Yamaha R1 tuled

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Hardrocker
Postitusi: 988
Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 2 korda
Kontakt:

Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas Hardrocker »

Tere kõik see pere!
Silmitsi murega ja mõistuse natuke on otsas...
Nimelt siis tegemist Yamaha R1-ga aastast 2002
Probleem laadimisega.
Vahetatud on pingeregulaator,mis andis juurde lisa 1V.Vaadatud üle pistikud nii palju kui neid leidsin ja lasin pistiku puhastamise "sussu".Leidsin ka "seenetanud"pistikuid.Mõõdetud mähise takistus ja mõõtmise tulemuseks sain 0,2 oomi.Nüüdseks on laadimine 2500r/pm juures 14.5 ja 5000r/pm juures 14,57v,mis siit foorumist leitud skeemi alusel ok.Aga siin ongi jama...selle tulemuse saan kui ühendan lahti ühe tulepistiku.Kui mõlemad tuled põlevad,siis pinge 12,5v
Manuaalist leidsin,et pirnid peavad olema 60/55 ja need on sees.
Milles probleem?Kuskil lühis?Mõni relee?
On ehk kellelgi sarnaseid kogemusi?
Abi eest tänulik!

Kasutaja avatar

folf
Postitusi: 68
Liitunud: 09 Dets 2007, 16:11
Tsikkel: yamaha fzr1000r

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas folf »

võta genekas,maha ,laiali mõõda ära,ise arvan et dioodplokki dioodid osa läbi võib ka staatori mähis läbi olla
kui ise ei ole generaatoreid parandanud ,siis soovitan soojalt remonti viia

Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

folf kirjutas:

võta genekas,maha ,laiali mõõda ära,ise arvan et dioodplokki dioodid osa läbi võib ka staatori mähis läbi olla
kui ise ei ole generaatoreid parandanud ,siis soovitan soojalt remonti viia

Hellõu, no tore nõu sul :mrgreen:


Teema algataja
Hardrocker
Postitusi: 988
Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 2 korda
Kontakt:

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas Hardrocker »

folf kirjutas:

võta genekas,maha ,laiali mõõda ära,ise arvan et dioodplokki dioodid osa läbi võib ka staatori mähis läbi olla
kui ise ei ole generaatoreid parandanud ,siis soovitan soojalt remonti viia

Kas mähise mõõtmine ei anna tulemust?

Kasutaja avatar

ralf
Postitusi: 222
Liitunud: 20 Sept 2005, 00:01
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas ralf »

Tüüp andis sulle nõu kuidas käituda auto genekaga- tsikli genekas vähe teise tehnoloogiaga. Kui sul kindlalt pingekas korras, st. nagu kirjutasid et vahetatud, siis eeldatavasti üks mähis ei toimi. Ma pikalt ei ole aega pikalt kirjutada, lihtsalt järgi jooniseid ja juhist, kuidas kontrollida ja mida:

Pilt
Pilt
Pilt

Edu! :D

Motopood BIKER24.EE

Teema algataja
Hardrocker
Postitusi: 988
Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 2 korda
Kontakt:

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas Hardrocker »

ralf kirjutas:

Tüüp andis sulle nõu kuidas käituda auto genekaga- tsikli genekas vähe teise tehnoloogiaga. Kui sul kindlalt pingekas korras, st. nagu kirjutasid et vahetatud, siis eeldatavasti üks mähis ei toimi. Ma pikalt ei ole aega pikalt kirjutada, lihtsalt järgi jooniseid ja juhist, kuidas kontrollida ja mida:

Pilt
Pilt
Pilt

Edu! :D

Mis arvad kui tulen sulle järgi sinule sobival ajal,sinule sobivasse kohta,toon tsikli juurde ja viin tagasi pärast mõõtmist sinna,kuhu sina ütled ja ulatan ntx sümboolse 4-pack-i :bsmile: :roll: ?

Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Mida te jamate, su tsikkel on korras, see on täiesti normaalne kui ilma tarbimiseta pinge langeb. KUID kui see langeb ilma ühegi tarbjata alla 13v siis võib olla regulaator või mõni mähistest vigane. Seega mähiste kontrollimiseks käi kõik geneka valged juhtmed ükshaaval üle (testri+ ühel valgel, testri- teisel) kõik väärtused peaksid olema umbes 0,2ohm. Kui mähised on korras siis on ikkagi regulaatoris viga. Pealegi kuidas akuga lood on?

