Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
Moderaator: Moded
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
oldmoped kirjutas:Tegin oma ettepanekud kohe alguses. eks seletan siis rohkem lahti.
Asja ei ole mõtet üleliia keeruliseks ajada - kaks klassi:
Oldmopedi mötteviis on siin teemas köige arukam - mida lihtsam seda parem. Nagu ennem siin teemas ka räägitud - on tehnilise kontrollimine teostamine väga aega- ja teadmisinöudev tegevus.
Kuna möte on luua siiski sportlik (mitte klubivöidusöidu) söiduklass siis lisaks Oldmopedi pakutule veel möned ettepanekud:
A klass : Sisselaset saab köige efektiivsemalt piirata karburaatori suurusega - 50cc jaoks on 19mm rohkem kui piisav. Pritsungi keelamist ei pea vajalikuks - karburaatormootorid on niikuinii vöimsamad. Keelatud oversize pidurid - lubatud vahetada kuluosad (piduriklotsid/-kettad) racing osade vastu.
B klass : Kubatuur vöiks siiski jääda <70cc - jätaks vöistluse vähegi rahakotisöbralikumaks, sest isegi imik vist söidaks Piaggio 172cc 2T pilliga igast 70cc masinast mööda, sama lugu ka 2Fast/TCR/MHR BB ja teiste sarnaste <80cc silindritega. Nende viimastega kaasneb ka vähemalt 1000EUR'ine hinnalipik..
Gondlite ja jalaraudade vabaks muutmist küll ei saa lubada - seda juba kaasvöistlejate huvides. Kes siis tahaks, et talle möni koduskeevitatud teravate äärtega raamilisa vöi jalaraud ihusse tungib?? Üldiselt vöiks keelatud olla ka nitro kasutamine ja ka nn racing ehk körge oktaanarvuga kütuse kasutamine. Viimast kontrollida on küll peaaegu vöimatu aga jah..
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
K-1 kirjutas:Keelatud oversize pidurid - lubatud vahetada kuluosad (piduriklotsid/-kettad) racing osade vastu.
...
Gondlite ja jalaraudade vabaks muutmist küll ei saa lubada - seda juba kaasvöistlejate huvides. Kes siis tahaks, et talle möni koduskeevitatud teravate äärtega raamilisa vöi jalaraud ihusse tungib?? Üldiselt vöiks keelatud olla ka nitro kasutamine ja ka nn racing ehk körge oktaanarvuga kütuse kasutamine. Viimast kontrollida on küll peaaegu vöimatu aga jah..
Igasuguste turvalisust ja juhitavust suurendavate vaba upgradede nagu pidurid ja amordid lubamine võiks ikkagi olla.
Vabade gondlite ja jalaraudade all ma pidasin rohkem silmas seda, et ei oleks kohustust kasutada mingi konkreetse masina tehasegondleid, vaid asi võib olla ka kompott mitmest erinevast masinast või kasvõi ise disainitud ja teha lastud spetsiaalne võidusõidugondel. Jalapulkade juures mõtlesin seda, et nagu laias maailmas näha, siis võidusõidus on sobiva sõiduasendi saavutamiseks tihti lisatud rolleritele asukohalt umbes sadulagondli esiääre kaugusele, tagasõitja jalapulkadest ettepoole jalapulgad.
Sellised asjad, et tuleb kasutada spetsiaalseid ümara otsalisi ja ülesliikuvaid jalapulkasid ja gondlitel ega kogu masinal ei tohi olla väja ulatuvaid ohtlike ja teravaotsalisi detaile, peaks olema reeglite elementarane punkt ja ei haknud seda lihtsalt mainima.
Vaba gondlimajandust pooldaksin justnimelt võistlusklassi odavuse säilitamiseks - gondlid on kahjuks tihti suhteliselt minev kuludetail, originaal gondlisarjade hinnaklassi peaksid enamus kahjuks teadma. Mootorrataste ringrajas enamus spetsialsete võidusõiduks valmistatud aftermarketitega sõidavad.
