliga kokku ning külge.
Mõned sekundid põleb õlituli, kuid seejärel kustub.
Kui ütled, et käivitasid tsiklit vaid 15-20 sekundiks, siis ehk tõesti ei jõudnud õlirõhku üles lüüa.
Jah, ka filtris võib viga olla. Vahepeal oli Ladadele müügiks SQT filtrid, mis õlist tühjaks valgusid ning esimestel sekunditel õlirõhk puudus.
Sulle soovitan vaid, et lase starteriga mootorit ringi, küll see õlirõhk ka üles tuleb. Kui ikka, vaatamata mitmetele püüdlustele rõhku endiselt ei teki, siis tuleks probleemi otsida juba mujalt.
-
- Mode
- Postitusi: 903
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: õlisurve kadunud
ma millegipärast arvan, et HiFlo pole vahepeal hakanud selliseid filtreid tootma, 750 gixxeril peaks olema sama filter ja vist isegi sama mootoriplokk, kuna ratas on õlijahutusega siis lihtsalt läheb aega selle survega, 3,6 liitrit minu teada vaja ringi ajada, radikas vaja täis lüüa jne, korraliku akuga starterit ringi ajades peaks tegelikult 15-20 sekundiga surve kätte saama, endal olen teinud nii, et vana õli välja, uus filter otsa(kuivalt), ainult tihendi ääre teen õliseks, siis uus õli sisse ja mootor käima, samas ma pole ka kunagi õlirõhuga mingeid anomaaliaid täheldanud.Kirjutasid, et klapid said reguleeritud, kas need kaks voolikut mis klapikambri kaane sisse jooksevad on korras igat pidi? pole silikooni täis ega o-rõngas risti ette läinud?
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: õlisurve kadunud
Siller, filtrisse õli kallamise mõte on selles, et siis imbub filterpapp õliga läbi enne, kui käivitad. Kuival paberil on see lugu, et ta ei hakka enne korralikult õli läbi laskma, kui ta on õlist läbi imbunud (pindpinevus - nagu telgiriie!). Sellega saavutad lihtsalt selle, et õli hakkab kiiremini ringlema ja mootor töötab kuivalt lühema aja jooksul. Vahe pole pikk, aga ta on olemas.
-
Teema algataja - Postitusi: 710
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 27 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: õlisurve kadunud
Häire lõpp, ratas käib ja saab surve ka üles.
Proovisin siis esmalt pikemalt käiata, nii umbes 1 min. Ei aidanud. Siis lasin õlifiltri lahti, ketrasin niikaua kuni sealt vahelt ilusti õli välja lõi. Keerasin kinni tagasi, proovisin uuesti kedarat - Ikka jäi tuli põlema. Siis kakkusin õlianduri maha ning testisin seda jalgratta pumbaga (täpselt istus auto ventiiliga rattapumba otsa ) - andur ka korras, kustus kenasti surve all. Panin kõik kokku, proovisin kedrata jälle ning plaksust kustus tuluke kohe.
Milles viga oli, kas oli anduris miski kinni kiilunud või tuli viimane õhumull anduri august välja - see jääbki ilmselt saladuseks. Üks neist kahest aga vea põhjustas.
Tänud kõigile heade nõuannete eest Igatahes olen nüüd õlitussüsteemi ja selle seksuaaleluga palju paremini kursis.
-
- Postitusi: 797
- Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
- Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
- Asukoht: Saue
- Tänatud: 9 korda
Re: õlisurve kadunud
romulus kirjutas:Häire lõpp, ratas käib ja saab surve ka üles.
Järelikult siiski anduri/juhtmestiku viga. Kui õlisurve tõesti kadunud oli, siis nii ta tagasi ei tule. Ja kuna sul filtrist ka hakkas õli tulema, pidi surve olema.
Villem aka Villu aka Madis

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.