õlisurve kadunud

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
romulus
Postitusi: 710
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 36 korda

õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas romulus »

Rattaks GSX600F, just said reguleeritud klapid, vahetatud õli ning õlifilter. Ratta käivitamisel jääb õlisurve tuluke põlema, pöörete tõstmisel ei kustu (pikalt ei proovinud). Enne neid töid oli kõik tip top. Niipalju sain uuritud, et vigane võib olla õlirõhu andur, õlifilter praak (Hi Flo), reduktsiooniklapp lahti miskipärast jäänud. Viimasena siis ilmselt ka õlipump... Juhtmetes vist asi olla väga ei saa, sest siis vist ei põleks see tuluke hoopis.
Alustaks lihtsamast ja kontrolliks, kas reaalselt surve on olemas. Kas keegi oskab soovitada kuidas seda teha ning kust vastavat aparatuuri muretseda? Samas, kuidas õlisurve andurit kontrollida? Või peaks kusagilt mujalt alustama üldse, nagu näiteks õlifiltri ära vahetama? Tihti neid praake ette satub? :roll:

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61, Yamaha Tenere 700 '23
Kasutaja avatar

isakene
Postitusi: 1277
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 45 korda

Re: õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas isakene »

Reaalse surve jaoks on kõige lihtsam ja odavam vahend mehaaniline manomeeter. Vana vene tehnika pealt saad lammutamisrõõmu eest, poes algavad hinnad ca 150 eegust. Leiutad mingi liidese survetorule surveanduri asemele ja ongi lollikindel vahend surve teadasaamiseks.

Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Re: õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas Villem »

Õlipump on küll viimane asi, see raibe elab ka tuumasõja üle. Keera õlifilter vaikselt lahti ja vaata, kas hakkab tilkuma. Andur võib ka kala panna, kontrolli üle. Asub ta all parempoolse kaane taga, seal kus on "pickup coil" ehk siis süüte poolel. Keere peaks olema universaalne ning pane õlirõhu manomeeter asemele. Õlirõhk leige mootoriga peaks olema 3 kuni 6 bari vahel.

Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)

rai00
Postitusi: 107
Liitunud: 28 Nov 2007, 22:37
Asukoht: Pärnu Tallinn

Re: õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas rai00 »

Õli sai ikka piisavalt sisse pandud? :)

Mootorrataste müük remont ja hooldus.
http://www.motard.ee/
Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 903
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

kirjutasid, et pikalt ei lasknud mootoril käia. Kui pikalt umbes lasid? Kas anduri juhe on korras igalt poolt?

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas ping »

Õli andurit saad kasvõi jalgratta pumbaga kontrollida kasutades tihendiks suvalist väikse auguga kummitükki. Tavaliselt neil lülitussurve 0,5-1 at.

Kasutaja avatar

Vaiko21
Postitusi: 133
Liitunud: 30 Aug 2007, 09:24
Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI Shrine
Asukoht: Saue vald

Re: õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas Vaiko21 »

konkreetse ratta olemust ei tea, kuid paljudel kõrgema pöörde ratastel näitab se tuluke õlitaseme olemust.
Kui rõhk maas siis peaks ikka mootor põrgu klõbinat tegema ?

Harley-Davidson FLHTCUI Shrine firefither special edition 2002
Ural IMZ 8.103-10 Originaal miilits 1990
Kasutaja avatar

Teema algataja
romulus
Postitusi: 710
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 36 korda

Re: õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas romulus »

Õli on kindlalt piisavalt sees, nii taseme kui ka koguse järgi kontrollitud. Elekritviga saab vist ainult sel juhul olla, kui andurist tulev juhe on kusagil massis. Seda saan täna kontrollida, kui anduripoolse kaane maha kisun.