Kõrgema oktaanarvuga bensiin ise ei anna mittemingit eelist mootori töös niikaua, kui ei ole mootor ise nii hullult modidtud ja surveastet niipalju tõstetud, et lihtsalt vajab detoneerimise vältimiseks vingemat jooki.
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
Nagu näha, lätlastel ju kõige rohkem osalejaid ikkagi stock klassis.
Stock klass ju kõigile rolleri omanikele taskukohane.
Ja Openis on juba vähem natuke.
50cc tuuning, seal on üldse väike arv inimesi.
Nii, siis võiks olla stock klass ja open.
Kõige kergem ikkagi on lätlaste reegleid kasutada alguses ja kui asi arenema hakkab, saab juba ise asja täiustada.
Mootorit saab ju rolleritel väga kergelt kontrollida, variaatori sisu saab kaane eemaldamisega aru, silkust saab ka juba peale vaatamisega aru.
Kõige kergem on mingi allkirjaga asja kinnitada, kes eksib reglite vastu, eemaldatakse punktid või läheb teise klassi üle.
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
1)50ccm/Kõik tuunimised lubatud, põhi peab siiski 50ccm piires olema
2)70ccm/kõik tuunimised lubatud, põhi kuni 70ccm
Idee on iseenesest väga hea
-
- Postitusi: 10
- Liitunud: 16 Sept 2008, 19:28
- Tsikkel: Yamaha Aerox & Beta Ark
- Asukoht: Tartu
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
Tegelikult pole rolleritel kasutaud kondlid [Motobot: õige on "gondlid"] nii kallid mida osta ei jõua. Pealegi müüakse üha rohkem rollereid varuosadeks. Aeroxi kondli* [Motobot: õige on "gondli*"] saab osta umbes 1500 krooniga ja see sisaldab praktiliselt kõiki plastikuid.
Pealegi euroopas toodetud rolleritel pole kondlid [Motobot: õige on "gondlid"] nii rabedad nagu hiina toodangul, et väiksemagi kukkumisepuhul laguneksid need miljoniks. See,et roller oleks margi järgi ära tuntav ,välistaks selle ,et rajal liiguksid mingid raamid mootori ja ratastega. Pealegi on kondli* [Motobot: õige on "gondli*"] ka ohutuse mõttes teadtud eelis olema,sest need katavad ära kõik teravad servad ja kukkumisel või kokkupõrkel takistusega leevendavad lööki.
Lisa jalaraudade paigaldust ei poolda,sest roller peab jääma ikka rolleriks ja rollerile omane on just põrandaplaat vms.
Vedrustust võiks modifitseerida ainulut originaali baasil või kasutada vasavale margile toodetud tuuning vedrustust.
Tulede kohapealt lubaks need eemaldada,kui see on võimalik. Pidurituld vajalikuks ei pea. Sest sõit toimub reeglina päevasel ajal ja nähtavust piiravad tegureid pole nii suured ,et oleks vajalik kasutada stoptuld.
Enne,kui mingeid reegleid kinnitada peaks üle vaatama nii lõuna kui ka põhjanaabrite vastava klassi reeglid. See välistaks probleemi,kui juhuslikult peaks tulema mõni külalisvõistleja.
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
Põrguvärk kirjutas:Vedrustust võiks modifitseerida ainulut originaali baasil või kasutada vasavale margile toodetud tuuning vedrustust.
Originaali baasil pole midagi modifitseerida kui tegemist palja vedrukahvli või mingi wannabe amordiga. Tuuningstaff on kallis. Sobiks lihtsalt et peab rolleri vedrustust kasutama, ükskõik millise. Nagu ise mainisid, müüakse järjest rohkem rollereid varuosadeks, nii ongi võimalik ju veidi kallima rolleri amort odavamale rollerile alla hankida.
