Matkaplaan 2010
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 1447
- Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
- Tsikkel: Päris mitu...
- Asukoht: Pärnu
- Tänatud: 109 korda
Re: Matkaplaan 2010
Mulle tundub et herr Nõel on oma puhkuseplaanidele juba vihjeid andnud ... küll vist ühes teises teemas
Õige Kris. Vihje on samas teemas eelmise lehekülje peal.
Plaan järgmine. Oma bussi ja treileriga lõuna-Saksasse. Bussi jätan seal maha ja kiman rattaga nädalajagu ringi. Siis tsiklid koormasse ja tagasi.
Marsruut on juba üksipulgi paigas.
Märksõnadeks Grossglockner- Stelvio- Kranjska Gora( Sloveenia)-Piran (Aadria meri)- Livigno tax free tsoon- Adlerhorst- Pivka tanki muuseum ,Jne.
Täpsustada veel ainult mõningad üksikasjad veel.
Ps. Eelmises postituses kõlanud pakkumine veel jõus. Mida kiiremini kokku lepime, seda kindlam asi on. Hinnad pole kunagi kivist.
-
- Postitusi: 710
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 27 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: Matkaplaan 2010
Meil (6 ratast hetkel) plaanis augusti lõpus Musta mere äärde põrutada: Läti-Valgevene-Ukraina. Tagasi võibolla läbi Poola, olened kuidas ja kaua transiitviisa läbi Valgevene kehtib. On kellegil kogemust, kas see viisa kehtib ainult üheks läbisõiduks? Ilmselt parim allikas oleks nende saatkond aga ei ole nendeni jõudnud veel.
Kokku arvestanud 4000 km ja u 12 päeva.
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Re: Matkaplaan 2010
Kui viimati sai käidud, siis oli transiitviisa, mida sa mainisid ikka ühekordseks läbimiseks. Sama oli ka pikema viisaga, nagu mul oli. Mul oli küllakutse ja tänu sellele oli viisa veits pikem. Transiidikaga läbi minna oleks olnud kahju, kuna see maa on üks positiivsemaid kogemusi viimastel aastatel ja üks koht kuhu tahaks veel minna. Mina sain viisa otse saatkonnast ja seal käis asi kiirelt ja probleemivabalt.
ps. kilomeeterid peaks sul rohkem tulema selle ringiga ehk.
Kk
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Re: Matkaplaan 2010
Mul selline jama, et saan tööandjalt juunis ainult nädalakese puhkust ja ülejäänu septembris. Seepärast yritangi sellest nädalast maximumi võtta.
Mu isiklik eelistus oleks sel juhul siiski september: tsikli vead sooja kliima piirile ära ja siis kas üle Alpide Itaaliasse või Prantsusmaale. Septembris on seal kliima meiesuguste jaoks ideaalne, turistidehordid on urgudesse peitu pugenud ning kämpades-hotellides-restodes off-the-season hinnad. See oleks ideaalne suvepikendusreis. Ma teeks selliseid üha ja veel, aga paraku pole mul varianti tsiklit kuidagi sooja maa kandist tagasi Eestisse tuua. Sept lõpus on tõenäosus kehvaks sõiduilmaks suur ja ausaltöelda ei ole motivatsiooni kena puhkuse lõpus paar päeva külma ja vihma käes kodu poole rühkida.
Re: Matkaplaan 2010
Minul järgmine plaan augusti lõppu/septembri algusesse:
ratas transaga Münhenisse>Intspruck>Padova>Veneetsia>Pisa või Firenza>Roma>Barist praamiga Dubrovniku>Split>Zadar>Rijeka>Münhen ratas transaga koju
.
Mõned soovitused omadest kogemustest Itaalia kohta. Kui lähed juba Pisa kanti, siis võid külastada ka Lucca linna (mille vanalinnas on tegelikult rohkem ringi vaadat kui Pisas). Pisas ära näe vaeva kellatorni või katedraali sissepääsuga, need on eelkõige väljast vaatamise hooned, sees midagi erilist pole. Ja kui sa juba sealkandis oled, siis huvi korral soovitan üles otsida Vinci küla, kus on kohaliku kuulsuse Leonardo muuseum koos kõigi tema poolt välja mõeldud masinate jms värgiga.
Ja Roomasse ei soovita lühikeseks sutsakaks minna. Liiklus on seal liiga kreisi ja rahvast tol ajal liiga palju, et sa naudiksid seda. Rooma hoomamiseks on mõttekas võtta mõned päevad-nädalad spetsiaalset aega, mitte lihtsalt üks läbisõit.
