Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Moderaator: Moded
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Tagantjärgi targutajana mõtlesin ennem üritust, et pakuks ennast pildistajaks, kuid ei teagi, tulid muud plaanid vahele ja sinnakanti see jäi. Ehk järgmine kord:) Teiste pilte vaataks isegi meeleldi, kuna tingimused polnud kerged ja ei leidu just palju neid, kes viitsivad mööda metsa potikutega ringi ragistada.
http://www.velonaut.ee
http://www.greenbikerent.ee
You've bought yourself a new bike. Keep the rubber side down!
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
ENZO kirjutas:Ei pannud küll ühtegi kaamerameest võsa vahel tähele
sa ei pannud siis piisavalt hästi tähele
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Minu kaameraga sai tehtud hunnik pilte, väike valik on näha siin: enduro pildid
Kes end pildilt ei leia, sõitis liiga kiiresti või ei sõitnud üldse; variant on ka, et jäi kahe silma vahele
Päris mülkasse ja metsa ei saanud mahti ronida ning katsetel oli ka raske head kohta leida, va ekstreemkatse.
Väga lahe üritus oli ja sõita kordi vägevam, kui pealt vaadata. Ise kahjuks pidin esimesel päeval tehnilistel põhjustel peale 60km katkestama.
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Hea kraam, olen ise ka pildile jäänud. Nüüd saab naisele öelda, et näe ikkagi käisin, tõestusmaterjal on olemas :D:D
Kahju et teisel päeval 1/4 peal pidin katkestama. Rada oli kordades pehmem ja päris head mudakollid ukerdasid ekstreemrajal.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Väga hea, kõik strateegilised kohad on ikka piltidel olemas.
Sellest piisas, et jälle sõiduisu peale ajada.
#609
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Ja mina olen ka ikka veel vabaduses,kuigi kaks politsei avaldust seljas. Üks arvas et ikka hull kuritegu ,kui 100m mööda kövat küntud pöldu söita. arusaadav,et küsima peab,aga et sellepärast politseisse teatada.
Küsimata jäi muidu sellepärast et see üks maaomanik ,kelle maa on tegelikult rendile antud ja rentnike käest oli nöusolek olemas,keelas teisel päeval söitmast.Siis valisingi see 100m küntud pöldu ,millest tuli esimene jama.
Sellegipoolest , tore et tulite ja ma arvan ,et ainult üle minu laiba ei toimu seda asja järgmine aasta uuesti
Edu ja kohtumiseni 9jaan 2010 Raketibaasis,kus lätlased lubasid tulla suure pundiga kuna raketibaasi rada oli neile hullult meeldinud,nagu hiljem kuulda oli.
Lärm
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
väga hea,aga kas esimese päeva "finaali" rohkem pole kellegil lindil,näiteks Hr Labe "tantsutundi"
-
- Postitusi: 559
- Liitunud: 03 Juun 2004, 16:35
- Tsikkel: EXC350, Lynx 600E
- Asukoht: TLN - Võru
- Kontakt:
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
lärm kirjutas:Edu ja kohtumiseni 9 jaan 2010 Raketibaasis,kus lätlased lubasid tulla suure pundiga kuna raketibaasi rada oli neile hullult meeldinud,nagu hiljem kuulda oli.
Lärm
Sorry, ma pole kursis, aga kas Raketiaasis tuleb kestvussõit või enduro reeglite järgi sõit?
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Ikka kestvus,kui siinkandis teeks mitu enduurot aastas siis poodakse küll korraldaja ilmselt üles
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Tere Enduuro huvilised.
Tänase päeva seisuga on minuni jõudnud informatsioon,et 23-34 oktoobril toimuv Võrtsjärve kahe päevane Enduuro 2010 on kinnitatud EMF -i poolt 2010 aasta kalendrisse Enduuro EMV kolmandaks ja ühtlasi viimaseks eestikate etapiks.