Pidurite osas peab arvestama sellega et kõik rollerid ei oma ees ketaspidurit, tagumisest rääkimata. Mingi ehitusruumi peab jätma.
Plastikud: 1500 krooni on minu jaoks raha, millega võiks kõike muud teha kui osta plasti et see mingi aeg uuesti puruks kukkuda. Odav põlve otsas valmistatud "rinkagondel" oleks enam kui küll.
Open klassis keelaks tuled kindlasti ära.
Mida ma kõige rohkem öelda tahan on see et ärge sättige niisuguseid reegleid, mis mitte-kõige-suurema-rahakotiga isetegijatele kriipsu peale tõmbaks. Las nokitsevad.
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
väga lihtne noh
50 ja 70 klass , 50 klassis kuni 17.5 karpa , 70 klassis tee mis tahad ja ongi kõik .
Mingi tulede eemaldamine kohustuslik vms on küll ajuvaba , sest enamuste masinad ongi liiklusvahendid ka , mitte ainult võidusõidu jaoks
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
Jah. Elelmine postitus on üsna õiglane. Selline süsteem meelitaks alguses kõige rohkem võistlejaid ja ega raha pole 2 taktilise juures kõige olulisem.
Isegi tegelen ühe võistlus rolleri loomisega, lootuses, et järgmine aasta ikka ilusti võistelda saab. Isiklikult pole isegi finishi positsioon oluline. Lihtsalt tahaks ära proovida võistlus momenti.
-
- Postitusi: 10
- Liitunud: 16 Sept 2008, 19:28
- Tsikkel: Yamaha Aerox & Beta Ark
- Asukoht: Tartu
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
Tekkis veel küsimus sõitja turvavarustuse kohta. Kiiver,kindad,saapad on kindlasti kohustuslikud,aga kas peab kasutama ka mingeid muid kaitsmeid või peab olema nahast kombenesjoon?
Samas mis oleks vajaliku varustuse umbkudne hind?
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
E-tähisega kiiver , kindad , hüppeliigese ärakatvad tossud peaks kindlalt kohustuslikud olema.
Ja no põlve ja küünarnuki kaitsmed ka siis vb , nahkkombe muidugi hea , aga see päris kallis .
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
Brabus kirjutas:Mingi tulede eemaldamine kohustuslik vms on küll ajuvaba , sest enamuste masinad ongi liiklusvahendid ka , mitte ainult võidusõidu jaoks
70cc high-end (20 hp / 100+++ km/h) rollerit igapäevase liiklusvahendina ei kasuta küll ükski terve mõistusega inimene, miks mitte tuled keelata?
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
Ma tean päris mitut inimest, kes kasutavad 100+km/h rollerit tavaliikluses igapäevaselt.
Tuled hoiavad osadel masinatel esikondleid koos, kui need eemaldada ja külili paned, siis lähevad kondlid [Motobot: õige on "gondlid"] palju kergemini katki.
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
extinction kirjutas:Brabus kirjutas:Mingi tulede eemaldamine kohustuslik vms on küll ajuvaba , sest enamuste masinad ongi liiklusvahendid ka , mitte ainult võidusõidu jaoks
70cc high-end (20 hp / 100+++ km/h) rollerit igapäevase liiklusvahendina ei kasuta küll ükski terve mõistusega inimene, miks mitte tuled keelata?
no neid masinaid on päris palju tänavaliikluses , aga see ei tähenda ,et nad 100kmh sõidavad .
Samahästi küsiks mis mõte on tuled keelata ? Siis laseb mõni üldse ilma tuledeta äkki
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
Kui oled nii kõva mees et oma hullu 70 cm3 tuuningpüssiga tänaval sõidad, iga 500 km tagant kolbi vahetad ja igasuguse seaduse peale täiega sülitad siis pole võistlema vaja niikuinii minna...
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
no nukker lugu ju siis , parem las saavad oma kihutamisisu rinkal välja elada .