Re: Matkaplaan 2010
romulus kirjutas:Meil (6 ratast hetkel) plaanis augusti lõpus Musta mere äärde põrutada: Läti-Valgevene-Ukraina. Tagasi võibolla läbi Poola, olened kuidas ja kaua transiitviisa läbi Valgevene kehtib. On kellegil kogemust, kas see viisa kehtib ainult üheks läbisõiduks? Ilmselt parim allikas oleks nende saatkond aga ei ole nendeni jõudnud veel.
Transiitviisa annab loa kahele sisenemisele ja kahele väljumisele. Kummagi otsa jaoks 24h. Kummagi läbisõidu ajaline vahe on üsna pikk, paar nädalat küll. Vähemalt nii oli see üle-eelmisel aastal kui sõber sealtkaudu Ukrainas käis.
PS. Kui veel mõni konkreetne küsimus selle kohta, võid esitada kasutajale Bad Boy X, ta selkandis aeg-ajalt toimetab.
-
- Postitusi: 145
- Liitunud: 06 Mai 2009, 18:45
- Tsikkel: Honda VFR 1200 X Crosstourer
- Asukoht: Hämeenlinna Viljandi
Re: Matkaplaan 2010
rohucas kirjutas:minulgi on plaan minna soome loppu ja nordkappi poole s6ita aga pole veel kedagi leidnud kes tahab tulla. kui kellegil sama huvi saai annaks ehk marku. senised matkakogemused puuduvad ainult paar soomes kaiku ja muud midagi
![]()
Kahjuks asub Nordkapp norras et soome lõpus ei ole kahjuks midagi vaadata.
Re: Matkaplaan 2010
kawa500 kirjutas:rohucas kirjutas:minulgi on plaan minna soome loppu ja nordkappi poole s6ita aga pole veel kedagi leidnud kes tahab tulla. kui kellegil sama huvi saai annaks ehk marku. senised matkakogemused puuduvad ainult paar soomes kaiku ja muud midagi
![]()
Kahjuks asub Nordkapp norras et soome lõpus ei ole kahjuks midagi vaadata.
ma tean seda ise ka et see on norras. aga soome lopp on kilpisj2rve ja seal on vaadata kyll midagi nii et kawa500 2ra hakka siin mulli kaheks jagama
-
- Postitusi: 283
- Liitunud: 27 Apr 2009, 22:15
- Tsikkel: Moto Guzzi Breva 1100 ABS
- Asukoht: tartu
Re: Matkaplaan 2010
siin mõned mehed kes plaanivad norra minna.
ekki täpsustate kuhu kanti plaan minna .
olen siin aastaid olnud saaksin üle polaarjoone kohtadele soovitusi nata jagada
olen siin liikunud nata ringi .
suvi on siin kena .
kuid parimad ajad vaadeteks sõittes teel siiski kevad ja sügis . enne ja peale lehti.
Re: Matkaplaan 2010
sitikass kirjutas:siin mõned mehed kes plaanivad norra minna.
ekki täpsustate kuhu kanti plaan minna .
olen siin aastaid olnud saaksin üle polaarjoone kohtadele soovitusi nata jagada
olen siin liikunud nata ringi .
suvi on siin kena .
kuid parimad ajad vaadeteks sõittes teel siiski kevad ja sügis . enne ja peale lehti.
ANNA AINULT TULLA. MEIL OLI PLAANIS KILPISJ2RVE JUUREST YLE TULLA SEE ON YKS KINDEL KOHT KUHU TAHAKSIME JOUDA. TEINE KOHT ON NORDKAPP JA HETKEL ROHKEMAT EI OLE. PLAANIS OLI VENEPOOLE LIIKUDA JA SEALT ALLA AGA KUI ON ILUSAID JA KAUNEID KOHTI SIIS LAO NEED SIIA.
-
- Postitusi: 484
- Liitunud: 08 Apr 2005, 23:58
- Tsikkel: bmw r1150 gs adventure
- Asukoht: Luhamaa
Re: Matkaplaan 2010
kawa500 kirjutas:soome lõpus ei ole kahjuks midagi vaadata.
ja mis kõige kurvem on: Soomes, eriti põhja pool on nii palju kruusa teid
-
- Postitusi: 145
- Liitunud: 06 Mai 2009, 18:45
- Tsikkel: Honda VFR 1200 X Crosstourer
- Asukoht: Hämeenlinna Viljandi
-
- Postitusi: 1314
- Liitunud: 11 Sept 2005, 21:43
- Tsikkel: HD
- Asukoht: Euroopa
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Matkaplaan 2010
Mullu sattusime pooljuhuslikult Harstadi motokokkutulekule. Statistika järgi oli neil seal koos 1321 esindajat - 974 st klubist. Kokkutulek toimub iga aasta 24. nädalal. 2010.a. siis juba 32. korda 18.-20.juuni. Lähemat infot leiab: http://www.harstadmc.no/
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Matkaplaan 2010
kawa500 kirjutas:soome lõpus ei ole kahjuks midagi vaadata.
