Matkaplaan 2010

Motomatk on see, kui laed mootorrtta varustust täis ja lähed ümbermaailmareisile. Või siis Võrusse. Kui plaanid motomatka ja otsid infot või kaaslast. Just tulid pikemalt tripilt ja soovid oma ägedast matkast mootorratta sadulas muljeid jagada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Bladyhell
Postitusi: 1024
Liitunud: 12 Apr 2006, 19:25
Tsikkel: K1200S

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas Bladyhell »

ats30 kirjutas:
Bladyhell kirjutas:

Tallinn-Tbilisi tuli meil vist miskit 4500 kilomeetri ümber lõpuks. Tegime pisut põhjarannikut ka Türgis. Võttis aega 5 päeva, olime kärsitud kohale jõudma. Tahad võin sulle ära mõõta, asun tsiklil reedel Tbilisist tagasiteele :D Plaan kulutada vaid 3-4 päeva.

Mis puudutab kuluosi, õlisid ja filtreid - õli võib näiteks Gruusiast veel leida (kui väga kindlat ei otsi), kuid filtreid jmt jubinaid kohapeal ei ole. Kõik tellitakse. Lapsekingades see tsiklimajandus siin ikka. Usun, et vähemalt Armeenia on sama. Igavene keberniit oli mul nende hooldamise detailidega, niisiis lasin Eestist tuua. Tolmused teed tähendavad õhufiltri kaasa võtmist kindlasti.

Aga mõte tundub sul hea ja huvitav. Vaadata on palju.

Tere Bladyhell,

ole kena, räägi Bulgaaria-Türgi ja Türgi-Gruusia piirist ja piiriületusest. Aga kui sul miskit konkreetset ja ma saan abistada anna teada. olen sealmail endiselt regulaarselt käimas.

Ats

Mis seal ikka rääkida. Minul läks valutult.

Bulgaaria-Türgi-Bulgaaria

Esimene kord ületasin juuli algus 2009 kuskil ranniku ligidal. Bürokraatiaga oli jama ses mõttes, et kontrollpunkte oli ca 6tk vmt ja öösel nende läbimine oli parajalt väsitav. Mingit probleemi ei olnud. Novembris tulin tagasi üle Istanbuli suunaga Sofia peale - ei mingit huvi minu osas. Detsembris tulin autoga sama teed pidi - ei mingit muret.

Vaatasin oma viimast reisikirja ja seal oli selline jutt:

...Siiski, päikese käes sõita on mõnus. Hoolimata kehalistest vaegustest oli vaim endiselt tugev. Ületasin Türgi-Bulgaaria piiri probleemideta, bulgaarlased ei viitsinud mind eriti kontrollida, vaid viipasid käega: „mine-mine”. Samas mingi türklase pagasnikut puistasid erilise hoolega. Kiirtee maksu ma tasuma ei pidanud. Vähemasti rehmas maksukoguja samuti käega, et kao minema siit. Kadusingi. ...

Türgi-Gruusia-Türgi

Üldiselt on Gruusia piir ok, kuid tuleb silmas pidada kolme asja:

  1. Grusiinist piirivalvurid muutuvad tsiklit nähes lasteks ja kukuvad su ratast kangutama, näppima, paluvad nokka tõmmata jne.
  2. Piiril saalivad mingid suvalised kulid, kes üritavad ennast sinu heaks töötama palgata ning küsivad sult 20 taala teenustasu vmt ning õigustavad seda valega, et tänu neile ei pea sa mingit piiriületuse tasu maksma. Mingit tasu aga piiriületamise eest punktides tegelikult ei ole. lihtsalt 3-4 erinevat kohta kus pead mingi templi saama.
  3. Trügi rämedalt igale poole vahele, gruusia stiil. Kui seda ei tee oled kogu aeg järjekorra lõpus.