PiltPilt

Teema algataja
Hardrocker
Postitusi: 988
Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 2 korda
Kontakt:

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas Hardrocker »

--DogFood-- kirjutas:

Mida te jamate, su tsikkel on korras, see on täiesti normaalne kui ilma tarbimiseta pinge langeb. KUID kui see langeb ilma ühegi tarbjata alla 13v siis võib olla regulaator või mõni mähistest vigane. Seega mähiste kontrollimiseks käi kõik geneka valged juhtmed ükshaaval üle (testri+ ühel valgel, testri- teisel) kõik väärtused peaksid olema umbes 0,2ohm. Kui mähised on korras siis on ikkagi regulaatoris viga. Pealegi kuidas akuga lood on?

Mähis on mõõdetud just nii,nagu kirjeldad ja täpselt 0,2ohmi tulemus oli.
Aku on ostetud 2008 aasta kevadel.Ei tohiks ju veel teab mis vanus olla?


rai00
Postitusi: 107
Liitunud: 28 Nov 2007, 22:37
Asukoht: Pärnu Tallinn

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas rai00 »

Milliste pöörete juures see 12,5V saadud on? Kui ratas töötas tyhikäigul, siis on see täiesti norm tulemus.Tsikli genekas polegi mõeldud toitma rohkem kui kõiki tulesid. Kui aku ka veel laadimata on võibki laadimine madalaks minna...

Viimati muutis rai00, 07 Nov 2009, 13:22, muudetud 1 kord kokku.
Mootorrataste müük remont ja hooldus.
http://www.motard.ee/
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Akudepuhul pole vanus määrav, kui korralikult käima veab siis ei tohiks probleeme olla. Mina arvan, et see on normaalne, vanematel hondadel on sama viga,kui aku on väheke sitem ja kui võtta tarbjaid vähemaks siis langeb ka laadimisvool aga kui tarbjad kõik töötavad siis on kõik normaalne.

PiltPilt

Teema algataja
Hardrocker
Postitusi: 988
Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 2 korda
Kontakt:

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas Hardrocker »

rai00 kirjutas:

Milliste pöörete juures see 12,5V saadud on? Kui ratas töötas tyhikäigul, siis on see täiesti norm tulemus.Tsikli genekas polegi mõeldud toitma rohkem kui kõiki tulesid. Kui aku ka veel laadimata on võibki laadimine madalaks minna...

Mõõtsin 2500pöörde juures.

Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

2500 pöörde juures on see keskmine, järelikult on kõik ok. Millest sa üldse järeldad või aru said, et laadimisega probleem on? Niisama mõõdad ajaviiteks testriga laadimist?

PiltPilt

Teema algataja
Hardrocker
Postitusi: 988
Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 2 korda
Kontakt:

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas Hardrocker »

--DogFood-- kirjutas:

2500 pöörde juures on see keskmine, järelikult on kõik ok. Millest sa üldse järeldad või aru said, et laadimisega probleem on? Niisama mõõdad ajaviiteks testriga laadimist?

Ühel "ilusal"päeval Pärnus Porta platsil ei läinud lihtsalt käima,kuna aku oli tühi :( Ei olnud just meeldiv päise päeva ajal lükata :oops:
Järeldasin,et igal käivitamisel võttis akuvoolu ja "tagasi ei andnud"piisavalt...
Et siis nüüdseks tundub ok?
Kas need igasugu skeemid,mille alusel mõõtmist tehakse...kas seda mõõtmist ei tehta põlevate tuledega mitte?Et siis need 14**volti peaks tulema põlevate tuledega?


rutska
Postitusi: 223
Liitunud: 31 Jaan 2008, 17:15
Tsikkel: ON
Asukoht: lenksus

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas rutska »

minu rattal oli sarnane jebi, kui aku omadega otsas oli...


rai00
Postitusi: 107
Liitunud: 28 Nov 2007, 22:37
Asukoht: Pärnu Tallinn

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas rai00 »

kuidas tal on kas sõiduajal põleb üks lamp või kaks?FZ6s-il näiteks põleb korraga üks lamp.Kui ise ümber teha, kahe lambi peale, siis genekas ei jõua laadida...