See tähendab seda ,et oodata on palju lätlasi ja loodame et ka soomlasi ja karmimaid reegleid kogu üritusele.
Et mehed hakake endid juba ette valmistama ja krossikatele tulesid ette paigaldama. Tuju on köigil hea ,sest see aasta saavad ka köik rahvasportlased ju kaasa lüüa. Esimene etapp toimub juba mai keskel Paikusel ,teine siis Tallinnas ja kolmas siis Vörtsjärve kandis
Kuna see aasta on juba aega suvel mul asjaga tegelema hakata siis üritan ikka raja nii teha et peagu poleksi liikluses olevaid teid vaja kasutada.
Kohtumiseni juba kärnatamisel mis isegi selliste ilmade jätkumisel vöib toimuda juba 10 aprillil.
Lärm
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Tore on lugeda sellised uudiseid. Ees on ootamas põnev enduro aasta nii ,et tuleb kõvasti trenni teha ja ega reeglites ju tegelikult midagi karmi ei ole. Toimivad tuled külge, ratas registrisse, load tasku ja tuldpurskavad ning paukuvd sumpsid tuleb kahjuks, õnneks maha kruvida. Täiesti elementaarsed nõuded, enduro ongi sedasorti võidusõit.
Eelmine aasta Paikusel ja Tallinnas sai see enduro pisik külge ning kirss tordi peal oli Võrtsjärve. Kõik kolm sõitu olid väga huvitavad, täiesti erinevad pinnased ja olud. Igatahes väga põnevad katsumused. Endal oli igal sõidul mingi kamm mis oli tegelikult väga hea ning näitas nõrgad kohad välja nii tehnilises, füüsilises kui ka vaimses pooles. Järeldused on tehtud, vead peas sada korda läbi mõeldud nii, et vaatame kuidas siis see hooaeg välja tuleb mingid ähmased kogemused juba on. Jube põnev ei jõua kohe ära oodata.
Nagu ikka siis metsas näeme.
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
tonjuh kirjutas:Toimivad tuled külge, ratas registrisse, load tasku ja tuldpurskavad ning paukuvd sumpsid tuleb kahjuks, õnneks maha kruvida.
Ja nii lihtne ongi? Et muutkui paned krossikale tuled külge ja sõidad registrisse?
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
mella kirjutas:tonjuh kirjutas:Toimivad tuled külge, ratas registrisse, load tasku ja tuldpurskavad ning paukuvd sumpsid tuleb kahjuks, õnneks maha kruvida.
Ja nii lihtne ongi? Et muutkui paned krossikale tuled külge ja sõidad registrisse?
ja jälle hakkab pihta..
vb oleksid pidanud vähe üldisemalt võtma seda postitust.., et mis tingimused peavad endurole sõitmiseks täidetud olema..?!?
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
et 23-34 oktoobril toimuv
- Lärm teeb ISDE-le viie päeva võrra ära
Aga kiitus Lärmile - väga tublilt tehtud et kohe teise korraldusega ametlikuks etapiks.
Arvestades huviliste kitsast ringi, ning et paljud sõidavadki krossikatega, siis äkki oleks võimalik kõigil etappidel avalike teede kõrvale rajad teha ja sellest ARK registrinõudest loobuda. Muidu on paljudel see puhas loterii, kas saavad tehnilisest kontrollist läbi ja kas pollarid kiusama tulevad. Kui see on alakomisjoni võimuses tehnilisi tingimusi muuta muidugi.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
GKK kirjutas:mella kirjutas:tonjuh kirjutas:Toimivad tuled külge, ratas registrisse, load tasku ja tuldpurskavad ning paukuvd sumpsid tuleb kahjuks, õnneks maha kruvida.
Ja nii lihtne ongi? Et muutkui paned krossikale tuled külge ja sõidad registrisse?
ja jälle hakkab pihta..
vb oleksid pidanud vähe üldisemalt võtma seda postitust.., et mis tingimused peavad endurole sõitmiseks täidetud olema..?!?