Mis sa loodad selelga ,et siis nad tänaval enam ei sõida ? sõidavad ikka , aga las sõidavad siis juba rinkat .
ja pealegi ka 50cc rollerid ulatuvad 100kmh kiirusteni.
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
oldmoped kirjutas:Igasuguste turvalisust ja juhitavust suurendavate vaba upgradede nagu pidurid ja amordid lubamine võiks ikkagi olla.
Tösi ta tegelikult on jah - ei tea miks seda piirangut üldse pakkusin.. Niivörd kiireid radasid niikuinii vast ei ole, et oversize ketastega teistest lihtsalt kurvis mööda pidurdaks.
Amortide kohta niipalju öelda, et need vöiksid olla siiski mudelipöhised - tootja poolt ettenähtud vöi lubatud. Igasugused koduskeevitatud aretised (nii amordid kui ka pidurid, eriti pidurid) on turvalisust silmas pidades üldjuhul tagasiminek kui upgrade. Kindlasti on ka erandeid aga need kinnitavad reeglit.
oldmoped kirjutas:Vaba gondlimajandust pooldaksin justnimelt võistlusklassi odavuse säilitamiseks - gondlid on kahjuks tihti suhteliselt minev kuludetail, originaal gondlisarjade hinnaklassi peaksid enamus kahjuks teadma. Mootorrataste ringrajas enamus spetsialsete võidusõiduks valmistatud aftermarketitega sõidavad.
Gondleid on köigile enimlevinud rolleritele ka kasutatuna saada ning hinnad on üpris OK. Vöistlusmasinal tuleks niikuinii kinnitused ja teised "strateegilised" kohad kevlari vöi paari lisakihi klaaskiudriidega tugevdada. Need, kes siin rääkisid, et kui tuled ära vötta siis gondlid lagunevad ära - kui enamus suudavad endale klaasriidest undertail'id ja muud gondlituuningut külge ehitada siis see tulepesade kinniehitamine ei tohiks küll probleem olla..
oldmoped kirjutas:Kõrgema oktaanarvuga bensiin ise ei anna mittemingit eelist mootori töös niikaua, kui ei ole mootor ise nii hullult modidtud ja surveastet niipalju tõstetud, et lihtsalt vajab detoneerimise vältimiseks vingemat jooki.
Ooo, aga erinevad dünokaardid räägivad väga teist juttu - kuna jutt käib just vöistlusseades ja racingjuppe täis tuubitud 2 taktilistest, mis on kütuse kvaliteedi suhtes väga pirtsakad. Scooter-attack'i foorumis on möned 70cc kitiga high-end masinad 2-3 kw juurde saanud ainult parema bensiini kasutamisega ja rolleritel on see lisa 2-3kw ka päris köva tulemus nii vähese pingutuse eest. Kahjuks seda teemat praegu enam ei leidnud - seega dünokaarti näidata ei saa.
Muideks minu eelmise postituse kommentaarist B-klassi kohta - vältimaks nende 172/180/210cc masinate tulekut vöiks sisse viia lihtsa nöude, et mootor peab pöhinema 50cc mootoril. Seda sai vist RKs ka arutatud..
Kui nüüd möni big-bore rolleri omanik tuleb halama siis vastus lihtne - kui tahate vöistleda siis müüge oma suure mootoriga pill maha ja ostke reeglitele vastav masin. Ühe vöi kahe 125/180cc masina pärast eraldi klassi pole never-ever mötet uut klassi luua. Kui meeldib suur kubatuur siis avage oma rahakotirauad - enamus tuuningsilindrite tegijaid on liikunud juba >90cc silindrite tootmisesse ja need on tehtud just 50cc mootoriplokkidele.
NB! Keegi vöiks siit teemast ebavajalikud/mitteinformatiivsed ja muidu OT postid ära kustutada..