Mootorrataste müük remont ja hooldus.
http://www.motard.ee/
Kasutaja avatar

ht99
Postitusi: 681
Liitunud: 26 Apr 2007, 10:51
Asukoht: Tartu

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas ht99 »

Hardrocker kirjutas:
--DogFood-- kirjutas:

2500 pöörde juures on see keskmine, järelikult on kõik ok. Millest sa üldse järeldad või aru said, et laadimisega probleem on? Niisama mõõdad ajaviiteks testriga laadimist?

Ühel "ilusal"päeval Pärnus Porta platsil ei läinud lihtsalt käima,kuna aku oli tühi :( Ei olnud just meeldiv päise päeva ajal lükata :oops:
Järeldasin,et igal käivitamisel võttis akuvoolu ja "tagasi ei andnud"piisavalt...
Et siis nüüdseks tundub ok?
Kas need igasugu skeemid,mille alusel mõõtmist tehakse...kas seda mõõtmist ei tehta põlevate tuledega mitte?Et siis need 14**volti peaks tulema põlevate tuledega?

Põlevate tuledega mingitel kindlatel pööretel.
Enda DRil oli ka laadimisega probleeme, sai uus aku ostetud, kui ikka tekkisid jamad, kui geneka kaane maha võtsin oli probleem selge.
Lasin mähise uuesti mähkida, ja siiamaani pole ühtegi probleemi käivitamisega olnud.

Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Mähised on välistatud, sest takistus on ok, seega on järel ainult regulaator, ühendused ja aku. Puhasta akuklemmid ja süüteluku juhtmed, lae aku täis ja proovi uuesti täisakuga ja ilma tuledetta mõõta. Samas võid areomeetriga akuhappe tiheduse üle mõõta, et olla kindel aku korrasolekus. Kui ei viitsi aga jännata siis uus aku peale.

PiltPilt

Teema algataja
Hardrocker
Postitusi: 988
Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 2 korda
Kontakt:

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas Hardrocker »

Täna katsetasin laenuks saadud akuga ja tulemus sama... :(
On kellelgi veel ideid?
Tulede lüliti?Süütelukk?
Mina oma pisikese peaga ei usu,et tulede juhtmestikus(pistikutes)mingi lühis on,kuna ei ole vahet,kumba tule lahti ühendan...tulemus on üks.
Ühe tulega laadimine ok.Kahe tulega pööretel 2500 on laadimine 12v ja isegi suts alla selle...

Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Kui arvestame seda, et kõik muu on korras siis üks kahtlus võib olla rootor. Nimelt kui rootoril on magnetid katki või pragulised, siis ei suuda nad enam tekitada piisavalt võimast magnetvälja. Kui ratas on kokkunud siis on suur võimalus, et magneid võivad vea põhjustajad olla.

PiltPilt
Kasutaja avatar

waino
Postitusi: 58
Liitunud: 03 Apr 2008, 15:35

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas waino »

Minu rattal 2003 R1 oli peale põrutust staatori kaitsekiht katki.
Rakveres Varsta poe Tanel tegi selle ilusti korda.

PiltR6, R1, DR650

Teema algataja
Hardrocker
Postitusi: 988
Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 2 korda
Kontakt:

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas Hardrocker »

waino kirjutas:

Minu rattal 2003 R1 oli peale põrutust staatori kaitsekiht katki.
Rakveres Varsta poe Tanel tegi selle ilusti korda.

Kukkunud ei ole ja hüppes ei ole käinud.
Samas ei ole ma muidugi esimene omanik sellel rattal,aga minu käes see ratas 2 aastat olnud ja kui põrutuses asi,siis oleks viga ilmselt varem ilmnenud.
Kukkumisjälgi ka ei ole rattal.

Kasutaja avatar

aahtii
Postitusi: 61
Liitunud: 17 Veebr 2007, 17:02
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn, Viimsi
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas aahtii »

On sul see Yamu service manual olemas? See ütleb et "Charging voltage 14 V at 5.000 r/min" Keera truba ja viska tester peale, mul näitas 13.5 V mis igati ok. Jama hakkas sellest et ka ei läind käima enam, starterit andes ainult relee plõksis, siis järeldasin et aku nii tühi kuna ei lae õieti. Tuli välja et starteri relee on õhtal omadega.
Edu

Võrr, kart 125, jawa 350-638,Yamu R1.