Sellised elamused ka:

...Gonio - Gruusia-Türgi piir (31 okt 09)
Hommikul sain iseendagi üllatuseks kavandatud ajal üles. Pakkisin ennast sisse ning panin piiri poole ajama. Kartsin et piiril on igavene keberniit, sest olin vahepeal tsikli sisse ja välja tollinud ning ma ei olnud kindel, et mõni tegelane sellest keerukast ja tavainimesele arusaamatust bürokraatiamasinas ei ole jälle mingit fataalset näpukat teinud. Tavaliselt tehakse siin pisikesi vigu, mis viivad sind hiljem meeleheite kaugeima ääreni. Tihtipeale kukud sellest ülegi. Minu üllatuseks sujus kõik. Paberid olid korras. Üks grusiin, kuuldes, et minu tee viib Eestisse, arvas piiripunktis, et „idea hujova”. „Net, normalno,” vastasin nägu nalja täis. Grusiinil oli muidugi õigus. Aga sellel hetkel see mulle nii ei tundunud.
Türgi piiril tekkis väike närviline klaarimine mingi umbkeelse idioodiga, kes mind mingisse inimtühja putkasse dokumente vormistama saatis. Oma keeles muidugi. Tuiasin paar minutit mööda piiripunkti ringi ja sain lõpuks õige inimese jutule. Peale kolme kontrollpunkti sujus kõik kiiresti. Pass letti ja aidaa! Türgi tervitas mind paduvihmaga.

K1200S

VäleKonn

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas VäleKonn »

Lähen mai lõpus paariks nädalaks retkele. Rattaga lõunasse, plaan kulgeda Austria Itaalia piiri kandis ning jõuda lõpuks kaarega Saksa kaudu koju tagasi. Ööbimiskohtadest eelistan voodit omavaid asutusi. Tahaks lihtsalt rahulikult kulgeda, nautida loodust ja õlut. Kui keegi kampa lööks oleks tore.


Hr.Nõel
Postitusi: 1447
Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
Tsikkel: Päris mitu...
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 109 korda

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas Hr.Nõel »

Lähen mai lõpus paariks nädalaks retkele. Rattaga lõunasse, plaan kulgeda Austria Itaalia piiri kandis ning jõuda lõpuks kaarega Saksa kaudu koju tagasi. Ööbimiskohtadest eelistan voodit omavaid asutusi. Tahaks lihtsalt rahulikult kulgeda, nautida loodust ja õlut. Kui keegi kampa lööks oleks tore.

Olen seal kandis juuni esimene nädal. Võib olla trehvame. :bsmile:

Tel. +372 viiskuus 2158üksüks & noelamees@gmail.com

VäleKonn

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas VäleKonn »

Igatahes. Enne starti paras kontakteeruda


Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas ats30 »

ats30 kirjutas:

Ka tuleval suvel tahaks jälle idaeuroopasse matkama minna. Orienteeruv aeg: juuli- september. Kestvus: 2-3 ndlat kohapeal. Võimalikud sihtkohad: Ukraina, Rumeenia, Bulgaaria, Makedoonia, Türgi, Gruusia, Armeenia, Azerbaijan.
Et mitte kallist aega raisata, transpordin seekord tsiklid eraldi kohale. Ise lennukiga või rongiga, orienteeruvalt sihtkohast, järele.
Siinkohal tahaks teada, kas on veel huvilisi, kes tahaks Musta Mere piirkonda matkama minna ja transiiti sõita ei viitsi? Saaks vastava suurusega auto tsiklite jaoks valida ja matka alustada-lõpetada koos.

Lisan väikese näidiskalkulli transiidi kulu kohta huvilistele järamiseks (tsikliga sõites):

Tallinn- Odessa ca 2x 1500= 3000km, kütust ca 2x105= 210l => ca 3300EEK/kütusele. Ajakulu 3+3= 6 päeva
Tallinn- Ankara ca 2x 2900= 5800km, kütust ca 2x 205= 410l => ca 6400EEK/kütusele. Ajakulu 6+6= 12 päeva
Tallinn- Tbilisi (läbi Türgi) ca 2x 4000= 8000km, kütust ca 2x 280= 560l => ca 8700EEK/kütusele. Ajakulu 8+8 =16 päeva