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
Mina arvan, et põhieesmärk oleks ikkagi alguses saada võimalikult palju osalejaid.
See peletaks tänavalegaalsed masinad minema, kui tuled peab eemaldama jne.
Oleme ausad, enamus ei hakka spets pilli omale ehitama esimeseks aastaks ju.
Paljud tahaksid proovida oma masinat, millega nad ka tänaval liiklevad, kuigi peaaegu üksi roller pole tänavalegaalne, millel piirajad eemaldatud
Niisiis alguses võiks asi ikka lihtsam olla.
50cc stock vms, sest vaadake lätlastel oli seal kõige rohkem osalejaid üle 20 vist.
Ja teine oleks ´´open´´ 50 mootori baasil ehitatud.
Tegelikult jh, need amordid ja pidurid võiks olla lubatud täiendada.
Paljudel vanematel masinatel on trummel pidurid ja amordid alla poole arvestust.
Uutel sridel jne on juba head amordid ja 2x ketas.
Alguses võiks teha asja võimalikult võistleja sõbraliku, pärast kui asja käima saab, siis järgnevatel aastatel saab ju asju muuta.
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
moto_kilu kirjutas:Mina arvan, et põhieesmärk oleks ikkagi alguses saada võimalikult palju osalejaid.
See peletaks tänavalegaalsed masinad minema, kui tuled peab eemaldama jne.
Oleme ausad, enamus ei hakka spets pilli omale ehitama esimeseks aastaks ju.
Paljud tahaksid proovida oma masinat, millega nad ka tänaval liiklevad, kuigi peaaegu üksi roller pole tänavalegaalne, millel piirajad eemaldatud![]()
Niisiis alguses võiks asi ikka lihtsam olla.
50cc stock vms, sest vaadake lätlastel oli seal kõige rohkem osalejaid üle 20 vist.
Ja teine oleks ´´open´´ 50 mootori baasil ehitatud.
Tegelikult jh, need amordid ja pidurid võiks olla lubatud täiendada.
Paljudel vanematel masinatel on trummel pidurid ja amordid alla poole arvestust.
Uutel sridel jne on juba head amordid ja 2x ketas.
Alguses võiks teha asja võimalikult võistleja sõbraliku, pärast kui asja käima saab, siis järgnevatel aastatel saab ju asju muuta.
Tegelikult Eesti vabariigis on lood niimoodi, et piirajaid võib eemaldada ja politsei ei saa/ei tohi teha sulle trahvi. ( tean seda sellest et kui enda ratta ostsin siis ma küsisin seda tuttavalt kes on politsei )
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
moto_kilu kirjutas:Mina arvan, et põhieesmärk oleks ikkagi alguses saada võimalikult palju osalejaid.
See peletaks tänavalegaalsed masinad minema, kui tuled peab eemaldama jne.
Oleme ausad, enamus ei hakka spets pilli omale ehitama esimeseks aastaks ju.
Paljud tahaksid proovida oma masinat, millega nad ka tänaval liiklevad, kuigi peaaegu üksi roller pole tänavalegaalne, millel piirajad eemaldatud![]()
Alguses võiks teha asja võimalikult võistleja sõbraliku, pärast kui asja käima saab, siis järgnevatel aastatel saab ju asju muuta.
Mida vähem on piiranguid seda rohkem on potensiaalseid vöistlejaid - st vöimalikult paljude nö. igapäevamasinad sobivad vöistlemiseks.
Tulede eemaldamine oleks pigem vabatahtlik, st handycap kaalu poolest neile, kes on endale raatsinud spetsiaalsed vöistluspillid ehitada. Paljudel rolleritel on ka vöimalik lihtsalt osta lisakomplekt vöistlusgondleid - enne vöistlust keerad tuled/viled maha ja vöistlusgondlid peale ja pärast vöistlust vastupidi.
Tuledest veel : kindlasti peaks piduritule kohustuslikuks tegema.
