Husaberg FE501e koliseb (sidurikorvi puks läbi tõenäoliselt)
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 34
- Liitunud: 15 Sept 2004, 11:16
- Tsikkel: Kawasaki VN 750
- Asukoht: Lääne-Virumaa
Husaberg FE501e koliseb (sidurikorvi puks läbi tõenäoliselt)
Tere!
Probleem siis selline, et mootori alumisest otsast tuli selline kolin, nagu miski käiks vastu siduripoolset küljekaant. Võtsin asja lahti ja tuvastasin, et väntvõlli (nn "peavõlli") otsas oleva hammasratta mutter oli lahti, migni aeg on käinud ka kergelt vastu kaant. Samas silma järgi vaadates oli see mutter väga vähe vastu kaant puutunud ning kolina põhjustajaks ei tundu see mutter olevat. Samas tuvastasin, et siduri korv loksub ja selle eemaldamisel tuli see kergesti võlli pealt maha. Sidurikorvi ja võlli vahel on pronksist (?) puks, mis on tõenäoliselt liialt kulunud, sest manuaali järgi tuleks sidurikorvi eemaldamiseks kasutada (spetsiaalset) tõmmitsat. Sisurikorv loksub nii võlli pikisuunas, kui ka...noh kaldub võlli külje poolt vaadates viltu. Puks läheb kergelt nii võllile kui sidurikorvi vastavasse pessa. Sidurikorv ja võll on omavahel liikumatud (nuutühendus).
Paluks nüüd järgmist infot:
1) kas mu oletus kolina tekitaja suhtes on õige, st kas see puks ikka tõepoolest peab olema tihkelt nii võllil kui sidurikorvi vastavas pesas;
2) kust saab kõige kiiremini (odavamalt) uue puksi;
3) kui uut puksi vaja, kuidas siis võiks välja näha uue puksi paigaldamine (mingit leebema põrutamisega (puuklots+haamer, puuhaamer vms), temperatuuri vahe kasutamine jms). Mingeid valmis vahendeid pressimiseks vist ei ole eriti.... leiutamise tulemusel ehk midagi...
4) ja võibolla veel muud asjakohast infot?
Üks lisaküsimus veel, et lahti lammutamise käigus oma arust kickstarterit ei näppinud (küll aga mingit liigutasin korraks natuke väljapoole hammakat kickstarterist järgmisel võllil), aga käimalöömisvänta ei tõuse enam ise üles. Kus peitub see vedrumehanism, mis seda vänta üles tagasi tõstab? Pealtnäha jääb mulje, nagu see vedru asuks kusagil seespool, mitte siduripoolse kaane all.......... :S
Taustainfoks nii palju, et tsikkel äsja ostetud. Ostmise hetkel tundus kolin olevat nn "mütsialune viga", mida ta ka on, juhul kui viga on puksis.
Asjalikke ettepanekuid siis!

-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Husaberg FE501e koliseb (sidurikorvi puks läbi tõenäoliselt)
Kickstartei vedru on kaane all. Seal on üks oluline vidin kaane tagasipanemisel - kutsikas. Kui see veits paigast nihkub, siis kickstarter ei toimi enam normaalselt.
Kolina osas võta asi lahti, Husabergi mootor on lihtne, midagi üleliigselt seal ei ole. Enne lahtivõtmist ei saa keegi miskit tarka sulle öelda.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
Teema algataja - Postitusi: 34
- Liitunud: 15 Sept 2004, 11:16
- Tsikkel: Kawasaki VN 750
- Asukoht: Lääne-Virumaa
Re: Husaberg FE501e koliseb (sidurikorvi puks läbi tõenäoliselt)
Mulle siiski tundub, et esialgu ei ole mõtet sügavamale mootorisse tungida. Kolin tuli konkreetselt ikka ühelt poolt. Käigukast nagu ei saa koliseda, siis oleks see rohkem ikka sõidu ajal, pealegi tule kolin ikka konkreetselt siduripoolse kaane alt....
Kusjuures, seda sidurikorvi/hammasvööd/hooratast (andke andeks mõistete kasutamisel) käega liigutades on juba kolksumist võimalik tekitada. Kui hammasratas annab ikka loksuma, siis üsna loogiline, et hakkab mingi väristamine, hambumine võib osaliselt toimuda hamba servadega jne.