Formaalselt küll peaks ratas registris olema. Minu mäletamist mööda ei tohi registreerimata sõidukiga väljapool suletud ala sõita. Teoreetiliselt saaks politseinik sind ka siis maha võtta, kui sa krossirattaga mööda põldu lased - meelde tuleb see kamm Keila krossirajaga, mis formaalselt taandus sellele, et kuna vastav rada puudus detailplaneeringust, siis see et künkad maas olid ei kvalifitseerunud krossirajaks ja pollarid käisid mõnuga peedistamas.
Siit edasi mõte, et võiks proovida ARK-ga suhelda eriregstri loomisest (soome näitel, neil on endukatel punased numbrimärgid ja võib sõita ainult võistlustel). Aga arvestades bürokraatiat ei tahaks ise küll selle läbirääkija nahas olla.
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
mella kirjutas:tonjuh kirjutas:Toimivad tuled külge, ratas registrisse, load tasku ja tuldpurskavad ning paukuvd sumpsid tuleb kahjuks, õnneks maha kruvida.
Ja nii lihtne ongi? Et muutkui paned krossikale tuled külge ja sõidad registrisse?
Erilisele tähenärijale seletan korra, et paljudel enduropillidel on tuled ajutiselt maas ja mõned ei ole enduro rattaid arvele võtnud. Kust sa välja loed, et ma krossikatest räägin? Või peab iga posti täpselt lahti kirjutama, et Mella aru saaks. Teema on enduro ja seega enduro ratas, loogiline ju. See, et krossikatega endurot lastakse on meie maal hetkel paratamatus ning seda poolt ei ole ma puudutanud ega ei räägi ka selles osas kaasa kuna endal selleks vajadus puudub. Samas tean väga hästi millele mida külge panna saab ja kuidas ning mida registrisse saab nii, et ära näe vaeva sest sinu targutamine mind eriti ei koti.
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Tere
Äkki keegi selgitaks algajale ära et kas ja milliste lisade paigaldamisega on võimalik krossitsikliga osaleda?
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Teoreetiliselt ei tohi krossitsikliga Endurol üldse osaleda. Veel hullem - ei tohi ka krossirehviga osaleda. Peavad olema tuled, taganumber, ülevaatus, kindlustus, tänavaliikluseks kõlbulik väljalase jne. Tegelikult peaksid isegi suunad ja peeglid küljes olema, sest regitrikõlbulikul pillil on need ette nähtud ja ülevaatusel PEAKS neid ka kontrollitama. Seega ilma peegliteta masina võib politsei saata erakorralisele ülevaatusele ka enduro ajal, kui avalikust liiklusest kätte saab.
Praktikas on meie maal asjad veidi teistmoodi ja osalejate hulga suurendamiseks teevad korraldajad kohalike politseinikega kokkuleppeid. Sõidetakse ka krossikatega, millel taskulamp ees. Aga see võimalus pidi ka sellest aastast kaduma. Juba eelmisel aastal nõuti, et tuli asetseks maski sees ja müra vastaks normile. Keegi olla ka maha võetud, kui ületas maanteel kiirust ja sai lisaks selle eest, et ratas registris polnud.
Eks varsti on krossikaga endurol sõitmisel kriips peal.
Tonjuh, ütle mulle põhjendus, miks peaks keegi ostma registris enduroka, rookima sellelt tuled ja numbrid maha ning sõitma krossi?? Selle sooritusvõime vahe võrreldes krossariga on ju mäekõrgune!
Neid paljaks roogitud masinaid, millel tegelikult registripaberid olemas, on väga vähe.
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Olen nõus, see et krossikatega sõidetakse Eestis endurot, on paratamatus. Praegust aastat võiks lugeda üleminekufaasiks, kus pigistatakse silm kinni mõnede asjade osas. Siit ka võimalus Eesis ilma tehnilise passita ja kindlustuseta endurol peale saada. Mujal nii ei saa ammugi, sellist anarhiat läbi ei lasta. See teeb ka väga halba imagot kogu alale üldsuse silmis.