Derbirider: Su tuttav politseinik on seega jobu, kes ei oska seadusi lugeda. Roller, mis söidab kiiremini kui 45km/h, ei ole enam mopeed vaid mootorsöiduk - mootorsöidukid peavad olema registreeritud, kindlustatud, ülevaatusega ja selle juhil peab olema vähemalt A1 kategooria juhiluba.. Kui neid ei ole siis saab küll trahvi teha.
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
K-1 kirjutas:moto_kilu kirjutas:Mina arvan, et põhieesmärk oleks ikkagi alguses saada võimalikult palju osalejaid.
See peletaks tänavalegaalsed masinad minema, kui tuled peab eemaldama jne.
Oleme ausad, enamus ei hakka spets pilli omale ehitama esimeseks aastaks ju.
Paljud tahaksid proovida oma masinat, millega nad ka tänaval liiklevad, kuigi peaaegu üksi roller pole tänavalegaalne, millel piirajad eemaldatud![]()
Alguses võiks teha asja võimalikult võistleja sõbraliku, pärast kui asja käima saab, siis järgnevatel aastatel saab ju asju muuta.Mida vähem on piiranguid seda rohkem on potensiaalseid vöistlejaid - st vöimalikult paljude nö. igapäevamasinad sobivad vöistlemiseks.
Tulede eemaldamine oleks pigem vabatahtlik, st handycap kaalu poolest neile, kes on endale raatsinud spetsiaalsed vöistluspillid ehitada. Paljudel rolleritel on ka vöimalik lihtsalt osta lisakomplekt vöistlusgondleid - enne vöistlust keerad tuled/viled maha ja vöistlusgondlid peale ja pärast vöistlust vastupidi.Tuledest veel : kindlasti peaks piduritule kohustuslikuks tegema.
Derbirider: Su tuttav politseinik on seega jobu, kes ei oska seadusi lugeda. Roller, mis söidab kiiremini kui 45km/h, ei ole enam mopeed vaid mootorsöiduk - mootorsöidukid peavad olema registreeritud, kindlustatud, ülevaatusega ja selle juhil peab olema vähemalt A1 kategooria juhiluba.. Kui neid ei ole siis saab küll trahvi teha.
Enamusel mingi supma vms all, selle saab kuskilt odavalt ära vahetada.
See oleks suht ebavõrdne, kui mingil vennal liigub aprilia sumpaga 90km/h ja mõne venna dio liigub samade asjadega 70 ju.(lihtne näide ainult)
Aga tehase seades liiguvad masinad suhteliselt sarnaselt juba.
Miks tagatuld vaja on?
Bikedel pole seda, supermotodel ka pole ju võistlustel?
Nendele hea, kes tahavad kaalu langetada.
Keegi võiks need läti reeglid ära tõlkida
Muidu mingid ´´sliderid´´ võiks ka lubatud olla.
Aga need peaksid olema sellised nagu bikedel ja ei tohi väga suurelt välja ulatuda.
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
K-1 kirjutas:Derbirider: Su tuttav politseinik on seega jobu, kes ei oska seadusi lugeda. Roller, mis söidab kiiremini kui 45km/h, ei ole enam mopeed vaid mootorsöiduk - mootorsöidukid peavad olema registreeritud, kindlustatud, ülevaatusega ja selle juhil peab olema vähemalt A1 kategooria juhiluba.. Kui neid ei ole siis saab küll trahvi teha.
Ei saa ikka küll, TEHASEKIIRUS peab olema max 45km/h.
Aga inimene ise ei tohi sõita kiiremini kui 45km/h ,politseil on õigus trahvi teha ainult siis kui inimene sõidab oma mopiga kiiremini kui 45km/h - seekui palju ta välja läheb ei loe peaasi et mootor oleks 50ccm ja TEHASEKIIRUS 45km/h.