Lennupiletid kas Bulgaariasse või Türki maksavad ca 4000EEK/edasi-tagasi.
Rongipilet Riiast Odessasse ja tagasi maksab ca 1400EEK

Kalkull on ligilähedane arvestades, et sõidetakse max 500-550km päevas, kütusekulu on 7l/100km, kütusehind 1€/l. Kütusekulu ja liitrihind on küll pisut suurem kui reaalselt kulub/maksab, aga kui arvestada, et õli, filtrid, kummid jne ka kuluvad (õlivahetus on nii pikal reisil reaalne kulu, samuti õhufilter), siis peaks arvestus ligikaudu õige olema.

Ootan arvamusi, kas ja kui palju oleks huvilisi selles ürituses osalema. Tsiklite transpordi orgunnimise võtan enda peale. Võin aidata ka lennu-ja rongipiletitega.

Kergitan algse teema üles. Kas on huvilisi tsiklitega Türgi avastamisel osalema? Retk toimub praeguse seisuga Juuni lõpp- Juuli algus. Planeerin tsiklite transporti ja kui pundi suurus ning rataste arv teada, on lihtsam edasi kalkuleerida.
Kohapeal teeme sisuliselt Türgile tiiru peale, reisi lõpus plaanis päev-paar Lõuna-Türgi kuurortis ihu pehmemaid osasid poputada. Muidugi võib igaüks kohapeal ise oma plaanid teha.
Igatahes, andke teada, kel huvi.

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8847
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 139 korda
Tänatud: 359 korda
Kontakt:

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas Piipz »

valgevene transiitviisa on tore jah.
aga kui tahad kauem, kui 48h olla, siis on error, on vaja kohe palju rohkem viisa eest maksta, lisaks vajalik veel mingi hotellibroneering. või on kellelgi mingi hea skeem, kuidas saaks valgevenesse kauemaks, kui 2ks ööpäevaks nii, et ei pea mingit tobedat hotelli endale broneerima.

uutest valgevene seadustest - igasugune avalik alko tarvitamine keelatud, ka põõsas joomise eest võib trahvi saada :D


Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Kui avalikult juua ei tohi, siis salaja põõsas peaks see ju lubatud olema:)

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

torupill
Postitusi: 117
Liitunud: 20 Mai 2009, 21:44
Tsikkel: MGv50
Asukoht: Tallinn - Kassisaba

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas torupill »

aga kui tahad kauem, kui 48h olla, siis on error

Estonia pst. 7 asub väike reisibüroo, mis pakkus VV viisat päris mõistliku hinnaga (riigikeele valdamine ei olnud küll just nende tugevaim külg). Veebileht Besttravel.ee. Nädalaga lubasid ära teha, vaja pole midagi peale passi. Asub siin:
Pilt

Viimati muutis torupill, 13 Mär 2010, 16:53, muudetud 1 kord kokku.
twist the throttle and it all makes sense...
Kasutaja avatar

capten
Postitusi: 220
Liitunud: 04 Mai 2007, 11:14
Asukoht: Viimsi

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas capten »

Mnjahhh... natuke teistest paikadest siis kah...sai meie tsiklituur Taimaal teoks ja nüüd siis tagasi. Käidud sai kahekesi ja tripp sai selline mõnus paari nädalane. Väidetavalt top 10 maailma tsiklituuride hulka kuuluv Mae Hong Soni ring sai kah tehtud... ei viitsi pikka reisikirja treida (olen jah mugav), küll aga olen valmis kogemusi jagama...kui kellelgi peaks küsimusi tekkima

Kasutaja avatar

korben
Postitusi: 328
Liitunud: 04 Dets 2006, 15:37
Asukoht: Tallinn

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas korben »

capten kirjutas:

Mnjahhh... natuke teistest paikadest siis kah...sai meie tsiklituur Taimaal teoks ja nüüd siis tagasi. Käidud sai kahekesi ja tripp sai selline mõnus paari nädalane. Väidetavalt top 10 maailma tsiklituuride hulka kuuluv Mae Hong Soni ring sai kah tehtud... ei viitsi pikka reisikirja treida (olen jah mugav), küll aga olen valmis kogemusi jagama...kui kellelgi peaks küsimusi tekkima

