Vene küte ja lääne tsikkel
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 157
- Liitunud: 12 Juun 2004, 20:03
- Tsikkel: Transalp 600, Suzuki RF900
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 6 korda
Vene küte ja lääne tsikkel
Tervist!
Nimelt tekkis küsimus vene kütuse kohta. Järsku keegi tangib sellega oma mootoratast või sõitnud sellega venemaa reisil. Kas on see tekitanud mingeid mootoriprobleeme või suurendab küttekulu? Mis vahe sel üldse on meie euroopa küttega(mõtlen ikka seda 95)? Oma vanast autost olen seda ikka hulga läbi lasknud kuid siiamaani ei tunne vahet, kui siis ainult rahakoti tühjenemise kiirus on pidurdunud.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8862
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 367 korda
- Kontakt:
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
ma arvan et suht harva, kui sa Eestis tankides saad muud kütust peale venemaa kütuse .
Mis puutub aga venemaal reisimisele, siis minul on ALATI kütusekulu vähenenud, kuskil viiendiku/kuuendiku võrra.
Võibolla mõni vana roostes bensujaam kuskil vene kolkakülas toob sulle mingit puru tankimisel paaki, mis võib midagi kergemini ära ummistada.
Pigem peaks mõnes vene foorumis teema tegema, et kas teil ka Eestisse reisides kütusekulu tõusis ja et kas julgete seda oma vene ratastele sisse kallata?
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
Tervitus!Tõin oma 4t krossi rattale 98 just proovimise mõttes ja ei surnud välja nii ruttu just madalatelt pööretel kui selle siin müüdava küttega ja vene 98 ei haise nii räigelt !Ainuke probleem on see kes siia toob õiget 95 või 98 juhul kui ise järgi ei käi või mõni hea tuttav.Siin Subaru Impereza mehed teadsid rääkida ,et vene 98 on parem .
-
- Postitusi: 501
- Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
- Tsikkel: XLV 750R, CRF 300L
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 49 korda
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
Mis puutub aga venemaal reisimisele, siis minul on ALATI kütusekulu vähenenud, kuskil viiendiku/kuuendiku võrra.
Mul on küttekulu vähenenud alati kui Eestist väljapoole olen sõitnud, vahet pole, millise ilmakaare suunas. Aga arvan, et see tuleb sellest, et pikka maad ühtlaselt sõites, peabki kütusekulu vähenema. Venemaal tangin korraliku logoga tanklast, neid on seal piisavalt ja pole kunagi mingit probleemi olnud.
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022, Läti TET 2023, Rootsi 2024
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8862
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 367 korda
- Kontakt:
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
viimane sõit Venemaale sai suht kõvasti kohe peale tankimist paugutama hakatud ja siis kütusekulu hoopis vähenes. Aga ilmakaartes on ikkagi minuarust asi kinni. Eesti-läti-leedu-poola oleks nagu üks kütus ja ülejäänud ilmakaared teine kütus.
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
Minu rattaga on selline probleem olnud ,et 98-t ei leia igalt poolt.
ning 95-ga tekkib pikki otsi lastes selline anomaalia ,et hakavad vaikselt pütid tagant ära kaduma.
korra sidur sisse tuure siis töötab tükk aega normilt jälle.
kiirenduse peal pole vahet töötavad kõik .
Tekib siis just kui sõita pikalt ühtlase gaasiga.
98-saga pole kunagi sellist anomaaliat täheldanud.
Mootor on kergelt "järele aitatud" ka:
Nukad ,väljalase,mootori jootmine.
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
Kaks allikat pakuvad vene kütti, mõlemad sama hinnaga ühel aga kütus haiseb spetsiiifliselt (üsna tugev lõhn) ning teise allika kütt haiseb sama lõhna järgi, kuid palju nõrgemalt. Ei haise nad kumbki eesti tanklates müüdava kraami järele. Võib sellest nõrgema haisuga kütusest midagi arvata (lahjendatud või midagi muud) ?
-
- Postitusi: 44
- Liitunud: 26 Juul 2009, 21:43
- Tsikkel: honda cr250, iz jupiter2x2
- Asukoht: võru
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
Olen sõitnud nii autoga kui ka krossikaga vene 95-ga. Ei ütleks et mingit tuntavat vahet on va hind ja lõhn. Osad, kes pena venest toovad, võivad 95 pähe 92 müüa, see võib juba mootori tööd häirima hakata.