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
Derbirider kirjutas:K-1 kirjutas:Derbirider: Su tuttav politseinik on seega jobu, kes ei oska seadusi lugeda. Roller, mis söidab kiiremini kui 45km/h, ei ole enam mopeed vaid mootorsöiduk - mootorsöidukid peavad olema registreeritud, kindlustatud, ülevaatusega ja selle juhil peab olema vähemalt A1 kategooria juhiluba.. Kui neid ei ole siis saab küll trahvi teha.
Ei saa ikka küll, TEHASEKIIRUS peab olema max 45km/h.
Aga inimene ise ei tohi sõita kiiremini kui 45km/h ,politseil on õigus trahvi teha ainult siis kui inimene sõidab oma mopiga kiiremini kui 45km/h - seekui palju ta välja läheb ei loe peaasi et mootor oleks 50ccm ja TEHASEKIIRUS 45km/h.
Mopeed on kahe- või kolmerattaline sõiduk, mille sisepõlemismootori töömaht ei ületa 50 cm 3 ja valmistajakiirus ei ületa 45 km/h.
Tihtipeale arvatakse, et mopeed ja motoroller on üks ja sama, kuid tegelikult see nii päris ei ole. Motorolleriks saab sõidukit nimetada tema välimuse järgi, kuid mitte tema kategooria järgi. Näiteks on mõned motorollerid mopeedid ja mõned mootorrattad. Kuid miks see nii on?
Mopeedi all mõistetakse sõidukit, mille sisepõlemismootori töömaht ei ületa 50 cm 3 ja valmistajakiirus ei ületa 45 km/h. Sellest tulenevalt ei saa igat teel liiklevat motorollerit pidada mopeediks, kuna motorollerid, mille sisepõlemismootori töömaht ületab 50 cm3 ja valmistajakiirus ületab 45 km/h kuuluvad mootorrataste hulka. Järelikult on võimsamad motorollerid tegelikult mootorrattad ja väiksema võimsusega motorollerid on mopeedid, kusjuures võimsamate (mootorrataste alla kuuluvate motorollerite) juhtimiseks on tarvis juba mootorratta juhtimisõigust.
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
Aitab sellest OT'st nüüd!
Ainult võistlustemaatikasse puutuvad postitused paluks.
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
Kui üritus toimub supermoto raames siis on loogiline ju, et peetakse kinni supermoto reeglitest ja ehk tuleks pihta hakata tehniliste tingimuste juures sellest, kuidas vältida igasuguse prahi sattumist rajale. Kui seal tulede ja viledega tegelased end rajale laiali laotavad ei jõua te kahe päevaga ka ühte võistlust korraldatud seoses pideva rajakoristamisega.
Pidurite ja amortide keelustamine on lollus, see on sõiduohutuse valdkond ning milleks keelata.
Jaotus 50cc 2t 80cc 4t on jabur sest mul ei tule eriti ette 80c neljataktilisi. Mõistlik oleks vast 85cc kaks takti ja 125cc neli takti.
Ehk selline idee, et kaks takti tuunimine vaba ja neli takti kubatuur kuni 125 kuid mootori mod. keelatud. Kahe takti tuunimine on odav ja kodus tehtav ning näputööhuvilised saavad ka oma rahulduse kätte. Need kes tahavad lihtsalt põristamas käia ostavad suurema kubatuuriga neli takti ning voila.
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
racerx kirjutas:Jaotus 50cc 2t 80cc 4t on jabur sest mul ei tule eriti ette 80c neljataktilisi.
50cc 4t mootorite müüdavad aftermarket bigbore kitid on enamus 80cc.
Kui hakata masinate reaalset võimekust võrdlema, siis enamvähem sama sooritusvõimega on ainult korraliku väljalaske ja varioga moditud kvaliteetttootja 2t 50cc ja tehaseseades 125-150cc 4t rollerid.
