Yamaha yz 80-ne kolb
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha yz 80-ne kolb
Aris kirjutas:Kuna meil on tegu ikkagi kahetaktise aparaadiga, siis tosool ei saa õli sisse silindripea tihendi kaudu lekkida. Ainuke koht, kus need kaks vedelikku omavahel kokku saavad puutuda on veepump. Võta see mootor korra pulkadeks laiali, loe, õpi ja hari ennast ning küsi vähe etemaid küsimusi. Oleneb kui läbi tihend on, kuid tavaliselt käima ta läheb, tossab jubedalt ning jahutussärgis on surve.
Tosoolil on kolm kohta kuhu ta saab lekkida:
Jahutusvedelk lekib väljapoole ja maha, ehk siis põhjuseks on näiteks radikas, voolikud, veepumba kaas või veepumba simmer (ennem kontrollauku). Kui tekib jahutussärki mingil põhjusel normaalsest suurem surve, siis lükatakse tosool koos survega olenevalt masinast paisupaaki või lihtsalt mööda voolikut radikast välja, tänu radikakorgi all olevale lihtsale klappsüsteemile.
Jahutusvedelik läheb käigukastiõli sekka, seda põhjustab katkine veepumbavõlli simmerling, simmerlingi kontrollimiseks on veepumba all või läheduses auk, kust hakkab tosooli tulema, kuna veepumba simmer on enamasti kahepoolne või on seal lihtsalt 2 simmerit siis ei tähenda, et kui kontrollaugust lekib, siis kohe tosool mootorisse jookseb.
Jahutusvedelik lekib põlemiskambrisse, põhjuseks on kõver või kahjustatud silindri ja silindripea kontaktpind või väsinud silindripea tihend. Põhjustab valget tossu kui sa saad ta kuidagi käima ning survet jahutussüsteemis sammuti langeb kompressioon ehk siis sa ei saa teda enam mingi nipiga käima. Kui silindripea tihend on läbi, siis ei ole võimalik tosoolil lekkida kuidagi käigukasti õli sekka, sest need on kaks eraldi süsteemi, väntvõll on oma kambris ja on eraldatud käigukastiõlist täielikult.
Kokkuvõtlikut on sellel võrril silindripea tihend läbi ja see põhjustab tosooli kadumist ja mittekäivitumist olematu kompressiooni tõttu.
Re: Yamaha yz 80-ne kolb
http://www.upload.ee/image/442317/1039_waterpump.gif
http://www.upload.ee/image/442328/YAMAH ... P-SEAL.jpg
Üldiselt on sedasi,et veepumba tihend niisama läbilaskma ei hakka.Tavaliselt on selle põhjuseks liiga suure loksuga veepumba võll.Suure loksu põhjuseks on enamasti kulunud veepumba laager,kulunud veepumba võll või nagu paistab on YZ80-l veepump lihtsalt puksi peal.Puks kulub kiiremini,kui laager.Kontrolli esmalt üle võlli lõkud.
Re: Yamaha yz 80-ne kolb
selgus siis asi, et võtsin sumpa lahti ja kallasin summuti tagurpidi ja tosooli täiega voolas summutajast välja ,
Re: Yamaha yz 80-ne kolb
Sel juhul on silindripea tihend läbi ,silindripea kuuma saanud ja kõveraks tõmmanud .On olemas veelgi hullem võimalus,et silindriseinas kuskil on veesärgis mõra.Alusta kontrollimist sellest,et kruvid silindripea maha vaata tihend üle.Se,mis on pildil nr3.See pole tavaline kummirõngas vaid mingi eriline kuumakindel kumm.
Re: Yamaha yz 80-ne kolb
silindripea tihend oli per*es tellisin uue ära , aga siis kui se sumpasse sattus , miks ta käima ei läind ja ega tosool väntvõlli juures ei ole ?
Re: Yamaha yz 80-ne kolb
lepapoiss kirjutas:silindripea tihend oli per*es tellisin uue ära...
Muidu Baltflex on ka selline koht, kus igast kummitihendeid liigub, mingi 10-20 raha küsivad ja leiavad sulle mõõu järgi, võta vana kaasa!
Re: Yamaha yz 80-ne kolb
see polnd päris kummist ,, seal oli mingit metalli ka vahel ,akui muid tihendeid vaja siis uurin sealt , akas keegi oskab öelda et kas tosool võib ka kuskil väntvõlli juures olla ?
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha yz 80-ne kolb
Tee kahetaktilise ehitus selgeks, kui sumps on juba tosooli täis, siis on väntvõllikamber ammugi täis, ja seda niilihtsalt tühjaks ei vänta.