Eesmärk on ikkagi korralik, legaalne, FIM nõuetele, ARK nõuetele vastav ENDURO SPORT! Üle öö ei saa seda teha, sest meil ei ole lihtsalt nii palju endurokaid veel. Aga tulevik on selge, seega tuleb asjad korda saada ja liikuda ainult edasi. Mitte tagasi! Täpselt nii nagu on teistes arenenud riikides (Läti on sub-arengumaa, muideks).
Tasapisi tulevad need nõuded üha korralikumalt ja rangemalt sisse. Mitte midagi utoopilist, aga täpselt nii nagu legaalne. FIM ja liiklusreeglid on ülemuslikud ja sinna tuleb liikuda kindlalt edasi.
Alati saab teha ka suletud rajal cross country tüüpi kärnatamisi, kuhu minu pärast minge või luuaga sõitma, aga seni kuni räägime Enduro Eesti MV-st, siis peavad olema asjad korras.
Aga samm-sammult. Ka Roomat ei ehitatud üle öö
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
mella kirjutas:Teoreetiliselt ei tohi krossitsikliga Endurol üldse osaleda. Veel hullem - ei tohi ka krossirehviga osaleda. Peavad olema tuled, taganumber, ülevaatus, kindlustus, tänavaliikluseks kõlbulik väljalase jne. Tegelikult peaksid isegi suunad ja peeglid küljes olema, sest regitrikõlbulikul pillil on need ette nähtud ja ülevaatusel PEAKS neid ka kontrollitama. Seega ilma peegliteta masina võib politsei saata erakorralisele ülevaatusele ka enduro ajal, kui avalikust liiklusest kätte saab.
Praktikas on meie maal asjad veidi teistmoodi ja osalejate hulga suurendamiseks teevad korraldajad kohalike politseinikega kokkuleppeid. Sõidetakse ka krossikatega, millel taskulamp ees. Aga see võimalus pidi ka sellest aastast kaduma. Juba eelmisel aastal nõuti, et tuli asetseks maski sees ja müra vastaks normile. Keegi olla ka maha võetud, kui ületas maanteel kiirust ja sai lisaks selle eest, et ratas registris polnud.
Eks varsti on krossikaga endurol sõitmisel kriips peal.Tonjuh, ütle mulle põhjendus, miks peaks keegi ostma registris enduroka, rookima sellelt tuled ja numbrid maha ning sõitma krossi?? Selle sooritusvõime vahe võrreldes krossariga on ju mäekõrgune!
Neid paljaks roogitud masinaid, millel tegelikult registripaberid olemas, on väga vähe.
Mina sõidan registris oleva enduuroga kestuskrossi. Küll harrastajana.
Alustan ka täna A-kat kursustega.
Arvan, et masina valik tehakse ikkagi vastavalt võimalustele ja sõiduhuvile.
Mind huvitab niisama liikluses sõit kui ka väike võistlus värin. Sellest ka tsikli valik.
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
ütle mulle põhjendus, miks peaks keegi ostma registris enduroka, rookima sellelt tuled ja numbrid maha ning sõitma krossi?
- Kui sa 20 meetriseid hüppeid teha ei taha, aga vahest ikka rebid rattad maast lahti
- kui oled kaalult üle 90kg ja hüpped on sinu jaoks niikuinii ainult unistus
- kui sa tahad vahest krossirajal, vahest metsavahelisel rajal lihtsalt "single tracki" matka lasta
- Kui vaja vahest ühelt rajalt teisele 10-20 km ülesõite teha ja ei viitsi iga kord järelkäruga jännata
- kui tahad endurovõistlustel osaleda
Kestvuskrossidel on muidugi krossikaga parem sõita kui endurokaga ja see on see millest sa Mella räägid.