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
Olen võrrelnud erinevate bensiinide kulu (pritsega)auto kompuutri järgi Tallinn Tartu maanteel. Tavaliselt sõidan öösel ja ühtlase kiirusega . Navi järgi keskmine kiirus 88- 92 .
Reeglina on Tartust Tallinna poole (vene bens) sõites küttekulu väiksem.
Suurim kulu on aga tankides kiirtee alguse tanklatest.
Venes tähistatakse bensiine tähtedega A ja AI. Need on erinevates süsteemides mõõdetud.
A92 (MON) on tegelikult kõrgema oktaanarvuga kui AI95 (RON). AI95 oktaanarv A süsteemis oleks 86. Nii et selle http://www.eava.ee/opiobjektid/mto/auto ... stele.html järgi peaks A92 olema "kangem" kui meie 98 (MON 87,4).
Kui vaatate selle lehe allosas tabelist meie bensiinis lubatud kergete osiste lubatavat mahuprotsenti (metanol, etanol, ja muud alkoholid) siis meil müüdav bensiin võib olla kergem kui naabritel. Kuna bensiini müüakse küll liitrites aga tema energiasisalduse määrab kaal siis kulub ka kergemat bensiini liitrites rohkem kui raskemat.
Raskem bensiin alandab ka ujukikambris bensiini taset mistõttu muutub karpaga küttesegu lahjemaks.
-
- Postitusi: 29
- Liitunud: 28 Veebr 2009, 20:03
- Asukoht: Tallinn
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
marzer kirjutas:Olen sõitnud nii autoga kui ka krossikaga vene 95-ga. Ei ütleks et mingit tuntavat vahet on va hind ja lõhn. Osad, kes pena venest toovad, võivad 95 pähe 92 müüa, see võib juba mootori tööd häirima hakata.
Head sõbrad, julgen väita et bensiin 95E mis te eesti tanklatest ostate ei ole kindlasti 95 vaid max 93E. Olen seda vastavate testritega kontrollinud.
Venemaalt tuuakse erinevaid kütuseid. Paljustki oleneb kokkuostjast. On ärimehi kes ostavad vahetult vene piiri äärest, sealsete müüjate käes kütus, mis tihtipeale on "solk" (haiseb ja veidra värvusega). Samas on selliseid selle, kes ostavad kütet sealsetest poppidest bensujaamadest- selisel juhul on küte ok.
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
Tanklatega on nii, et kõigil tuleb kütus ühest kohast. Hind on kõigil üks ja sama ! Kui hind muutub, muutub kõigil. Ja tegelikult ma tunnen ühte tanklaketi juhatajat, isiklikult. See tegi mulle personaalselt, täiesti normaalse hinnaga kliendikaardi. Ma olen põhimõtteline inimene.
Aga suur vahe on küll sees 95 ja 98. Nt 98 sõites võtab vähem kütust, mitte väga palju vähem, aga parasjagu. Ja masin on erksam samuti.
-
- Postitusi: 1097
- Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
- Tsikkel: enduro ja asfalt
- Asukoht: Anija vald
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
Rääkige õkskõik mida bensiini oktaanarvust ja küttekulust, kuid ärge väitke, et 98-ga sõites on küttekulu väiksem! Kui keegi ikka raiub oma juttu siis mul on tehniline raamat, kus on lause! Suurem oktaaniarv ei vähenda kütusekulu! Ja ma ole nsamas mõne eelkõnelejaga näus, et eest 95 on tegelikult 92 või 93. See 95 oktaaniarv saavutatakse erinevate lisandite arvelt, mis pole õige. 98 aga peaks 95 olema, mis on tõstetud lisandite arvelt 98-le. Seega Eestis on see võide ehk õige, kuid seal, kus müüakse ausat kaupa, ei toimi see!
