külgkorv
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
http://www.mposat.com/ Tsiklid / Osad, ka kylgvankreid leidub
http://www.mpmaailma.com/ MP maailma - Lammutus (Turu lahedal)
http://www.spinnin-wheel.se/ Suurim p6hjamaine lammutus Rootsis
No ulemisest kolmest tasub 6llekasti veoks korvi v6i haaget aeg-ajalt kindlasti vaadata ja lisaks Rootsi link
parit on need lingid siit: Muud kasulikud lingid, mida saab pidevalt taiendada http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=531&start=20
-
J a n n o
- Postitusi: 206
- Liitunud: 27 Okt 2007, 00:14
- Tsikkel: YamahaXT, DneprMT16
- Asukoht: Sauespoo, Harjuusimaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
no nüüd kaevasin kapi põhjast eriti vana teema üles. tekkis huvi endalgi ühele tsiklile külgkorv külge pookida, aga ARK-i tehtud päringule tuli kiire vastus, et VN Classicule pole külgkorv ettenähtud ja kõik. aga hing ei anna rahu. üritan veel leida võimalusi. kuigi seda talve nagu polekski ei tea mida järgmine aasta toob ja nii pikk ja piinarikas on see ootamise aeg.
kas keegi on lääne päritoluga soolotsiklile külgkorvi külge haakinud? kas selleks on üldse mingit ümberehitusluba tarvis?
Re: külgkorv
jussuf kirjutas:Kas külgkorviga arvel oleva rattaga ei tohi soolona sõita?
Kas ratta ja külgkorvi vaheline liides peab täiesti jäik olema? Leidsin päris huvitava kallutamist võimaldava liigendiga külka - http://www.armec.com/sidewinder.html
Võid täita vabalt sõita ilma külgkorvita, isegi kui registris alrvel külgkorviga. Ise käin isegi ülevaatusel ilma korvita ning probleemi sellest pole seni tehtud.
Vaevalt, et see liigend nüüd jäik peasb olema, liigend kindlasti parandab oluliselt sõiduomadusi eelkõike kurvides.
Peabki jälle mõne korviga ratta hüppesse ajama, see on jälle teistmoodi sõitmine. Imestan ise, et ARK pole veel külgikorviga sõitmiseks lisa eksamit hakkand nõudma.
-
oldmoped
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Seaduse järgi külgkorviga mootorrattaga soolona üldse sõita ei tohi!
See tobe punkt tuleb sõidukite kategooriamääratlustest - korviga ratas ja soolorattas on erineva kategooria sõidukid.
L3-kategooria sõiduk (mootorratas) - kaherattaline sõiduk, mille
mootori töömaht ületab, sisepõlemismootori korral, 50 cm3 ja
valmistajakiirus, mistahes mootori korral, ületab 45 km/h;
L4-kategooria sõiduk (külghaagisega mootorratas) -ebasümmeetrilise
rataste asetusega kolmerattaline sõiduk, mille mootori töömaht ületab,
sisepõlemismootori korral, 50 cm3 ja valmistajakiirus, mistahes
mootori korral, ületab 45 km/h;
Aga Eesti ARK on sellesmõttes täielikud idioodid küll, et siin mõnele mootorrattale külgkorvi külge registreerida on suhteliselt lootusetu ettevõtmine. Tüüpvastus on, et pole ette nähtud. Nende loogika põhineb sellel, et kui tehas antud mudelile külgorvi paigaldusvõimalust ei ole kohe ette näinud või seda lausa sinna juba paigaldanud, siis järelikult ei saa. Samas, kui antud ratas on juba mõnes teises riigis korvi omale külge saanud, siis mingit ümberregistreerimisprobleemi ei ole.
-
J a n n o
- Postitusi: 206
- Liitunud: 27 Okt 2007, 00:14
- Tsikkel: YamahaXT, DneprMT16
- Asukoht: Sauespoo, Harjuusimaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
leidsin ühe veel vanema teema, kus kasutajanimega Hevimees on Magnale külka külge pookinud. tõenäoliselt ei ole see ka just tootja poolt ettenähtud (tegemist veel velorexi külkaga, mis mõeldud Jawale)
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=2 ... highlight=
ei ole õnnestunud Hevimeest tabada, et uurida kuidas see võimalikuks sai. ehk on keegi selle asjaga kursis lähemalt?