Nii lolli juttu saab ajada ainult inimene kes pole seal kunagi käinud !!!!
Põhja-Soome on fantastiliselt ilus...eriti kui sõita üles Utsjokisse välja ja siis mööda soome-norra piiri tagasi lõuna poole
meie tulime mööda soome poolset ala ja see on midagi rohkemat kui ainult ilus...
Päris kindlasti soovitan minna ja tiir ümber Kevo kanjoni ära teha.
Pildid meie käigust: http://public.fotki.com/raiki/tartu-utsjoki-tartu/
Ja kruusateed on isegi matkakaga seal 90km/h täitsa sõidetavad.
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Matkaplaan 2010
Jah
jaanipäevaks oli juba just läinud ja esimesed moskiitod koos kaselehtedega olid välja ilmunud ning toomingas lõhnas mõnusalt
-
- Postitusi: 1244
- Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
- Tsikkel: Valkyrie
- Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Re: Matkaplaan 2010
Ma olen selle norkapi maha matnud enda jaoks. Väga vastakaid arvamusi on selle kohta. Kes on seal nädalaksese telkinud ja öelnud, et selle ajaga udu ära ei läinud jne, lisaks veel mingid kallid tunneli maksud. Kas on see siis midagi rohkemat, kui see, et üks tsiklimeeste stamp koht käidud. Kui tippe vaadata, siis hing ihkaks pigem kõige läänepoolsemasse tippu.
-
- Postitusi: 673
- Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
- Tsikkel: Beta 390
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 204 korda
- Kontakt:
Re: Matkaplaan 2010
Nordkapi-suguse turistilõksu asemel tasuks minna hoopis tegelikku Euroopa mandriosa põhjapoolseimasse tippu, milleks on Nordkinni ehk Kinnaroddeni neem. Asub Nordkapist veidi ida pool.
Võimalik, et me oma seltskonnaga sinna sel suvel ka jõuame.
-
- Postitusi: 1277
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Matkaplaan 2010
randel kirjutas:Nordkapi-suguse turistilõksu asemel tasuks minna hoopis tegelikku Euroopa mandriosa põhjapoolseimasse tippu, milleks on Nordkinni ehk Kinnaroddeni neem. Asub Nordkapist veidi ida pool.
Võimalik, et me oma seltskonnaga sinna sel suvel ka jõuame.
Nordkinni tippu on lähimast asulast kahepäevane matk. Üks ots 24 km, sellest enamik mööda teravate nurkadega kivilaama ronimist. Eeldab väga korralikke matkasaapaid pahkluutoega ja korralikku matkavarustust. Ise olen sealsamas täiesti ootamatult korraliku tormi kätte jäänud, naabertelk ligunes kehva veepidavuse pärast üdini läbi.
Aga tsikliga tasub sinnakanti iga kell minna, kel jalgsimatkamise tuju pole võib ära käia sealsamas kõrval unises kalurikülas Gamvikis, kus asub ka Euroopa põhjapoolseim majakas. Ja tee sinna on fantastiline
Ja varuge soe varustus, juulikuus ei pruugi mõnikord üle 10 kraadi sooja ollagi...

-
- Postitusi: 673
- Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
- Tsikkel: Beta 390
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 204 korda
- Kontakt:
Re: Matkaplaan 2010
Minu kogemus Kesk-Norrast ütleb, et heaoluriigile kohaselt on enamus teid seal asfaltkatte all. Ehk et kruusa peab ikka spetsiaalselt otsima enamasti. Mägesid ja mägiteid iseenesest on kogu Norra täis.
-
- Postitusi: 249
- Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Re: Matkaplaan 2010
dubweiser kirjutas:kuda Norras kruusa-metsa-mägi teedega on?
Neid on seal hulganisti ja nad näevad väga vähe liiklust. Huvitav on ka see, erinevalt headest aslfatteedest on suurem osa kruusadeedest tasulised. Selles mõttes, et tee alguses on manuaalselt toimiv tõkkepuu, mille juures on kastike, kuhu tuleb lasta ümbrik oma andmete (sõiduki registreerimismärk) ja nõutud summaga. Kuna post on mehitamata, siis on see muidugi südametunnistuse küsimus, kas maksad või mitte. Mõistlikud hinnad tavaliselt.
-
- Postitusi: 1277
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Matkaplaan 2010
dubweiser kirjutas:kuda Norras kruusa-metsa-mägi teedega on?
Mägipiirkonnas on enamus teid asfalteeritud. Kruusateed on suurelt osalt erateed ja läbitavad sageli vaid endurodega. Sedagi mitte eriti raskes lastis.