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
makuke kirjutas:Rääkige õkskõik mida bensiini oktaanarvust ja küttekulust, kuid ärge väitke, et 98-ga sõites on küttekulu väiksem! Kui keegi ikka raiub oma juttu siis mul on tehniline raamat, kus on lause! Suurem oktaaniarv ei vähenda kütusekulu! Ja ma ole nsamas mõne eelkõnelejaga näus, et eest 95 on tegelikult 92 või 93. See 95 oktaaniarv saavutatakse erinevate lisandite arvelt, mis pole õige. 98 aga peaks 95 olema, mis on tõstetud lisandite arvelt 98-le. Seega Eestis on see võide ehk õige, kuid seal, kus müüakse ausat kaupa, ei toimi see!
Tundub, et sa lihtsalt pole sellise masinaga sõitnud, mis vahet teeb. Ise olen 98 fänn - rahaliselt ei kaota midagi (kuna realselt kulub veitsa vähem, kui 95'te), aga mootor tuksub paremini
Antud kogemused põhinevad küll neljarattalistel ja tsiklitel väga kaasa rääkida ei oska...
Jansu
__________________________________________
V-mootor on nagu lõvi taltsutamine ja rida mootor nagu kassi piinamine

HYOSUNG GT650Ri
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
Usun et see tunne, et neljarattaline tiksub paremini on tingitud sinu mõtlemisest et 98 on parem.Valdav enamus mis vahet teeb on ilmastiku tingimus. Niipalju kui uskuda targemate kodanike välja õeldud fakte 98 kohta, siis isiklikult mina seda lihtsalt ei kasuta enam, sest minu neljarattalisel (paari aasta vanune)on üks teatud keerulise nimetusega klapp mis määrdub/vajab sagedast puhastamist just 98 sõites. Aga samas ma ei saa seda nii kindlalt väita, kuna kasutan ühte tanklaketti. Imelik see on.
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
Eeldusel, et bensiin on solkimatta, on 98 bensiini kulu väiksem vaid siis kui antud mootor on ehitatud töötama 98 bensiiniga. Kui mootor on ettenähtud töötama madalama oktaanarvuga siis kõrgema oktaanarvuga bensiini kasutamine arvestatavat kokkuhoidu ei anna.
Enamus mootoreid ei nõua 98 bensiini.
Omaette teema on erineva oktaanarvuga bensiinide kvaliteet tanklate läbimüügi koguste ja hoiutingimuste taustal. Näiteks 3 kuud maapealses mahutis (päiksekäes) seisnud bensiini omadused võivad oluliselt muutuda kui selles on suur kergete lenduvate ühendite %.
(Alles hiljuti tegelesin ühe 1,5a seisnud masinaga mille paagis olevast bensiinist pool keeldus tulekatsel lahtise leegiga põlemast.)
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
98 bensiin ei sisalda rohkem energiat, kui 95. Lihtsalt ta sisaldab rohkem detonatsioonivastaseid lisandeid, mis lubavad teda kasutada kõrgema surveastmega mootorites. Ta ei ole kvaliteetsem, kui nt 95 või 92 või kasvõi 66. Ta on TEISTSUGUNE.
Igale mootorile on õige see kvaliteetne bensiin, mis on sinna ette nähtud. 98 põlemisrežiim on teistsugune, kui 95-l. See režiim on õige kõrge surveastmega mootoris, aga see pole seda enam mitte madalama surveastmega mootoris. Seal põleb ta aeglasemalt ja tekib järelpõlemine väljalaskes, tulemuseks klappide kõrvetamine ja siniseks minevad leegitorud ning ka võimsuse kadu. Sain selle selgeks juba ammu, kuui kadus ära kütus A76. Nii Jawa kui ka Mosse sõitsid 93-ga märksa sitemini kui 76-ga, see sundis põhjust otsima. Mõni mees üritas viga likvideerida süüte varajaseks keeramisega, kõrgetel pööretel justkui paranes kah, aga liiga varane süüde lõhub mootorit jälle omakorda.
Pange õige, aga kvaliteetne kütus. 99,9% meist ei maksa eeldada, et meist keegi oleks targem kui tehase insener ja konkreetse mootori konstruktor.
-
- Postitusi: 263
- Liitunud: 08 Jaan 2007, 19:37
- Tsikkel: Zx9r, kx250f, DS650X
- Asukoht: Võru/Tartu
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
Pange õige, aga kvaliteetne kütus. 99,9% meist ei maksa eeldada, et meist keegi oleks targem kui tehase insener ja konkreetse mootori konstruktor.