Manomeetrit on sellele rattale anduri pessa veits jama panna, tal on andur kambris, kuhu ka õli pritsib. Ehk siis ei kujuta ette, kui panen käima ilma kaaneta siis on Maa ja Ilm õli täis? :)

Mingit klõbinat ratas ei tee, täiesti tavaline hääl on. Õli kisub ka õlivannist minema, aknast on näha kui käima panen. Ehk siis mingi määrimine vast ikka toimub. Käitasin teda muidu paar korda, 10-15 seki korraga, rohkem ei julgend.

Igatahes kisun õhtul kaane maha ja proovin anduri + juhtme ära kontrollida. Järgmisena vaheta filtri välja. Kui nüüd loogiliselt mõelda, siis filter on ainus survet mõjutav asi mis välja sai vahetatud...

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61, Yamaha Tenere 700 '23

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Kuule, kui Sa õlitustrakti rohkem ei näppinud, kui vaid vahetasid õli ja filtri, siis ei usu mina, et rike oleks anduris või pumbas vmt. Seade reeglina ei lähe rikki siis, kui ta ei tööta ja kui Sa teda ei näpi.
Seega on minu arust asi seotud ikkagi filtri vahetusega.
Konkreetset ratast ma ei tea, ei tea, ka missugune või kus on tal õlifilter, aga kas Sa nt õlifiltrisse (kui see on kopsikuga) õlisortsu sisse kallasid?
Nt omal ajal mossega oli nii, et õlirõhk tuli üles alles siis, kui õlifiltri kopsik oli õli täis saanud. Ja kui kapitali tegin, siis osutus, et kui pump oli tühi, ta lööma ei hakanudki enne, kui natuke õli kätte sai.
St ma ei tea, kas sellest jutust abi ka oli, aga viga peaks küll kuskil seal kandis olema. Otseselt katki seal vaevalt midagi on, kui asi enne töötas.
Lisaks, filtrisse mahub päris palju õli, st kui enne käivitust panid taseme normi, siis praegu saad pool liitrit juurde valada (oma rattal küll saan). Kontrollisid selle üle?

-----------------

Noh jah, Sa vahepeal ise sarnasele järeldusele tulnud.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Teema algataja
romulus
Postitusi: 710
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 36 korda

Re: õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas romulus »

Tal on horisontaalne väline filter, mingi tilga õli vast saab sinna valada enne külge keeramist. Seda ma muidugi ei teinud :roll: . Eks lähen ostan uue filtri ja proovin niipidi. Varem olen ikka kuivalt külge kruvinud ja pole probleeme tekkinud, ei autoga ei tsikliga...

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61, Yamaha Tenere 700 '23
Kasutaja avatar

zorten22
Postitusi: 502
Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
Tsikkel: TL1K, TT600R, T7
Asukoht: Tartu-Põlvamaa
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 46 korda

Re: õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas zorten22 »

Mina sain küll sama ratta filtrisse rohkem, kui väikese tilga valatud...

...

joel
Postitusi: 1824
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 117 korda

Re: õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas joel »

Valada võid kasvõi ääreni, aga see lihtsalt voolab sealt filtrit külge kruvides uuesti välja.

Joel
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Re: õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Kunagi oli sarnane teema ühe kawaga zx9ga , mis ei saanud peale remonti õlisurvet enam üles, lahenes asi sellega, kui sai õlipumpa trelliga ringi aetud ning siis tõmbas õli lõpuks üles.

PiltPilt
Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 903
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

gsxr-il võtab ka omajagu aega enne kui surve üles läheb, lase 20-30 sekundit rahulikult käia, saab filter täis ja kanalid ka täis, kui sa muud pole näppinud kui filtrit siis ei tohiks sul eriti midagi karta olla. eelmine õli peaks saalede vahel veel selle aja vastu panema. Mis aasta masin see on? peaks olema õhk-õli jahutus, sinna radikasse ikka mahub seda õli, ole kannatlik.