Aga kui sa tegelikult ei suuda kogu krossika potentsiaali hüppamisega ära kasutada, siis endurokas tegelikult säästab sind sõidu ajal rohkem ja pakub lõppeks rohkem sõiduvõimalusi.
Politsei on seni aktsepteerinud et mul peegleid ja suunakaid küljes pole, kui number taga, esituli ja pidurituli töötab ning nad näevad et ma sporti tegemast tulen või lähen. Teed algatuseks mõne kohmaka nalja teemal "ega ma ei saakski kihutada, sest käed ei hoia üldse lenksust pärast trenni kinni" ja nad on üsna sõbralikud .
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Premium1 kirjutas:Mina sõidan registris oleva enduuroga kestuskrossi. Küll harrastajana.
Ja sa korjad kõik tuled-viled-numbrid-akud maha, kui kestuskrossil käid?
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Möku kirjutas:Aga kui sa tegelikult ei suuda kogu krossika potentsiaali hüppamisega ära kasutada, siis endurokas tegelikult säästab sind sõidu ajal rohkem ja pakub lõppeks rohkem sõiduvõimalusi.
Põhjendad ka? Eriti seda säästmise teemat.
Mis politseisse puutub, siis sõltub see pigem politseinikust endast ning sellest, kas ööga jäi rahule.
Viimane kokkupuude oli mul eelmisel suvel Tallinna kesklinnas, kus peedistati ajusid püstise numbri pärast. A mul oli peale metsast tulekut nii savi, et lausa meeldiv oli pool tundi kliimaseadmega Škoda tagaistmel lõõgastuda. Istme koristamise jätsin ka nende teha
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Põhjendad ka? Eriti seda säästmise teemat
Mella, sulle ma küll nüüd ei pea seletama, et enduroka hooratas ja amordid on üldjuhul tehtud sujuvamaks kulgemiseks analoogsele raamile ehitatud krossikaga võrreldes. Lisaks ka käigukast. Nii et kui 6-7 tundi vahelduval maastikul sõidad, siis on endurokaga kergemate lõikude peal rohkem võimalusi lihtsalt "kruiisida" ja sõites natuke lõõgastuda. Samas aga on 10kg lisakaalu täiendavaks koormuseks raskemates oludes ja seal säästab sind krossikas paremini. Eks selle järgi tegid ka sina oma otsuse krossika kasuks, millele sa praegu kinnitust otsid.
Aga vast saame juunikuus Rumeenia mägedes proovida, et kas sinu krossar või minu endurokas on pikapäevarühma jaoks sobilikum
Endurovõistluste juurde tagasi tulles oleks parim ikka, kui saaks nii endurokate kui korssikatega rajale, siis sõitjaid rohkem ja siis tekib ka sõiduvõimalusi rohkem ja hea meelega kaitseks seda seisukohta (Kuigi - samas oleks mul karikavõimalused suuremad kui krossikatega mehi rajale ei lastaks )
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
mella kirjutas:Teoreetiliselt ei tohi krossitsikliga Endurol üldse osaleda. Veel hullem - ei tohi ka krossirehviga osaleda. Peavad olema tuled, taganumber, ülevaatus, kindlustus, tänavaliikluseks kõlbulik väljalase jne. Tegelikult peaksid isegi suunad ja peeglid küljes olema, sest regitrikõlbulikul pillil on need ette nähtud ja ülevaatusel PEAKS neid ka kontrollitama. Seega ilma peegliteta masina võib politsei saata erakorralisele ülevaatusele ka enduro ajal, kui avalikust liiklusest kätte saab.
FIM enduro võistlusmäärused ütlevad, et pill peab vastama homologeeringule. Aga see ütleb ka asju, mis meil on kehtiva seadusega otseselt vastuolus. Näiteks taganumber PEAB olema plastist või muust mittelõikavast materjalist ning mitte laiem kui tagumine porilaud.