Jutt jumala õige. Erilist tõmbe ja ökonoomsuse kasvu ei ole ma 98t kasutades täheldanud. Ainult praksuv ja siniseks tõmbuv väljalase. Vene kütusega kogemus, et kui on usaldusväärne müüja siis kärab vägahästi. Lumesaan lendas küll paremini kui eesti kütusega.
Kunagi varem, kui vene kütus poplaarseks muutus siis esines tugevat detonatsiooni ilma det. andurita masinatel. Juu siis müüdi 76 või 92-e 95-e pähe
Võrr->Jawa 638->Dnepr 650->Suzuki GSX600F->Kawasaki ZX6R->Kawasaki ZX9R ja KX250f
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
andrias kirjutas:Pange õige, aga kvaliteetne kütus. 99,9% meist ei maksa eeldada, et meist keegi oleks targem kui tehase insener ja konkreetse mootori konstruktor.
Jutt jumala õige. Erilist tõmbe ja ökonoomsuse kasvu ei ole ma 98t kasutades täheldanud. Ainult praksuv ja siniseks tõmbuv väljalase.
Sama siin ja peale esimest sõitu poest kodu poole olid leegikad laksust sinised. Mina loobusin, kasutan 95, tavalist, mitte ultimat vms ja rahul! Manual räägib ka min 95 benast, seega lasen rahulikult edasi!
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
tere!! ise sõitsin eelmise hooaja küll vene 92-ga . Mina küll mingit erilist vahet ei tundnud 95-e suhtes. Tõesti rahakotile oli mõnusam. Muidugi ma toon ise küttet venest ja tean mida tangin, aga olen siin kuulnud, et mõned pidavad 95-e pähe müüma 92 ja 76 segu !
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
Sõitsin väga pikka aega autoga vene kütte peal. Paar asja mis silma jäi - kui sul on kindel müüja (ei ole mingi suvaline Vasja või Stjopa) siis on suhteliselt kindel, et saad segamata/solkimata kütust, mis on autole/tsiklile sama ohutu kui tanklaketi oma. Teiseks muutus vana auto kütusekulu pea liitri võrra vähemuse poole 100 km kohta ja mul oli sõitmist sageli 200-300 km päevas, nii et aega oli statistikat teha.
Kõige kehvemat kütust oma elus olen saanud Lukoilist, mis karburaatormootoriga auto teepeale jättis ja pärast mitu tuhat krooni puhastamise eest raha neelas.
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
olen saanud vene kytet no sellist paska et siguli ka ei sõitnud peale selle ainult eesti tankla ja 98(ja nagu tark mees ytles:95 ei põle kuskil)
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
Ise tead, oma ratas.l
-
- Postitusi: 1447
- Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
- Tsikkel: Päris mitu...
- Asukoht: Pärnu
- Tänatud: 109 korda
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
Piipz kirjutas...
Eesti-läti-leedu-poola oleks nagu üks kütus
Vaidlen vastu just selle viimati nimetatud riigi puhul. Millegi pärast Poolas ( kasutan Poolas ainult BP jaamu) tangitud diisliga saan oma bussiga paagitäiega sõita ca 130 km. rohkem kui meie suurepärase nn." eluveega".
Bensu kohta ei oska öelda.
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
kolka kirjutas:peale selle ainult eesti tankla ja 98(ja nagu tark mees ytles:95 ei põle kuskil)
Siin foorumis ennegi läbi käinud, kroomimehed kes tahavad siniseid leegikaid ostku 98-at kes tahab, et enamvähem originaalina säiliks kasutagu 95-te. Minule need sinakas-lillad leegikad ei meeldi seega sõidan 95-ga ja põleb kyll. Tallinna inimesed teavad kindlasti TRef-2 tanklat mnt. ameti kõrval. Ise tangin seal juba aastaid ja suvel juhtus huvitav fenomen. Nimelt mingi juulikuu keskpaiku otsustas diisel buss, et tema sõidab paagitäiega 120-150km rohkem (täpselt enam ei mäleta mis see number oli) See fenomen kestis kuu,- poolteist ja kadus samaäkki kui see tekkis. Loll loogika räägib, et sinna pidi sattuma solkimata kyte
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
Mis puudutab ca 5 aasta taguseid kogemusi diisliga, siis toona oli vene diisel küll parem. Isegi Isakese vana patrol ei tossanud sellega.
