Keti hooldus ja eluiga


joel
Postitusi: 1824
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 117 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas joel »

HusabergHooligaN kirjutas:

No nii... aastad on möödunud ja mind laisaks teinud ning nüüd otsin minagi oma matkarelvale automaatset ketiõlitussüsteemi.
Mujalt foorumist jäi selline silma http://www.tutorochainoiler.com/ hind hea! autonoomne süsteem (ei vaja vaakumit), lihtne(ei vaja kvantfüüsiku aju,et paigaldada).
http://s50.photobucket.com/albums/f304/ ... 1-1415.jpg
http://s50.photobucket.com/albums/f304/ ... 1-1414.jpg
http://s50.photobucket.com/albums/f304/ ... 1-1414.jpg
http://s50.photobucket.com/albums/f304/ ... 1-1414.jpg
Miinused..? ehk on mul midagi vähele jätnud?

Saad täpselt seda, mille eest maksad. Miinus on see, et nagu on automaatõilitaja, aga samas päriselt ikka ei ole ka. Kui tahad head asja, võta scottoiler. Kui tahad tõeliselt head asja, võta pro-oiler. Hinnad on neil muidugi ka vastavad. Tunnistan ausalt, et pro-olierit olen ainult käes keerutanud, scottoilerit pole oma silmaga näinudki. See on lihtsalt minu arvamus tuginedes tootjate kirjeldusele seadme tööpõhimõtte kohta.

Oma rattal on viis hooaega olnud peal isetehtud ketiõlitaja. Esimesel hooajal oli säästuvariant, praegu on sisuliselt pro-oileri analoog. Loeb ratta pöördeid ja vastavalt läbisõidule pumpab õli ketile. Kett on seesama DID, mis oli ostes rattal peal. Praegu veel kestab, palju ta enne mind sõitnud oli, ei tea. Minu käes on sõitnud ca 40 kkm. Keti hooldus minu puhul piirdub iga 3 kkm tagant ketiõli lisamisega ja vajadusel keti pingutamisega. Kõik. Igasugused tankimisel määrimised ja keti pesemised on minu jaoks täiesti võõras teema. Tõsi, mul on sport-touring ratas ja sõidan ilmselt üle 95% asfaldil. Seega kruusateel sõitmise kohta igaks juhuks väga sõna ei võta. Nii palju, kui ma oma rattaga olen kruusale sattunud, pole mingit probleemi olnud. Õlina kasutan tavalist mootoriõli. Kiige, velg, ketikaitse jne on küll pidevalt õlised, aga ma pole pühapäeviti ilusa ilmaga sõitja, seega mind see ei häiri.

Põhilised puudused TUTORO ketiõlitajal on minu silmis sellised:
1) Sa pead iga sõidu alguses kraani avama ja lõpus sulgema. Sellega kaob pool automaatõlitaja võlust.
2) Kogu aeg tilgub ühtviisi - nii maanteel kui ummikus, nii kuiva kui märja ilmaga, nii asfaldil kui kruusal.
3) Tegelikult päris kogu aeg ei tilgu ka ühtviisi - vabavooluga süsteemil sõltub tilkumise kiirus olulisel määral temperatuurist, täpsemini õli viskoossusest.

Samas võrreldes käsitsi õlitamisega on kahtlemata eeliseks see, et kett on pidevalt õlitatud. Seda siis eeldusel, et iga kord sõitma minnes on meeles kraan avada ja et ta on ka sõltuvalt sõiduoludest piisavalt avatud. Parem pigem veidi rohkem õlitada kui vähem, samas kui liialt uputada, siis võib juhtuda, et määrib ka rehvi hästi ära ja see ilmselt ei tule kallutamisel just kasuks.

Väike valik ketiõlitajaid:
http://www.chainoiler.co.uk/
http://www.scottoiler.com/
http://www.hawkeoiler.com/
http://www.alpentourer.com/accessories/ ... oiler.html
http://www.pro-oiler.com/

EDIT: Mu eelnev jutt tugines põhiliselt 5-aasta vanustele teadmistele. Uurisin erinevaid ketiõlitajaid päris põhjalikult, kui enda oma ehitasin. Vahepeal on aeg edasi läinud ja mõningaid uusi tegijaid ilmunud (tõsi küll, hämmastavalt vähe). Sel samal leheküljel mainitutest CLS200 ei tundu väga asjalik. Sama hinna eest pro-oiler on kindlasti parem. Acumen CL10 tundub küll olevat pro-oileriga võrreldav nii funktsionaalsuselt kui hinnalt. Scottoiler eSystem tundub ka päris põnev asi olevat ja kõrvaldab paar vana süsteemi puudust. Kaubandusliku välimuse poolest jätab ta samuti kõige professionaalsema mulje, samas ka hinna poolest on ta kõige kallim.

Regula kirjutas:

Enne algavat hooaega oleks hea ilmselt räpane kett ära ka puhastada. Kas X-ring ketti võib nii puhastada, et võtan lülist lahti, kerin rulli ja panen kuhugi ämbri põhja ja bensiini peale ja siis solgutan?

Mina nii ei teeks. Teatavasti kumm ja bensiin ei ole suured sõbrad. Ma ei tea, mis materjalist täpsemalt need X-ring keti tihendid tehtud on, aga mina küll ei julgeks neid bensiini sisse ligunema panna.

Viimati muutis joel, 29 Mär 2010, 01:17, muudetud 1 kord kokku.
Joel

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”