Noo kui rääkida ei viitsi, siis viska paar ägedat pilti tripist. Täitsa huvitaks, kuidas sealmaal tuurida on?
:bsmile:

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8847
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 139 korda
Tänatud: 359 korda
Kontakt:

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas Piipz »

ats30 kirjutas:

Kui avalikult juua ei tohi, siis salaja põõsas peaks see ju lubatud olema:)

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... d=29596847


Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas Tarts »

Piipz kirjutas:

kuidas saaks valgevenesse kauemaks, kui 2ks ööpäevaks nii, et ei pea mingit tobedat hotelli endale broneerima.

Minu teada Sputnik teeb Sulle piiril esitatavate dokumentide tarvis "hotelli vautseri", mis tegelikult ei ole midagi. Faktiliselt seal hotellis ei teata Sinust mitte midagi ja ööbid kus soovid. Mäletamist mööda see vautser eraldi ei maksnud kah miskit - see on justkui viisaga paketis.
Kui Sul aga eraviisilist kutset vaja on, siis ES abiks.

Kasutaja avatar

torupill
Postitusi: 117
Liitunud: 20 Mai 2009, 21:44
Tsikkel: MGv50
Asukoht: Tallinn - Kassisaba

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas torupill »

ats30 kirjutas:
Kui avalikult juua ei tohi, siis salaja põõsas peaks see ju lubatud olema:)

Sedasorti riikides käib avalikus kohas õllejoomine paberkotis asuvast pudelist s.t. pudelil paberkott ümber. :D

twist the throttle and it all makes sense...
Kasutaja avatar

capten
Postitusi: 220
Liitunud: 04 Mai 2007, 11:14
Asukoht: Viimsi

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas capten »

korben kirjutas:
capten kirjutas:

Mnjahhh... natuke teistest paikadest siis kah...sai meie tsiklituur Taimaal teoks ja nüüd siis tagasi. Käidud sai kahekesi ja tripp sai selline mõnus paari nädalane. Väidetavalt top 10 maailma tsiklituuride hulka kuuluv Mae Hong Soni ring sai kah tehtud... ei viitsi pikka reisikirja treida (olen jah mugav), küll aga olen valmis kogemusi jagama...kui kellelgi peaks küsimusi tekkima

Noo kui rääkida ei viitsi, siis viska paar ägedat pilti tripist. Täitsa huvitaks, kuidas sealmaal tuurida on?
:bsmile:

Mitte et rääkida ei viitsi...kribada ei viitsi pigem :D . Tuuritada on sealmaal nii palju, et paari nädalaga ei näe suurt miskit, kuigi mingit aimu saab sealsetest inimestest ja hõimudest.
Mae Hong Son-i loopi soovitan täitsa proovima minna (lennukiga Chiang Maisse ja sealt) väänamist nii et jagub...kohati küll asfalt sula ja mahapööretel harva ka liiva...ja vesipühvleid :D aga muidu igati vinge. Üldine mulje- liiga tsiviliseeritud vist - teed head ja ei midagi ebatavalist - peale kuumuse, inimeste, looduse ja piiriäärsete alade muidugi, kus just väga palju tsivilisatsiooni polnud :wack: . Rentisime Pattayalt kohe saabudes tsiklid ja põhja poole minema - Bangkok on isegi tsiklitega tabu - mitte et ohtlik aga krdi palju liiklust, 4 tundi hullasime autode vahel 35 kraadises kuumuses...ilge ja meie ei olnud kesklinna lähedalgi mitte! Muide nn. rohelistel kiirteedel (maksulised) on tsiklitega sõit keelatud...irw, me lajatasime nii palju kui torust tuli kuni esimese teemaksu maksmiseni (ca 100 km)...visati teelt välja krt, õnneks ilma trahvita! Sõites oli enam vähem ok. Suurtest teedest tasub eemale hoida, jällegi, mis head on 4 realisel kiirteel uhmerdada? Kui, siis vaid kiiresti mingisse punkti saamiseks, mis oli algselt ka meil plaanis...tutkit! Liiklus tegelikult toimib hästi, kui ise asjale pihta saad. Rent ratastele oli ca 300 jeekimit päev, kindlustusega nii ja naa...me võtsime sõbra rattad, ka pollaritega asja lihtsam ajada.
Ratasteks tutikad..ca 1000 km sõitnud Kawa ER-6 en-id, head rattad aga...madalamatel pööretel jääb vist paar pütti puudu...lenks läheb ikka üsna jämedaks, ilge vibra! Rida 4 on ikka tunduvalt mõnusam, muidugi see on minu subjektiivne arvamus. A noh...eks proovib mõne pildi kah nähtavale tuua mingi aeg. Mai pen rai!