Bensuga oli aga nii, et sõitsime Dodge Stratusega, mis idee poolest tahtis 98-t. Piiterist saime veel 95-t. Medvežegorskis viimast korda 92 ja edasi läks juba see 80, või mis ta neil toona oli. Sõitis küll, omanik tundis veidi vahet (ta oli kohutavalt raske jalaga mees), aga mina ei saanud rahulikult kulgedes midagi aru.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
rolex kirjutas:Tallinna inimesed teavad kindlasti TRef-2 tanklat mnt. ameti kõrval. Ise tangin seal juba aastaid ja suvel juhtus huvitav fenomen. Nimelt mingi juulikuu keskpaiku otsustas diisel buss, et tema sõidab paagitäiega 120-150km rohkem (täpselt enam ei mäleta mis see number oli)
Aastaid on sama fenomen olnud viimases paremat kätt asuvas Lukoili tanklas vahetult enne Leedu-Poola piiri. See tankla leiab minu puhul kasutust igal Eesti-Saksa retkel. Ja mitte kord või kaks, vaid ligi kümme korda sealt tankides sõitis nii Trafic kui Mersu Rimori kuudiga pea paarsada km rohkem sealt saadud paagitäiega. Jutt siis diiselküttest, mille täpne päritolu minu jaoks teadmata aga kuksilt Idapoolt ta ikka saabub ilmselt sinna. Seega mingite valemite (puhtus/mustus/lisandid/nende puudumine jne) koosmõju määrab diisli puhul kütusekulu päris oluliselt.
Mis puutub aga tsiklisse ja bensiini, siis ainukesed intsidendid piirduvad mul Otepääl asuvast tanklast saadud bensiini&vee seguga, mida ma olen korduvalt saanud. Vist oli Neste aga võin ka eksida... Viimati juhtus sel suvel. Ja olulist kütusekulu vähenemist olen täheldanud vaid sõites kunagi Shelli punase V-Power kütusega. Oli kallim aga kulus oluliselt vähem nii auto kui tsikli puhul.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 1278
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
Hr.Nõel kirjutas:Vaidlen vastu just selle viimati nimetatud riigi puhul. Millegi pärast Poolas ( kasutan Poolas ainult BP jaamu) tangitud diisliga saan oma bussiga paagitäiega sõita ca 130 km. rohkem kui meie suurepärase nn." eluveega".
Bensu kohta ei oska öelda.
Huvitav.
Seda, et Poola kütus parem on, väidan 100%. Poolas ja Slovakkias matkates sõitsin tsikli paagitäiega rõõmsasti 50 km ja rohkem läbi kui koduvabariigi tuleveega. Kusjuures erinevalt kodusest sõidust, ratas oli täislastis.
Aga BP tanklatega on mul küll see kogemus, et sealt ostetud kraamiga kipuvad minu liikurid vähem kilomeetreid sõitma. Pluss veel see, et mu vana MB 307 65-liitrisesse paaki (kuhu ma reaalselt kunagi üle 62-63 liitri tankida pole suutnud) õnnestus Varssavi BP tublidel tankijapoistel lausa 68 liitrit sisse pigistada...

-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
Väide, et välismaal kulub enamasti vähem kütust sajale kilomeetrile kui Eestis, sest seal on kütus parem, on minu meelest täitsa naeruväärne. Kulub kindlasti vähem, kuid sellel on teised põhjused.
See kütusekulu mõõtmise meetod, mida tavainimene rakendab, on äärmiselt ebatäpne.
Esiteks, ei tea keegi oma auto paagi REAALSET suurust, sest keegi ei ole seda mõõtnud täpsete mõõteriistadega. Tehaseandmed on umbkaudsed, sest ükski tehas ei avalda andmeid stiilis "paagi suurus 48,56 liitrit". Ikka on seal mingi täisarv. Kas paak on siis täis, kui üle ääre ajab? Või siis kui püstoli lukku lööb...? Jne.