Teema algataja
Hardrocker
Postitusi: 988
Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 2 korda
Kontakt:

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas Hardrocker »

aahtii kirjutas:

On sul see Yamu service manual olemas? See ütleb et "Charging voltage 14 V at 5.000 r/min" Keera truba ja viska tester peale, mul näitas 13.5 V mis igati ok. Jama hakkas sellest et ka ei läind käima enam, starterit andes ainult relee plõksis, siis järeldasin et aku nii tühi kuna ei lae õieti. Tuli välja et starteri relee on õhtal omadega.
Edu

Manual ütleb ju,et laadimine ok vahemikus 13,8-14,5
Starter mul toimib 5+


Teema algataja
Hardrocker
Postitusi: 988
Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 2 korda
Kontakt:

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas Hardrocker »

On tekkinud taas paar küsimust.
Manualis on kirjas,et takistuse mõõtmiseks peab olema temperatuur +20.Kui oluline see on?Samas kas ei tee sama välja kui lasta mootor töösoojaks?
On inimesi,kes kahtlustavad,et pingeregulaator,mis küll uus,et see on siiski peetis,kuna tegemist on aftermarketi toodanguga.
On keegi hea inimene,kes laenaks oma tsiklilt 100% töötavat pigekat mõõtmiseks?Tulen ise järgi,kuhu vaja ja toon ka tagasi ja garanteerin,et inimene saab tagasi õige pingeka,mis on korras.


Teema algataja
Hardrocker
Postitusi: 988
Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 2 korda
Kontakt:

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas Hardrocker »

Eu taha/saa keegi mind aidata? :cry:

Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Hetkel enam ei viitsi R1 manuaali otsida, kuid on erinevaid võimalusi regulaatorit eraldi kontrollida, akude ja lampidega.

Kui väga hätta jääd siis saan aidata.

PiltPilt

Teema algataja
Hardrocker
Postitusi: 988
Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 2 korda
Kontakt:

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas Hardrocker »

--DogFood-- kirjutas:

Hetkel enam ei viitsi R1 manuaali otsida, kuid on erinevaid võimalusi regulaatorit eraldi kontrollida, akude ja lampidega.

Kui väga hätta jääd siis saan aidata.

Olen juba hädas...


Teema algataja
Hardrocker
Postitusi: 988
Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 2 korda
Kontakt:

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas Hardrocker »

Täna siis sai koos abiga mõõdetud ülevalt ja alt....alt ja ülevalt...Ja seda korduvalt.Abiline On suht kindel,et ma teen ilmaasjata paanikat....et kõik ok,kuid ma tahaks ikka olla 200% kindel asjas,et muudele asjadele pühenduda.Mitte,et ma abilise pädevuses kahtlen.Kindlasti mitte.
Nüüd esitan ühe lihtsa,kuid samas rumala(et mitte öelda lolli) küsimuse....
Pinget mõõdetakse ikka põlevate tuledega,ehk siis täis koormusel?
Ärge näkku lööge selle küsimuse eest :wack:
Siiani olen mõõtnud põlevate tulede/viledega.

Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas ping »

Kui sa sõidad tuledega siis järelikult pead laadimispinge kontrollimise ajal ka tuled põlema panema.
Kas su masinal ei peaks tuled mitte põlema ühekaupa. üks lähi või üks kaug.
Kas generaatorist tulevatel kollastel otstel on pinge/vool koormusega sümeetriline?
Muidugi see masin on toodud kindlasti sellelt maalt kus päeval tuledega ei sõideta ja seepärast ei pruukinud see viga ka varem ilmneda.


Teema algataja
Hardrocker
Postitusi: 988
Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 2 korda
Kontakt:

Re: Yamaha R1 tuled

Lugemata postitus Postitas Hardrocker »

ping kirjutas:

Kui sa sõidad tuledega siis järelikult pead laadimispinge kontrollimise ajal ka tuled põlema panema.
Kas su masinal ei peaks tuled mitte põlema ühekaupa. üks lähi või üks kaug.
Kas generaatorist tulevatel kollastel otstel on pinge/vool koormusega sümeetriline?
Muidugi see masin on toodud kindlasti sellelt maalt kus päeval tuledega ei sõideta ja seepärast ei pruukinud see viga ka varem ilmneda.

See on hea küsimus,et mitu tuld peab korraga põlema!Ma loodan,et peab põlema 1 tuli korraga,aga kahtlen selles.Tuledepistikud identsed.3 juhet läheb sisse ja praegu toimivad mõlemates tuledes nii pool-kui täistuli.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”