Yamaha R1 tuled
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 988
- Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
- Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 2 korda
- Kontakt:
Yamaha R1 tuled
Tere kõik see pere!
Silmitsi murega ja mõistuse natuke on otsas...
Nimelt siis tegemist Yamaha R1-ga aastast 2002
Probleem laadimisega.
Vahetatud on pingeregulaator,mis andis juurde lisa 1V.Vaadatud üle pistikud nii palju kui neid leidsin ja lasin pistiku puhastamise "sussu".Leidsin ka "seenetanud"pistikuid.Mõõdetud mähise takistus ja mõõtmise tulemuseks sain 0,2 oomi.Nüüdseks on laadimine 2500r/pm juures 14.5 ja 5000r/pm juures 14,57v,mis siit foorumist leitud skeemi alusel ok.Aga siin ongi jama...selle tulemuse saan kui ühendan lahti ühe tulepistiku.Kui mõlemad tuled põlevad,siis pinge 12,5v
Manuaalist leidsin,et pirnid peavad olema 60/55 ja need on sees.
Milles probleem?Kuskil lühis?Mõni relee?
On ehk kellelgi sarnaseid kogemusi?
Abi eest tänulik!
Re: Yamaha R1 tuled
võta genekas,maha ,laiali mõõda ära,ise arvan et dioodplokki dioodid osa läbi võib ka staatori mähis läbi olla
kui ise ei ole generaatoreid parandanud ,siis soovitan soojalt remonti viia
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 tuled
folf kirjutas:võta genekas,maha ,laiali mõõda ära,ise arvan et dioodplokki dioodid osa läbi võib ka staatori mähis läbi olla
kui ise ei ole generaatoreid parandanud ,siis soovitan soojalt remonti viia
Hellõu, no tore nõu sul
-
Teema algataja - Postitusi: 988
- Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
- Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 tuled
folf kirjutas:võta genekas,maha ,laiali mõõda ära,ise arvan et dioodplokki dioodid osa läbi võib ka staatori mähis läbi olla
kui ise ei ole generaatoreid parandanud ,siis soovitan soojalt remonti viia
Kas mähise mõõtmine ei anna tulemust?
Re: Yamaha R1 tuled
Tüüp andis sulle nõu kuidas käituda auto genekaga- tsikli genekas vähe teise tehnoloogiaga. Kui sul kindlalt pingekas korras, st. nagu kirjutasid et vahetatud, siis eeldatavasti üks mähis ei toimi. Ma pikalt ei ole aega pikalt kirjutada, lihtsalt järgi jooniseid ja juhist, kuidas kontrollida ja mida:
Edu!
-
Teema algataja - Postitusi: 988
- Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
- Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 tuled
ralf kirjutas:Tüüp andis sulle nõu kuidas käituda auto genekaga- tsikli genekas vähe teise tehnoloogiaga. Kui sul kindlalt pingekas korras, st. nagu kirjutasid et vahetatud, siis eeldatavasti üks mähis ei toimi. Ma pikalt ei ole aega pikalt kirjutada, lihtsalt järgi jooniseid ja juhist, kuidas kontrollida ja mida:
Edu!
Mis arvad kui tulen sulle järgi sinule sobival ajal,sinule sobivasse kohta,toon tsikli juurde ja viin tagasi pärast mõõtmist sinna,kuhu sina ütled ja ulatan ntx sümboolse 4-pack-i
?
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 tuled
Mida te jamate, su tsikkel on korras, see on täiesti normaalne kui ilma tarbimiseta pinge langeb. KUID kui see langeb ilma ühegi tarbjata alla 13v siis võib olla regulaator või mõni mähistest vigane. Seega mähiste kontrollimiseks käi kõik geneka valged juhtmed ükshaaval üle (testri+ ühel valgel, testri- teisel) kõik väärtused peaksid olema umbes 0,2ohm. Kui mähised on korras siis on ikkagi regulaatoris viga. Pealegi kuidas akuga lood on?
-
Teema algataja - Postitusi: 988
- Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
- Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 tuled
--DogFood-- kirjutas:Mida te jamate, su tsikkel on korras, see on täiesti normaalne kui ilma tarbimiseta pinge langeb. KUID kui see langeb ilma ühegi tarbjata alla 13v siis võib olla regulaator või mõni mähistest vigane. Seega mähiste kontrollimiseks käi kõik geneka valged juhtmed ükshaaval üle (testri+ ühel valgel, testri- teisel) kõik väärtused peaksid olema umbes 0,2ohm. Kui mähised on korras siis on ikkagi regulaatoris viga. Pealegi kuidas akuga lood on?
Mähis on mõõdetud just nii,nagu kirjeldad ja täpselt 0,2ohmi tulemus oli.
Aku on ostetud 2008 aasta kevadel.Ei tohiks ju veel teab mis vanus olla?