Üksik on nõrk...
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8847
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 139 korda
Tänatud: 359 korda
Kontakt:

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Filipiinidel olid ka maksulistel teedel all 400cc tsiklid keelatud.
99,9% motikatest seal ongi muidugi alla 400cc, suuri rattaid (tegelt juba üle 125cc) tuli tikutulega taga otsida.

Kasutaja avatar

capten
Postitusi: 220
Liitunud: 04 Mai 2007, 11:14
Asukoht: Viimsi

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas capten »

Olin seda ennegi kuulnud, et väikesi võrre ei lasta kiirteele, kuid kuna ER6-d on suts suuremad kui 400cc läksime proovima, ent...meile väideti, et tsiklid on liiga aeglased :D pakkusin küll küüti, et lähme vaatame, kas on aeglane aga taiku keeldus rangelt ja viisakalt :mrgreen: . Teatas vaid, et kui me kohe sellelt (maksuliselt - teistega oli ok, niipaljukest kui me neil sõitsimegi) kiirteelt ära ei kao, kutsub liikluspolitsei kohale ja siis on kaaned kindlasti läinud... need saab peale teatud väärtuses liikluspollaritele kuuluvate osakute omastamist muidugi tagasi...meil oli ajast kahju, seega - lõug vastu rinda ja külg ees vastu uutele pettumustele :D
Muide tsikliremont Taimaal Kawasaki Chiang Mai esinduses ei maksnud sisuliselt mitte midagi! Sõbra tsiklil hakkas sidurikaane vahelt õli lekkima, tuldi siis esindusest autoga rattale järgi (ca 50 km)- garantiirattad ju. Hommikul võeti kogu sidur pulkadeks, avastati, et ratas on koha peal kukkunud ja keegi sprayga seda eelnevalt vuntsinud (omanik teatas seepeale, et on asjaga kursis ja arvas et pole hullu miskit), sidurikaan vahetatud, siduritross (seda omanik ei soostunud avaldama kuidas :D ) mis oli ühest kohast murdunud, samuti vahetatud, õlid, töö (ca 4 tundi koos "ekspertiisiga") ja järeletulek maksid kokku 1124 bathi (ca 400 eeku) ja kuna tegemist oli Kawa klientidega , majutati meid 5 tärni hotelli hinnaga 300 eeku twin tuba öö.
SIC!

Üksik on nõrk...
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2404
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas kris. »

OT.
Aasia riigid on üldse kuidagi motikavaenulikud - Lõuna-Koreas näiteks ei ole samuti motadega kiirteedele asja. Kuigi võmmid on Harely-Davidsonidega liiguvad seal küll :evil: .

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Kasutaja avatar

capten
Postitusi: 220
Liitunud: 04 Mai 2007, 11:14
Asukoht: Viimsi

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas capten »

Eks ta nii kipub sealkandis olema jah. Igatahes on järgmiseks plaan ette võtta kas enduurodel Sahaara kõrbe trett algusega Marokost või naked pillidel Kaljumägede tuur Kanadas, eks näis :bsmile:

Üksik on nõrk...
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8847
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 139 korda
Tänatud: 359 korda
Kontakt:

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas Piipz »

torupill kirjutas:

ats30 kirjutas:
Kui avalikult juua ei tohi, siis salaja põõsas peaks see ju lubatud olema:)

Sedasorti riikides käib avalikus kohas õllejoomine paberkotis asuvast pudelist s.t. pudelil paberkott ümber. :D

Ma arvan et kui sa lähed valgevene miilitsat paberkotiga lollitama, siis tõmmatakse pähe sulle see kott :) Nii palju, kui mina kuulnud olen, ei saa seal enam eriti nendega "jutule".