Eks võibolla olekski 4t kuni 150cc kõige mõistlikum, sest neid on ikka vägapalju momendil turul liikvel, veermik ja hinnaklass täpselt sama, mis 50cc masinal ja enmuses nendega ei ole liikluses mittemidagi (põhiliselt sellepärast, et enamus neist lihtsalt ei ole arvele võetud ega juhid ei oma ka vastavaid lube) peale hakata. Oleks hea säästuklass.
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
http://www.rolleriklubi.net/viewtopic.p ... 8&start=45
K-1 on suure töö ära teinud tõlkimisega.
Vot seal on korralikud reeglid.
Stock on lubatud vario, rullid, vedrud, 17,5mm karpa ja rihm vahetada.
See oleks normaalne.
Edasi lugege ise
Muidugi need kombed jne võiks esimesel aastal välja jätta.
Just kombe ja saapad.
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
kindlasti tuleks ka ennem üks korralik trenn teha litsentsi omanikele , et mõned saaksid üldse sellest sõidust ja stratimisest ja kõigest mingi maitse suhu , muidu lähevad rajale ja ei tea midagi punane lipp'gi tähendab. varustuse poole pealt võiks esimene aasta olla jah , e-tähisega kiiver , kindlasti pirllid või visiir (pole ju hea kui sitta silma lendab ja kellegile mõni otsa sõidab selle pärast ) , motokindad , tossud/saapad mis ulatavad üle jala selle ristluu vms , põlve,küünarkuni ja kerekaitsmed , ja noo kui võimalust siis nahk selga. Amortide poole peal ütleks et võiks olla ükskõik mis amordid , peaasi et rollerilt pärit ja korralikud ning lekkevabad , oversize ketastega on jah natuke jama lugu et see annab jälle eelise. see et pidurituli kohustuslik on on ju täitsa mõistlik kill-switchi kohustuslikuks ei teeks aga turvalisuse huvides oleks hea kui kõigil see oleks.
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
extinction kirjutas:Kui oled nii kõva mees et oma hullu 70 cm3 tuuningpüssiga tänaval sõidad, iga 500 km tagant kolbi vahetad ja igasuguse seaduse peale täiega sülitad siis pole võistlema vaja niikuinii minna...
sõitsin pea aasta aega,kolbi vahetasin kõvasti tihedamini kui 500km.trahvi sain ka omajagu,miks pole seljuhul vaja võistlema minna?see võistlus tehke ilma ühegi klassita esialgu,üks suur klass ja vaadake kas kedagi üldse kohale tuleb,kui tuleb piisavalt osavõtjaid,siis hakake mõtlema erinevatele klassidele ja nõuetele(mingid nõuded tuleb muidugi alguses ka kehtestada,et raami ja mootoriga kohale ei tuldaks)palju eestis üldse selliseid radu leidub kus sõita kannatab?lõuna eesti poolelt küll väga ühtegi ei tea...
Re: Rollerite võistlussari Supermoto võistlustel
aeroks kirjutas:extinction kirjutas:Kui oled nii kõva mees et oma hullu 70 cm3 tuuningpüssiga tänaval sõidad, iga 500 km tagant kolbi vahetad ja igasuguse seaduse peale täiega sülitad siis pole võistlema vaja niikuinii minna...
sõitsin pea aasta aega,kolbi vahetasin kõvasti tihedamini kui 500km.trahvi sain ka omajagu,miks pole seljuhul vaja võistlema minna?see võistlus tehke ilma ühegi klassita esialgu,üks suur klass ja vaadake kas kedagi üldse kohale tuleb,kui tuleb piisavalt osavõtjaid,siis hakake mõtlema erinevatele klassidele ja nõuetele(mingid nõuded tuleb muidugi alguses ka kehtestada,et raami ja mootoriga kohale ei tuldaks)palju eestis üldse selliseid radu leidub kus sõita kannatab?lõuna eesti poolelt küll väga ühtegi ei tea...
Just räägiti ,et supermoto rajad ... aravete , rapla , otepää ,saaremaa jne
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.