Pearu1 kirjutas:Ütleme siis nii - Politseinikud ei ole selle seadusega ilmsalt siis kursis, kuna mind korduvalt nii Tartus kui Jõgeval IŽiga maha korjatud. Sõitnud olen sedasi pea 2 aastat siis!
Ja mis siis saanud on?
oldmoped kirjutas:...Tüüpvastus on, et pole ette nähtud. Nende loogika põhineb sellel, et kui tehas antud mudelile külgorvi paigaldusvõimalust ei ole kohe ette näinud või seda lausa sinna juba paigaldanud, siis järelikult ei saa.
See ongi tüüpiline häda ametkondliku mõtlemise puhul – kui ei ole otseselt ette nähtud, siis pole järelikult võimalik. Eks nii on lihtsam elada ja oma tööd teha, kui mõtted on määrusega sätestatud. Ja noh... teed midagi on kohe oht, et satud määrusega vastuollu.
OT: Mõned aastad tagasi oli juhus, kus Viimsis levis kohutav hais (aeg-ajalt seal juhtub). Inimesed hakkasid loomulikult helistama, kuhu vaja. Selle peale sõitis mingi keskkonnainspektsiooni (vms ametkonna) hirmkallis seirekaubik välja ja kukkus mõõtma. Tulemus: "Aga teil ei haise ju siin, aparaat ei näita!"
![]()
PS! Olen vahel hirmuga mõelnud, et kui keegi üritaks tänapäeval hakata mootorratast leiutama (kaks ratast, mootor ja inimene istub lahtiselt peal), siis tõenäoliselt ei saaks see tohutute turvanõuete tõttu kunagi ideest kaugemale.
-
retro
- Postitusi: 933
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 32 korda
- Kontakt:
uunikumide talverallis oli ekipaazh vanema goldwingiga, millel vana velorex küljes.
http://unic.didyk.eu/TALVERALLY_2008/large-9.html
sihuke asi pani end ka mõtlema. tahaks korvi külge, midagi uuemat/töökindlamat, kui vanemad "emmilised". huvitaks ennastki, kuidas bürokraatiast läbi murda.
aga jah, Pannonia restaureerimise käigus vastati ka ARk-ist et kui ma külkaga registreerin, siis soolona sõita ei tohi!
Mulle tehti Võru ARK-is selgeks, et soolotsiklile on võimalik külge haakida külgkorv(e. tänapäevaselt külghaagis), kui tsikkel arvel soolona-klassifitseerub kerghaagisena ja mingeid pabereid ei ole vaja.
Korviga paberites korvi maha kakkuda ei tohi.
Siiski on asi segane küll, olen saanud paberite kontrollimisel teada igatsugu erinevaid versioone-politsei omaenese tarkusest-,kuid trahvi tehtud siiski ei ole.
Tsikliks K-750M, soolo
![]()
-
J a n n o
- Postitusi: 206
- Liitunud: 27 Okt 2007, 00:14
- Tsikkel: YamahaXT, DneprMT16
- Asukoht: Sauespoo, Harjuusimaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
see Võru ARKi seletus mulle meeldib, aga kas ka politseipatrullile, seda
tuleb vist katse-eksituse meetodil proovida. tuleb asi ära korraldada ja vaatame, mida esimene politseinik, kes kinni peab, asjast arvab. ülevaatusele saab ju ilma külghaagiseta minna.
-
oldmoped
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
kult kirjutas:soolotsiklile on võimalik külge haakida külgkorv(e. tänapäevaselt külghaagis), kui tsikkel arvel soolona-klassifitseerub kerghaagisena ja mingeid pabereid ei ole vaja.
Selle variandi peale ka ise tükkaega mõelnud, aga ...
sõiduki haagis peab olema registreeritud ning omama registrinumbrit, liikluskindlustust ja ülevaatust. Siiani on kättevõtmise taga juba tükk aega plaanitud eksperiment, minna külgkorviga ARK'i ja proovida see haagisena registreerida.