Kasutaja avatar

arne
Postitusi: 9
Liitunud: 01 Aug 2005, 09:14

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas arne »

Tervised kõigile. Pole suur kommenteerija siin, küll aga sõidaks rohkem! Aga tänan neid kes kommenteerivad 8)
Koos oma sõpradega tegime eelmise aasta juunis 9 rattaga (millest 7 customid) pikemat sorti matka. Tee viis meid nagu ikka kõigepealt läbi Baltikumi, Poola, sealt juba Tsehhi ja Austria.
Kuna aga ilm Austrias oli väga kehv, siis otsustasime keerata nokad alla. Sõit läks Itaaliasse, kust laevaga Korsikale. Kuna saar oli lahe, siis sai kindlaks otsuseks minna edasi, seega sealt laevaga Sardiiniasse ning laevaga Sitsiiliasse.
Tagasitee Itaalia saapaninast koju sai muidugi olema kiire, kuid ei unustanud me vahepeatusi Grossglockner`l, ega ka Kotkapesas. Muidugi lisaks palju lahedaid kohti ja mälestusi. Matka pikkuseks tuli meil u 8300 km ja aega võttis see 3 nädalat. :bsmile:
Selle aasta plaani oleme võtnud sõpradega reisi Ungari-Rumeenia-Bulgaaria-Moldaavia-Ukraina. Ega need Kreeka ja Türgi sealtki kaugel enam pole.
Siit nüüd küsiks sõitjate käest. Kes käinud mainitud Balkani maades, milliseid reisikohti /teid soovitate? Igasugune info teretulnud. Rumeenia on läbi googeldatud, mis puudutab Eesti lehti.
Tuttavatele siin Bikeris aga “nael kummi” . Varsti on ka teed kuivad :lol:
Arne

Kasutaja avatar

torupill
Postitusi: 117
Liitunud: 20 Mai 2009, 21:44
Tsikkel: MGv50
Asukoht: Tallinn - Kassisaba

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas torupill »

torupill kirjutas:
ats30 kirjutas:
Kui avalikult juua ei tohi, siis salaja põõsas peaks see ju lubatud olema:)

Sedasorti riikides käib avalikus kohas õllejoomine paberkotis asuvast pudelist s.t. pudelil paberkott ümber.

Ma arvan et kui sa lähed valgevene miilitsat paberkotiga lollitama, siis tõmmatakse pähe sulle see kott Nii palju, kui mina kuulnud olen, ei saa seal enam eriti nendega "jutule".

Mõtet on toimetada nii, nagu kohalikud teevad. Seda paberkoti asja olen ise näinud (Venemaal küll, või oli see Ukrainas). Valgevene kohta käivas uudises oli ka, et ei tohi demonstreerida alkoholitarbimist. Kui pudel kotis, pole kellegi asi...

Pit kohapeal (käisin VV-s 2008) ei erine väga Venemaast, ainult et teed on paremad. Ja see on näitaja...

twist the throttle and it all makes sense...
Kasutaja avatar

makuke
Postitusi: 1097
Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
Tsikkel: enduro ja asfalt
Asukoht: Anija vald
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas makuke »

Suvel, umbes juuni teises pooles on plaan Norra tsiklitega jõuda...Kuidas kohalik poitsei võrreldes Eesti omaga on? Ma ei kavatse just seda testima hakata, aga tsikli xenoon tulesid ei tahaks mitte ära vahetada selle reisi pärast..Kas on kogemusi?