Re: Yamaha yz 80-ne kolb
väntvõlli kamber oli jh täis tosooli , see on nüüd tühi , et sellepärast ei läinudgi käima et täis oli sealt ja ,et tihend oli läbi?
-
- Postitusi: 469
- Liitunud: 17 Juun 2005, 15:46
- Tsikkel: FC350 ; KX250F
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Yamaha yz 80-ne kolb
Kaua võib ühte inimest õpetada......
Võta see mootor laiali ja tee korda,aitab ka sellest virinast siin foorumis ehk,niikuinii varsti on kõigil juba suht siiber sellest teemast..Osta manual ja saad ise ka aru kui lolle küsimusi sa küsid..Ja mida juttu.."2taktistest väga ei jaga" nelaritest tahad öelda,et jagad või ? pole tunda
Re: Yamaha yz 80-ne kolb
nüüd siis masin töötab jälle , aga nüüd peale seda tosooli jama hakkas küljekaane all midagi hästi kõvasti kolisema ,ja sidur ka nagu ei lahuta korralikult , regullin mitut moodi aga korralikult ei tööta , vajutad siduri alla siis tahaks nagu vaikselt edasi liikuda , ja siis lõpuks käib pisike plõks vms , ja sidur võtab perfektselt , lasen siduri lahti , vajutan uuesti , siis sama kamm et äkki oskab keegi aidata .
Re: Yamaha yz 80-ne kolb
sidur oli lahti , aga nüüd järgmine jama , sõitsin rahulikult , ja küünlal tuli keskelt lampi elektraat ära ja küünal oli nagu mingit metalli jama täis , panime uue küünla , aga enam käima ei lähe , et äkki keegi oskab aidata .
-
- Postitusi: 8433
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha yz 80-ne kolb
lepapoiss kirjutas:sidur oli lahti , aga nüüd järgmine jama , sõitsin rahulikult , ja küünlal tuli keskelt lampi elektraat ära ja küünal oli nagu mingit metalli jama täis , panime uue küünla , aga enam käima ei lähe , et äkki keegi oskab aidata .
Ise ka sellest aru saad mida kirjutad?
Re: Yamaha yz 80-ne kolb
elektraat tuli ära , keskelt see pulk küünlal , mitte see mis kaarega peale läheb , aga see keskmine pulk tuli ära , ja peale seda panime uue küünla ja käima ei läinud enam , säde on olemas ,
-
- Postitusi: 247
- Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
- Tsikkel: Suzuki SV650S
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Yamaha yz 80-ne kolb
Imelik, sõbral just paar päeva tagasi kah YZ80-nel murdus küünla isolaator ära ja tegi mootoris väga palju kahju. Silinder jäi korda kuid kolb sai väga ära hakitud isolaatori juppide poolt. Oletan, et sul võis sama juhtuda.
-
- Postitusi: 247
- Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
- Tsikkel: Suzuki SV650S
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Yamaha yz 80-ne kolb
Võta silider maha ja näed olukorra ära. Kipun arvama et seal midagi head ei ole.
Re: Yamaha yz 80-ne kolb
mul sumpast isegi üli vähe valget tossu tuleb , aga ei luba , tosool ja kõik normis , keerasin küünla maha , isegi sealt august õrna tossu tuli
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Yamaha yz 80-ne kolb
No kui küünla elektrood sisse kukkus siis on pahapaha...kaan maha, silinder maha ja kahjusid hindama.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Yamaha yz 80-ne kolb
Võis minna, võis ka mitte minna, võis igal juhul minna aga enne töötles silindrit, kolbi, kaant.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Re: Yamaha yz 80-ne kolb
aga muidu , mis segab tal käima minemist , ?kõik on nagu olemas , isegi küünal läheb märjaks , kas uus suretusnupp võib rolli mängida seal? et läheb niiskeks , ja tõmbab sädet nõrgemaks vms ?
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Yamaha yz 80-ne kolb
Ikaldus! Kui küünal läheb märjaks siis kas ei ole sädet või on uputab küttega üle. See, kui küünal on maas ja näitab sädet ei tähenda veel seda, et surve all säde on!!!
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Postitusi: 469
- Liitunud: 17 Juun 2005, 15:46
- Tsikkel: FC350 ; KX250F
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Yamaha yz 80-ne kolb
Lepapoiss,oled loll või mängid lolli ?
Võta silinder maha ja siis näed miks enam tööle ei lähe.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.