-
mootorrattur
- Postitusi: 69
- Liitunud: 18 Aug 2005, 15:02
- Tsikkel: Jawa
- Asukoht: Rakvere
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
-
TLH
- Postitusi: 243
- Liitunud: 16 Apr 2007, 10:08
- Tsikkel: külka M; Kawasaki
- Asukoht: Saaremaa
- Tänanud: 2 korda
minu viffri registreerimistunnistusel on kirjas, et piduriteta haagise lubatud suurim mass on 115kg...
korv võiks ju vabalt kerghaagisena kirja minna, aga kerghaagise definitsioonil on selline klausel juures, et haagis ei tohi toetuda oma tiisliga vedukauto haakeseadmele suurema koormusega kui 5% oma täismassist. huvitav, millise koormusega külgkorv tavaliselt toetub? toetuspunkte on ju mitu...
aga õnneks on kuuri all K-750 ootamas, kui külkaisu peale tuleb ![]()
-
ishijupp
- Postitusi: 1112
- Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
- Tsikkel: BMW R1150R , K-650
- Asukoht: Harku
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
K650 soolo, tehasekinnitused ja originaalkorv- ikkagi tahtis ARK mind saata vormistama ümberehituspabereid ja ekspertiisi. Tükk kivinäolist BS ajamist neile kustutas nende isu mind kuhugi saata, paberid vormistati sealsamas ära. Kahtlustan, et läänekale korvi külge aretamine eeldab ümberehitust koos kõikvõimalike jooniste-, tugevusarvutuste-, kindla kvalifikatsiooniga keevitaja- ja ekspertiiside olemasolu.
Re:
mootorrattur kirjutas:Täpselt ei tea, aga kui mina oma 638 5-6 aastat tagasi arvele võtsin korviga, siis öeldi, et soologa võib ka sõita. Kui paberites korvi ei ole, siis ei tohi ka korviga sõita. Võtke kinni, mis moodi see õige on...
L4 kategooria mootorsõiduk- mootorrattas korviga või ilma. arki kodulehel on selline koht olemas, sõidukite all oli kuskil
Re: külgkorv
Vahetasin ark'iga maili. öeldi , et tee avaldus ümberehituseks (millele ja milline) siis antakse luba, tuleb valmis teha ja arki ülevaatamisele viia. Või oli ekspertiisi. Mai tea, plaanis see asi järgi proovida. kolistasin vähe googelis ja sealt leidsin Velorex 562 külgkorvi. Sellele pakutakse tehase poolt kaasa universaalseid kinnitusi. Mingipäev kui laupäeval pohmakat pole proovin arkist läbi käia ja avalduse ära teha. Siis vaatab mis edasi saab. loodame..
Re: külgkorv
Upitaks teemat üle pika aja. Kas on kellelgi mingeid tulemusi ette näidata? On keegi ARK'iga (nüüd vist täpne öelda maanteeamet?) sel teemal arutanud?
Motokokkutulekutel on jäänud paar korviga ratast fotosilma ette, kas on omanikud ka siit foorumist ning oskavad mingit infot anda?


-
miilits
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
Re: külgkorv
See teema "tohib või ei tohi" meenutab NL aega, ainult siis oli seisukoht, et M-ilistega ei tohi soolona sõita, sest need on liiga võimsad, erandiks olid vaid soolovarjandina ettenähtud eskordi tsiklid, milliseid eraisikud ei saanud soetada.
Muide aastaid tagasi oli ARK-is ka arutlusel külghaagisega ratta soolona kasutamine, siis isegi plaaniti seda seadustada, kuid sinna see mõte ka jäi.
-
hevimees
- Postitusi: 166
- Liitunud: 20 Apr 2004, 22:15
- Tsikkel: VFR1200F,VFR800V-TEC
- Asukoht: muuga
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 2 korda
Re: külgkorv
Rahva tungival soovil kriban siia oma külghaake legaalseks saamise saaga.
Teh passis seisab sõiduki kategooria lahtris L4.ehitusaasta on 1984 mis oli ka selle legaalse teh passi saamise eeliseks(vana aegne ratas)kus jookseb piir ei tea aga küsiti kohe mis aasta,kui saadi teada et 84 siis hakati edasi küsitlema.kere tüüp soovitati kohe panna külghaagisega siis võib sõita ka ilma.külgkorv on ratta jäik osa mis ei kuulu eemaldamisele.passis ka istekohtade arv 3 koos juhiga.telgi kokku 3.veotelgi 1.istekohti juhi kõrval pole märgitud .Ilmselt on võimalik selliselt liigelda ka kolmekesi ratta otsas mul ees lisajalatoed ka
.
otsustavateks faktoriteks said vanus ja ratas ei olnud eelnevalt Eestis arvel.