Kasutaja avatar

argoa
Postitusi: 331
Liitunud: 05 Apr 2007, 01:31
Tsikkel: V-Strom
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas argoa »

makuke kirjutas:

Suvel, umbes juuni teises pooles on plaan Norra tsiklitega jõuda...Kuidas kohalik poitsei võrreldes Eesti omaga on? Ma ei kavatse just seda testima hakata, aga tsikli xenoon tulesid ei tahaks mitte ära vahetada selle reisi pärast..Kas on kogemusi?

2x a 10 päeva kolanud Norras. Minu jaoks olid pollarid märkamatud, nagu poleks olnud neid.

Riga 12, Minsk 125, CŽ 250, Planeta 5, Yamaha XJ900F, Suzuki DL650 V-Strom

intz
Postitusi: 298
Liitunud: 10 Juul 2004, 09:50
Tsikkel: V POWAA
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas intz »

arne kirjutas:

Tagasitee Itaalia saapaninast koju sai muidugi olema kiire, kuid ei unustanud me vahepeatusi Grossglockner`l, ega ka Kotkapesas.

Kotkapesa Wikipeadia lehelt lugesin välja, et tsikliga ei saagi sinna sõita. Kuidas seal reaalselt seis on, peab ikka bussiga loksuma? 4h tsiklivarustuses mägironimist ei viitsi küll harrastada :D

"The house can be reached on foot (two hours of walking) or by bus from Obersalzberg, the road having been closed to normal traffic since 1952."

Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2404
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas kris. »

Norras on enamus patrullautosid eravärvides. Kui Xenon normaalselt reguleeritud siis selle pärast küll keegi kottima ei hakka.

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

iksjott kirjutas:
makuke kirjutas:

Suvel, umbes juuni teises pooles on plaan Norra tsiklitega jõuda...Kuidas kohalik poitsei võrreldes Eesti omaga on? Ma ei kavatse just seda testima hakata, aga tsikli xenoon tulesid ei tahaks mitte ära vahetada selle reisi pärast..Kas on kogemusi?

2x a 10 päeva kolanud Norras. Minu jaoks olid pollarid märkamatud, nagu poleks olnud neid.


Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas ats30 »

ats30 kirjutas:

Ka tuleval suvel tahaks jälle idaeuroopasse matkama minna. Orienteeruv aeg: juuli- september. Kestvus: 2-3 ndlat kohapeal. Võimalikud sihtkohad: Ukraina, Rumeenia, Bulgaaria, Makedoonia, Türgi, Gruusia, Armeenia, Azerbaijan.
Et mitte kallist aega raisata, transpordin seekord tsiklid eraldi kohale. Ise lennukiga või rongiga, orienteeruvalt sihtkohast, järele.
Siinkohal tahaks teada, kas on veel huvilisi, kes tahaks Musta Mere piirkonda matkama minna ja transiiti sõita ei viitsi? Saaks vastava suurusega auto tsiklite jaoks valida ja matka alustada-lõpetada koos.

Lisan väikese näidiskalkulli transiidi kulu kohta huvilistele järamiseks (tsikliga sõites):

Tallinn- Odessa ca 2x 1500= 3000km, kütust ca 2x105= 210l => ca 3300EEK/kütusele. Ajakulu 3+3= 6 päeva
Tallinn- Ankara ca 2x 2900= 5800km, kütust ca 2x 205= 410l => ca 6400EEK/kütusele. Ajakulu 6+6= 12 päeva
Tallinn- Tbilisi (läbi Türgi) ca 2x 4000= 8000km, kütust ca 2x 280= 560l => ca 8700EEK/kütusele. Ajakulu 8+8 =16 päeva

Lennupiletid kas Bulgaariasse või Türki maksavad ca 4000EEK/edasi-tagasi.
Rongipilet Riiast Odessasse ja tagasi maksab ca 1400EEK

Kalkull on ligilähedane arvestades, et sõidetakse max 500-550km päevas, kütusekulu on 7l/100km, kütusehind 1€/l. Kütusekulu ja liitrihind on küll pisut suurem kui reaalselt kulub/maksab, aga kui arvestada, et õli, filtrid, kummid jne ka kuluvad (õlivahetus on nii pikal reisil reaalne kulu, samuti õhufilter), siis peaks arvestus ligikaudu õige olema.

