Rahvaspordi litsents
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Re: Rahvaspordi litsents
mella kirjutas:Sel juhul tekib mul küsimus, millisel alusel EMF keelab oma litsentsiomanikel teistel võistlustel osaleda?
Kui selleks õiguslikku alust pole, siis saab ju kohtusse anda
Ei keelagi. Osale. EMF lihtsalt lõpetab selle peale Sinuga sõlmitud lepingu ehk siis võtab litsentsi ära. Mitte keegi ei saa sellist käitumist EMF poolt keelata - litsentsi hankides oled Sa astunud nendega lepingulisse suhtesse. Kui see leping ütleb, et nii saab teha, siis oled ise loll, kui lepingu allkirjastasid.
Iseküsimus on tõesti, kas lepingusse selliste punktide kirjutamine on seaduslik. Seda otsustab kohus. Võimalikud argumendid on näiteks ettevõtlusvabadus (korraldan võistlust siis kui mulle kui ettevõtjale sobib, mitte siis kui EMF lubab), eneseväljendamise vabadus (kui EMF korraldab jama, siis on mul õigus öelda, et see on jama), kodanikuühendustesse koondumise vabadus (EMF ei saa takistada teiste mootorispordiorganisatsioonide teket). Kui litsents võetakse ära näiteks selle tõttu, et keegi litsentsiomanikest või EMF liikmesorganisatsioonide juhtidest kirjutab näiteks kurja artikli EMF kohta, siis on märkimisväärselt suur võimalus kohtus EMF'i võita. Sama ka siis, kui keegi vaidlustab kohtus trahvi, mida EMF suupruukimise eest määrata võtab. Kas EMF võib keelata omal vastutusel EMF haldusalast väljaspool oleval võistlusel sõitmist, on hea teema juristidele. Mina seda ei ole .
Litsentsil on kaks külge - sõitja kindlustus ja korraldaja kindlustus. Sõitja kindlustuse saab tõesti ka muul viisil katta. Korraldaja oma paraku mitte. Ma ei viriseks 600 kr aastas maksva litsentsi hinna üle, kui litsentsiga kaasnev kindlustus katab ka näiteks korraldaja vastutuse sel juhul kui mõni pill publikusse lendab ja mõne pealtvaataja vigaseks teeb. Korraldaja, kes sellist riski mitte mingil moel ei maanda, on vastutustundetu ning mängib loteriid. Vigastused ja sellest tulenevad nõuded korraldaja vastu ei ole loteriimängimise koht. Olukorras kus ühel võistlusel käimine juba ainuüksi kütusekuludes maksab ca 1000 krooni, on litsentsi hind hooaja peale kokku marginaalse tähendusega. Selle eest ei saa üht korralikku rehvi - mis krdi kulu see on?
Viisakas lahendus oleks see, kui EMF koosseisus oleks eraldi Rahvamotospordi Liit, mis korraldab kokkuleppel EMFiga oma sarja ning millel on oma litsents ja kindlustus ning mille litsentsiga muudele EMF võistlustele peale ei lastaks. Kui rahvaspordi litsentsiga peale ei lasta, pole ka põhjust kalendreid meistri- ja karikavõistluste kalendriga sünkida ning kõik oleksid rõõmsad. Aga et täna sellist liitu ei ole ning kui ka oleks, poleks kindel, kas see EMFile meele järele on, ei ole reaalselt alternatiivi EMF rahvaspordilitsentsile. Kes korraldaja vastutuse olemusest aru ei saa, ei peagi võistlusele peale saama - lihtne.
- M -
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.