-
- Postitusi: 93
- Liitunud: 25 Aug 2007, 17:01
- Tänatud: 1 kord
Re: Husaberg FE501e koliseb (sidurikorvi puks läbi tõenäoliselt)
Selle mutriga on selline jama : Crankshaft nut comes loose: Appears to be a problem from '04 to the present. Engine becomes excessively noisy. The nut bottoms against the thread and not against the crank gear allowing the gear to remain slightly loose. Add a washer under the nut.
Üldjuhul võid servida seda http://husaberg.org/wiki/index.php?title=Main_Page
Mis aasta rattaga on tegu?
Re: Husaberg FE501e koliseb (sidurikorvi puks läbi tõenäoliselt)
Mul on väike kogemus sama isendi 2004.a. mudeliga. Kui huvi on võin saata selle aastanumbri remondi manuali kus kõik järjest piltidega lahti seletatud.
Siduri kohta ei oska öelda, aga kick starteriga on selline jama, et mul murdus seal sees oleva (poolkuu kujulise)piiraja naga ära. Lõpuks kui uue poolkuu ostsin selgus, et tegemist on tehase praagiga. Selle poolkuu alla on vaja panna ca 1mm seibe muidu kickstarteri võllil olev naga ei haaku korralikult ja hüppaba selt üle. Kuidas seda muidu tagasi panna, et töötaks on manualis kirjas(inglise keelne)
Võin manuali mailile saata!
-
Teema algataja - Postitusi: 34
- Liitunud: 15 Sept 2004, 11:16
- Tsikkel: Kawasaki VN 750
- Asukoht: Lääne-Virumaa
Re: Husaberg FE501e koliseb (sidurikorvi puks läbi tõenäoliselt)
Täpsustan igaks juhuks, et puks tegelt ei saa liiga tuugalt mõlemale poolele (võllile ja sidurikorvile) kinnituda, sest siduri lahutamise ajal peabki selle puksi peal pöörlemine käima (uuematel mudelitel on puksi asemel nõellaager). Kindel on aga see, et puks on vähemalt seest poolt kulunud.

-
Teema algataja - Postitusi: 34
- Liitunud: 15 Sept 2004, 11:16
- Tsikkel: Kawasaki VN 750
- Asukoht: Lääne-Virumaa
Re: Husaberg FE501e koliseb (sidurikorvi puks läbi tõenäoliselt)
HusabergHooligaN kirjutas:Selle mutriga on selline jama : Crankshaft nut comes loose: Appears to be a problem from '04 to the present. Engine becomes excessively noisy. The nut bottoms against the thread and not against the crank gear allowing the gear to remain slightly loose. Add a washer under the nut.
Üldjuhul võid servida seda http://husaberg.org/wiki/index.php?title=Main_Page
Mis aasta rattaga on tegu?
Ratas on 2001 aasta oma. Niisiis päris tüüpveana ei pruugi see minu masinal aastate järgi vaadates olla. Nimetatud mutri keerasin ettenähtud jõuga kinni. Vb ongi kolin kadunud!? Siiski paneks parema meelega uue puksi, kui vaid saaks selle kusagilt!
Ehk nimetab keegi koha, kust selle puksi kindlapeale saab Eestist, kellegi vahendusel vms. Internetitellimisega ma veel hetkel sinapeal ei ole, kuigi peab hakkama seda interneeduse värki ka vaikselt uurima...

-
Teema algataja - Postitusi: 34
- Liitunud: 15 Sept 2004, 11:16
- Tsikkel: Kawasaki VN 750
- Asukoht: Lääne-Virumaa
Re: Husaberg FE501e koliseb (sidurikorvi puks läbi tõenäoliselt)
Kolin kadus pärast väntvõlli otsas oleva mutri kinni keeramist!
Minu pärast teema lukku!

-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Husaberg FE501e koliseb (sidurikorvi puks läbi tõenäoliselt)
No kui sidurikorvi ja võlli vahel on ristilõtk siis peaks selle puksi ikka ka asendama. Muidu läheb lõhkuma!
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Postitusi: 93
- Liitunud: 25 Aug 2007, 17:01
- Tänatud: 1 kord
Re: Husaberg FE501e koliseb (sidurikorvi puks läbi tõenäoliselt)
Sepajoe kirjutas:Kolin kadus pärast väntvõlli otsas oleva mutri kinni keeramist!
Minu pärast teema lukku!
Igaks juhuks mainin siin ära, et KINDLASTI kasuta kinni keeramisel keermeliimi!!! Täpselt ei mäleta kas sinine või punane Loctite
Re: Husaberg FE501e koliseb (sidurikorvi puks läbi tõenäoliselt)
HusabergHooligaN kirjutas:Sepajoe kirjutas:Kolin kadus pärast väntvõlli otsas oleva mutri kinni keeramist!
Minu pärast teema lukku!
Igaks juhuks mainin siin ära, et KINDLASTI kasuta kinni keeramisel keermeliimi!!! Täpselt ei mäleta kas sinine või punane Loctite
Vändaotsamutter KINDLASTI rohelise liimiga, eelnevalt keermed mutril ja vändaotsal ERITI puhtaks (traathari, vaibanuga, kliiner). Aga nüüd
vist hilja juba, vähemalt teistele Bergiomanikele teadmiseks (mis sidurikorvi puksist sai?).
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.