Motospordiks vajaliku sportsõidukite registri osas võib ja saab näpuga EMF peale näidata - EAL ehk automehed on selle ammuaega ära teinud ning sisuliselt on tegemist juba sissetallatud raja läbimisega. Suzukil ja Hondal on olemas pillid, mis sportregistrisse mineku korral oleksid müügikõlbulikud, ehk siis asjad liiguksid paremini, kui need firmad asja ajamise enese hooleks võtaksid. Ja küllap saaks ka tuledega krossaritele võistluskasutust lubavad numbrid külge. Ammu oleks aeg.
- M -
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
mella kirjutas:Premium1 kirjutas:Mina sõidan registris oleva enduuroga kestuskrossi. Küll harrastajana.
Ja sa korjad kõik tuled-viled-numbrid-akud maha, kui kestuskrossil käid?
Numbri võtan ikka küljest, samuti suunakad kuna need ei jää külge peale võsa niitmist.
Ilma akuta ei ole veel proovinud, aga arvatavasti ei saa siis pilli käima.
Muud tuled jätan külge, et kiiremad mehed näiksid kui pidur pidurdab.
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Möku kirjutas:Mella, sulle ma küll nüüd ei pea seletama, et enduroka hooratas ja amordid on üldjuhul tehtud sujuvamaks kulgemiseks analoogsele raamile ehitatud krossikaga võrreldes. Lisaks ka käigukast. Nii et kui 6-7 tundi vahelduval maastikul sõidad, siis on endurokaga kergemate lõikude peal rohkem võimalusi lihtsalt "kruiisida" ja sõites natuke lõõgastuda. Samas aga on 10kg lisakaalu täiendavaks koormuseks raskemates oludes ja seal säästab sind krossikas paremini. Eks selle järgi tegid ka sina oma otsuse krossika kasuks, millele sa praegu kinnitust otsid.
Panid ikka rämedalt mööda
Mul on nii 450 tulede-videdega pill kui 250 krossar. vanuses 3 aastat vahet ning enduokas on tõsine pill, mitte linnamaastur.
Olen sõitnud Paikusel nii krossari kui enduroga ja kui on võimalik, sõidaks krossariga edasi. Või kas ma peaks ennast kuidagi motiveerima kasutama tsiklit, millega aeglasemalt edasi jõuan?
Möku kirjutas:Aga vast saame juunikuus Rumeenia mägedes proovida, et kas sinu krossar või minu endurokas on pikapäevarühma jaoks sobilikum
Seal pole aja peale sõit ja taganumber on vajalik. Lisaks E-start. 3:0 enduroka kasuks.
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
tere
Vörtsjärve enduurol küll keegi ei hakka pilli löhki ajama ja uurima tehnilises kas tegu on krossika vöi enduuro rattaga.
Piisab sellest kui tuli küljes ja number taga,pole veel näinud ,et keegi kusagil vöistlustel näpuga raami numbril jälgi ajab. Kuigi Jacobil on täiesti öigus,siis minu isiklik arvamus jääb ikka sinna ,et pole vaja vinti üle keerama hakata,pigem ikka arendaks seda ala prooviks niipalju söitjaid kaastata kui vöimalik.
Muidugi ,mis ei tähenda et kuidagi üldreeglites körvale hiilida saab. Tuled külge, number taha, müratase korda .
Vöibolla 5 aasta pärast oleme nii kaugele jöudnud et reeglid ülikarmiks teha...
Konkreetselt Vörtsu etapil on ka valdade konstaableid hoiatatud,et selline asi toimub kaks päeva ja nemad vähemalt eelmine kord ei sekkund meie tegemistesse,kui keegi ise "jömmi " ei pane. arvan , et ka 2010 saab see asi klaaritud politseiga.
1 aprill suur enduuro koosolek,eks siis paistab mis köigest täpselt saab.
Lärm
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.