Re: Yamaha R1 tuled
Milliste pöörete juures see 12,5V saadud on? Kui ratas töötas tyhikäigul, siis on see täiesti norm tulemus.Tsikli genekas polegi mõeldud toitma rohkem kui kõiki tulesid. Kui aku ka veel laadimata on võibki laadimine madalaks minna...
http://www.motard.ee/
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 tuled
Akudepuhul pole vanus määrav, kui korralikult käima veab siis ei tohiks probleeme olla. Mina arvan, et see on normaalne, vanematel hondadel on sama viga,kui aku on väheke sitem ja kui võtta tarbjaid vähemaks siis langeb ka laadimisvool aga kui tarbjad kõik töötavad siis on kõik normaalne.
-
Teema algataja - Postitusi: 988
- Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
- Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 tuled
rai00 kirjutas:Milliste pöörete juures see 12,5V saadud on? Kui ratas töötas tyhikäigul, siis on see täiesti norm tulemus.Tsikli genekas polegi mõeldud toitma rohkem kui kõiki tulesid. Kui aku ka veel laadimata on võibki laadimine madalaks minna...
Mõõtsin 2500pöörde juures.
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 tuled
2500 pöörde juures on see keskmine, järelikult on kõik ok. Millest sa üldse järeldad või aru said, et laadimisega probleem on? Niisama mõõdad ajaviiteks testriga laadimist?
-
Teema algataja - Postitusi: 988
- Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
- Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 tuled
--DogFood-- kirjutas:2500 pöörde juures on see keskmine, järelikult on kõik ok. Millest sa üldse järeldad või aru said, et laadimisega probleem on? Niisama mõõdad ajaviiteks testriga laadimist?
Ühel "ilusal"päeval Pärnus Porta platsil ei läinud lihtsalt käima,kuna aku oli tühi Ei olnud just meeldiv päise päeva ajal lükata
Järeldasin,et igal käivitamisel võttis akuvoolu ja "tagasi ei andnud"piisavalt...
Et siis nüüdseks tundub ok?
Kas need igasugu skeemid,mille alusel mõõtmist tehakse...kas seda mõõtmist ei tehta põlevate tuledega mitte?Et siis need 14**volti peaks tulema põlevate tuledega?
Re: Yamaha R1 tuled
kuidas tal on kas sõiduajal põleb üks lamp või kaks?FZ6s-il näiteks põleb korraga üks lamp.Kui ise ümber teha, kahe lambi peale, siis genekas ei jõua laadida...
http://www.motard.ee/
Re: Yamaha R1 tuled
Hardrocker kirjutas:--DogFood-- kirjutas:2500 pöörde juures on see keskmine, järelikult on kõik ok. Millest sa üldse järeldad või aru said, et laadimisega probleem on? Niisama mõõdad ajaviiteks testriga laadimist?
Ühel "ilusal"päeval Pärnus Porta platsil ei läinud lihtsalt käima,kuna aku oli tühi
Ei olnud just meeldiv päise päeva ajal lükata
![]()
Järeldasin,et igal käivitamisel võttis akuvoolu ja "tagasi ei andnud"piisavalt...
Et siis nüüdseks tundub ok?
Kas need igasugu skeemid,mille alusel mõõtmist tehakse...kas seda mõõtmist ei tehta põlevate tuledega mitte?Et siis need 14**volti peaks tulema põlevate tuledega?
Põlevate tuledega mingitel kindlatel pööretel.
Enda DRil oli ka laadimisega probleeme, sai uus aku ostetud, kui ikka tekkisid jamad, kui geneka kaane maha võtsin oli probleem selge.
Lasin mähise uuesti mähkida, ja siiamaani pole ühtegi probleemi käivitamisega olnud.
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 tuled
Mähised on välistatud, sest takistus on ok, seega on järel ainult regulaator, ühendused ja aku. Puhasta akuklemmid ja süüteluku juhtmed, lae aku täis ja proovi uuesti täisakuga ja ilma tuledetta mõõta. Samas võid areomeetriga akuhappe tiheduse üle mõõta, et olla kindel aku korrasolekus. Kui ei viitsi aga jännata siis uus aku peale.
-
Teema algataja - Postitusi: 988
- Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
- Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 tuled
Täna katsetasin laenuks saadud akuga ja tulemus sama...
On kellelgi veel ideid?
Tulede lüliti?Süütelukk?
Mina oma pisikese peaga ei usu,et tulede juhtmestikus(pistikutes)mingi lühis on,kuna ei ole vahet,kumba tule lahti ühendan...tulemus on üks.
Ühe tulega laadimine ok.Kahe tulega pööretel 2500 on laadimine 12v ja isegi suts alla selle...
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 tuled
Kui arvestame seda, et kõik muu on korras siis üks kahtlus võib olla rootor. Nimelt kui rootoril on magnetid katki või pragulised, siis ei suuda nad enam tekitada piisavalt võimast magnetvälja. Kui ratas on kokkunud siis on suur võimalus, et magneid võivad vea põhjustajad olla.
Re: Yamaha R1 tuled
Minu rattal 2003 R1 oli peale põrutust staatori kaitsekiht katki.
Rakveres Varsta poe Tanel tegi selle ilusti korda.
-
Teema algataja - Postitusi: 988
- Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
- Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 tuled
waino kirjutas:Minu rattal 2003 R1 oli peale põrutust staatori kaitsekiht katki.
Rakveres Varsta poe Tanel tegi selle ilusti korda.