-
- Postitusi: 484
- Liitunud: 08 Apr 2005, 23:58
- Tsikkel: bmw r1150 gs adventure
- Asukoht: Luhamaa
-
- Postitusi: 249
- Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Re: Matkaplaan 2010
dubweiser kirjutas:Margus, mine naudi Malaisiat parem, mis sa siin baikeris vahid
Mul on vist piiriületuseelne ärevus, internet on hea ravi
-
- Postitusi: 283
- Liitunud: 27 Apr 2009, 22:15
- Tsikkel: Moto Guzzi Breva 1100 ABS
- Asukoht: tartu
Re: Matkaplaan 2010
kõik mis jääb üles poole kilpisjärvist on kahtlematult ilus ja vaatamis väärne. siia trükkida kõike mida seal teha oleks aja raiskamine.
google lahti ja seal tuleb infot niiet kole. hirm tekib juba selle ees et kas ma pagan jõuan seda kõike näha või märgata.
kiitsin ennast siin ennist et olen siin olnud ja liikunud . pean ennast täpsustama . tromsost moirana -ni olen liikunud nata ringi ja selles ringis nii rannikut kui mandrit pidi pole vaja erivarustust suvel nagu peris põhjas.
saab hakkama täiesti sellise korraliku varustusega ja samade esmaabi riietega nagu lõunapoolgi.
vaadata on palju .
kellele meeldib lihtsalt kruisida ja nautida vaateid. neile soovitaksin kilpisjärvilt siseneda norra ja siis e6 lõunasse fauske peale . vahel ka pisike praam ( pole kallis ). enamasti vaateid, sildu, tunneleid(tauta)on kenasti.
kui hing ihkab saarestikku võtta siis lofoten olemas ja praamiga nata üle ning tulevad hoopis teised mäed. selline kausjas nagu meenutab savanni mäestiku vahel. samas pole ka kaugel üks maailmaimedest saltstraumen . ja sama teed pidi veel rannikutpidi alla lõunasse. samuti ilus kõrgel vee kõrval sõit . kui villand siis stokholm ja koju koguma ennast
-
- Postitusi: 1244
- Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
- Tsikkel: Valkyrie
- Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
-
- Postitusi: 283
- Liitunud: 27 Apr 2009, 22:15
- Tsikkel: Moto Guzzi Breva 1100 ABS
- Asukoht: tartu
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Matkaplaan 2010
Kinnitan Isakese juttu Nordkinni kohta ja muu P-Norra kohta. Käisin ära, õnneks päev enne teda, seega sama torm tabas tagasiteel. Ja sõites sai vähemalt autoski sooja ja asju kuivatada, erinevalt sellest hullust, kes märjana ja märja padajanniga +8 kraadi käes läbi vihma kodu poole seikles.
Siiski, ikkagi tasub minna. Oleme käinud sealkandis pea igal aastal ja kohanud võrratuid suveilmu. Aastad pole vennad.
Number 1, KÕIGE TÄHTSAM!! Varuge aega. Ärge plaanige Norrasse pikki päevi, sest siis te ainult sõidate ja ei näe tegelikult mitte midagi. Lisaks olete siis ilma ohvrid, kuna te ei saa oodata, kuni vihm möödas. Seal võib olla pikalt jahe (pilves ilmaga ca +8), aga ka seal ei saja suvel päevade kaupa jutti, vaid peab ikka vahet ka. Seega, kui aega on, saate ilma vettimata läbi. Muidu on aga riskibisness.
Number 2. Tehke korralik kodutöö. Google Earth kõlbab selleks priimalt, kuna suur osa vaatamisväärsest on piltidel olemas. Kui on konkreetne marsruut põhja pool polaarjoont, oskan palju kaasa rääkida nii Norra, kui Rootsi kui Soome osas (mõtlen vaatamisväärsusi).
Number 3: peateed on OK. Telkida saab, nagu tahad, nii kämpingus kui metsikult (alati viimast varianti kasutanud). Soome kruusateed on suurepärased. Rootsi omad kõlbavad ka. Norras on, nagu Isakene ütles. Bikega oled hädas, enduroga või sees, klassikalise rattaga on läbitav, kui liiga raskeks masinat ei aja (mõtlen nt Yamu Diversioni tüüpi konfiga rattaid). Asfalt on OK.
Number 4: Põhja Soome ja Põhja Rootsi on võrratud paigad, isiklikult eelistan neid Norrale.
Number 5: Hea oleks omada korralikke käimise jalanõusid (sestap mina nt motosaapaid ei kasutagi), kena ilmaga 1-päevane jalgsimatk nt Alta kanjonisse või Litlverivasfosseni (või kuda see kirjapilt oligi) kose juurde vmt. annab reisile kõvasti vürtsi. Norra teglikku ilu tee pealt ei näe.
Ja põhja pool polaarjoont pole mina seal tasulisi teid veel näinud. Ei era - ega riigiteid.
Ehk siis - ärge olge laisad ja ärge kartke.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.