-
Erik
- Postitusi: 310
- Liitunud: 30 Aug 2004, 16:44
- Tsikkel: jawaha
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 50 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: külgkorv
Jawadel pannakse passi "korviga ratas" ja märkuste alla, et võib sõita soolona. Kõigi ratastega peaks nii olema mis saad/said osta poest korviga või soolona. ÜV pead korviga tegema...
-
oldmoped
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Re: külgkorv
miilits kirjutas:See teema "tohib või ei tohi" meenutab NL aega, ainult siis oli seisukoht, et M-ilistega ei tohi soolona sõita, sest need on liiga võimsad.
Asi selles, et 19" ratastega emmilist tehas kungi soolona ei tootnud ja oli valmistaja andmetes ette nähtud kasutamiseks ainult külgkorviga.
Päriselt on ka korviga ja sooloratta rooligeomeetria kergelt erinevad ja spetsiaalselt korvi jaoks valmistatud masinatel on tunduvalt väiksem esiratta järeljooks ja soolona kasutamisel on väga ebastabiilsed - kas seda ka reaalselt emmeliste valmistamisel oli arvestatud, ei oska küll öelda.
Venemaal praeguse kohta ei oska öelda, aga veel mõned aastad tagasi kehtis see veel küll, et sooloratastena olid vanakooli omadest legaalselt võimalikud vaid tehasest 18" ratastega tulnud versioonid.
Re: külgkorv
09,04,2011 käisin arkis ja tegin avalduse. arki tüübid kahtlesid, et kas saab ümberehitusloa. Aga praegu ootan põial p.... äkki saab ja siis kui saab, läeb tuunimiseks. avalduse tegin velorexi kohta, sest velorexil netis manuaal olemas kuidas suvalise ratta külge korv paigutada.
p.... = peos. ahh teid pervokotte
-
poison
- Mode
- Postitusi: 1005
- Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
- Tsikkel: sporta 1200
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 13 korda
Re: külgkorv
oldmoped kirjutas:miilits kirjutas:See teema "tohib või ei tohi" meenutab NL aega, ainult siis oli seisukoht, et M-ilistega ei tohi soolona sõita, sest need on liiga võimsad.
Asi selles, et 19" ratastega emmilist tehas kungi soolona ei tootnud ja oli valmistaja andmetes ette nähtud kasutamiseks ainult külgkorviga.
Päriselt on ka korviga ja sooloratta rooligeomeetria kergelt erinevad ja spetsiaalselt korvi jaoks valmistatud masinatel on tunduvalt väiksem esiratta järeljooks ja soolona kasutamisel on väga ebastabiilsed - kas seda ka reaalselt emmeliste valmistamisel oli arvestatud, ei oska küll öelda.Venemaal praeguse kohta ei oska öelda, aga veel mõned aastad tagasi kehtis see veel küll, et sooloratastena olid vanakooli omadest legaalselt võimalikud vaid tehasest 18" ratastega tulnud versioonid.
ei tehtud mingeid erinevaid järeljookse, lasti kõik ühelt liinilt, ainult kinnitusnublud jäeti ära ja lisati joodiku kinnitus, 18 tolliste rataste osas nõustun
Re: külgkorv
Täna oli see õnnelik päev kus saadeti ekspertiisi suunamise leht. Nüüd siis tuleb teha külgkorvi ja mootorratta vahelised kinnitused ja külge panna. Ja külgkorv tuleb ka sebida.
-
petz
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: külgkorv
badandevil kirjutas:Oli ka aeg, virised juba rohkem kui aasta seda teemat
...tead meile külgkorvist kah midagi targemat kõnelda v???
Re: külgkorv
ahahahahahaaa ilgelt naljakas on kiusata. anda mulle valed telefoninumbrid ja ise minu eest ära osta korv. ma juba kartsin et pean saaremaale minema mingi teise korvi järele. aga samas pole mulle siukse ägeda süsteemiga ja nii sobivat kingitust kunagi sünnipäevaks tehtud. aitähh kati
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.