Kukkunud ei ole ja hüppes ei ole käinud.
Samas ei ole ma muidugi esimene omanik sellel rattal,aga minu käes see ratas 2 aastat olnud ja kui põrutuses asi,siis oleks viga ilmselt varem ilmnenud.
Kukkumisjälgi ka ei ole rattal.
-
- Postitusi: 61
- Liitunud: 17 Veebr 2007, 17:02
- Tsikkel: Yamaha R1
- Asukoht: Tallinn, Viimsi
- Tänanud: 1 kord
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 tuled
On sul see Yamu service manual olemas? See ütleb et "Charging voltage 14 V at 5.000 r/min" Keera truba ja viska tester peale, mul näitas 13.5 V mis igati ok. Jama hakkas sellest et ka ei läind käima enam, starterit andes ainult relee plõksis, siis järeldasin et aku nii tühi kuna ei lae õieti. Tuli välja et starteri relee on õhtal omadega.
Edu
-
Teema algataja - Postitusi: 988
- Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
- Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 tuled
aahtii kirjutas:On sul see Yamu service manual olemas? See ütleb et "Charging voltage 14 V at 5.000 r/min" Keera truba ja viska tester peale, mul näitas 13.5 V mis igati ok. Jama hakkas sellest et ka ei läind käima enam, starterit andes ainult relee plõksis, siis järeldasin et aku nii tühi kuna ei lae õieti. Tuli välja et starteri relee on õhtal omadega.
Edu
Manual ütleb ju,et laadimine ok vahemikus 13,8-14,5
Starter mul toimib 5+
-
Teema algataja - Postitusi: 988
- Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
- Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 tuled
On tekkinud taas paar küsimust.
Manualis on kirjas,et takistuse mõõtmiseks peab olema temperatuur +20.Kui oluline see on?Samas kas ei tee sama välja kui lasta mootor töösoojaks?
On inimesi,kes kahtlustavad,et pingeregulaator,mis küll uus,et see on siiski peetis,kuna tegemist on aftermarketi toodanguga.
On keegi hea inimene,kes laenaks oma tsiklilt 100% töötavat pigekat mõõtmiseks?Tulen ise järgi,kuhu vaja ja toon ka tagasi ja garanteerin,et inimene saab tagasi õige pingeka,mis on korras.
-
Teema algataja - Postitusi: 988
- Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
- Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 2 korda
- Kontakt:
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 tuled
Hetkel enam ei viitsi R1 manuaali otsida, kuid on erinevaid võimalusi regulaatorit eraldi kontrollida, akude ja lampidega.
Kui väga hätta jääd siis saan aidata.
-
Teema algataja - Postitusi: 988
- Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
- Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 tuled
--DogFood-- kirjutas:Hetkel enam ei viitsi R1 manuaali otsida, kuid on erinevaid võimalusi regulaatorit eraldi kontrollida, akude ja lampidega.
Kui väga hätta jääd siis saan aidata.
Olen juba hädas...
-
Teema algataja - Postitusi: 988
- Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
- Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 tuled
Täna siis sai koos abiga mõõdetud ülevalt ja alt....alt ja ülevalt...Ja seda korduvalt.Abiline On suht kindel,et ma teen ilmaasjata paanikat....et kõik ok,kuid ma tahaks ikka olla 200% kindel asjas,et muudele asjadele pühenduda.Mitte,et ma abilise pädevuses kahtlen.Kindlasti mitte.
Nüüd esitan ühe lihtsa,kuid samas rumala(et mitte öelda lolli) küsimuse....
Pinget mõõdetakse ikka põlevate tuledega,ehk siis täis koormusel?
Ärge näkku lööge selle küsimuse eest
Siiani olen mõõtnud põlevate tulede/viledega.
Re: Yamaha R1 tuled
Kui sa sõidad tuledega siis järelikult pead laadimispinge kontrollimise ajal ka tuled põlema panema.
Kas su masinal ei peaks tuled mitte põlema ühekaupa. üks lähi või üks kaug.
Kas generaatorist tulevatel kollastel otstel on pinge/vool koormusega sümeetriline?
Muidugi see masin on toodud kindlasti sellelt maalt kus päeval tuledega ei sõideta ja seepärast ei pruukinud see viga ka varem ilmneda.
-
Teema algataja - Postitusi: 988
- Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
- Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 tuled
ping kirjutas:Kui sa sõidad tuledega siis järelikult pead laadimispinge kontrollimise ajal ka tuled põlema panema.
Kas su masinal ei peaks tuled mitte põlema ühekaupa. üks lähi või üks kaug.
Kas generaatorist tulevatel kollastel otstel on pinge/vool koormusega sümeetriline?
Muidugi see masin on toodud kindlasti sellelt maalt kus päeval tuledega ei sõideta ja seepärast ei pruukinud see viga ka varem ilmneda.
See on hea küsimus,et mitu tuld peab korraga põlema!Ma loodan,et peab põlema 1 tuli korraga,aga kahtlen selles.Tuledepistikud identsed.3 juhet läheb sisse ja praegu toimivad mõlemates tuledes nii pool-kui täistuli.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.