Tankuritel on kütuse koguse mõõtmine reguleeritav ja antud umbes mingi pluss/miinus mis on seaduse piires lubatud. Arvake nüüd ära, kas need seadmed on reguleeritud minimaalsuse peale? Mu vend tegeleb tanklatehnikaga ja on palju kontrollmõõtmisi teinud ja MITTE ÜKS kord ei ole tankur rohkem kütust andnud kui peaks seaduse järgi. Ikka on nad reguleeritud "minimaalne seaduses lubatud kogus pluss grammike peale võib olla". Ma isiklikult arvan, et põhjamaades annavad tankurid "täpselt õige kogus, pluss midagi peale".
Kanistriga mõõtmine on absoluutne absurd, mul on 30 liitrised kanistrid, mis mahutavad 36(!!!) liitrit kütust, sest on aegade jooksul välja veninud.
Eesti on väga väike riik. Maksimum vahemaad on ju 300 kilomeetrit. Väiksed vahemaad tähendab rohkem külmkäivitusi, mille jooksul mootor kulutab kardinaalselt rohkem kütust. Alla 80 kraadi jahutusvedeliku temperatuuri loetakse külmaks mootoriks. Pikki vahemaid läbides on külmkäivituste hulk kardinaalselt erinev, sest sõidetakse 1000pluss kilomeetrit väikeste peatustega, selle asemel, et see 1000pluss 100 kilomeetriste juppidena ära sõita.
Sõiduki kütusekulu sõltub nii paljudest erinevatest teguritest, et väita "kuskil on parem kütus mida kulub vähem" on naeruväärne. See ei ole naeruväärne ainult juhul kui kõik teised tegurid jäävad täpselt samaks, mida on reaalses elus võimatu saavutada.
-
- Postitusi: 1278
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
davidsoniharald kirjutas:Väide, et välismaal kulub enamasti vähem kütust sajale kilomeetrile kui Eestis, sest seal on kütus parem, on minu meelest täitsa naeruväärne. Kulub kindlasti vähem, kuid sellel on teised põhjused.
kuss-kuss, ää nüüd vahuta...
Mina ei võta näiteks ühte-kahte reisi, vaid erinevates tingimustes olen sõitnud kümneid tuhandeid kilomeetreid. Ning paagi mahu arvutamine käib mul siiski mitte paagitäite vaid konkreetsete tangitud liitrite koguse järgi. Ning võrdluseks on läbisõit võrdsetes tingimustes, s.t. vähemalt 100 km korraga sarnast sõitu. Viimati toodud näide käis konkreetse Slovakkia matka kohta, kus Eesti bensuga tuli kuluks 6,1l/100 ja teispool Poola piiri keskmiselt 5,6l/100. Koorem oli sama ja Poolas sai kiirteedel isegi rohkem valu antud, pidevalt ca 120-130kmh, Baltikumis viisakad 95 - 105. Eeltoodud paagitäie kulu oli lihtsalt illustreeriv näide. Ning diislikulu arvestus käib samuti pideva sõidu kohta, kus päevas sõitu ca 16 tundi ning peatused vaid tankimiseks, söögiks, magamiseks ja kauba peale võtmiseks. Ja olen endiselt veendumusel, et sellistel tingimustel jälgimise juures on tsikli puhul erinevus 0,5l/100 ja kaubiku puhul 1 - 2 l/100 (ja seda alati ühes suunas) piisav, et sellest järeldusi teha.

-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8862
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 367 korda
- Kontakt:
Re: Vene küte ja lääne tsikkel
davidsoniharald, me oleme seda kulu vähenemist kogenud põhimõtteliselt igal oma reisil ning mitte mina üksinda, vaid kolme-neljakesi. no on selline fakt lihtsalt. ja mitte üks paagitäis vaid kümned paagitäied ja tuhanded kilomeetrid. lausa spetsiaalselt üritanud samu temposid hoida jms. Kõike oleme proovinud ja muud seletust siin ei ole, kui kütuse vahe.
ning ma ei räägi siin eesti mõõtmisest, vaid siit poola tagumise piirini on natuke rohkem, kui 300km. tallinnast teispoole poolat on üks kulu, peale piiri teine kulu. aga ei pea üldse nii kaugele minema, üle piiri peterburi poole ja juba peale esimest nestet hakkab seis muutuma. ning kuna mul suht väike paak, siis ma tean täpselt palju sinna sisse mahub. tee mis tahad noh
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.