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...

joel
Postitusi: 1824
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 117 korda

Re: õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas joel »

Õlirõhk peaks ikka max 5 sekundiga üles tulema. Ega see filter nüüd nii suur ka pole, et õlipump seda pool minutit täis pumpab.

Joel
Kasutaja avatar

makuke
Postitusi: 1097
Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
Tsikkel: enduro ja asfalt
Asukoht: Anija vald
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas makuke »

Õliradikaga rataste kohta ei oska kaasa rääkida aga mul lööb umbes 5 sek õli piisavalt ringi, et tuli kustuks...Ehk hoopis nii, et ilma küünaldeta käijad mootorit ringi? Osadel autodel kasutatakse seda ning alati peale kap. remonti, kui mootoriosad õlist õsna puhtad...


Jussike
Postitusi: 264
Liitunud: 18 Nov 2007, 13:18
Tsikkel: Gixxer

Re: õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas Jussike »

Katsuge need kanalid ja filter niipalju kui võimalik uut õli täis ajada ja kui tarvis
kas või trelliga asi täita sest muidu saab sekunditest minutid ja mootor rikutud. :cry:
Kui võimalik proovi täita pea kanalit mis pumpa läheb.

Edu.

Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 903
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

kui pump tõmbab siis pump ka tõukab, kuhugi ta selle õli ajab ju, ega ta seda enda sisse ei kogu.

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...

moilo
Postitusi: 139
Liitunud: 11 Mai 2005, 23:00
Tsikkel: K750M
Asukoht: Kiisa
Tänatud: 11 korda

Re: õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas moilo »

Õlipump pumpab õli. Hetkel on õlipump õlist tühi ja õhku täis. Õhku aga õlipump ei pumpa. Keera filter või õlirõhu andur küljest ja käia seni kuni õli hakkab nirisema (arvan, et paarist sekundist peaks piisama). Seejärel filter või andur tagasi ja uuesti käima ning peakski korras olema. Vähemasti mina olen ühe gsx600r sedasi korda saanud. Asi juhtus samuti peale õlivahetust.


Jussike
Postitusi: 264
Liitunud: 18 Nov 2007, 13:18
Tsikkel: Gixxer

Re: õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas Jussike »

Kulunud pump ei tõmba ja arvata võib et seepärast ka ei suru kui õlivõtu kanalis õhk, nagu eelpool mainitud. Seepärast ka see täitmise jutt. Aga see lihtsalt oletus, tõde on see et survet pole ja et enne töötas. Kus juures autonduses juhtub seda tihti, eriti vanemate volkaritega. :wink:
Takistuseks võib ka põhja sõela osaline ummistus olla.

Terv.

Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 903
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

algataja kirjutab ju, et õli kisub õlivannist ära, ja et läbi akna on näha, kui tõmbab siis ka tõukab.

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...

Jussike
Postitusi: 264
Liitunud: 18 Nov 2007, 13:18
Tsikkel: Gixxer

Re: õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas Jussike »

Siis keera andur eest kui mõõtjat pole ja vaata mis juhtub. (w)

Päikest.


jansa
Postitusi: 46
Liitunud: 02 Nov 2008, 15:15
Asukoht: Tallinn

Re: õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas jansa »

Keera õlifilter ära ja lase süstla või mõne pumbaga õli mootori õlikanalisse (seal kaks auku, küta mõlemasse) ja filter külge tagasi. Natuke läheb küll maha ka õli aga elad vast üle. Olen autode peal sama asja läbi proovinud. Kui õlipump on kuiv ja väheke kulunud siis ei tõmba ta õli ülesse, käia palju tahad.


Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Re: õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas Siller »

Kus nüüd on asjasse pühendunud tegelased välja ilmunud. Eks kõige õigem oleks siiski õlivahetus teha, ratta manuaali ettekirjutustest.
Ei ole nüüd konkreetse ratta mudeliga kursis, kuidas asjalood täpsemalt on, kuid enda kogemustele toetudes ei ole mina veel näinud või ise kallanud õlifiltrisse õli, enne uue õlifiltri külge panemist. Õlifiltri tihend vaid õliga kokku ning külge.
Mõned sekundid põleb õlituli, kuid seejärel kustub.
Kui ütled, et käivitasid tsiklit vaid 15-20 sekundiks, siis ehk tõesti ei jõudnud õlirõhku üles lüüa.
Jah, ka filtris võib viga olla. Vahepeal oli Ladadele müügiks SQT filtrid, mis õlist tühjaks valgusid ning esimestel sekunditel õlirõhk puudus.
Sulle soovitan vaid, et lase starteriga mootorit ringi, küll see õlirõhk ka üles tuleb. Kui ikka, vaatamata mitmetele püüdlustele rõhku endiselt ei teki, siis tuleks probleemi otsida juba mujalt.

Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 903
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

ma millegipärast arvan, et HiFlo pole vahepeal hakanud selliseid filtreid tootma, 750 gixxeril peaks olema sama filter ja vist isegi sama mootoriplokk, kuna ratas on õlijahutusega siis lihtsalt läheb aega selle survega, 3,6 liitrit minu teada vaja ringi ajada, radikas vaja täis lüüa jne, korraliku akuga starterit ringi ajades peaks tegelikult 15-20 sekundiga surve kätte saama, endal olen teinud nii, et vana õli välja, uus filter otsa(kuivalt), ainult tihendi ääre teen õliseks, siis uus õli sisse ja mootor käima, samas ma pole ka kunagi õlirõhuga mingeid anomaaliaid täheldanud.Kirjutasid, et klapid said reguleeritud, kas need kaks voolikut mis klapikambri kaane sisse jooksevad on korras igat pidi? pole silikooni täis ega o-rõngas risti ette läinud?

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Siller, filtrisse õli kallamise mõte on selles, et siis imbub filterpapp õliga läbi enne, kui käivitad. Kuival paberil on see lugu, et ta ei hakka enne korralikult õli läbi laskma, kui ta on õlist läbi imbunud (pindpinevus - nagu telgiriie!). Sellega saavutad lihtsalt selle, et õli hakkab kiiremini ringlema ja mootor töötab kuivalt lühema aja jooksul. Vahe pole pikk, aga ta on olemas.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Teema algataja
romulus
Postitusi: 710
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 36 korda

Re: õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas romulus »

Häire lõpp, ratas käib ja saab surve ka üles. 8)

Proovisin siis esmalt pikemalt käiata, nii umbes 1 min. Ei aidanud. Siis lasin õlifiltri lahti, ketrasin niikaua kuni sealt vahelt ilusti õli välja lõi. Keerasin kinni tagasi, proovisin uuesti kedarat - Ikka jäi tuli põlema. Siis kakkusin õlianduri maha ning testisin seda jalgratta pumbaga (täpselt istus auto ventiiliga rattapumba otsa :) ) - andur ka korras, kustus kenasti surve all. Panin kõik kokku, proovisin kedrata jälle ning plaksust kustus tuluke kohe. :) Milles viga oli, kas oli anduris miski kinni kiilunud või tuli viimane õhumull anduri august välja - see jääbki ilmselt saladuseks. Üks neist kahest aga vea põhjustas.

Tänud kõigile heade nõuannete eest (w) Igatahes olen nüüd õlitussüsteemi ja selle seksuaaleluga palju paremini kursis.

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61, Yamaha Tenere 700 '23
Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Re: õlisurve kadunud

Lugemata postitus Postitas Villem »

romulus kirjutas:

Häire lõpp, ratas käib ja saab surve ka üles. 8)

Järelikult siiski anduri/juhtmestiku viga. Kui õlisurve tõesti kadunud oli, siis nii ta tagasi ei tule. Ja kuna sul filtrist ka hakkas õli tulema, pidi surve olema. :bsmile:

Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”