Ootan arvamusi, kas ja kui palju oleks huvilisi selles ürituses osalema. Tsiklite transpordi orgunnimise võtan enda peale. Võin aidata ka lennu-ja rongipiletitega.

Lahkume eestist 19 juunil ja tagasi Eestisse jõuame ca 5-6 juulil. Tsiklid viime autoga Rumeeniasse ja toome autoga tagasi ka. Ise lendame lennukiga kohale ja lennukiga tagasi. Bukarestist liigume läbi Bulgaaria Türki, teeme Türgile tiiru peale ja matk lõpeb jälle Bukaresti lähistel. Kohapeal plaanime tsiklitega matkata 10-14 päeva ja planeeritud läbisõit ca 5000 km. Hetkel on osalejaid 4 ratast.
Ühe tsikli transport edasi-tagasi maksab 4500 EEK (kui osalejaid saab rohkem olema, võib tsiklite transport muutuda oluliselt soodsamaks).

Hiljuti alustas Tarom (Rumeenia lennufirma) Riia- Bukarest liinil lende. Praegu müügil piletid Riia- Bukarest- Riia hinnaga 124€ (ca 1940EEK).

Olen arvestanud, et kogu matk läheb maksma ca 17 000 EEK. Tsikli kütus ca 5700EEK, Tsikli transa 4500EEK, lennupilet edasi-tagasi 2000EEK, Söömiseks-joomiseks ja ööbimiseks jääb ca 5000EEK. Kuna suht palju plaanime ööbida telkides, siis tõenäoliselt saab kokkuvõttes isegi vähemaga hakkama. Türgi maapiirkondades ja mägedes peaks elu olema suht odav.

Spekulatsioon: Osalejaid 10 tsiklit. Tsiklite transport sinna ja tagasi 3000, tsikli kütus 5500, lennupilet 2000, kohapeal kulutamiseks 3000. Kokku läheb 13500EEK. See oleks üsna napikas eelarve, aga peaks olema võimalik kuidagi läbi ajada.

Kui on huvilisi, kes tahavad liituda, andke teada.

ATS

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 673
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 204 korda
Kontakt:

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas randel »

Lihtsalt infoks, et Türgis on kütuse hinnad oluliselt kõrgemad kui mujal (Ida)Euroopas.
Täpset hinda ei tea, aga umbes 26-27EEK/l kandis ehk.
Äkki on abiks, kui bensiiniraha kokku arvutate.

Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas ping »

Mäletan nagu et Türgis turismipiirkonnas tankides maksis liiter 36-39eek.
Seal pidi nagu selline värk olema et kuna inimesed makse ei taha maksta siis riik keevitab puuduva summa kütuseliitrile otsa et oma kätte saada. (Kohaliku seletus).

Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 501
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: XLV 750R, CRF 300L
Asukoht: Tartu
Tänatud: 49 korda

Re: Matkaplaan 2010

Lugemata postitus Postitas Divikas »

Kuna viisad on hangitud, siis võib vist tasapisi ka oma plaani 2010 avalikustama hakata. Sihtkohaks on Mongoolia (taas) ja Baikali järv. Teekond plaanitud läbi Kazahstani, reisi pikkuseks umbes 17000 km ja kestvuseks 7 nädalat. Erinevalt eelmisest reisist on seekord minemas "suur" kamp. Endale lisaks kolm soomlast ja üks iirlane. Ratasteks kaks bemmi, kaks hondat ja üks suzuki. Venemaa osas on teekond täpselt paigas, minnes läbi Volgogradi ja Astrahani ja tagasi mööda Siberi trassi, läbi Jekaterinenburgi, Kaasani ja Moskva. Kazahstanis tahaks käia lõunaosa mägedes ja Mongoolias on märksõnadeks Altai mäed, Gobi kõrb ja põhjaosa järved. Et siis sellel suvel sedasi.

http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022, Läti TET 2023, Rootsi 2024
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Motomatkamine”